PDA

Bekijk Volledige Versie : dataverkeer



snaaps
13/07/04, 18:43
mijn vraag aan jullie hosters is:
hoeveel gb dataverkeer verbruikt een klant nou eigelijk?

stel je hebt 10 klanten met een pakket van 100mb en 5 gb dataverkeer, wordt en dan ook daadwerkelijk 50gb datverkeer gebruikt?

wat is intrsanter voor een klant?

een pakket van 50mb webruimte en 4GB datverkeer of
een pakket van 200MB en 2GB dataverkeer.

en dan nog een vraag
ik betaal 26 cent voor 1 gb datverkeer met 1GB staat gelijk aan 26mb webruimte.
zijn er nog goedkopere aanbieders?

Mr. Snooby
13/07/04, 18:58
Tuurlijk gebruiken die 10 pakketten geen 50 GB. Lang niet iedereen gebruikt alles bij mij.

En ja, ik ken goedkopere aanbieders, tenzij het voor gewoon pakket/reselling is.

Dat 200/2048 pakket vind ik echt niks. Veel te weinig dataverkeer in vergelijking met webspace

snaaps
13/07/04, 19:22
wat is een gemiddele wespace en dataverkeer verhouding?

en kan je de gok wagen om net iets meer dataverkeer aan te bieden met de kans dat ze dit toch niet gebruiken?
(uiterdaad bij meerder klanten)

Anestheologist
13/07/04, 19:24
......

Dennis
13/07/04, 19:25
Origineel geplaatst door Anestheologist
Hoe kan het nu dat de Aldi computers verkoopt die je elders niet zo goedkoop gaat vinden ? Dat slaat nergens op volgens mij. Wat heeft dit te maken met dataverkeer?

@Snaaps:
Volgens mij is het niet iets van de gok wagen. Je moet gewoon voor 80gb aan users plaatsen en al wordt er eens 55gb in totaal gebruikt. Betaal dan gewoon die 5gb aan dataverkeer extra. Zorg wel dat je ook bij het achteraf kopen van dataverkeer een nette prijs hebt.

Mr. Snooby
13/07/04, 19:30
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dat slaat nergens op volgens mij. Wat heeft dit te maken met dataverkeer?

@Snaaps:
Volgens mij is het niet iets van de gok wagen. Je moet gewoon voor 80gb aan users plaatsen en al wordt er eens 55gb in totaal gebruikt. Betaal dan gewoon die 5gb aan dataverkeer extra. Zorg wel dat je ook bij het achteraf kopen van dataverkeer een nette prijs hebt.

HMz jij rekent anders dan ik ;)

Dennis
13/07/04, 19:33
Origineel geplaatst door Mr. Snooby

HMz jij rekent anders dan ik ;) Zolang je verkoopprijs van webhosting niet duurder is dan je eigen inkoopprijs voor dataverkeer achteraf...

5gb datapakket voor E5 pakket met maand tegenover E1 per GB dataverkeer achteraf bedoel ik us.

Dan kan dit best. Alle minder verbruikte dataverkeer is pure winst.

XS-24
13/07/04, 19:58
Total for [Jul 2004] 8199.666779MB 8.007487GB

En dat is voor 108 domeinnamen die totaal meer dan 400 GB mogen gebruiken.

snaaps
13/07/04, 20:08
nou ja ok!

ik vraag me af of jullie er nog iets aan over houden.

aangezien je 50% zo naar de staat mag schuiven blijft er weinig over.
dan moet je toch gauw zo'n 500 klanten hebben zodat ik halve dagen kan gaan werken.

zat te kijkken naar co-locatie maar dat wordt pas intresant als je een dataverkeer neemt van zo'n 100.000GB (ofzo iets)

ik neem aan dat er mesne zijn die dan samen zo'n locatie huren, wellicht moet ik hier in de toekomst ook maar aan gaan denken.

ach ik ga het gewoon proberen met een reseller acount en zien waar het schip strand.

heb nu een aanbieder gevonden van 40 euro p/m
hiervoor krijg je 150GB dataverkeer en 4000 mb space.

eigelijk vindt ik dit niet in verhouding staan met het aantal mb's en dataverkeer, maar ja het is wellicht intrsant.

FSCJasper
13/07/04, 20:13
Dat is wel verrektes goedkoop. Niet beter investeren in kwaliteit als je voor het eerst begint?

snaaps
13/07/04, 20:16
uiteraad!

maar zodra ik wat klanten hebt kan ik overstappen naar dit account.
ben nog bezig met mijn site geheel compleet met support ect ect ect.

(zoek alleen nog een leden systeem)

BalooBear
13/07/04, 20:26
hoe bedoel je?

Hij bedoelt dat de goedkoopste aanbieder meestal de slechtste is.

FSCJasper
13/07/04, 20:28
Als ik jou was zou ik ..zeker als je voor 1e keer begint en nog dingen onder de knie moet krijgen.. een pakket nemen waar je verzekert bent van kwaliteit. Een aantal voordelen op een rij:
1> Je klanten zijn tevreden
2> Je bedrijf krijgt een goede naam
3> Je krijgt makkelijker klanten door goede referenties
4> Geen gezeur als de server weer down ligt

Zo kan ik nog een aantal noemen. Oke,het is duurder en kan langer duren voordat je de kosten eruit hebt,maar als je hiermee wel het dubbele aantal klanten of zelfs meer kunt krijgen,en een succesvol bedrijf kan opzetten, dan zie ik er echt geen nadelen aan.

snaaps
13/07/04, 20:31
tja het ziet er veel belovend uit.
snelle reacties, vriendelijk, heb een uur met die persoon aan de lijn gezeten over alle zaken die erbij komen kijkken.

hij heeft me echt een stuk verder geholpen.

ik ken webhosters waar je helemaal geen reactie van krijgt of dagen later pas.

en dan geven ze antwoord op mijn vraag en die luid:

-------------------------------------------------------------
nee!

afz: blablabla
-------------------------------------------------------------

en dat was het dan.

FSCJasper
13/07/04, 20:34
Snaaps,zou je me via een pb (of dit forum natuurlijk :)) wie de hoster is? Ik ken tamelijk veel hosters,ook kwa mensen erin.

Support zegt ook niet alles he :) Ik heb eens bij ene gezeten waar support ook erg goed was,maar de hosting was bagger dus ook snel moeten overstappen.

Vraag eens voor een week een proefpakket aan? Kijken hoe het je bevalt.

Mr. Snooby
13/07/04, 21:50
Origineel geplaatst door FSCJasper
Dat is wel verrektes goedkoop. Niet beter investeren in kwaliteit als je voor het eerst begint?

Dat valt nog wel mee hoor

FSCJasper
13/07/04, 22:03
Ja,ik ken E-dentify en weet welke prijzen jullie hanteren. Echter met een bedrijf dat die prijzen hanteerd zou ik nooit mee in zee willen gaan als professioneel ondernemer. Als ik dan het forum nacheck zie ik zowieso weinig reacties die dulden op veel volwassenheid..maar goed,dat is budgethosting :) Niets tegen E-dentify hoor,don't get me wrong..maar bedrijven die met zo'n prijs werken zou ik nooit als professioneel ondernemer een dienst afnemen.

Mr. Snooby
13/07/04, 22:55
Ik vind zelf dat jij niet over de professionaliteit kunt oordelen, daarvoor ken je E-Dentify te slecht. Verder zijn er meer hosters die goedkoper zijn.

snaaps
13/07/04, 23:37
o vertel!!!

Mr. Snooby
14/07/04, 11:29
Origineel geplaatst door DennisCitus
Zolang je verkoopprijs van webhosting niet duurder is dan je eigen inkoopprijs voor dataverkeer achteraf...

5gb datapakket voor E5 pakket met maand tegenover E1 per GB dataverkeer achteraf bedoel ik us.

Dan kan dit best. Alle minder verbruikte dataverkeer is pure winst.

Het gaat om die 80 GB ingekocht, waarvan er 55 GB wordt verbruikt. Jij zegt dan dat je zelf die 5 GB overig dan maar moet betalen. Maar bij mij blijft er toch 25 GB over? (80 GB - 55 GB)..?

Dennis
14/07/04, 11:37
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Het gaat om die 80 GB ingekocht, waarvan er 55 GB wordt verbruikt. Jij zegt dan dat je zelf die 5 GB overig dan maar moet betalen. Maar bij mij blijft er toch 25 GB over? (80 GB - 55 GB)..? Ik bedoel:
Jij koopt 50gb dataverkeer in
Je verkoopt 80gb dataverkeer aan je klanten
Ze gebruiken 55gb dataverkeer
Dan moet je gewoon maar achteraf die 5gb betalen.

Oversellen is helemaal geen problemen als je nacalculatie-prijzen voor dataverkeer maar redelijk zijn.

phreak
14/07/04, 11:40
Niet alle goedkoop is duurkoop ..

FSCJasper
14/07/04, 11:44
Origineel geplaatst door Mr. Snooby
Ik vind zelf dat jij niet over de professionaliteit kunt oordelen, daarvoor ken je E-Dentify te slecht. Verder zijn er meer hosters die goedkoper zijn.

Klopt,geef ik je gelijk in..ik ken E-dentify niet genoeg om te kunnen beoordelen op professionaliteit. Echter is het mijn mening dat voor mij budgethosting betekent klanten proppen op goedkope server,zoveel mogelijk winst maken met zo weinig mogelijk middelen. Ik zeg niet dat dat bij alle budgethosters echt het geval is,maar dat risico wil ik dus nooit meer lopen.

Niets kwaads tegenover E-dentify natuurlijk. Jullie leveren jullie diensten op jullie manier,en ik lever mijn op mijn manier.

phreak
14/07/04, 11:46
Daar kan inderdaad iedereen zijn mening over hebben ...

®on
14/07/04, 12:02
Origineel geplaatst door FSCJasper
Echter is het mijn mening dat voor mij budgethosting betekent klanten proppen op goedkope server,zoveel mogelijk winst maken met zo weinig mogelijk middelen.
Dat geeft men blijkbaar ook zelf toe:

Server is een tikje aan de volle kant, ik kan er nog maar een paar accountjes bijproppen.
Link (http://www.e-dentify.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=264;star t=msg3995#msg3995)

Niets mis mee, maar als je de keus maakt voor een zeer goedkope oplossing, kan dit het gevolg zijn (proppen van accounts op een server, met allerlei verschillende gevolgen)

Mr. Snooby
14/07/04, 12:05
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik bedoel:
Jij koopt 50gb dataverkeer in
Je verkoopt 80gb dataverkeer aan je klanten
Ze gebruiken 55gb dataverkeer
Dan moet je gewoon maar achteraf die 5gb betalen.

Oversellen is helemaal geen problemen als je nacalculatie-prijzen voor dataverkeer maar redelijk zijn.
A zo, ik snap hem.

@ Headout:

Dat accountjes bijproppen, werd gezegd, omdat de server bijna vol stond, en wel hadden al een nieuwe besteld, maar dat duurt altijd even. En de bestellingen van hostingpakketjes gingen door. Vandaar dat 'bijproppen'. Als de nieuwe server er is (vandaag komt ie), dan zullen er wat accounts worden overgezet.

Beyonder
14/07/04, 14:15
Zelfs dan, een niet budget hoster heeft enkele spare servers staan om dit op te vangen, zij hebben dan ook het budget ervoor.

Nog mooier: ik ken een provider die alles synched naar een tweede datacentrum, gaan alle verbindingen of een server down dan neemt een andere server uit een ander datacentrum realtime de boel over :)

Akamai is natuurlijk helemaal mooi, maar dat is wel weer aan de hele dure high end kant :)

Voor budget hosting kiezen betekent altijd dat men IETS moet inleveren, is op zich niet erg, als de website niet altijd online moet zijn, inkomsten er niet afhankelijk van zijn en Email ook niet al te belangrijk is.

Laatste is echter steeds belangrijker. Misschien tijd dat iemand een kwaliteit Email only provider start ;)

Email bij de super kwaliteit Emailprovider terwijl je website voor 0,50 euro gehost wordt bij een budget aanbieder......

Ok we dwalen weer af, maar TS: BASM levert ook prima support hoor ik maar kwaliteit... nee :) dat betekent niet dat de aanbieder die jij koos geen kwaliteit kan bieden. Wel betekent de mogelijkheid om 1 uur aan de lijn te hangen met een prospect dat het bedrijf waarschijnlijk bijna geen klanten heeft ;)

eMiz0r
15/07/04, 10:06
Origineel geplaatst door Beyonder
Zelfs dan, een niet budget hoster heeft enkele spare servers staan om dit op te vangen, zij hebben dan ook het budget ervoor.

Nog mooier: ik ken een provider die alles synched naar een tweede datacentrum, gaan alle verbindingen of een server down dan neemt een andere server uit een ander datacentrum realtime de boel over :)

Akamai is natuurlijk helemaal mooi, maar dat is wel weer aan de hele dure high end kant :)

Voor budget hosting kiezen betekent altijd dat men IETS moet inleveren, is op zich niet erg, als de website niet altijd online moet zijn, inkomsten er niet afhankelijk van zijn en Email ook niet al te belangrijk is.

Laatste is echter steeds belangrijker. Misschien tijd dat iemand een kwaliteit Email only provider start ;)

Email bij de super kwaliteit Emailprovider terwijl je website voor 0,50 euro gehost wordt bij een budget aanbieder......

Ok we dwalen weer af, maar TS: BASM levert ook prima support hoor ik maar kwaliteit... nee :) dat betekent niet dat de aanbieder die jij koos geen kwaliteit kan bieden. Wel betekent de mogelijkheid om 1 uur aan de lijn te hangen met een prospect dat het bedrijf waarschijnlijk bijna geen klanten heeft ;)

Wat theoretisch gezien betekent dat je niet als nummer behandeld wordt maar als volwaardige klant. De server(s) niet volgepropt zijn en er voldoende aandacht besteed wordt aan je eventuele problemen. Daarnaast je ook nog eens geholpen wordt met problemen waar een webhost zich in principe niet druk over hoeft te maken (zelf geschreven scripts etc. :P).

@ TS:

Het is maar net hoe hoog je de lat zelf legt en wat je prioriteit is. Wil je er direct veel geld mee verdienen? Ga dan voor een goedkope host en loop erg veel risico voor wat betreft downtime. Dit maakt de kans op het falen van je bedrijf uiteraard ook een stuk hoger. Maarja.. ondernemen is gokken :)

Je kunt ook meteen voor een dure en kwalitatief goede host gaan. Je bent verzekerd van professionaliteit, vaakweg een storingsnummer (telefonisch, jawel!) en je kunt rustig aan een goede naam voor je bedrijf maken. Nadeel is echter wel dat je het voorlopig als hobby moet zien en niet als je inkomen.

Ik zou persoonlijk liever zelf wat minder geld verdienen en kwaliteit hosting bieden dan zoveel ontevreden klanten..

SDH
18/07/04, 02:32
Origineel geplaatst door Mr. Snooby


Het gaat om die 80 GB ingekocht, waarvan er 55 GB wordt verbruikt. Jij zegt dan dat je zelf die 5 GB overig dan maar moet betalen. Maar bij mij blijft er toch 25 GB over? (80 GB - 55 GB)..?


Het is de normaalste zaak van de wereld en puur zakelijk om die 5 GB over de limit gewoon betaald moet worden door de verbruiker.

Ja je kan zeggen je hebt 80 GB ingekocht en er wordt maar 55 verbruikt dus houdt je 25 GB over en dat is pure winst. JA dat is pure winst en dat is zakelijk gezien voor 100% okay. Zaken zijn zaken en zaken doe je om winst te maken... Je zou gek zijn als je het niet doet. Maakt niet uit hoe je het bekijkt, je start een business om winst te draaien.

zone
19/07/04, 10:56
Hoe kan je dan als klant merken dat de hoster zijn servers volpropt?
Dat de server er vaker uitligt dan een dure host? Is het bijna altijd zo dat een goedkope host zijn servers ook volpropt? Wie zegt dat een dure hoster dat niet doet? De goedkope hosters doen er dus goed aan om hun prijzen flink omhoog te gooien, worden ze in ieder geval niet met scheve ogen aangekeken....
Een klant kan uiteindelijk niet rechtstreeks de keuken inkijken.

Dennis
19/07/04, 11:07
Een server is pas te vol indien de prestaties van de server hier duidelijk merkbaar onder lijden. Als eindgebruiker is dit snel genoeg te achterhalen. Als een server gemiddeld op drukke tijden traag is, dan is hij waarschijnlijk erg vol.

Maar wat is vol? 1 site kan meer load veroorzaken dan 400.