PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraagjes Over Beginnende Webhosters.



Tsirakos.nl
12/07/04, 19:53
Ik zit al enkele maanden met het idee om over enkele maanden een webhosting bedrijf te starten. Dit is natuurlijk nog lang niet zeker.
Ik heb wel een aantal vraagjes met betrekking tot Webhoster en alles erom heen.

Om het even duidelijk te maken, ik ben een 16 jarige scholier die al redelijk veel ervaring heeft met Web design en verschijdene andere software, ook ben ik admin geweest op enkele grote Fora.
Om te beginnen heb ik een redelijk groot budget, +/- €800.

Ik heb verder nog geen ervaring met Web Hosting. Dus ik heb enkele vraagjes.

> Waarom zou je je inschrijven bij de SIDN? Wat zijn de kosten hiervan? En wat zijn de Voordelen? Kan je geen .nl domeinen registreren als je er niet ingeschreven staat?

> Waar moet je je "Aanmelden" om .com; .net; .org; (etc.) domeinen te kunnen registreren?

> Waar kun je je Algemene Voorwaarden en Contracten laten samenstellen en hoeveel kost dit?

> Ik heb een klein beetje kennis van Linux (als serverplatform (Ook windows)), maar zijn er ook site's of andere bronnen waar meer informatie hierover staat?

> Vergeet ik iets uit de onderstaande stappen om te beginnen?
- Aanmelden bij K.v.K.
- Aanmelden Belasting
- Zakelijke rekening openen
- Adverteren

Ik overweeg zelf om eerst met een reseller pakket te beginnen, wat raden de mensen met meer ervaring mij aan?

Als het mogelijk is zouden de webhosters dan ook hun ervaringen kunnen posten en waar je goed op moet letten als beginnende webhoster?

Ik weet dat ik een van de vele "Koters" ben die met het idee zit om een webhosting bedrijf te starten maar ik neem dit zeer serieus, mijn vader heeft ok enkele bedrijfen dus ik kan altijd om hulp vragen over de zakelijke kant.

Ik heb enkele andere topics gezocht met dit onderwerp maar dit is mij nog een beetje onduidelijk.

mvg,
Christiaan T.

Triloxigen
12/07/04, 20:19
8010,- is geen groot.