PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated Server



scheit
15/07/04, 19:34
Hallo.

Ik surf hier nu al een tijdje rond en heb een vraag.
Ik ben nu dus van plan om een server te huren bij http://www.easydedicated.com .
Nu wil ik er wel een Control Panel bij hebben, dus heb ik gekozen voor Cpanel license er gewoon bij te doen.
Nu vraag ik mij af, wat voor programma's moeten er nog meer geinstalleerd worden?
En hoe gaat dat?
Hopelijk kan iemand mijn vraag snel beantwoorden!

Alvast bedankt,
Ivar

IT-worX
15/07/04, 19:36
Welk OS ga je draaien?

Guust
15/07/04, 19:36
Misschien aan easydedicated vragen?

scheit
15/07/04, 19:37
Redhat gaat het worden.
Of is het misschien verstandiger om voor Fedora te kiezen?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Redhat.

Ber|Art
15/07/04, 20:07
Fedora is gratis, RedHat niet!

mihosnet
15/07/04, 20:09
Hij bedoelt Redhat 9, wat wel gratis is. Ik zou voor Fedora gaan, aangezien Redhat een end-of-life product is.

scheit
15/07/04, 20:10
Mijn excuus.
Ik bedoelde FreeBSD i.p.v. Fedora.

mihosnet
15/07/04, 20:11
Dan zou ik voor FreeBSD gaan, zie reden mijn vorige bericht.

FSCJasper
15/07/04, 20:24
FreeBSD,vind ik kwa veiligheid het beste. Zeker omdat Redhat gaat stoppen,zie ik FreeBSD als de beste optie.

Dennis
15/07/04, 20:54
Origineel geplaatst door Guust
Misschien aan easydedicated vragen? Dat valt buiten de basis-support die EasyDedicated biedt. Dat is inmiddels volgens mij ook algemeen bekend.

Origineel geplaatst door BerArt
Fedora is gratis, RedHat niet! Alleen Red Hat Enterprise is niet gratis. Maar er zijn meer servers die op RH9 draaien, dan op RHE.

Red Hat Fedora is een heel prettig OS vind ik. Ook geschikt voor beginners. FreeBSD is daarintegen wat minder makkelijk. Tevens is de RedHat-distro (Combinatie van alle RH-distro's + Fedora-distro's) de grootste en zul je hier ook meer informatie over op Google en op forums vinden.

scheit
15/07/04, 21:01
En kan ook iemand mijn vraag beantwoorden?



Nu vraag ik mij af, wat voor programma's moeten er nog meer geinstalleerd worden?
En hoe gaat dat?

IT-worX
15/07/04, 21:03
Antwoord jij eerst eens even op mijn vraag: welk OS ga je draaien? :)

scheit
15/07/04, 21:07
Origineel geplaatst door IT-worX
Antwoord jij eerst eens even op mijn vraag: welk OS ga je draaien? :)

:) Het wordt dan toch Fedora...

edit: Doe ik het weer fout... FreeBSD

Henky!
16/07/04, 00:19
Origineel geplaatst door mihosnet
Hij bedoelt Redhat 9, wat wel gratis is. Ik zou voor Fedora gaan, aangezien Redhat een end-of-life product is.

Vandaar wellicht?

Heb er niet zoveel verstand van maar wij kregen onze ED server (RH9) geleverd met een 'insecure kernel'. Moesten we zelf maar in orde maken. Dacht dat dat makkelijk ging met up2date maar die begon ook over dat 'end of life' en herstelde vervolgens niks.

Is er een omweg?

S2S-Guust
16/07/04, 10:35
Origineel geplaatst door Henky!


Vandaar wellicht?

Heb er niet zoveel verstand van maar wij kregen onze ED server (RH9) geleverd met een 'insecure kernel'. Moesten we zelf maar in orde maken. Dacht dat dat makkelijk ging met up2date maar die begon ook over dat 'end of life' en herstelde vervolgens niks.

Is er een omweg?

Nee er is volgens mij geen omweg. RH9 is afgelopen, dood, en gaat niet meer verder.
Zelf hebben wij RHE draaien en dat werkt erg fijn. Maar het is wel duur natuurlijk, 350$ per jaar per server. Als ik jou was zou ik voor fc2 gaan.

mihosnet
16/07/04, 11:57
Dat is er, YUM.

scheit
16/07/04, 12:38
Humm kan iemand nou antwoorden op mijn vraag a.u.b.? ;) :)

S2S-Guust
16/07/04, 12:41
Origineel geplaatst door scheit
En kan ook iemand mijn vraag beantwoorden?



Wat allemaal nodig:
OS
cPanel
Firewall
Apache
Mysql/php
bind
FTP
Exim (+imap als je dat er bij wilt)

Om maar een paar dingen te noemen wat je nodig hebt. Meer de meeste van deze dingen worden met cPanel mee geinstaleerd.

scheit
16/07/04, 14:36
Bedankt..
Maar alles wat je extra wilt installeren...
Hoe werkt dat dan? Gewoon op het knopje install drukken lijkt me niet.
Of is het echt zo makkelijk?

Henky!
16/07/04, 14:48
Origineel geplaatst door S2S-Guust


Nee er is volgens mij geen omweg. RH9 is afgelopen, dood, en gaat niet meer verder.
Zelf hebben wij RHE draaien en dat werkt erg fijn. Maar het is wel duur natuurlijk, 350$ per jaar per server. Als ik jou was zou ik voor fc2 gaan.

Waarom krijgen wij dan een server met een dode RH9 en een onveilige kernel? Niet echt dedicated als dan blijkt dat je eigenlijk zelf de server moet inrichten.

S2S-Guust
16/07/04, 16:06
Origineel geplaatst door Henky!


Waarom krijgen wij dan een server met een dode RH9 en een onveilige kernel? Niet echt dedicated als dan blijkt dat je eigenlijk zelf de server moet inrichten.

Daarvoor moet je bij je verhuurder zijn. En verder zijn dedicated normaal gesproken niet managed(je moet dus ZELF alles doen).

WebBizz
16/07/04, 16:19
Origineel geplaatst door scheit
Bedankt..
Maar alles wat je extra wilt installeren...
Hoe werkt dat dan? Gewoon op het knopje install drukken lijkt me niet.
Of is het echt zo makkelijk?

Als je er helemaal niets van af weet kun je beter eens op internet een goede manual lezen of er een uitgebreid boek over gaan lezen, alsvorens je zit met een brakke en insecure server.

Henky!
16/07/04, 16:27
Origineel geplaatst door S2S-Guust


Daarvoor moet je bij je verhuurder zijn. En verder zijn dedicated normaal gesproken niet managed(je moet dus ZELF alles doen).

Dat snap ik. Maar als ik een dedicated server huur neem ik wel aan dat hij OK wordt geleverd. Zoals deze werd geleverd had ik net zo goed voor colocated kunnen gaan. Ik bedoel, als ik hem dan toch uiteindelijk zelf moet installeren.......

S2S-Guust
16/07/04, 17:57
Origineel geplaatst door Henky!


Dat snap ik. Maar als ik een dedicated server huur neem ik wel aan dat hij OK wordt geleverd. Zoals deze werd geleverd had ik net zo goed voor colocated kunnen gaan. Ik bedoel, als ik hem dan toch uiteindelijk zelf moet installeren.......

Het enige voordeel van dedi vs colo is dat je niet in 1 keer met hoge kosten zit (aanschaf van de server). En dat je op dedi ook hardware garantie krijgt, dus als opeens je HD kappot gaat dat ze hem vervangen.

Uiteindelijk is colo haast altijd goedkoper en dan weet je zeker dat je goede hardware hebt(als je tenminste alles nieuw koopt). Dedicated servers zijn in veel gevallen 2de hands e.d.

host3000
16/07/04, 18:09
Dedicated servers zijn in veel gevallen 2de hands e.d.

:huh: :huh: :huh:

Lijkt mij wat te sterk uitgedrukt. De prutsers die een oud bakkie verhuren zijn er ongetwijfeld, maar de serieuze host plaatst gewoon een nieuwe server hoor.

S2S-Guust
16/07/04, 18:13
Origineel geplaatst door host3000


:huh: :huh: :huh:

Lijkt mij wat te sterk uitgedrukt. De prutsers die een oud bakkie verhuren zijn er ongetwijfeld, maar de serieuze host plaatst gewoon een nieuwe server hoor.

Toen wij net begonnen waren hadden we ook ergens een dedi bak waar vanaf het begin al de HD 'kappot' was. De kans dat dit gebeurd bij splinter nieuwe hardware is zeer klein. Verder was dit bij een zeer grote naam(een van de grootste!) op de Nederlandse colo/dedi markt.

Dus waarschijnlijk was de server prima in orde en misschien zelfs wel nieuw, maar hadden ze nog een hardeschijf liggen van 2 jaar oud van 80gb die gewoon niet werkte en dachten ze: we stoppen die er maar in.

scheit
16/07/04, 20:04
wrm quote je je eigen bericht :s

Schaap
16/07/04, 20:16
Wat moet er nog meer op?

Wel, alles wordt volgens mij geinstalleerd nog zelf moet geinstalleerd worden is:

-APF Firewall: (Of andere)
http://www.rfxnetworks.com/apf.php

-CHKROOTKIT:
http://www.chkrootkit.org

Meer heb je niet nodig dacht iK?

*Yay: 400 berichten*

microboy
20/07/04, 00:19
Origineel geplaatst door mihosnet
Hij bedoelt Redhat 9, wat wel gratis is. Ik zou voor Fedora gaan, aangezien Redhat een end-of-life product is.


hoezoe dat ?

luser
20/07/04, 00:22
Origineel geplaatst door S2S-Guust


Toen wij net begonnen waren hadden we ook ergens een dedi bak waar vanaf het begin al de HD 'kappot' was. De kans dat dit gebeurd bij splinter nieuwe hardware is zeer klein. Verder was dit bij een zeer grote naam(een van de grootste!) op de Nederlandse colo/dedi markt.

Dus waarschijnlijk was de server prima in orde en misschien zelfs wel nieuw, maar hadden ze nog een hardeschijf liggen van 2 jaar oud van 80gb die gewoon niet werkte en dachten ze: we stoppen die er maar in.

Ik heb het ook al voorgehad dat hd's defect toekomen, probbly productiefout of bij transport ergens tegen gevlogen.

host3000
20/07/04, 01:35
Origineel geplaatst door S2S-Guust


Toen wij net begonnen waren hadden we ook ergens een dedi bak waar vanaf het begin al de HD 'kappot' was. De kans dat dit gebeurd bij splinter nieuwe hardware is zeer klein. Verder was dit bij een zeer grote naam(een van de grootste!) op de Nederlandse colo/dedi markt.

Dus waarschijnlijk was de server prima in orde en misschien zelfs wel nieuw, maar hadden ze nog een hardeschijf liggen van 2 jaar oud van 80gb die gewoon niet werkte en dachten ze: we stoppen die er maar in.

Ik geloof je direkt, maar om dan te zeggen dat 'dedicated servers in veel gevallen tweedehands zijn'. Ik lees nu over een (misschien twee) ervaring op de weet ik hoeveel....