PDA

Bekijk Volledige Versie : Beste datacenter van nederland?



dijksma
20/07/04, 17:22
Na een tijdje dit forum gevolgd te hebben vraag ik me eigenlijk af wat de beste plaats in Nederland is om je server/site neer te zetten qua peerings etc.

Met het bekijken van verschillende hostings zie je namelijk enorme verschillen als je kijkt naar de prijzen van hosting pakketten.

Dit kan natuurlijk komen door
- hoeveelheid klanten op een server
- de systeem specs van de server

Echter zie ik ook verschillen ontstaan m.b.t. de plaats van de server.

Wat is nu de top 10 van beste datacenters in Nederland?

en waar moet je als toekomstige klant op letten als je een hosting uitzoekt?

XS-24
20/07/04, 17:27
Volgens mij heeft dit niet veel tot weinig met het datacenter te maken, meer met het bedrijf/netwerk waar de server/website komt te staan.

mihosnet
20/07/04, 17:30
Het heeft niets met het datacenter te maken. Enkel met het netwerk.

dijksma
20/07/04, 17:33
dit klopt maar een bepaalde datacenter heeft toch vaak bepaalde connecties? Dit is hetzelfde dat als bijv. WE-DARE al zijn colocatie ruimte vol gaat zetten maar niet haar verbindingen (1000Mbit amx-ix) upograde naar meer. Ook verschilt de pingtijd naar de verschillende datacenters. Is er ook een verschil van beveiliging weer te geven tussen de verschillende datacenters?

Beyonder
20/07/04, 17:41
beveiliging: De kans dat iemand een datacentrum inkomt en een server de kast uitschroeft en ermee naar buitenloopt zonder dat het iemand opvalt is nihil te noemen.

Mensen hier mekkeren soms over beveiligingen maar die zijn in alle centra gewoon ruim voldoende.

Voor mij zou de enige vergelijking de financiele positie zijn van het datacentrum, voor de rest zijn ze relatief vergelijkbaar. Indien een datacentrum alles tegen extreme dumpprijzen wegdoet en bijna niemand binnen heeft staan is dat voor mij een slecht teken.