PDA

Bekijk Volledige Versie : Linux server



-=SB=-Emperor
13/07/04, 18:51
ik ben erg n00b hoor :P dus misschien is het een hele domme vraag :)

ik wil graag een Unreal Tournament server hosten een private 2on2 clanserver voor 5 spelers dus (1 spectator), bij een vriend van me is plek. en hij heeft een T1 verbinding dus ik d8 dat zit wel goed..

ik maak hem van oude rommel, dus de system specs zijn erg laag:

- amd duron 800 mhz en 64 mb ram 60 gb hdd.

aangezien UT een spel is van 1999 d8 ik dat dat wel kon!

ik wil er dus linux op zetten, maar ik heb nog nooit met linux gewerkt.
ook wil ik gebruik maken van remote control (in windows gebruik ik Real VNC, gaat dat ook met linux?)


ik heb advies nodig :D!!

Schaap
13/07/04, 19:15
Yep, Real VNC gaat ook met Linux.

Welk voordelen wil je halen met Linux t.o.v Windows?


Ow yeah, denk toch wel dat je wat meer RAM zal nodig hebben.. als is het een oud spel, linux heeft ook 120MB nodig (met de desktop aan natuurlijk)

Als je zonder desktop werkt heb je maar 64MB RAM nodig, maar dat is niet zo ideaal voor een beginner :)

-=SB=-Emperor
13/07/04, 19:28
ok, dan zal ik kijken of ik meer ram erbij doe.

nou.. t zit zo: er zit nu windows 2000 pro op, en als ik mn server aandoe, start hij automatisch een Real VNC server op, ik wil dus dat hij ook UT vanzelf opstart, maar dat gaat niet omdat als ik een dedicated wil hosten eerst het spel op moet starten en dan een aantal keer moet klikken voordat het spel uit gaat en een dedicated server gehost is ! :D

ik heb veel gelezen over UT dedicated servers op linux:

- http://ut.abfackeln.com/asu.html?page=general
- http://www.planetunreal.com/TheAdminPage/LinuxLeif.htm

daarom wilde ik graag linux als OS

weet je ook toevallig waar ik linux download en welke versie?

SeppaR
13/07/04, 20:24
Dan moet je een command line gebruiken, zodat hij ineens als Dedicated Server begint te draaien.
Dit kan oftewel in een snelkoppeling op je bureaublad
Oftewel via de FireDeamon service.

*edit
Linux, er zijn verschillende types.
Ik raad je Redhat 9, Slackware, Debian aan.
Die kan je downloaden op ftp://ftp.mirror.nl

-=SB=-Emperor
13/07/04, 21:18
ik heb FireDeamon Lite gedownload en geinstaleerd..

maar hoe werkt het? hoe kan ik het zo instellen dat hij een UT dedicated server opstart?

timmeh
13/07/04, 21:43
Emperor, je had mij een mailtje gestuurd en ik heb je geadd op msn. Ik wil je op msn wel helpen.

Ic3man
14/07/04, 06:27
Euhm, een linux server met een graphische schil eromheen? Ik kan hier echt de meerwaarde niet van zien.

Als ik jou was zou ik een willekeurige distro (fedora, debian, slackware ...) installen op je bak zonder graphische schil en dan ut opstarten via de shell.

Je hebt standaard remote control via ssh.

Koster
14/07/04, 07:47
Origineel geplaatst door -=SB=-Emperor
ik heb FireDeamon Lite gedownload en geinstaleerd..

maar hoe werkt het? hoe kan ik het zo instellen dat hij een UT dedicated server opstart? Kom op zeg. Op THE UNREAL ADMIN PAGE staat letterlijk uitgelegd hoe je in FireDaemon een UT99 server kan opstarten :)

Hier dus: http://www.unrealadmin.org/forums/showthread.php?t=28
Hoe vind je nu zo iets vraag jij je af? Zoeken op google op de trefwoorden: firedaemon + unreal

Beyonder
14/07/04, 12:00
Nog een detail: Er bestaan in Nederland geen T1 verbindingen dus je vriend zit of in de USA of hij liegt :)

timmeh
14/07/04, 12:10
hehe, hij bedoelde campus wageningen. Dus waarschijnlijk 10 of 100 mbit :)

1stchoice
15/07/04, 04:24
t1 in nederland? wie weet de providers die dit leveren?

dreamhost_nl
15/07/04, 09:00
SurfNet misschien... :p

luser
15/07/04, 09:03
Origineel geplaatst door 1stchoice
t1 in nederland? wie weet de providers die dit leveren?

In europa heb je E1 en E3 ;) Voor een E3 ben je rap 4k kwijt exl transit die erover moet.