PDA

Bekijk Volledige Versie : Grootste hosting providers qua verkeer/traffic



Beyonder
19/07/04, 14:06
Wat denken jullie welke partij in Nederland de grootste is qua verkeer afhandeling, ik heb het niet over access providers zoals Planet maar hosting provider/dedicated/colocated.

Ik denk dat het volgende lijstje in de buurt zal komen, het is puur gevoel en wat ik links en rechts opvang.:

1. Akamai
2. Netholding/GarnierProjects
3. Leaseweb
4. True
5. Easynet
6. Intouch
7. Versatel/WideXS/Vuurwerk
8. Proserve
9. BIT
10. Rokscom/Co-locate

Gewoon voor fun of nog beter statttttssss :)

luser
19/07/04, 14:11
BIT doet veel minder, hun traffic komt vooral door hun newsserver.

EDIT: We-dare komt ook nog boven proserve denkik.

Beyonder
19/07/04, 14:19
http://noc.bit.nl/

Bit zit net boven de 100 mbit

+/- 100 mbit peering
+/- 30 mbit transit

luser
19/07/04, 14:25
hualapai.bit.nl
inaja.bit.nl

Opzoeken in server list.
Zijn 2 newsbakkies die veel ams-ix slikken.

Beyonder
19/07/04, 14:52
Maar dat verklaart niet het uitgaande verkeer ;)

Dennis
19/07/04, 15:05
Linkup zit volgens mij ook wel boven de 100mbit. Dat was althans wel mijn schatting naar wat ik van ze hoor op dit forum. Ze hebben een van de meeste gbit-uplinks. In deze top10 zouden ze toch zeker moeten staan?

ProServe
19/07/04, 15:10
Origineel geplaatst door Beyonder
Maar dat verklaart niet het uitgaande verkeer ;)

Tuurlijk wel, die news server is vast ook in-feed voor wat andere news dozen bij andere providers.

ProServe
19/07/04, 15:15
Origineel geplaatst door luser
BIT doet veel minder, hun traffic komt vooral door hun newsserver.

En Akamai...

Onze stats: http://www.pro-noc.nl

Beyonder
19/07/04, 15:20
Proserve dank je wel voor deze bijdrage, mooie stats!

Mag ik concluderen vanuit jullie stats dat Level(3) veruit de beste transit connectie is?

luser
19/07/04, 15:29
Origineel geplaatst door DennisCitus
Linkup zit volgens mij ook wel boven de 100mbit. Dat was althans wel mijn schatting naar wat ik van ze hoor op dit forum. Ze hebben een van de meeste gbit-uplinks. In deze top10 zouden ze toch zeker moeten staan?

Gewoon ronduit gelogen verbindingen, hun zebra doet zeker niet meer dan 30mbit.

ProServe
19/07/04, 15:30
Origineel geplaatst door Beyonder
Proserve dank je wel voor deze bijdrage, mooie stats!
Mag ik concluderen vanuit jullie stats dat Level(3) veruit de beste transit connectie is?
Nope, das NTT/Verio :)
Maar ze lopen opzich aardig naast elkaar.
(Het dipje om 15:00 is een timesync trouwens)

Dennis
19/07/04, 15:31
Origineel geplaatst door ProServe

Nope, das NTT/Verio :)
Maar ze lopen opzich aardig naast elkaar.
(Het dipje om 15:00 is een timesync trouwens) Waarop baseer je de kwaliteit van een transit-connectie dan?

Cybafish
19/07/04, 16:25
Origineel geplaatst door luser


Gewoon ronduit gelogen verbindingen, hun zebra doet zeker niet meer dan 30mbit.

Eh, lol? Dan zou ik verantwoordelijk zijn voor 25% van hun verkeer :D Vlieg op luser, ga ergens anders flamen, hier hebben we (zoals gewoonlijk) weer niets aan.

Beyonder
19/07/04, 16:47
#1 Eke keer als ik een opmerking maak over Linkup wordt een ex klant van me geDDOSED en wordt ik vriendelijk gevraagd door de uplink om vooral GEEN opmerkingen te plaatsen over Linkup... gek he??:)

Wil Futureflex verbonden blijven met een dergelijke partij?

#2 Waarschijnlijk ben je verantwoordelijk voor 50% van hun traffic tenzij je het gebruik van gesponsorde streaming media meetelt natuurlijk.

#3 Fantasie en verbindingen zijn bij Linkup hetzelfde ding. Verbruik natuurlijk ook ;)

ProServe
19/07/04, 16:51
Origineel geplaatst door DennisCitus
Waarop baseer je de kwaliteit van een transit-connectie dan?

Daar zijn heel veel manieren voor, geloof dat prijs tegenwoordig de meest belangrijkste is :|
Je ziet bij ons dat NTT/Verio en Level3 verreweg het meeste transit verkeer krijgen, dat zegt wat over de routes die ze hebben. Ze hebben dus veel directe routes, met korte AS paths. De goedkopere/kleinere transit partijen kopen vaak transit in bij partijen als Level3, NTT en UUNet, en hebben zelf maar weinig directe routes/netwerk. Ze kunnen dan wel een lage prijs aanbieden omdat ze met flinke bulk inkopen, maar de routes zullen niet optimaal zijn. Zulke dingen zal je merken aan de latency, support en performance.

Valentino
19/07/04, 16:51
http://www.eweka.nl/networkstats/

Ook zebra, zie niet in waarom zebra weinig traffic zou kunnen doen.

luser
19/07/04, 16:54
Origineel geplaatst door Valentino
http://www.eweka.nl/networkstats/

Ook zebra, zie niet in waarom zebra weinig traffic zou kunnen doen.

Dat zeg ik ook niet ;) (ben er zelf mee bezig)

luser
19/07/04, 16:55
Maar ATM zal wel niet op hun zebra toekomen, zal ondertussen wel al een dikke router staan ;)

ProServe
19/07/04, 16:56
Origineel geplaatst door luser
Maar ATM zal wel niet op hun zebra toekomen, zal ondertussen wel al een dikke router staan ;)

s/dikke/cisco/

Beyonder
19/07/04, 16:56
**** <censored.... doet een usenet feed nu tegenwoordig zoveel traffic?? 300 mbit? jezus :)

Zebra kan veel verkeer afhandelen, heb een klant met zebra routers die +/- 700 mbit verkeer verwerkt.

Gaat het verder niet om, Linkup is een partij die hun verbindingen in fantastisch formaat opblaast in plaats van de werkelijke:

100 mbit openpeering (amper peerings op te krijgen)
100 mbit NL-IX product NL transit (wel leuk)
100 mbit Joint Transit
100 mbit KPN eurorings.


Misschien hebben ze nog Carrier1 100 mbit ;)

Niks geen 1000 mbit, ook uit diverse bronnen duidelijk gemaakt, hun KPn eurorings verbinding is wellicht 1000 mbit maar gaat via 100 mbit VLAN naar Redbus.

Valentino
19/07/04, 16:57
Atm gaat over cisco 6000

cisco staat in verbinding met zebra bakken.. en de zebra bakken met de uplinks....

alles naar de upstreams is zebra. maargoed eweka doet ook wel wat traffic om die toe te voegen aan het lijstje.

luser
19/07/04, 17:00
eweka is access en geen content ;)

luser
19/07/04, 17:02
Origineel geplaatst door Beyonder
**** <censored.... doet een usenet feed nu tegenwoordig zoveel traffic?? 300 mbit? jezus :)


Is idd veel maar met hoop bin's moet dat doenbaar zijn :)


Origineel geplaatst door Beyonder
Zebra kan veel verkeer afhandelen, heb een klant met zebra routers die +/- 700 mbit verkeer verwerkt.

Zebra verwerkt gewoon wat, het is nog altijd de hardware waarop het aankomt.

Beyonder
19/07/04, 17:07
Er zijn ook wat instellingen waar je rekening mee moet houden. Wat doet Zebra:

Het doet leuk BGP4 en daarop past het de routing van het OS aan waarop het gehost is. Linux heeft een net IETS lekkere afhandeling dan BSD op dit moment, dat BSD beter is voor zebra dan Linux is een mythe.

Ook moet je gewoon de juiste tweaks gebruiken om het OS waarop Zebra/Quagga staat perfect in te stellen.

MAAR offtopic... mensen. Maar wat mij betreft mag het, juist leuk ;)

Savvas
19/07/04, 17:54
Origineel geplaatst door Beyonder
Er zijn ook wat instellingen waar je rekening mee moet houden. Wat doet Zebra:

Het doet leuk BGP4 en daarop past het de routing van het OS aan waarop het gehost is. Linux heeft een net IETS lekkere afhandeling dan BSD op dit moment, dat BSD beter is voor zebra dan Linux is een mythe.

Ook moet je gewoon de juiste tweaks gebruiken om het OS waarop Zebra/Quagga staat perfect in te stellen.

MAAR offtopic... mensen. Maar wat mij betreft mag het, juist leuk ;)

ben het niet vaak met je eens maar je hebt nu een leuk onderwerp gevonden inderdaad ;)

Welk linux os zou jij aanbevelen voor een zebra router dan? Debian?

Zat er zelf over te denken om de router hier thuis op FreeBSD te draaien, wat zou de omslag moeten zijn volgens jou? Tussen BSD en linux?

Michel2k
19/07/04, 19:06
Misschien is het ook leuk om te zien welk bedrijf met welke routers / core switches werkt?

euro-access
20/07/04, 00:11
Beyonder

wat denk jij dan wat ze doen in mbits?

Beyonder
20/07/04, 11:00
@euro-access
Over wie heb je het ?:)

euro-access
20/07/04, 12:10
over jou lijstje