PDA

Bekijk Volledige Versie : Heelp



microboy
19/07/04, 18:51
hoi allemaal

ik ben nieuw op de forum, en maar dat zal niet voor lang gaan duren haha


mar goed, ik wil gaan voor mezelf beginnen en servers online aanbieden , zowel huur als koop, en mischien colocatie.... ..
maar zoals ik al zei, ik ben nogal nieuw in dit.. ik weet hoe je het inelkaar zet en uitelkaar haal...ik heb beetje kennis met het plaatsen ervan en veder niet.. dus ik ben een computer junkie die het wilt uitbreiden op het net ..
me broer bied zelf hosting en dedicated en managed server ... maar hij heeft te druk, hij is er nooit, en ik wil het zelf doen zonder zijn hulp..

ik wet niks van programmeren...en de websites die ik maak zijn allemaal met flash, ik kan niet met php of html of welk script omgaan..

iedereen die dit leest denkt vast: hij wilt iets onmogelijks..
maar dat staat niet in mij woordenboek
ik ben een blinde die geleid alleen hoef te worden om de straat over te steken

ik wil weten, hoe het hele proces loopt.. van het kopen tot het verkopen..
en was beste advies?.. kopen? of zelf inelkaar zetten?
ik heb vandaag een server gekocht, intel celeron 1,1 ghz, 256 mb geheugen, 2X40 gb HD, dvdspeler, en diskettesation
heb ik gehaald voor 200 euro

maar als ik nu een site opzet, en klant binnenhaal, en die wilt een serve rkopen.. enwilt dat ik zijn website erop zet.. .. hoe mot ik dat doen?
ik kan wel voor plaats zorgen, me broer heeft 2 kasten, paar U's kan die wel missen...maaar zoals ik al zei, ik niet veel van zijn steun en hulp, ik wil zovele mogelijk zelf doen, .. maar ik zit nu vast



dus HELP
Tnx

RobbertC
19/07/04, 19:00
Of je gaat dit topic in elk forum zetten :( (allemaal verwijderd dus)

Ik denk dat je er niet aan moet beginnen als je er niks vanaf weet.

Koster
19/07/04, 19:08
Al doende leert men. Dus begin alvast, bouw iets op, ga hosten voor familie en vrienden, zodra je denkt dat je genoeg kennis hebt om echte klanten te hosten/krijgen, dan ga je dat doen en haal je je KvK inschrijving.

Je kan ook niks leren, dan mislukt het. Kan je niet anders werkervaing opdoen als stagair oid?

microboy
19/07/04, 19:24
Origineel geplaatst door RobbertC
Of je gaat dit topic in elk forum zetten :( (allemaal verwijderd dus)

Ik denk dat je er niet aan moet beginnen als je er niks vanaf weet.

ja sorry, maar ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen.. :(

mar, goed..
dus jou voorstel is, als niks ervan afweet, moet je niet eraan beginne, en degene die ooit niks van afwisten, en toch doorgingen?... kijk me signature nog eens ;)


als stagiar heb ik geprobeerd.. ze laten weinig los, ik moest alleen registreren van domeinnamen en veder niks bijzonders.., en ze hadden aleen sun cobalt servers.. mar zoals jullie vast weten, ze zij gestopt met productie van sun cobalts..., en de bedrijf ging failiet omdat alle zijn klanten over gingen stappen..en ik heb geen ervaring met de plesk, en microservers....dus wederom, begin ik als het ware opnieuw... al heb ik geoord dat de plesk veel gebruiksvriendelijker is dan die van cobalt..

ik ben bereid om het te leren en tijd in te stopppen... maar waar moet ik beginnen?..
ik leer lliefst door het te doen.. vandaar dat ik die ''goedkope'' server vormezelf heb gehaald..om beetje op te oefenen..

wijs me de juiste deur voor info aan, en ik ga me daarop storten.
ik heb al besloten.. dat ik dit wil doen, ik ga me niet trg trekken, ik ben geen opgever..

Koster
19/07/04, 19:29
Begin voor familie en vrienden, daar mag je fouten maken. Bij echte klanten niet!
Veel succes!

RobbertC
19/07/04, 19:32
Leren is goed :)

Wat alleen fout is, is om meteen een bedrijf te willen beginnen zonder dat je weet waar je mee bezig bent, en zo kwam het wel over.

Hang die server ergens op (bij je broer bijvoorbeeld) en installeer eens een besturingssysteem wat je wilt gaan gebruiken (Linux, FreeBSD of Windows). Ga dat eens goed leren. Zet er dan een aantal websites op (van je zelf, van bekende) en leer problemen op te lossen, de server veilig houden, etc.

Wat misschien ook een goede is, is om boeken te kopen, maar dat hangt een beetje van je zelf af. Sommige halen alle informatie van internet af (alles is te vinden!), maar andere (waaronder ik) vinden het fijner om ook een paar goede boeken te hebben. Op Amazon.com staan er veel.

microboy
19/07/04, 19:50
is cool, das best chiille id, ff pa vrienden enzo als proefkonijnen gebuiken:D

me eigen site stata nu op die mijn broers server.. ik zet die op me eigen.. en ga beetje ermee spelen..


en wat betreft beveiliging.. das de hoogste piroriteit denk ik.. dus ga me daarop focussen..

ik zal zowieso linux erop gooien.. want das en blijft de beste :D geeft minst moeilijkheden..


sorry dat ik beetje vaag en onduidelijk overkwam.. mar wist me niet zo goed te verwoorden..

ik ga gewoon aan me bros kop zeuren dat ie mijn ser ver in zijn kast mmot zetten..

mar als mijn serve in zijn kast zit.. en aangesloten aan de switch.. en zijn netwerk...

en mijn server is dan niet egt perfect beveiligd.. kan het schadelijk zijn voor zijn bedrijf?... is dit mischien te verhelpen door een hardware firewall te zetten?

of zit ik onzin te praten.. en heeft helemaal geen invloed erop. en als iets misgaat dangebeurt dat met mij server?

de server dat ik heb gehaald... is dat wel iets? :)
ik heb beetje rondgekeken.. is toch goed voor een begin? .........:P

microboy
19/07/04, 19:53
oh ja... tnx voor de snelle reply :D
op sommige forums moet je bijna een week w8en :P

RobbertC
19/07/04, 19:53
Origineel geplaatst door microboy
ik zal zowieso linux erop gooien.. want das en blijft de beste :D geeft minst moeilijkheden..Waarom denk je dat? Een Windows server die beheerd wordt door iemand met veel kennis van Windows is veiliger dan een standaard RedHat installatie :)

kilian
19/07/04, 21:03
Onwetendheid is de ruggengraat van onze samenleving, het helpt ons te verlangen naar wat er in onze fantasie omgaat.

microboy
20/07/04, 00:15
wijze worden zij dat kilian..

mar mischien doe ik wel window erop.. ik zei dat uitspraak van wat ik gehoord heb, daar ging ik vanuit... ik heb vaak gehoord dat windows veel meer problemen gaf dan vergeleken met red hat ...

Carl<n-media>
20/07/04, 00:24
Origineel geplaatst door RobbertC
Waarom denk je dat? Een Windows server die beheerd wordt door iemand met veel kennis van Windows is veiliger dan een standaard RedHat installatie :)
Een windows licentie is wel vrij duur ;).

microboy
20/07/04, 00:36
hm, en red hat is natuurlijk gratis.... en aangezien ik pas begin zal ik toch voor linux gaan.....

mar ik had boven ergens ene vraag gesteld...

als ik het in de kast zet, en aansluit.. stel iemand hackt via mij server in... aangezien ik niet veel weet over beveiligen van server..
als MIJN server wordt gehackt.. en iemand vind het zo leuk om alles te verwijderen.. en wet ik wat ik allemala wilt ermee doen.. en hi is klaar. heeft hij nog de mogelijkheid om mijn broers ervers te hacken?... want met softwarer firewall zal het niet voldoende zijn denk ik.. wat als ik een hardware firewall ebij zet?

of als mijn server gehackt wordt.. heeft het niks te maken met die van me broers?... is het afzonderlijk?... dus wat ik bedoel.. zou mijn onbennuligehid op gebied van beveligen van de server, schadelijk kunne zijn voor mijn broers server? en zo ja wat kan ik eraan doen?...

ik kan me bro vragen om voor me dezelfde beveliging doen dat ie vor zijn eigen servers doet... mar ik wil hem niks vragen..hij neemt me niet serieus...dus ik wil hem ook niks vragen (hij begon zelf ook toen hij 18 was.. over hypocriet gesproken:P)