PDA

Bekijk Volledige Versie : problemen bij novaxess?



os2lover
16/07/04, 00:06
Novaxess geeft hier geen kik meer?

Guust
16/07/04, 00:14
Zit je daar tegenwoordig ook al?


In ieder geval. Hier werkt alles:


--- 213.201.235.161 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 3.893/5.093/6.900/1.111 ms


Ben je niet (per ongeluk) afgesloten? :p

os2lover
16/07/04, 00:23
Nee hoor ..

Schaap
16/07/04, 00:34
Rekening vergeten te betalen? ;)

os2lover
16/07/04, 00:35
Tss :p

Guust
16/07/04, 00:35
Bij wie zit je? Novaxess direct?

os2lover
16/07/04, 00:45
Nee bij IWO.

Guust
16/07/04, 00:46
Misschien problemen met hun switch ofzo? Het novaxess netwerk is hier gewoon up.

os2lover
16/07/04, 00:51
Mja lijkt daar inderdaad op, dus topic mag dicht, dit is voor IWO en niet Novaxess..

itrends
20/07/04, 18:38
Is novaxess vaker down, krijg vaker timeouts op bepaalde ip's daar.

Guust
20/07/04, 19:09
Origineel geplaatst door itrends
Is novaxess vaker down, krijg vaker timeouts op bepaalde ip's daar.

Zo vaak ligt het niet plat hoor.

os2lover
20/07/04, 19:36
Hier weinig of nooit last van downtimes.

Koster
20/07/04, 19:53
Ironisch :)

Guust
20/07/04, 19:59
Origineel geplaatst door os2lover
Hier weinig of nooit last van downtimes.

Ik heb btw jullie server zien hangen bij IWO :) Leuke Supermicro :)

Cereal
20/07/04, 20:11
Volgensmij is dat IWO/BASM een pot nat..

Rootbox
20/07/04, 20:39
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54255&highlight=rootbox

Guust
20/07/04, 21:04
Origineel geplaatst door Rootbox
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54255&highlight=rootbox

Tja :( van jou lag er ook nog een server in dat rack toch?

Rootbox
21/07/04, 02:47
Iemand wat servers kopen?

mijn servers hangen er sinds afgelopen nacht niet meer :)

... die van basm ook niet meer, iwo moet ook z'n rekeningen betalen...

host3000
21/07/04, 03:34
Origineel geplaatst door Rootbox
Iemand wat servers kopen?

mijn servers hangen er sinds afgelopen nacht niet meer :)

... die van basm ook niet meer, iwo moet ook z'n rekeningen betalen...
Ik zou zeggen: Plaats een mooie omschrijving in een advertentieforum, en het spul zal wel verkocht worden.

Guust
21/07/04, 03:53
Origineel geplaatst door Rootbox
Iemand wat servers kopen?

mijn servers hangen er sinds afgelopen nacht niet meer :)

... die van basm ook niet meer, iwo moet ook z'n rekeningen betalen...

Lol :p, en over je servers, zet ze hier te koop zijn er genoeg die willen bieden denk ik.

os2lover
21/07/04, 04:00
Mijn rekeningen aan IWO zijn volledig voldaan tot op de dag van vandaag. Sinds 0:30 zijn onze servers bij IWO inderdaad weer onbereikbaar, en IWO verklaart ons "aan het probleem te werken".

Wij wachten af.

Guust
21/07/04, 04:05
Origineel geplaatst door os2lover
Mijn rekeningen aan IWO zijn volledig voldaan tot op de dag van vandaag. Sinds 0:30 zijn onze servers bij IWO inderdaad weer onbereikbaar, en IWO verklaart ons "aan het probleem te werken".

Wij wachten af.

Tja, servers zijn weg daar dus valt weinig aan te werken :D

os2lover
21/07/04, 04:07
Dan zal IWO hier zeker voor ter verantwoording geroepen worden.

os2lover
21/07/04, 05:28
Ondertussen antwoord verkregen van IWO over het hoe en waarom, en dit zal zeker nog een staartje krijgen, al sta ik volledig achter IWO.

Savvas
21/07/04, 09:21
lol ik vind het wel erg grappig, het is nu niet Basm die voor betalingsproblemen zorgt maar de provider waar die zit, net toen je dacht alles te hebben gezien ;)

Al ben ik wel erg nieuwsgierig waarom je achter IWO staat, we horen hier alleen het verhaal van rootbox..

Landalf
21/07/04, 17:09
Goed.
Ik ben Thomas GEERAERTS van IWO Group bvba
Laten we voor alle duidelijkeven alles op een rijtje zetten!

Eerst en vooral was het ROOTBOX die openstaande facturen had naar IWO Group toe.
Wij huren bij novaxess een aantal racks, waarvan Rootbox er ééntje deelde.
Heel eenvoudig deelden we de kostprijs van het rack door twee en factureerde ik hem zijn helft aan.

Hij stond op het moment dat ik die servers bestelde al lang met een factuur over datum. Met andere woorden, hij moest mij dus dringender betalen dan ik hem.
Soit, hij levert de servers goed, hoewel niet alles meteen in orde was en de afgesproken levertijd ruim een week overschreed. Tot daar nog aan toe.
Hij maakte mij netjes een factuur op voor die servers.

Wij waren duidelijk van mening dat HIJ eerst ZIJN facturen moest voldoen, alvorens wij zijn factuur zouden betalen.

Soit, na een aantal weken verder treden er hardware problemen op met de Xeon server. Hetzij problemen met de SCSI RAID in die server aanwezig.
Na veelvuldig aandringen ondernam hij, als hardwareleverancier, na 2 dagen GEEN actie om dit probleem op te lossen.
Die dag besliste ik, en terrecht, dat hij die server kon terugnemen. Defect materiaal is niet voor mij bestemd.

Nog een aantal dagen verder...
Ondertussen is het verschil tussen het openstaand factuur van die éne server die er nog hangt, en effectief werkt, minus de openstaande facturen van rootbox aan IWO slechts 200 EUR.
Afgelopen avond gaat rootbox naar het datacenter en neemt de twee servers mee.
Desondanks ik goede inlichtingen had meegegeven aan de security (lees: claim aan het datacenter)

Gisteren heb ik tevens het resterende factuur bedrag op zijn rekening overgeschreven, begeleidende van een e-mail dat dit de afrekening was. Met andere woorden, ik had verder geen openstaande facturen meer, en zijn openstaand bedrag werd daardoor ook vereffend.

De dag van vandaag zit de situatie dus lichtelijk anders in elkaar:
- IWO is de wettelijke eigenaar van de server (lees wetboek: de overdracht van eigendom wordt van kracht bij te betaling aan de leverancier)
- IWO zal het datacenter claimen voor de slechte werking van de security, vermits er duidelijk DIEFSTAL was
- IWO zal GEEN claim naar Rootbox uitgeven als de server VANDAAG terug ter plaatste hangt, inclusief data, netwerverbindingen,...
In alle andere gevallen zal IWO een officiële klacht neerleggen tegen rootbox op verdenking van diefstal van eigendommen.

Om een lang verhaal kort te maken. Hetgeen rootbox had te zeggen klopt gedeeltelijk, maar daardoor is het verhaal nog helemaal NIET af!
Voorlopig ligt dit dossier reeds bij mijn advocaat die, indien nodig, onmiddellijk de nodige stappen zal ondernemen.
Daarbij is een volledige copy gevoegd van de laster en eerroof aan ons bedrijf toe die gepubliceerd zijn op dit forum.

Met de meeste hoogachting,

Thomas GEERAERTS
zaakvoerder
IWO Group bvba

Guust
21/07/04, 17:50
Om nou in elk topic hetzelfde te posten...

Darkie
21/07/04, 17:54
Kortom ga bij een goede en betrouwbare provider zitten dan heb je geen gezeik.

Landalf
21/07/04, 18:01
inderdaad
zoals het er nu uit ziet ...