PDA

Bekijk Volledige Versie : Server Load



Ic3man
18/07/04, 14:03
Hallo,

Op dit moment ben ik bezig een webbased (mass) multiplayer spel te ontwikkelen in php.

Het naderd op dit moment het begin van de 1e publieke beta test.

Zulke spellen kunnen snel in bezoekers aantallen groeien, dat ligt er maar net aan.

Mijn verwachtingen zijn dat er de eerste paar maanden ongeveer 100 bezoekers te gelijk op de site zullen zijn.

Aangezien het hele spel is geprogrammeerd in php en het een hele hoop sql query's en berekeningen bevat kan het voor nogal wat load zorgen. (denk ik, er zullen ook nog wel wat preformance bugs inzitten wat ook aardig aan kan tikken).

Aangezien ik een student ben, en het samen "doe" (op dit moment nog alles alleen, maar we gaan het met zijn 2en beheren) en het bovenal geen commercieel project is, is er van veel geld geen sprake.

Ik wil daarom beginnen met een reseller pakketje van max 20 euro per maand.

Ik ben alleen bang dat de load nogal hoog kan worden en ik vraag mij af hoe jullie hosters hier mee om gaan?

Kan het contract dat ik heb dus zomaar weggegooid worden wanneer het volgens de hoster echt te extreem word?

(even voor de duidelijkheid, dedicated server/ colo server is op dit moment nog niet aan de orde, hier is geen geld voor. Dit komt misschien later als e.v.t. donaties van de users genoeg in het laadje leggen).

Ook is dit niet bedoeld voor aanbiedingen, alleen om te kijken hoe hosters hier over het algemeen mee omgaan.

XS-24
18/07/04, 14:06
Bij een constante hoge load ) >1,5 zullen we samen met de klant een gepaste oplossing zoeken. Als er een keer een piek inzit zal het geen probleem zijn.

Ic3man
18/07/04, 14:10
Origineel geplaatst door sity webhosting
Bij een constante hoge load ) >1,5 zullen we samen met de klant een gepaste oplossing zoeken. Als er een keer een piek inzit zal het geen probleem zijn.

De load zal dus wel "constant zijn" (snachts minder als overdag, maar er zullen niet alleen nederlandse gebruikers zijn).

En het zal (naar verwachting) ook niet minder, enkel meer worden.

FSCJasper
18/07/04, 14:27
Bij een te hoge load op de server door je website,zal tussen beide partijen gezocht worden naar een beter alternatief. Mocht dat er niet komen,staat (meestal) in de algemene voorwaarden verschreven dat ze jouw account zonder pardon morgen sluiten totdat het gebruikte serverload door jou account serieus verlaagd is.

kilian
18/07/04, 16:53
Ik heb nu ook een web-spel en als er 25 users tegelijk online zijn is de load nogsteeds (ver) onder de 0.5.

Het ligt er ook heel erg aan hoe je script. slimme queries maken en geen mysql_fetch_object gebruiken ed.

mag ik vragen welk spel het wordt? (misschien dat je het in je www knopje wil/mag zetten)

Ic3man
18/07/04, 16:56
Op het spel zit nu nog een htaccess login, en loopt op 35 kb/s upload.
Het is nog in aplpha nu, en het is de bedoeling dat het nog even "geheim" blijft.

Edit:

Dit toppic is nu een beetje overbodig. Ik ben in gesprek met iemand die al een eigen server bezit en de colo kosten met mij wil delen.