PDA

Bekijk Volledige Versie : vraag



PureDJ
18/07/04, 20:58
Bij deze wil ik ons even voorstellen en meteen ook een vraag stellen.

Wij zijn PureDJ een internationaal radio station bij sommige misschien al bekend.
Ik kan een heel lang reclame praatje houden, maar daar ben ik niet oor hier.
PureDJ is een non-profit organisatie kompleet afhankelijk van sponsors en donateurs.

Op dit moment heeft PureDJ een probleem, de router in de studio heeft het begeven en nu kunnen we niet meer de kwaliteit bieden die men gewend was van ons.
We draaien nu met een huis-tuin en keuken router en dat is geen success (gemiddeld 50% packets loss, dit omdat het apparaat gewoon de constante data (streams) niet kan verwerken)
Daarom willen wij vragen of iemand toevallig nog ergens een router onder het stof heeft liggen, het hoeft geen fancy apparaat te zijn. als ie maar net even iets meer power heeft dan het huis-tuin en keuken spul.
Als iemand dus iets heeft liggen, of toevallig nog iemand weet die zo'n ding heeft, laat het ons dan aub weten, we zijn er van afhankelijk.
Als je er graag iets voor terug wil, kan daar natuurlijk altijd over gesproken worden.

Ik hoop dat ik deze post in de juiste sectie geplaatst heb, ik weet eigenlijk niet waar ik 'm neer moet zetten, dus als deze post hier niet thuis hoort, mijn excuses

Bedankt alvast.

The MAzTER
18/07/04, 21:06
heb je het nu over een normale lan router of een ADSL etc router?

Dennis
18/07/04, 21:08
Om wat voor internetverbinding gaat het?
Wat voor router heb je nu?

PureDJ
18/07/04, 21:15
ik heb nu een cheapo dsl router (Telindus), maar het gaat om een ethernet router
gewoon simpel NAT en eventueel RIP maar dat is niet eens nodig.
Ik hoef alleen maar wat port forwardings te doen.
Ook de machines die er aan hangen zijn er niet echt veel +/- 6 en een switch is ook niet nodig.

alvast bedankt

beenske
19/07/04, 10:43
als je ergens nog een oude P1 of P2 hebt staan, gooi er 2 netwerkkaarten in en je hebt een goeie router ;);)

PureDJ
19/07/04, 12:23
klopt, probleem is alleen dat een oude pc vaak ook niet echt betrouwbaar is, ik een beetje ruimte gebrek heb (er staan hier al 4 servers) en (het klinkt misschien vreemd) m'n stroomrekening ook in de gaten wil houden (het geld komt allemaal uit m'n eigen zak) 4 servers 24/7 en een airco tikt aardig aan :S

HBCS
19/07/04, 13:17
150 € nieuw in de winkel sweex of iets dergelijks
of zouden die te klein zijn voor die hoeveelheid data
dat weet ik dus niet

Cybafish
19/07/04, 13:41
Kijk eens rond voor een linksys router. Deze routers kosten zo rond de Eur 75 uit mijn hoofd en werken perfect. De thuis versie van cisco.

PureDJ
19/07/04, 23:13
het probleem is dat dat soort routertjes niet werken voor streaming, die lopen vol, of krijgen behoorlijk wat packetsloss door de streams die steeds verstuurd worden

Cybafish
19/07/04, 23:28
Dat zijn gewoon routertjes voor thuisverbindingen. Al het verkeer onder 10mbit trekken ze makkelijk, zonder packetloss.

ensermo
20/07/04, 04:56
Ik zou geen sweex/elcheapo gebruiken. Niets ertegen voor "Normale" gebruik maar het kan inderdaad moeilijk tegen constante streaming media. Heb je al bij 2dehands websites gekeken? Misschien ook een idee om een aantal grote bedrijven aan te spreken. Ik ken genoeg die 10Mbit hardware gewoon in de kasten heeft liggen. Heb zelf bij mijn stage een paar 10Mbit Hubs gehad van 3Com omdat ze gewoon niks ermee konden. Helaas hadden ze geen routers.

M-BahZ
20/07/04, 17:54
Waarom niet gewoon een aparte DSL verbinding voor de streaming ipv. te gaan routeren e.d.
ADSL kost praktisch niets meer en een telefoonlijn is ook niet echt duur te noemen.

De voordelen zou je denk ik zelf wel kunnen bedenken. ;)

timmeh
29/07/04, 14:14
Origineel geplaatst door ukkie
jow
ben nieuw wa is er allemaal te zien op deze site?
greetz ukkie

Jow... misschien is www.disneyland.com een interessante site voor je.

On-topic: Allereerst vind ik het top dat puredj nog steeds zo actief bezig is. Zelf ben ik een actieve luisteraar van de streams. De vraag is dus... gaat het om een simpele adsl/kabel lijn of ligt er een flinke lijn naartoe. Ik heb eventueel nog wel wat cisco routertjes liggen. Laat maar wat horen.