PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet op vakantie



Bestlevel
20/07/04, 10:30
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen, internet op vakantie.

Ik ga zelf over enkele dagen naar Frankrijk en ben aan het uitzoeken hoe ik mijn laptoptje in Frankrijk online ga krijgen.

Wat ik nu heb gezien kost bijna een euro per minuut is alleen te doen om wat mails te lezen en te beantwoorden.

YSK-Media
20/07/04, 10:35
Op vakantie heb ik geen internet nodig, vakantie is ff weg van het werk etc.

Anders is er altijd wel een internetcafe in de buurt ;)

HBCS
20/07/04, 10:46
tijdens mijn vacantie wil in niet aan internet of computers denken laat staan dat ik er mee wil spelen
door dingen goed te regelen kan ik gewoon weggaan en lekker ontspannen in mijn vacantie

Cybafish
20/07/04, 10:52
Laptop -> Telefoon -> Infrarood -> Internet

Ber|Art
20/07/04, 10:52
Ik ga niet zo ver, naar Zeeland, als ik het goed begrepen heb staan er WiFi hotspots dan neem ik mijn Laptop mee. Je kan wel zeggen Vakantie is Vakantie maar soms is het toch noodzakelijk om zaken op te lossen. En als laatste nood kan ik altijd nog via mijn telefoon m.b.v. Putty en GPRS mijn servers bedienen :)

Ber|Art
20/07/04, 10:55
Laptop -> Telefoon -> Infrarood -> Internet Dat was ik nog vergeten want dat kan natuurlijk ook nog (al zou ik van infrarood, Bluetooth maken) ;) Mogelijkheden genoeg!

paas
20/07/04, 10:55
Laptop met Mobile Connect van Vodafone. Werkt naar tevredenheid.

[regnar]
20/07/04, 10:57
bij mij is vakantie ook vakantie, geen werk, geen computers, geen internet, geen klanten, gewoon vakantie, sit back and relax :)

phreak
20/07/04, 11:35
Uhm.... #define vakantie :)

Geen tijd hier voor vakantie, veel te druk ...

ffjudgement
20/07/04, 11:53
Ik ben het helemaal eens met HBCS en [regnar] vakantie is voor mij zwemmen en relaxen:D

superior-is
20/07/04, 11:54
Oei oei, is dat nou die mobiele burnout waar ze het in de media overhebben? :)

Ber|Art
20/07/04, 11:58
Mobiele Burnout, die had ik nog niet gehoord :) je kan het toch combineren, je hoeft niet de hele dag achter je laptop te zitten en ook niet de hele dag in het zwembad ;)

[regnar]
20/07/04, 12:08
Origineel geplaatst door ffjudgement
Ik ben het helemaal eens met HBCS en [regnar] vakantie is voor mij zwemmen en relaxen:D
zwemmen, dat was ik nog vergeten ;)

smurf
20/07/04, 12:40
GPRS + laptop, wel traag en enorm duur, maar ideaal om in noodgevallen overal bereikbaar te zijn. (GPRS rekening is vaak even groot als de totale reiskosten :)).

Triloxigen
20/07/04, 12:45
Ik ga op 'vakantie' ergens waar internet is..
www.campzone.nl :)

HBCS
20/07/04, 12:48
ja zwemmen (lees duiken ) was ik ook vergeten
was het maar zover als het aan mij licht ben ik morgen weg mmmmmmm

eMiz0r
20/07/04, 13:18
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik ga op 'vakantie' ergens waar internet is..
www.campzone.nl :)

Heb het vorig jaar 11 dagen gedaan, no way dat ik dat nog een keer zal doen. Dit jaar ben ik te vinden in Turkije en zal zeker geen gebruik maken van internet. Een vervanger zal mijn taken op zich nemen tot ik weer terug ben. Geen kopzorgen, lekker relaxen op vakantie en als je terugkomt draait alles nog steeds op rolletjes.

mihosnet
20/07/04, 13:32
GPRS -> Telefoon met bluetooth -> Laptop. Wel duur inderdaad, EUR 10 per MB.

Het beste is gewoon niet tegelijk op vakantie gaan, kan een collega een week alles overnemen. Maar ik kan het nooit laten om even de zaken te checken :).

S2S-Guust
20/07/04, 13:45
Origineel geplaatst door mihosnet
Het beste is gewoon niet tegelijk op vakantie gaan, kan een collega een week alles overnemen. Maar ik kan het nooit laten om even de zaken te checken :).

Precies, zo doen wij het dus ook. Niet gelijk op vakantie gaan dan is er niets aan de hand.

Maar ik moet gewoon wel een paar keer in een internetcafeetje hebben gezeten in die week. Soms moeten er belangrijke beslissingen worden genomen en dan moet je gewoon ff online komen en instemmen met het voorstel en dan kun je weer gaan luieren;)

Cybafish
20/07/04, 13:52
Origineel geplaatst door BerArt
Ik ga niet zo ver, naar Zeeland, als ik het goed begrepen heb staan er WiFi hotspots dan neem ik mijn Laptop mee. Je kan wel zeggen Vakantie is Vakantie maar soms is het toch noodzakelijk om zaken op te lossen. En als laatste nood kan ik altijd nog via mijn telefoon m.b.v. Putty en GPRS mijn servers bedienen :)

Ik ga dit jaar 5 weken zeilen en o.a. naar zeeland :D

ThePostman
20/07/04, 13:59
Ach ik heb vakantie niet echt nodig...maar als ik vakantie heb voor mij geen pc :)

[regnar]
20/07/04, 14:03
Origineel geplaatst door eMiz0r


Een vervanger zal mijn taken op zich nemen tot ik weer terug ben. Geen kopzorgen, lekker relaxen op vakantie en als je terugkomt draait alles nog steeds op rolletjes.

... draait alles (hopelijk) nog steeds op rolletjes ;-)

Zo zal het vermoedelijk bij mij ook zijn, als ik al met vakantie ga dit jaar.

Ber|Art
20/07/04, 15:41
Ik ga dit jaar 5 weken zeilen en o.a. naar zeeland zwaai ff als bij scharedijke langskomt :)

S2S-Guust
20/07/04, 16:00
Origineel geplaatst door BerArt
zwaai ff als bij scharedijke langskomt :)

Ben anderhalve week terug daar nog in de buurt geweest. Heb een huisje in Zonnemaire, ken je vast wel.

Carl<n-media>
20/07/04, 16:43
Ik doe het gratis. Als je bijvoorbeeld naar Berlijn gaat, neem dan je WiFi kaartje mee en je kunt er bijna zeker van zijn dat je een aantal niet-beveiligde access points zult vinden. Log hier op in en check je mail gewoon met SSL.

freddy
20/07/04, 16:43
Over laptop in Frankrijk gesproken, ik zelf gebruik een inbel account van wanadoo.fr, lokaal tarief.

luser
20/07/04, 16:46
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik doe het gratis. Als je bijvoorbeeld naar Berlijn gaat, neem dan je WiFi kaartje mee en je kunt er bijna zeker van zijn dat je een aantal niet-beveiligde access points zult vinden.

Klopt 100%. In Hamburg had ik er om de paar meter stuk of 3, daar zie je hoe wifi security belangrijk is :)

Voor de rest probeer ik op vakantie zoveel mogelijk thuis te laten ;) Maar op een of andere loopt die laptop altijd maar mee :D

Bestlevel
20/07/04, 18:03
Origineel geplaatst door freddy
Over laptop in Frankrijk gesproken, ik zelf gebruik een inbel account van wanadoo.fr, lokaal tarief.

Dat is ideaal eens zien of ik dat kan aanvragen.

Ik wil alleen gebruik maken in noodgevallen en eens per 3 dagen even belangrijke mail te bekijken.

Heb wel gprs op mijn telefoon maar weet niet of het in frankrijk ook werkt.

luser
20/07/04, 18:06
56k nogal wat sneller als GPRS ;)

mihosnet
20/07/04, 18:24
In frankrijk heb ik gedownload met 4kb/s (GPRS), dus het verschil valt mee :).

WebBizz
20/07/04, 18:32
Laptop en/of PDA + infrarood of bluethooth + mobiel of telefoonverbinding = internet :)

freddy
20/07/04, 20:15
GPRS is er wel redelijk veel, maar neem voor de zekerheid zo een gratis account. Mocht je frans niet al te best zijn dan is er nog de mogelijkheid om via babelfish de site te bekijken en een account aan te vragen:

site:
http://www.wanadoo.fr

vertaling (weblink invoeren van wanadoo.fr)
http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr

Leuker kunnen we het niet maken...wel makkelijker :)

Bestlevel
21/07/04, 15:06
Ik zal proberen een account aan te vragen de site wordt niet helemaal vertaald dus wordt puzzelen mijn frans is slecht.

Bob2
21/07/04, 15:18
GRIC! http://pbs.gric.com/html/popfinder.html
Inbellen tegen local tarief vanuit je hotel/app... vraag wel na 30 min internetten even de rekening bij receptie dan weet je waar je aan toe bent...

Werkt super, vanaf dubai, mallorca en lesbos dit jaar zonder probleem redelijk snel (28,8k uhum...) kunnen internetten. Kosten vielen ook erg mee. 7 dagen iedere avond 30 min online voor nog geen euro 25 totaal!

freddy
21/07/04, 15:24
Origineel geplaatst door PPaul
Ik zal proberen een account aan te vragen de site wordt niet helemaal vertaald dus wordt puzzelen mijn frans is slecht.

Leg anders de wanadoo site van nederland er naast ;) en dan vergelijken.

luser
21/07/04, 19:16
Meerderheid it'ers werkt tijdens vakantie

Uit een door Ernst & Young gepubliceerd onderzoek blijkt dat een groot aantal it'ers zich met werk bezighoudt tijdens de vakantie. Het onderzoek werd gehouden onder ruim zeshonderd it-professionals in de categorieën productie/handel, handel/distributie, overheid/non- profit en dienstverlening. De helft van de ondervraagden is tijdens de vakantie bereikbaar voor het werk; bij een kwart wordt dit ook daadwerkelijk door de baas gevraagd. Het grootste gedeelte van deze mensen is beschikbaar per mobiele telefoon (89 procent), maar ook het persoonlijke e-mailadres wordt vaak achtergelaten (52 procent). Van alle ondervraagden heeft 16 procent de laptop mee naar de vakantiebestemming. Voor maar liefst een kwart van alle ondervraagden levert het buiten werktijden beschikbaar moeten zijn stress op.

http://www.tweakers.net/nieuws/33436

Bestlevel
22/07/04, 11:01
Een account aanvragen op wanadoo.fr lukt mij nog niet. Ben ook niet zo`n held in frans. Heb nu wel een stukje software waarmee je volgens mij een aanmelding kunt doen maar even wat proberen.

Anestheologist
22/07/04, 11:47
Haal gewoon een "gratis" startpakket bij de locale computershop. en is op 1-2-3 gefixed.

FSCJasper
22/07/04, 11:51
Al eens gehoord van een internet cafe?;) Als ik op vakantie ga,ga ik uiteraard voor het relaxen en de zee en leuke uitstapjes..maarja,sinds ik weer wedstrijden van mijn cluppie moet missen doordat ik op vakantie ben,moet ik de tussenstand maar bijhouden via internet in het internet cafeetje.

Anestheologist
22/07/04, 11:54
Kan je ook doen, maar soms moet je al eventjes rijden om er een tegen te komen. Je hebt niet alle software op die computer zitten, je zit niet op je gemak enzo. :)

FSCJasper
22/07/04, 12:01
Daarom ga je op een fatsoenlijke camping zitten :) Zijn er altijd wel,zeker in het buitenland zoals Frankrijk en Spanje.

Bestlevel
22/07/04, 14:25
In frankrijk hebben ze op de campings wel pc`s maar dat zijn mac`s waar je niks mee kunt als je even iets moet oplossen. Laptopje mee is veel voordeliger.

Als je je telefoon met een datakabel verbindt met de laptop moet je de telefoon dan instellen als modem om via gprs verbinding te maken?

Locale computershop kan maar wanadoo is lokaal tarief :)