PDA

Bekijk Volledige Versie : Starten webhosting-bedrijf(je): algemene vragen



pieterken
17/07/04, 17:49
Hallo, ik ben Pieter. Ik ontwerp websites en bied mijn klanten ook webhosting aan. Tot nu toe ben ik reseller en lukte alles perfect.

Nu is mijn vraag, ik zou heel graag uitbreiden en ook een soort webhost bedrijfje starten. Samen met een collega heb ik een case gekocht en daar alle nieuwste snufjes ingestoken omdat de "pc" als webserver zou kunnen dienen. Snel ff een server-programmatje gedownload om je eigen site te kunnen runnen en ftp te kunnen beheren. Alles werkt perfect, ik kan ftp account aanmaken, error paginas, aantal max. MB ingeven per ftp acount enzo, het is wel software en geen cpanel ofzow.

Nu zou ik graag een cpanel zoals directadmin of het welbekende cpanel 9 installeren. Maar hoe doe ik dit?

Met de connectie, belastingen, %btw enzo moet je niet inzitten, deze server-pc is voor privaat gebruik en staat ik het datacenter van een kennis van mijn pa. Dardoor ook de snelle connectie.

Dus concreet: hoe zet ik een cpanel op die server-pc? ik heb php, mysql enzo ook geinstalld, werkt perfect. ik heb ook apache.;)

graag antwoord, je mag me steeds mailen op da_fakir@hotmail.com . Msn mag ook, graag zelfs. Tot ziens, Pieter.

ddepuydt
17/07/04, 17:56
Wanneer je cpanel aanschaft bij een serieuZe partij helpen Ze je graag met de installatie daarvan (mag wel voor die prijs), je krijgt er op Z'n minst een degelijke handleiding bij ...

(Off topic : Die hoofdletter Z is nodig omdat een kleine Z mjn "Feedreader" doet flippen, iemand die beter RSS programma heeft ???)

Schaap
17/07/04, 17:57
haal alvast je spaarpot boven.

Een Direct Admin licensie is ZEER goedkoop in vergelijking met CPanel.net's kostplaatje..

Voor een licensie van Direct Admin betaal je $299 (Lifetime) en voor CPanel lifetime $1400 (Of is het meer?)

Installeren is simpel, bij Direct Admin is het gewoon een .sh file'tje van hun server uitvoeren en het installeert. Of, je kan hen vragen het te installeren => Gratis.

pieterken
17/07/04, 18:09
ok, ik nee dus direct admin, maar als ik dit heb, is het gewoon installeren en done of moet je er nog allerlei andere dingen bij installeren?

Dennis
17/07/04, 18:14
Uhm... dat ligt eraan welke Linux-distributie je hebt. Op Windows zal het niet draaien.

phreak
17/07/04, 18:19
Jammer dat Debian zo weinig ondersteuning heeft van Control Panels .. Ik geloof dat Web-CP en Confixx het ondersteund.. voor de rest weet ik het niet.

Guust
17/07/04, 18:34
Origineel geplaatst door phreak
Jammer dat Debian zo weinig ondersteuning heeft van Control Panels .. Ik geloof dat Web-CP en Confixx het ondersteund.. voor de rest weet ik het niet.

Zelf maken ;)

pieterken
17/07/04, 18:55
lolbroek, maak jij dat dan maar voor mij, zoveel tijd heb ik ook alweer daar niet voor over

Guust
17/07/04, 19:28
Als je genoeg geld hebt kunnen er genoeg wat leuks voor je in elkaar zetten hoor :)

Dennis
17/07/04, 19:58
"Tot nu toe ben ik reseller"
"van een kennis van mijn pa."

@Andrew:
Waarom kom je dan met zo'n suggestie om zelf een panel te gaan maken of te laten maken? Dan lijkt me toch niet realistisch? En waarom een eigen panel adviseren als hij DirectAdmin kan krijgen voor €10,- per maand of eenmalig €100,-?

ThePostman
17/07/04, 20:04
Je kan ook kijken voor webmin, is gratis :)

phreak
17/07/04, 20:05
Origineel geplaatst door Guust


Zelf maken ;)

Ben ik mee bezig...

Carl<n-media>
17/07/04, 20:31
Origineel geplaatst door phreak


Ben ik mee bezig...
Wij ook voor Debian :).

phreak
17/07/04, 20:42
Al ver gevorderd?