PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat is er mis met BASM? (alweer)



Ash Dreelinck
13/07/04, 01:08
Ik heb nog steeds een account bij BASM, en vraag me af wat er scheelt. Skinner heeft een enorme downtime (de windows server); en de IRC werkt nu ook al niet meer?

Wie kan me meer vertellen?

Carl<n-media>
13/07/04, 01:12
Heb je al geprobeerd om ze te mailen of te bellen?

phreak
13/07/04, 01:12
Waar staan hun algemene voorwaarden (mochten ze die hebben)

Dennis
13/07/04, 11:14
Door administratieve problemen zijn onze basisservers in Nederland niet te bereiken. Er is niets van data verloren gegaan, voor de mensen die dringend hun site online willen is er een alternatief. Om toegang te krijgen tot dit alternatief dient u onderstaand formulier in te vullen en op "verzenden" te drukken. Uw gegevens worden gecontroleerd en indien u een klant bent bij ons zal de tijdelijke oplossing voor u beschikbaar komen. Wat zijn administratieve problemen?

luser
13/07/04, 11:15
Vergeten te betalen?

Koster
13/07/04, 11:30
Origineel geplaatst door luser
Vergeten te betalen? Laat dat "vergeet" maar weg ;)

luser
13/07/04, 11:38
Origineel geplaatst door Koster
Laat dat "vergeet" maar weg ;)

Vervangen door "niet" bedoel je ;)

Ahead-IT
13/07/04, 14:22
Op naar de volgende colocator :)

mguilmot
14/07/04, 01:10
Wie trapt daar nog in ?

Baum is ondertussen wel al bekend in gans Europa zeker? ;)

Of is hij een wereldveroveraar en gaat hij .us ?

phreak
14/07/04, 10:12
Origineel geplaatst door PCDOC
Op naar de volgende colocator :)

Hij zou bij mij best mogen colocaten ... mits die voor een jaar of 2 vooruitbetaald :)

Beyonder
14/07/04, 16:00
"We bevinden ons momenteel bij een ISP in Belgie, Firstlink Networks genoemd, die hun servers hebben in het datacenter van LCL in Diegem, Belgie.

Onze server is verbonden met de Firstlink Networks backbone aan de volle 100 megabit-snelheid. Hier is een overzicht van de belangrijkste verbindingen die onze server heeft met de buitenwereld:"

Is dit up to date? dit is de nieuwe colocatie/dedicated server provider van BASM? zijn servers nu off of online?

Wel sterk dat ze nog steeds weten vol te houden;)

Die actie "help BASM de zomer door" heeft dan toch weer vruchten afgeworpen :p

os2lover
15/07/04, 01:45
Skinner werkt ondertussen weer zonder enig probleem.
Website wordt geredesignd, dan zullen we ook de correcte informatie plaatsen, er zijn namelijk nog heel wat wijzigingen te plaatsen op onze site.
Aan Ashley: als je een probleem hebt, mail je naar support@basm.be, wij antwoorden binnen de 12 uur.

os2lover
15/07/04, 01:45
Origineel geplaatst door phreak
Waar staan hun algemene voorwaarden (mochten ze die hebben)

Gewoon onder AUP (vind je op de eerste pagina bij www.basm.be)

Ash Dreelinck
16/07/04, 04:20
Hoihoi olivier

Ik mail support niet voor een vraag die niks te maken heeft met men hostingpakket. Dit was louter informatief vraagje

Groeten.

(Topic mag dicht)

dotnetjunkie
16/07/04, 04:39
@Beyonder: nee hoor die informatie op de website staat daar al een jaar of zo, is hopeloos achterhaald :)
Firstlink dat was nog VOOR het leaseweb-tijdperk!

luser
16/07/04, 04:49
Achter het IO tijdperk :D

SeppaR
16/07/04, 14:57
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
@Beyonder: nee hoor die informatie op de website staat daar al een jaar of zo, is hopeloos achterhaald :)
Firstlink dat was nog VOOR het leaseweb-tijdperk!
Hadden ze die dan ook niet betaald? :D

quantum
16/07/04, 15:22
Kom op hou is ff op met zeuren. Alles werkt toch weer. en het topic mocht dicht. Ik dacht dat dit was om storingen te melden en niet om constant elkaar af te zeiken.

Beyonder
16/07/04, 16:19
Buiten dat, ik denk dat iedereen op dit forum het risico loopt om ooit eens in dezelfde positie te komen. Dus gooi vooral geen eerste steen.

WebBizz
16/07/04, 17:12
Ooit in dezelfde positie okay, maar om de maand in die positie en vervolgens alles verhuizen is toch een heel ander verhaal, dat moet je toegeven...

Beyonder
16/07/04, 17:29
Ik heb BASM al hulp aangeboden maar helaas geen reactie:(

Ik zie niet graag een collega in nood, hoe je het ook went of keert het blijft een soort collega.

4EuroHosting
16/07/04, 19:22
Origineel geplaatst door Beyonder
IIk zie niet graag een collega in nood, hoe je het ook went of keert het blijft een soort collega.

Maar , je hebt collegas en collegas.

Als ik de post over BASM lees van de laatste maanden dan stel ik me toch serieuse vragen hoe die hun zaken regelen ?

quantum
16/07/04, 22:24
Ik ook als ik jouw bericht lees....
Gebruik dit topic nu eens niet om te flamen.

Anestheologist
18/07/04, 10:49
Origineel geplaatst door quantum
Ik ook als ik jouw bericht lees....
Gebruik dit topic nu eens niet om te flamen.

Het is hoe je het bekijkt, maar je zal maar gedupeerde zijn :X

Netallica.be
10/08/04, 21:05
Er is dus weer een volgende slachtoffer denk ik. Al sinds gisteren ligt alles qua mail, website en alle toebehoren plat...

Ik heb er nog maar van april een account en tis nu al de tweede maal. Ik heb toen reeds aangehaald dat ik hen nog even het voordeel van de twijfel gun, nu ga ik op zoek naar een andere host. Hoe ze overigens aan het logo van domain-ethix van dns.be komen blijft me een volstrekt raadsel...mss tijd om die ook even op de hoogte te stellen, eerst eens kijken wat dat label net inhoudt, want zo goed ben ik er niet mee vertrouwd. Feit blijft dat we er door die kuren zo'n 3000 klanten (als je baum en companen moet geloven ten minste) nu met de gebakken peren zitten...

TV2kNET
10/08/04, 21:40
Zover ik weet, ligt het aan een zware ddos waardoor tijdelijk de verbinding werd neergehaald.

Just my 2 cents.

Netallica.be
10/08/04, 22:27
Origineel geplaatst door TV2kNET
Zover ik weet, ligt het aan een zware ddos waardoor tijdelijk de verbinding werd neergehaald.

Just my 2 cents.

Ik ga me niet meer moe maken met te luisteren naar hun uitleg, het is te vaak, met te vage verklaringen, geen aankondigingen van onderhoudswerken, en vooral volledig onduidelijke antwoorden. Men vraagt van te mailen als je in het forum aanhaalt dat je al drie weken wacht op een wijziging die je dus drie weken eerder hebt aangevraagd en van die zaken, en wanneer je een opmerking maakt beginnen ze te schermen met: "krijgt u dan liever meteen na ontvangst een hoogst onpersoonlijke auto-repyl? " En natuurlijk wens je dat niet, je betaalt voor hosting om van de problemen met gratis hosts af te zijn. Maar ik durf heel eerlijk te zeggen dat mijn site hosten op een gratis account bij lycos een vlottere oplossing zou zijn dan bij basm.

AlfaHosting
10/08/04, 22:55
Origineel geplaatst door Netallica.be
Er is dus weer een volgende slachtoffer denk ik. Al sinds gisteren ligt alles qua mail, website en alle toebehoren plat...

Ik heb er nog maar van april een account en tis nu al de tweede maal. Ik heb toen reeds aangehaald dat ik hen nog even het voordeel van de twijfel gun, nu ga ik op zoek naar een andere host. Hoe ze overigens aan het logo van domain-ethix van dns.be komen blijft me een volstrekt raadsel...mss tijd om die ook even op de hoogte te stellen, eerst eens kijken wat dat label net inhoudt, want zo goed ben ik er niet mee vertrouwd. Feit blijft dat we er door die kuren zo'n 3000 klanten (als je baum en companen moet geloven ten minste) nu met de gebakken peren zitten...

Ik denk dat ik elders op het forum gelezen heb dat er problemen zijn met easydedicated waar ze hosten. En dat er van easydedicated geen antwoord komt op hun vragen. Maar dit is natuurlijk wel één kant van het verhaal.

olafb
10/08/04, 23:16
kan basm.be niet bereiken pingen lukt ook niet

TV2kNET
10/08/04, 23:59
Om even terug te komen op wat Mario zei:

Er is inderdaad een post over dat easydedicated problemen heeft,
os2lover heeft daar laten weten dat hij email heeft ontvangen van Easydedicated.

Er staat in dat ze hem tijdelijk hebben afgesloten omdat de 100mbit lijn constant 'vol' zat.

Lijkt me daarom dus een ddos-aanval.

Elke webhost heeft wel eens last van een ddos-aanval. Vergeet niet dat niet alleen de gebruikers er last van hebben, de host zelf ook.

Mijn sites zijn neer, omdat ik mijn domeinen bij BASM haal. Maar als ze neer zijn door een ddos, tja, moet je maar mee leven...

Spijtig genoeg zijn er nu eenmaal mensen die graag last veroorzaken.

Netallica.be
11/08/04, 00:16
Origineel geplaatst door TV2kNET
Spijtig genoeg zijn er nu eenmaal mensen die graag last veroorzaken.

Neemt niet weg dat de kans bestaat dat ze op de ene plaats vaker last willen maken dan op een andere en dit omwille van ontevredenheid e.d.

als sommige verhalen hier waar zijn valt dat wel te begrijpen.

Hoewel ik er nu bij moet vertellen dat me het verhaal van de ddos-aanval bevestigd is door admins van basm (die blijkbaar schrik hadden door mijn berichten hier...zo'n krapuul ben ik nu ook weer niet BASM-admins, ik heb wel beter te doen dan u tegen te werken, ik wil gewoon mijn site online ;)).

Wat me bij basm stoort is dat ze zo'n zaken pas steeds achteraf naar de gebruikers sturen normaal gezien. Als je e-maillijsten bijhoudt voor zulke gevallen op andere servers dan kan je toch relatief snel zorgen dat iedereen op de hoogte is, zodat de users dat aan hun bezoekers via analoge kanalen kunnen melden.

Als beginnende site heb ik zo de vrees dat men al snel zal wegblijven als er lange downtimes zijn, en dat kan je natuurlijk missen. Anders is het als je dan de bezoekers kan mailen met een melding wanneer je terug online hoopt te zijn of wat er aan de hand is.

os2lover
11/08/04, 00:28
U kan steeds terecht op de support-kanalen die niet afhangen van Easydedicated, zoals daar zijn :

MSN :

support@basm.be
winsupport@basm.be (voor windows-specifieke support)

IRC :

irc.basm-win2003.be (deze server staat bij Novaxess, kan echter voor meeste klanten niet dienen: ondersteunt enkel ASP/ASP.NET)
op elke Undernet-server op het kanaal #basm (voorbeeld van undernet-server : lelystad.nl.eu.undernet.org)

Verder kan je ons elke dag tussen 10 en 22 uur bereiken (op uitzonderingen na) via telefoon (015-460601) en via fax (015-212799)

Zoals hier ook al uitgelegd werd is hier praktisch onmiddellijk na het downgaan, een posting van mij gebeurd in het subforum "Meldingen van netwerkstoringen", daar kan je dus normaal ook vrij snel zien, of er iets mis is.

Netallica.be
11/08/04, 01:51
Dat klopt maar de meeste van de kanalen die hier worden vermeld zijn steeds dingen waar je zelf op zoek moet gaan. Ik wil dus niet zeggen dat alles berekend kan worden, dat dat onmogelijk is weet ik ook wel. Maar dat er msn-support is op support@basm.be is mij toch nooit opgevallen, dat er die was op winsupport voor de windows server dat wist ik. Analoog was het me bekend dat ik op irc.basm.be normaal terecht kan in basm, maar niet dat er een kanaal was voor windows en of ik daar uberhaubt terecht kan wanneer ik op de linux-server zit.

Ideaal zou zijn als zulke problemen gewoon via mail bekend werden gemaakt (de meesten reserveren hun domein toch op een adres dat niet gelijk met uw servers down is normaliter)

Het probleem was niet dat ik niet wist dat de boel down was, en dat het algemeen was (want irc en mail dat merk ik wel zo als er probs zijn aangezien ik die als eerste check dan) maar als dan gewoon gemeld wordt waarom dat het geval is dan weet je dat ook als user. Nu lees ik hier verhalen die me het ergste doen vermoeden, simpelweg omwille van wat ik weet van de vorige (toen toch lange) downperiode.

maakeuh
11/08/04, 02:23
Msn-support is er pas, op verzoek van klanten.

De irc-support is gekend, ook op undernet.

Bij elke uitgevoerde bestelling worden de contactmogelijkheden vermeld, ook de telefoonnummers.


Uw suggestie voor een klantenmailing is wel goed, al is de geplande downtime in dit geval niet in te schatten.

Ervaring leerde ons ook dat niet alle klanten graag veel mails ontvangen, en het zelfs als spam durven beschouwen, hoe raar het ook mag klinken.

Trouwens, erg ver moeten de klanten niet zoeken om ons te kunnen mailen ook, zoals u zelf al ondervond.

mguilmot
14/08/04, 18:59
Ja, IRC support.

Als je ook maar kritiek durft geven krijg je een ban.
Heet dat dan ook al support?

Netallica.be
26/08/04, 18:34
Ziet er naar uit dat de boel weer platgegaan is sinds een half uurtje...iemand nieuws? basm.be ligt zelf ook plat momenteel.

AlfaHosting
26/08/04, 18:40
Yep, hier ook down .. ze zitten bij easydedicated dacht ik.
Weer een tegenslag voor hen.

Netallica.be
26/08/04, 18:42
Ben even op irc geweest, blijken onderhoudswerken te zijn en zou niet lang duren...hopen dat dit juist blijkt ;-)

os2lover
26/08/04, 19:11
Werd een extra harde schijf geplaatst in onze server.. Kleine 45 minuten plat, waarvoor onze excuses, maar door het enorm toegenomen succes werd de harddisk een beetje te klein. Alles werkt weer ondertussen.

Beyonder
26/08/04, 21:37
Nu ja leuk om te horen dat de zaken ondanks alles toch weer goed lopen.

dreamhost_nl
26/08/04, 22:19
Origineel geplaatst door Mario
Yep, hier ook down .. ze zitten bij easydedicated dacht ik.
Weer een tegenslag voor hen.

Wat heeft ED nou weer met het down zijn van de BASM server te maken??

os2lover
27/08/04, 00:20
ED had er niks mee te maken, behalve dat zij de schijf erin staken ;-) maar dat was dus volkomen volgens afspraak, en niks op aan te merken.

os2lover
27/08/04, 00:22
Origineel geplaatst door Beyonder
Nu ja leuk om te horen dat de zaken ondanks alles toch weer goed lopen.

Jaja, we komen er stilaan weer bovenop, en hebben een deftig plan opgesteld om 't onheil van de afgelopen maanden te vermijden.

Catje
27/08/04, 00:36
Origineel geplaatst door os2lover


Jaja, we komen er stilaan weer bovenop, en hebben een deftig plan opgesteld om 't onheil van de afgelopen maanden te vermijden.

Wrom staat dan niet op het forum want daar wordt nergens op reageert. Daar schreeuwen mensen om een oplossing, maar als je alleen al vraagt van goh hoe gaat het met de server in Duitsland? Dan krijg je daar geen antwoord op vreemd hoor.

Netallica.be
31/08/04, 16:33
Ik stel me weer dezelfde vraag als de topicstarter.......wat is er mis...alweer?

Site ligt alweer bijna 4 uur plat...

Op irc zijn ze weer ijzig stil....

Mail support geen reactie maar aangezien mijn mail en basm-site platliggen gok ik dat hetzelfde aan de hand is met hun adressen...

Op irc staat de status voor alle servers up behalve HP maar dat is oud nieuws inmiddels...

tvm
31/08/04, 16:39
Er is sinds 12:18 uur een reboot bezig op de server:

12:18| :z: os2lover changes topic to: 'Status: Server1 (linux): UP | Luna (windows): UP | Aphrodite (linux): UP | HP: DOWN | Support from 10 AM till 10 PM no answer = support@basm.be also after support hours | MSN support op support@basm.be/winsupport@basm.be - Reboot bezig'

Netallica.be
31/08/04, 17:07
Ne reboot van 4 uur......? De vraag lijkt me niet wat is er mis met basm (alweer) het lijkt me eerder wat is er mis met basm tout court. Mijn nieuw hostingpakket is besteld, nu bij een bedrijf dat wel de naam host waardig is. Hoop dat ik daar snel aan het uploaden ben en de domeintransfer kan inzetten. Als mijn site gehost was op eenderwelke free hosting-service dan had dat beter geweest dan wat je bij basm krijgt. Triestig. Ik leef mee met de slachtoffers bij hosting-point die ongevraagd in de miserie terecht gekomen zijn.

calimero
31/08/04, 20:55
weet iemand wat er nu aan de hand is bij basm?

hen mailen helpt ook niet want hun eigen site is ook down.

Netallica.be
31/08/04, 21:10
Er wordt een reboot gedaan, maar duidelijk is er wel wat meer aan de hand. volgens nonkel oli wordt eraan gewerkt, maar het is niet duidelijk wanneer het opgelost zal zijn. Ik betaal nu dubbel zoveel voor een vergelijkbaar pakket als wat ik bij basm heb momenteel, maar ik weet dan ten minste dat ik 99,99 % uptimegarantie krijg en deftige support. Bij basm bestaat het standaardantwoord op een vraag altijd voor de helft uit een hoop gezever waarin men u verwijt van zelf fouten gemaakt te hebben. Ik heb er daar genoeg van. Die webspace zal ik voorlopig nog wel gebruiken tot de termijn over is, maar hooguit als downloadserver voor files waar het me niet veel uitmaakt als ze ff down gaan. Zeker niet om nog een site op te hosten.......

calimero
01/09/04, 01:58
ja, blijkbaar is er wel meer aan de hand dan een reboot
ben jammergenoeg bij basm verzeild geraakt via hostingpoint... maar ik kijk uit naar een andere host, ik heb er genoeg van! zoiets kan echt wel niet.
hopelijk is het snel weer in orde. ben al pas 2(?) weken offline geweest, door die problemen met ex-hostingpointservers.

sjkultra
01/09/04, 03:52
Ook wij van Fortunahome.com zijn via ghw en hostingpoint bij basm terecht gekomen. We hadden eigenlijk besloten om basm nog 1 kans te geven om de boel fatsoenlijk op te lossen. Dit leek in eerste instantie ook te gebeuren door ons domein te laten verwijzen naar de basm servers. Echter dit is ook een illusie gebleken aangezien de site nu alweer een dikke 12 uur plat ligt door een reboot?????

Dit gepruts kan ik gewoon niet meer aanzien. Sowieso eigenlijk al van de gekken dat we 2 weken downtime hebben geaccepteerd maarja....

BASM kan mij naar de klote lopen... ze krijgen geen cent en we pakken mooi een andere hoster.....

Netallica.be
01/09/04, 11:04
Ik heb basm gekozen begin dit jaar aangezien ze qua prijzen bijzonder interessant waren en aangezien er op dat moment nog geen vuiltje aan de lucht was. Newbie als ik was wist ik niet van het bestaan van sites zoals deze of webhosters.nl. Tot de problemen bij basm begonnen en ik wat meer over hen ging opzoeken. Rara, deze naam komt op elk forum waar het over hosting gaat in de negatiefst mogelijke manier uit de verf.

En wat zegt Mr Baum dan: Dat zijn toch maar klanten.... Dat klanten niet blijven zal ze bij basm echt wel worst wezen. Zolang er zich maar nieuwe mensen laten vangen en betalen. Dat die zoals ik en vele anderen al reeds naar een ander lopen wanneer hun hosting-account nog maar enkele maanden bestaat......daar liggen ze niet wakker van.

BASM = Baums Amateuristisch Storingen Managment?

Sweex
01/09/04, 11:27
Nog een pineut...:(

Communicatie is everything! Als ik had geweten wat er aan de hand is en een schatting hoe lang dit nog gaat duren dan zou m'n geduld een stuk groter zijn.

...En net nu ik een tweede pakket heb aangevraagd voor een clubsite, want ik had de eerste twee maanden geen enkel probleem.

Olivier, als je hier mee leest, kun je alsjeblieft wat duidelijkheid scheppen?

Netallica.be
01/09/04, 12:48
Kwestie van nog wat info te verstrekken: op irc-kanaal van basm vertellen os2lover en rosa het volgende: er werd gisteren beslist dat er een herinstallatie van de server nodig was en dat men nu wacht op de mensen van easydedicated om die te voltooien. Meer kon men mij dus ook niet vertellen, het was voor hen en voor ons afwachten...

phreak
01/09/04, 12:59
Hmmm ... DDos, reboot en reinstall .. beetje dubieuze combinatue..

wbakker-letsgoonline
01/09/04, 15:08
Ik weet niet wat hun allemaal vertellen, maar als ik easydedicated mail, is het binnen 5 min geregeld :S, zal wel aan mij liggen of verklote ze het nu zelf :P

Anestheologist
01/09/04, 15:27
Hopelijk lezen nieuwe klanten deze topics ook, voor ze gaan bestellen bij dit soort bedrijven. Want hier zijn al ettelijke topics aan vooraf gegaan.

Netallica.be
01/09/04, 17:21
Ik heb ook spijt gehad dat ik hier vooraf niets gelezen had. Maar ik beschouw het als leergeld. Ik denk nu toch veel beter geholpen te zijn, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Bij basm beweert men alleszins dat ik nog met hangende pootjes zal terugkomen....niet in hun stoutste dromen dus. Ik zou mijn site nog eerder hosten op lycos of zoiets dan bij basm, want dan ben je meer online.......

kiprich
01/09/04, 19:59
sja... wat moet ik hier nu op zeggen. Na een zeer gek proces met de amerikanen (hoezo plotseling offline?) en een vreselijk langzaam proces met de duitsers (hoezo gaat dat zo langzaam ?) krijgen we nu dit? Ik snap het niet. Als je met de eigenaren van BASM praat zijn het echt aardige gaste en ze proberen er het beste van te maken..maar iets zit er structureel niet goed. Dus ik heb geen andere keuze...een nieuwe BETROUWBARE server.

fusehost
01/09/04, 20:23
eigenaren? meervoud? Basm is een eenmanszaak van een raar individu die zijn mails tekent met "CEO" :-)

--
FuseHost.net webhosting en dedicated servers
http://www.fusehost.net/
snelheidstest: http://www.fusehost.net/10mb.bin

Catje
01/09/04, 20:33
Origineel geplaatst door fusehost
eigenaren? meervoud? Basm is een eenmanszaak van een raar individu die zijn mails tekent met "CEO" :-)

--
FuseHost.net webhosting en dedicated servers
http://www.fusehost.net/
snelheidstest: http://www.fusehost.net/10mb.bin

Wat is CEO ?

fusehost
01/09/04, 20:56
Chief Executive Officer. De vertaling van "Gedelegeerd Bestuurder" (ik weet niet of jullie dezelfde term in nederland kennen). Maar dit is normaal voorbehouden voor de grote baas van een groot bedrijf.

kiprich
01/09/04, 21:36
ceo is chief executive officer

ik bedoel olivier and friends

Catje
01/09/04, 22:24
Ok dankje ik snap het :D

Anestheologist
02/09/04, 02:14
Tja zo mag hij zich wel noemen, al noemt hij zich opperhoofd.

sleeps
02/09/04, 11:46
verhuis gewoon een andere toko en probleem is opgelost :)

Sweex
02/09/04, 17:37
...en daarmee eventjes 70 euro over de balk gooien?

Dat dan niet heel veel geld is voor webhosting maakt voor het feit niet uit. Iets minder snel, af en toe een reboot daar kan ik wel mee leven maar nu baal ik toch wel.

Ik vind 't niet nodig om mensen te gaan flamen hier, maar frustrerend is het wel!

fusehost
02/09/04, 18:16
Hangt ervan af of je vindt dat je voor 50 eur per jaar recht hebt op een site die er enkele weken per jaar uitligt of je vindt dat je recht hebt op een site die er misschien maximum een paar uurtjes per jaar uitligt.

Sweex
03/09/04, 10:10
Beetje een rare stelling natuurlijk. Wat het ook kost, je wilt NATUURLIJK dat ie altijd online is! Da's toch wel het aller belangrijkste van webhosting vind ik. Mij als klant is het een zorg HOE ze dat zien te garanderen, als het maar zo is.

®on
03/09/04, 10:28
Origineel geplaatst door fusehost
Hangt ervan af of je vindt dat je voor 50 eur per jaar recht hebt op een site die er enkele weken per jaar uitligt of je vindt dat je recht hebt op een site die er misschien maximum een paar uurtjes per jaar uitligt.
Redelijkerwijs mag je natuurlijk wel verwachten dat je site niet dagen achtereen onbereikbaar is, al betaal je peanuts.

fusehost
03/09/04, 11:00
Dat is precies mijn punt. Ik interpreteerde Sweex posting als "ik betaal niet veel, dus als ik nu een dan een reboot erbij moet nemen, is dat zo maar". Neen, dat hoort niet zo. Dat je geen SLA krijgt op goedkope pakketten, dat is redelijk normaal, maar dat je dagen achtereen eruit ligt (meerdere malen per jaar) is NIET normaal.

Sweex
03/09/04, 12:48
Sorry fusehost, ik begreep ook iets anders uit je post!:)

Njah, basm.be doet 't weer... misschien dat de klantsites er dan ook weer zijn binnen aanzienlijke tijd.

Ik ga iig. een goed data backup systeem coden! (Just in case!;-))

landgraaf
03/09/04, 13:16
nou de basm.be site doet het maar half
en mijn sites doen het nog steeds niet

pjerefretter
03/09/04, 13:59
Neen, het gaat allemaal tergend traag. Benieuwd wanneer alles terug online zal zijn. En weer geen communicatie.
Erg frustrerend.

Netallica.be
03/09/04, 15:39
Ik ben blij dat ik ervan verlost ben. Het is nu wel 75 euro bijna zuiver weggegooid, maar bij priorweb heb ik tot nogtoe alleen maar vlotte communicatie, en snelle en efficiente antwoorden gehad op al mijn vragen. Ik hoop om over een tweetal uurtjes alle back-ups terug online te hebben zodat ik weel alles voor het publiek toegankelijk kan maken.

Bij basm hebben ze me overigens vriendelijk bedankt voor de goede reclame die ik voor hun op meerdere fora gemaakt heb. U only get what you deserve Mr Baum. Het enige wat ik kan uitmaken uit mijn laatste chat Met Chief Executive en Rosa is dat ze gewoon slechte verliezers zijn. Ik vraag me alleen af hoelang die mannen zo nog kunnen doorgaan...........

Netallica.be
03/09/04, 15:51
Ik val bijna achterover...krijg net mail binnen van basm waar ze een uitleg geven voor de problemen die naar alle klanten gegaan is.....te hopen dat alles wat ze vertellen weer waar is, kan ik tenminste mijn webruimte nog gebruieken voor wat downloads op te gooien.

AlfaHosting
03/09/04, 17:16
En de uitleg was ...

Sweex
03/09/04, 18:03
In short:

"Zoals u gemerkt heeft was er een downtime op de linux server.

De reden hiervoor is dat het file-systeem op de linux server ernstig
beschadigd was, waardoor een herinstallatie noodzakelijk was.
Aangezien dit niet te voorzien was, konden we de klanten dus ook niet
van tevoren op de hoogte brengen hierover"

Triloxigen
03/09/04, 18:21
Origineel geplaatst door Netallica.be
Ik val bijna achterover...krijg net mail binnen van basm waar ze een uitleg geven voor de problemen die naar alle klanten gegaan is.....te hopen dat alles wat ze vertellen weer waar is, kan ik tenminste mijn webruimte nog gebruieken voor wat downloads op te gooien.

Persoonlijk lijkt het mij erg sterk dat op alle systemen op alle hardeschijven op hetzelfde moment de hdd's het begeven :D:D

Valentino
03/09/04, 20:18
als de master-schijf kapot gaat kan de bak toch niet doordraaien? is geen raidX ?

Anestheologist
04/09/04, 03:33
Origineel geplaatst door Netallica.be
Ik ben blij dat ik ervan verlost ben. Het is nu wel 75 euro bijna zuiver weggegooid, maar bij priorweb heb ik tot nogtoe alleen maar vlotte communicatie, en snelle en efficiente antwoorden gehad op al mijn vragen. Ik hoop om over een tweetal uurtjes alle back-ups terug online te hebben zodat ik weel alles voor het publiek toegankelijk kan maken.

Bij basm hebben ze me overigens vriendelijk bedankt voor de goede reclame die ik voor hun op meerdere fora gemaakt heb. U only get what you deserve Mr Baum. Het enige wat ik kan uitmaken uit mijn laatste chat Met Chief Executive en Rosa is dat ze gewoon slechte verliezers zijn. Ik vraag me alleen af hoelang die mannen zo nog kunnen doorgaan...........

Troost je BASM gaat hier al een tijd mee door, jammer gewoon voor de klanten die altijd maar de pineut zijn !!!

Netallica.be
05/09/04, 20:55
Maar juridisch sta je nergens, zo slim is dat krapuul wel....

AlfaHosting
05/09/04, 21:00
Origineel geplaatst door Netallica.be
Maar juridisch sta je nergens, zo slim is dat krapuul wel....

Het heeft geen zin om je eigen niveau te verlagen met zulke woorden te gebruiken.

Beyonder
06/09/04, 18:13
BTW het is vandaag de verjaardag van OS2Lover van BASM ;)

Netallica.be
07/09/04, 01:30
Origineel geplaatst door Mario


Het heeft geen zin om je eigen niveau te verlagen met zulke woorden te gebruiken.

Voor iemand die mij geld kost waarvoor ik niets in de plaats ken maak ik graag een uitzondering op mijn anders beleefde gewoonten, maar bedankt dat u mijn aandacht scherp helpt houden ;)

Ik ga er overigens geen tijd meer in steken, voor mij is de zaak afgehandeld, site up and running en gisteren weer een bezoekersrecord, iets wat ik bij basm wel had kunnen vergeten, aangezien er daar maar zelden een site te bezoeken was :D

AlfaHosting
07/09/04, 02:02
Origineel geplaatst door Netallica.be


Voor iemand die mij geld kost waarvoor ik niets in de plaats ken maak ik graag een uitzondering op mijn anders beleefde gewoonten, maar bedankt dat u mijn aandacht scherp helpt houden ;)


Geen dank, geen dank :p

Netallica.be
08/09/04, 01:52
Nu ik eindelijk opgevoed ben ga je me toch niemeer dikwijls zien, vermits mijn site nu toch op een stabiele server blijkt te staan wordt de noodzaak kleiner. ;)

os2lover
08/09/04, 19:10
Ge had dus beter bij ons gebleven, dan kon je nog wat manieren leren ;-)

Catje
08/09/04, 19:32
Origineel geplaatst door os2lover
Ge had dus beter bij ons gebleven, dan kon je nog wat manieren leren ;-)

Kuchhhhhhhhh manieren bij jullie :rolleyes: Leer eerst zelf wat manieren of zeg ik nu te veel :X

Rik
08/09/04, 19:34
Origineel geplaatst door os2lover
Ge had dus beter bij ons gebleven, dan kon je nog wat manieren leren ;-)


Jij doet het er ECHT gewoon om he ???

In plaats van dat je nu eens iets doet om dit soort Topics op WHT te voorkomen telkens, dan speel je verstoppertje :mad:

superior-is
09/09/04, 10:49
Origineel geplaatst door os2lover
Ge had dus beter bij ons gebleven, dan kon je nog wat manieren leren ;-)

Zoals het ontwikkelen van geduld?

AlfaHosting
09/09/04, 10:52
Dit leidt echt nergens naar vrees ik.

Websspace
09/09/04, 22:22
*kuch*

Positieve ervaringen mogen ook eens vermeld worden, neem ik aan?

Ik heb voor de verhuis van een domein enkele keren gemaild naar BASM vandaag.

Als administrative contact stond namelijk nog greyhoundwebhosting, dat door BASM overgenomen werd.

Bij andere webhosters (ook degenen die in dit topic in hun vuistje lachen) kan het nogal eens voor heel wat getouwtrek zorgen als je een domein weg probeert te verhuizen. Ik kreeg van Olivier telkens binnen het half uur (zelfs nu, 's avonds laat) een zeer vriendelijk antwoord terug, mét de nodige informatie.

Daar kunnen anderen nog iets van leren ;)

Catje
09/09/04, 22:28
Origineel geplaatst door Websspace
*kuch*

Positieve ervaringen mogen ook eens vermeld worden, neem ik aan?

Ik heb voor de verhuis van een domein enkele keren gemaild naar BASM vandaag.

Als administrative contact stond namelijk nog greyhoundwebhosting, dat door BASM overgenomen werd.

Bij andere webhosters (ook degenen die in dit topic in hun vuistje lachen) kan het nogal eens voor heel wat getouwtrek zorgen als je een domein weg probeert te verhuizen. Ik kreeg van Olivier telkens binnen het half uur (zelfs nu, 's avonds laat) een zeer vriendelijk antwoord terug, mét de nodige informatie.

Daar kunnen anderen nog iets van leren ;)


Dan ben jij zeker een grote klant van hem ;)

Websspace
09/09/04, 22:34
Origineel geplaatst door Catje



Dan ben jij zeker een grote klant van hem ;)

toch niet :)

os2lover
09/09/04, 22:40
Origineel geplaatst door Rik

In plaats van dat je nu eens iets doet om dit soort Topics op WHT te voorkomen telkens, dan speel je verstoppertje :mad:

Dat zie je van hier. Mij verantwoorden tegenover een hoop boerenkinkels, sukkels en omhooggeschoten modderhaters, daar begin ik echt niet mee, temeer amper 5% effectief klant is.

De echte klanten weten ons wel op andere manieren te bereiken.

os2lover
09/09/04, 22:42
Origineel geplaatst door Websspace
*kuch*

Positieve ervaringen mogen ook eens vermeld worden, neem ik aan?


Mercie :) Er zijn hier nog wel concullega's die dit kunnen beamen hoor. Wees vriendelijk tegen mij, en je krijgt veel van mij gedaan, op alle uren van de dag en de nacht. Hang het varken uit, en ik speel met je tot je helemaal gek wordt.

Catje
09/09/04, 22:47
Origineel geplaatst door os2lover



De echte klanten weten ons wel op andere manieren te bereiken.

Euh via mail,forum waar zelden op reageert word. Laat staan het irc kanaal waar je een ban krijgt als je alleen maar hallo zegt :/

os2lover
09/09/04, 22:52
U bent toch ex-klant ? :)

Koster
09/09/04, 23:31
Origineel geplaatst door os2lover

Hang het varken uit, en ik speel met je tot je helemaal gek wordt. Beste Kerel, ik ken je helemaal niet, maar behandel je ontevreden klanten nu echt op die manier? Je kan ook kijken waarom ze ontevreden zijn en er dan wat aan doen :)

os2lover
09/09/04, 23:43
Laten we misschien elk onze eigen bedrijfspolitiek houden, niet ? :)

Catje
10/09/04, 00:51
Origineel geplaatst door os2lover
U bent toch ex-klant ? :)

Ja was en en vond de kwaliteit en de behandeling belabberd je moest lang wachten voordat je antwoord kreeg. En als dat nou niet was dan had ik ook geen commetaar op je bedrijf. Maar zo run je een bedrijf gewoon niet vind ik

Catje
10/09/04, 00:53
Origineel geplaatst door Koster
Beste Kerel, ik ken je helemaal niet, maar behandel je ontevreden klanten nu echt op die manier? Je kan ook kijken waarom ze ontevreden zijn en er dan wat aan doen :)

Vind je het raar dat hij commetaar krijg zo. Nou ik niet om eerlijk te zeggen. Sorry dat ik het zeg maar ik ken de Heer Baum ook niet, maar heb echt een hekel aan die man gekregen. Door zn handelingen enzo :S

Anestheologist
10/09/04, 01:06
Origineel geplaatst door os2lover
Laten we misschien elk onze eigen bedrijfspolitiek houden, niet ? :)

Klopt, maar je werkt nog steeds met mensen !

landgraaf
10/09/04, 01:26
ik vind het nieuwe forum van basm wel mooi vooral links boven :)

maar me site ( was sites ) doet het nog steeds niet :mad:

terwijl de site van basm wel werkt ( rare wereld )

AlfaHosting
10/09/04, 07:30
Origineel geplaatst door Websspace
*kuch*

Positieve ervaringen mogen ook eens vermeld worden, neem ik aan?

Ik heb voor de verhuis van een domein enkele keren gemaild naar BASM vandaag.

Als administrative contact stond namelijk nog greyhoundwebhosting, dat door BASM overgenomen werd.

Bij andere webhosters (ook degenen die in dit topic in hun vuistje lachen) kan het nogal eens voor heel wat getouwtrek zorgen als je een domein weg probeert te verhuizen. Ik kreeg van Olivier telkens binnen het half uur (zelfs nu, 's avonds laat) een zeer vriendelijk antwoord terug, mét de nodige informatie.

Daar kunnen anderen nog iets van leren ;)

Moet eerlijk toegeven dat we dezelfde ervaring hebben ivm. het verhuizen van domeinen.

Sweex
10/09/04, 14:24
Origineel geplaatst door os2lover


Dat zie je van hier. Mij verantwoorden tegenover een hoop boerenkinkels, sukkels en omhooggeschoten modderhaters, daar begin ik echt niet mee, temeer amper 5% effectief klant is.

De echte klanten weten ons wel op andere manieren te bereiken.

Ik ben een echte klant, en voel me WEL aangesproken! Uiterst onprofessionele manier van communiceren, of dit nu op een onafhankelijk forum is of niet.

Ik heb hier nooit met modder gegooid, enkel mijn mening gegeven en daar is een forum voor. En ik grijp niet meteen naar de telefoon bij storing, want doorgaans heeft men het toch al zo druk.

Maar dat er dan ZO'N opmerking komt stoort mij enorm!

os2lover
10/09/04, 14:29
Modderhaters is bijnaam van de moderators, en slaagt dus ook niet op jou.

fusehost
10/09/04, 14:31
Bedoel je nu dat "boerenkinkel" of "sukkel" wel op hem/haar slaat? Mooi is dat!

Dennis
10/09/04, 14:38
Origineel geplaatst door os2lover
Modderhaters is bijnaam van de moderators, en slaagt dus ook niet op jou. Volgens mij heeft hij het meer over de instelling van BASM, maar verder laat ik mij hier liever buiten.

c0ld phr34k
10/09/04, 23:18
Origineel geplaatst door os2lover


Mercie :) Er zijn hier nog wel concullega's die dit kunnen beamen hoor. Wees vriendelijk tegen mij, en je krijgt veel van mij gedaan, op alle uren van de dag en de nacht. Hang het varken uit, en ik speel met je tot je helemaal gek wordt.

ja dat zie je van hier. Ok, op het begin was ik wat onvriendelijk maar dat was omdat jullie mij niet helpten. Toen deed ik het rustig aan en idlede wat in je IRC channels en nu heb ik een gline van 6 maand? Nou, moet ik nu vriendelijk of ambetant doen?

os2lover
10/09/04, 23:22
Hola je bent een stukske vergeten, namelijk het stuk waarin je transformeerde van een idler op onze kanalen, tot een onruststoker.

Anestheologist
10/09/04, 23:25
Olivier, jij hebt hier al aardig wat "lange topics" lopen !! Is het niet tijd om dit eens voor goed en voor altijd op te lossen, ga voor deftig gerief, deftig personeel en laat alles eens goed doorlichten.

Dit blijft gewoon een spelletje zonder einde, zakt deze weg komt er volgende maand terug een nieuwe. ...

os2lover
10/09/04, 23:27
Zoals ik al eerder in deze topic zei: ieder zijn eigen bedrijfspolitiek, ik kom ook niet in uw keuken in de potten roeren.

Anestheologist
10/09/04, 23:29
Neen maar mijn klanten komen ook niet in het publieke restaurant klagen !


En begin het moe te worden, kan misschien een waarschuwing zijn naar jouw bedrijfspolitiek ;)

os2lover
10/09/04, 23:31
't Is hier ook geen restaurant, maar ik heb uw klanten nog niet tegengekomen, wie weet zitten ze hier niet eens.. Tenslotte zit hier ook maar een heel klein deel van mijn klantenbestand.

Anestheologist
10/09/04, 23:35
Nuja slechte reclame is ook reclame he.
Verder nog succes ermee ;)

AlfaHosting
11/09/04, 00:36
Tijd om dit topic af te sluiten mods ...

mguilmot
11/09/04, 00:43
maar ik heb uw klanten nog niet tegengekomen, wie weet zitten ze hier niet eens..

Toch wel, toch wel.

En bij hen krijg ik wel onmiddellijk reply.
En nog geen downtime :p

Toch raar dat het bij jou een aantal jaar duurt voor eens te antwoorden, hé Baum ?

os2lover
11/09/04, 00:49
Niet overdrijven hé Guilmot :p

mguilmot
11/09/04, 01:09
Overdrijven?

Ik wacht nog altijd op reply van ne mail die ik u zo'n 10x gestuurd heb, 2 jaar geleden.

Cool he, mensen zo lang doen wachten ;)

Neferu
11/09/04, 01:20
Zeg Baum..., jij kickt er wel een beetje op heh om afgezeken te worden?
Je houdt het anders lekker in stand door telkens weer ongenuanceerd te reageren.
Doe gewoon, houdt je in en reageer normaal of helemaal niet. Zoals je nu te werk gaat ben je een schande voor de branche!

os2lover
11/09/04, 01:32
Whatever you say :p
Ik kan er ook nie aan doen dat ik altijd mijn gedacht zeg gelijk ik het denk.

mguilmot
11/09/04, 01:33
Zit niet zoveel in je kopje dan? :p

os2lover
11/09/04, 01:36
Voor u een vraag voor mij een weet.

Rik
11/09/04, 02:20
Goed... het kleuterklasje weer klaar ?

Punten voor de volgende lui wegens Off-topic gaan/etteren enz enz:


os2lover Hr Baum, uw gedrag begint ons aardig de keel uit te hangen... u heeft totaal GEEN respect voor Mods, niet voor andere leden, laat staan voor uw eigen klanten (blijkbaar)....
Nu flink wat punten en bij herhaling is het afgelopen, reageer NORMAAL op reacties van uw klanten/ ex-klanten, of reageer NIET :mad:


mguilmot Off-topic..... plaats dan niks :mad:

Dit Topic nu sluiten heeft geen zin, dan is er morgen weer een nieuwe...reageer hier maar gewoon normaal op elkaar, of reageer niet (zucht)....

calimero
14/09/04, 16:33
is er al iemand terug online met zijn website...?

ik kreeg nog steeds geen nieuwe account

landgraaf
15/09/04, 21:45
hierbij wil ik medelen dat al me sites het weer doen .
( zit nu bij nieuwe host ipv basm )
meer als 15 % down in een jaar vonden we wat overdreven

Mikey
16/09/04, 10:19
Origineel geplaatst door os2lover
Whatever you say :p
Ik kan er ook nie aan doen dat ik altijd mijn gedacht zeg gelijk ik het denk.

Verklaard meteen ook je berdrijsfvoering en je taktische antwoorden :X

Landalf
20/09/04, 15:40
Origineel geplaatst door landgraaf
hierbij wil ik medelen dat al me sites het weer doen .
( zit nu bij nieuwe host ipv basm )
meer als 15 % down in een jaar vonden we wat overdreven

LOL
Hostingbedrijven bieden dikwijls 99% uptime aan.
Als ik dit alles zo lees, zitten ze bij basm op 99% downtime :)

os2lover
20/09/04, 16:12
We zullen maar niet onze bek opentrekken over jouw lamentabele service hé Landalf, onder meer aan onze firma.

AlfaHosting
20/09/04, 16:24
Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden. Zowel de reaktie van Landalf en Olivier dragen niet veel meer bij :)

mguilmot
20/09/04, 16:51
Misschien melden aan een mod ?

superior-is
20/09/04, 16:59
[gesloten]