PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren op illegale sites



Gerardus
18/07/04, 16:24
Hoi iedereen,

Ik ben nu bezig met mp3 muziek te downloaden vanaf verschillende internetsites, geen peer 2 peer programma's.

Ik weet net zoals jullie dat dit natuurlijk illegaal is, maar ja wie doet dit niet tegenwoordig.

Nu kwam ik op een van die illegale mp3 sites een banner tegen van een Nederlandse hostingprovider, terwijl de site in Amerika gehost wordt.

Wat vinden jullie hier nou van?

Een Nederlandse hosting provider adverteren op illegale sites?

Zijn ze strafbaar als ze daarop adverteren?

Zouden jullie dit ook doen?

XS-24
18/07/04, 16:25
Meestal gaat dit via een banner porogramma, de banners worden dan aangepast aan de taal van de gebruiker.

Gerardus
18/07/04, 16:30
Hoi Sity webhosting,

Hier had ik inderdaad niet aangedacht, dat is inderdaad een mogelijkheid !

Maar blijft de vraag:

Ben je net zo strafbaar bezig als je adverteert op een illegale site als de site zelf?

In dit geval weten ze er waarschijnlijk dus niets van af, dat ze ook op illegale sites staan.

Is het verstandig om hun dit te melden, voordat ze eventueel in de problemen komen?

XS-24
18/07/04, 16:33
Je kan het altijd zeggen. Misschien is het wel een bewuste keuze, zo'n site heeft waarschijnlijk wel veel bezoekers.

Gerardus
18/07/04, 16:37
Hoi Sity webhosting,

Zo'n mp3 site heeft een aantal duizenden bezoekers per dag wereld wijd.

Het zou inderdaad ook bewuste keuze kunnen zijn, maar dan zijn ze in mijn ogen dus weer illegaal bezig.

Maar moeten ze ook zelf weten hoor of ze illegaal bezig zijn, maar wilde hier wel eens een discussie over hebben, vind het een leuk onderwerp wat hier nog niet besproken is volgens mij.

Als het doel bewust is, ben je dan als adverteerder ook illegaal bezig?

kilian
18/07/04, 16:43
MAAR wat doet een webhoster op een (illegale) mp3 site? Over het algemeen zijn mensen die mp3's downloaden (zonder te betalen dus) niet mensen die - in mijn ogen - geld uit willen geven. Het lijkt mij als webhoster juist niet aantrekkelijk om op een mp3 site te staan. Misschien schikt dat juist klanten af. En naamsbekendheid... heb jij weleens opgelet als je bij download.com (ed..dus de algemene, legale download sites)) wat er allemaal aan banners staat? ik niet!

Gerardus
18/07/04, 16:47
Hoi Kilian,

Zoals jij het beschrijft is inderdaad ook weer waar !

Ik zelf let nooit op banners, maar deze banner viel mij wel heel erg op.

Kom iedere keer naar voren als ik een nummer download, dus dan zie je het wel.

eMiz0r
18/07/04, 17:10
Origineel geplaatst door Gerardus
Hoi Kilian,

Zoals jij het beschrijft is inderdaad ook weer waar !

Ik zelf let nooit op banners, maar deze banner viel mij wel heel erg op.

Kom iedere keer naar voren als ik een nummer download, dus dan zie je het wel.

En dat is nou de bedoeling van adverteren in de eerste instantie. Naamsbekendheid :)

kilian
18/07/04, 17:18
haha, jah. Mijn naam mag ook wel te zien zijn als je een goed nummer download. Frans bouwer wordt zeker gedownload van een ad-vrije pagina? (gniffel) :D

resellerhostnl
22/07/04, 13:30
Origineel geplaatst door kilian
Over het algemeen zijn mensen die mp3's downloaden (zonder te betalen dus) niet mensen die - in mijn ogen - geld uit willen geven. Het lijkt mij als webhoster juist niet aantrekkelijk om op een mp3 site te staan.

Je wilt niet weten hoeveel die jongens van mp3 sites betalen voor hun hosting.. Ik ken toch echt een paar hosters die bijna volledig draaien op MP3 Sites, om maar niet te spreken over "Bulletproof Hosting"

Verder zijn de MP3 downloadende bezoekers vooral computernerds die ook betalen voor hun hosting. Dat zie je al aan alle hosters hier die wel eens een mp3site hebben bezocht (wat ik overgens nog nooit heb gedaan :o )