PDA

Bekijk Volledige Versie : Easydedicated toch gewoon Nederlands :)



Beyonder
12/07/04, 13:35
Ik vond net op KvK de inschrijving van Easydedicated Bv i.o.

Tot mijn verbazing is Leon Croeze van InterXS gewoon een van de drie eigenaren. Hij heeft toch juist altijd vermeld niets met ED te maken te hebben? slechts een klant?

Andere twee eigenaren zijn gewoon Nederlanders:)

Aantal medewerkers: 1

Mannekino
12/07/04, 13:40
Your point being? Jij hebt ook een tijd beweert dan Idomein een klant van Coloheaven was terwijl jij gewoon eigenaar was van allebei. En wat moeten wij van dit verhaal vinden?

Keuningen
12/07/04, 13:45
Origineel geplaatst door Mannekino
Your point being? Jij hebt ook een tijd beweert dan Idomein een klant van Coloheaven was terwijl jij gewoon eigenaar was van allebei. En wat moeten wij van dit verhaal vinden?

Now you're changing the subject ;)

Maar ik vind het een vreemd verhaal dat er toch wederzijdse belangen schijnen te zijn.

Koster
12/07/04, 13:46
Origineel geplaatst door Mannekino
Your point being? Jij hebt ook een tijd beweert dan Idomein een klant van Coloheaven was terwijl jij gewoon eigenaar was van allebei. En wat moeten wij van dit verhaal vinden? Laat het verleden toch eens rusten. Je kraakt in elk topic Beyonder af....

ED wilt gewoon een bepaald imago hebben. Zij streven dat na op alle manieren, en een van die manieren is blijkbaar dat ze op dit forum Engels denken te moeten spreken. Misschien heeft het zijn voordelen/uitwerking, ik weet het niet.

Beyonder
12/07/04, 13:47
@mannekino: /ignore you are on my ignore list for offtopic posts, slander, lies, bashing etc etc.

s2software
12/07/04, 13:50
Easydedicated heeft altijd al banden gehad met InterXS denk ik zo, terwijl zij het juist altijd ontkennen.
Ook denk ik dat InterXS eigenlijk weinig klanten heeft op hun eigen netwerk, aangezien er zoveel betere zijn.

phreak
12/07/04, 13:50
@Beyonder: Ik wil niet vervelend doen ofzo, maar je roept het wel een beetje op je af. Want topic slaat zoiezo al nergens op, dat is ook een poging tot "slander, bashing" of weet ik veel wat je bedoeling er mee is.

Of ED nu uit Nederland komt of elders maakt niet uit, als mensen voor ED kiezen dat is hun keuze..

//edit: typo

Guust
12/07/04, 13:51
Origineel geplaatst door phreak
@Beyonder: Ik wil niet vervelend doen ofzo, maar je roept het wel een beetje op je af. Want topic slaat zoiezo al nergens op, dat is ook een poging tot "slander, bashing" of weet ik veel wat je bedoeling er mee is.

Of ED nu uit Nederland komt of elders maakt niet uit, als mensen voor ED kiezen dat is hun keuze..

//edit: typo

Maar misschien toch fijn dat ze dit van te voren weten? Vind het wel raar dat easydedicated en interxs hier posten dat ze niks met elkaar te maken hebben maar toch beide eigenaar zijn van een bedrijf.

Beyonder
12/07/04, 13:52
Het gaat erom dat mensen nu weten waar ze support kunnen krijgen, gezien Leon gewoon een van de eigenaren is.

Ik wil ED niet afkraken, integendeel. Ik vindt het fijn dat ED eindelijk de low budget markt naar NL heeft gebracht qua Dedicated Servers.

Ik wil ze helpen, klanten krijgen nu iets meer helderheid en kunnen nu toch ook terecht wellicht bij InterXS voor support! :)

phreak
12/07/04, 13:54
Guust;

Voordat je met mensen in zee gaat, vooral om Dedicated en/of Colo dan ga je eerst wat markt onderzoek doen, en dan weet je snel genoeg wie de eigenaren zijn. En ik geloof dat als je contact met hun opneemt, dat zij je zeker wat meer kunnen vertellen ipv iemand die niets met ED te maken heeft hier een posting over te doen over de vreemdheid van belangen omtrent InterXS en EasyDedicated.

Just my 2 cents...

phreak
12/07/04, 13:54
En ik verwijt ook niemand iets.

Beyonder
12/07/04, 14:01
Ik zeg niet dat de belangen vreemd zijn, wellicht is Leon er later ingestapt wat wel vaker voorkomt bij klanten --> leverancier relaties.

Maar inmiddels mag duidelijk zijn dat InterXS en ED gewoon gelieerd zijn aan elkaar en dus eventueel support zou moeten kunnen worden ingeroepen bij InterXS! :)

Is alleen maar handig voor klanten en de twee bedrijven lijkt me.

The MAzTER
12/07/04, 14:05
Hij kan ook gewoon inversteerder zijn en voor de rest niets doet aan de management / support / technische afdeling.

Kan best een deal gemaakt zijn: ik steek geld in jullie bedrijf, maar dan nemen jullie in de begin periode wel colocatie bij ons af.

en om te zeggen: Ik heb ED klant en ik heb support nodig dus ik ga bij InterXS / Leon klagen is bullshit.

Ik ga de een boer toch ook niet bellen als ik een pak zure Melkunie melk gekocht heb omdat hij toevallig aan Melkunie leverd en een aandeel bij Melkunie heeft.

SeppaR
12/07/04, 14:06
Waarom zou Leon support moeten leveren? Omdat hij een eigenaar is? Nee hoor.. Hij zorgt gewoon voor het netwerk, voor de rest zal hij volgens mij geen support leveren voor ED. (Hierbij bedoel ik: Telefonisch, tickets, en andere.) Hij zal gewoon netwerkverantwoordelijk zijn, en een aantal aandelen in ED hebben.

phreak
12/07/04, 14:29
Mjah, ik weet het ook niet, enige wat zo'n topic vrijwel altijd oplevert is een flamethread... en dat is niet de bedoeling.. maar het gebeurd wel vrijwel altijd..

Beyonder
12/07/04, 14:43
Flames zijn niet nodig lijkt me. De service is voor de prijs die ED biedt en het feit dat men ook winst wil maken toch behoorlijk goed lijkt me.

Dat Leon alleen investeerder is betwijfel ik, ik denk eerder dat een van de andere deelnemers investeerders zijn, tenzij hij een rijke 19 jarige is natuurlijk ;)

Maar Leon heeft steeds ontkent iets te maken te hebben met ED, dat lijkt me nu verleden tijd. Als mede eigenaar en wellicht medewerker van ED is het tijd dat hij hier duidelijk plaatst hoe het dan wel zit.

Dat is toch niet teveel gevraagd ?

phreak
12/07/04, 14:47
Waarom? als de prijs/kwaliteit verhoudingen goed zijn ..

Koster
12/07/04, 14:47
Origineel geplaatst door Beyonder
Maar Leon heeft steeds ontkent iets te maken te hebben met ED, dat lijkt me nu verleden tijd. Als mede eigenaar en wellicht medewerker van ED is het tijd dat hij hier duidelijk plaatst hoe het dan wel zit.

Dat is toch niet teveel gevraagd ? Niet als hij daarmee weet dat hij een hoop klanten behoud / erbij krijgt.

eMiz0r
12/07/04, 14:56
Dit is toch een discussieforum? Waarom zouden dit soort onderwerpen niet aangesneden mogen worden? Beetje onzin m.i.

Als het je niet aanstaat kijk je er niet in.

rq
12/07/04, 14:56
Origineel geplaatst door Beyonder
@mannekino: /ignore you are on my ignore list for offtopic posts, slander, lies, bashing etc etc.
Dit topic zelf is geen poging tot bashing wou je zeggen??

Typisch gevalletje van pot verwijt de ketel..

timmeh
12/07/04, 15:04
Ik snap niet waarom sommige mensen altijd doelen op een ban van Beyonder, ik heb zelf helemaal geen last van hem. Vaak genoeg zijn replies van hem leerzaam, maar nooit echt negatief bedoeld. Tip aan Mannekino, als je niet normaal kan praten in een thread. Hou je mond dan.

phreak
12/07/04, 15:06
Origineel geplaatst door eMiz0r
Dit is toch een discussieforum? Waarom zouden dit soort onderwerpen niet aangesneden mogen worden? Beetje onzin m.i.

Als het je niet aanstaat kijk je er niet in.

Ik zeg niet dat het niet mag.. alleen dat dit soort discussies meestal op een flame uitdraaien ..

rodeto
12/07/04, 15:11
Er is lijkt mij een groot verschil tussen een echte discussie en elke "ontdekking" over ED die dan schijnbaar steeds met veel bombarie kenbaar gemaakt moet worden. Dan gaat het toch wel verdacht veel op een crusade lijken.

Beyonder
12/07/04, 15:19
Goed dan starten we een discussie, ZONDER vingers wijzen op EasyDedicated of wie dan ook!!

Discussiepunten:

1.hoort een bedrijf al dan niet kenbaar te maken of het banden heeft met een ander bedrijf.

2. Mag een bedrijf/persoon betrokkenheid met een bedrijf ontkennen?

Cybafish
12/07/04, 15:21
1. Nee, tenzij daar een directe vraag over gesteld wordt

2. Ja, dat mag

[edit] Hangt er ook maar net weer vanaf aan wie er verantwoordig afgelegd wordt hè :)

Koster
12/07/04, 15:23
Punt 2: Niet dat mag niet. Wees gewoon eerlijk, je ziet het nu, via de KvK is het zo achterhaald. Dit schaadt je bedrijf enorm, en in ieder geval zeker je geloofwaardigheid.

Cybafish
12/07/04, 15:26
Nee, kijk, er is een duidelijk verschil tussen punt 1 en 2. Punt 1 betreft een uiting die je maakt namens een bedrijf, dit mag geen leugen zijn.

Punt 2 daarentegen is een privé aangelegenheid, daarin mag je handelen zoals je zelf passend lijkt.

rodeto
12/07/04, 15:30
1) Er is geen directe verplichting om dat te melden

2) Geen idee wat de achtergronden van het besluit zijn geweest om te proberen de scheiding stricter te maken dan hij in werkelijkheid is, maar als iemand iets ontkent wat er wel is werkt niet mee aan het versterken van geloofwaardigheid van die persoon.
Maar alles heeft een achtergrond en de goede beslissing van vandaag kan morgen de verkeerde blijken te zijn.

Koster
12/07/04, 15:35
Origineel geplaatst door Cybafish
Punt 2 daarentegen is een privé aangelegenheid, daarin mag je handelen zoals je zelf passend lijkt. Is interxs betrokken bij ed? Antwoord nee. Is de eigenaar van interxs betrokken bij ed? Antwoord: ja.

Volgens mij bedoel je toch gewoon hetzelfde, er is wel enige betrokkenheid namelijk!

fmanders
12/07/04, 15:39
helemaal eens met koster,
dat 2 bedrijven dezelfde eigenaar (een van meerdere) heeft betekent het nog niet dat ze wat met elkaar te maken hebben.
we hebben het hier over een 'persoon' die banden met 2 'bedrijven' heeft en niet 2 'bedrijven' die met elkaar banden hebben.

Dennis
12/07/04, 15:44
InterXS/Leon zei dat hij niets met EasyDedicated te maken heeft. Het is nu een lullig excuus om te zeggen. Jah, ik heb alles met ED te maken, maar InterXS heeft hier niets mee te maken.

lifeforms
12/07/04, 17:31
Het is duidelijk weer komkommertijd ;)

Savvas
12/07/04, 22:39
Origineel geplaatst door DennisCitus
InterXS/Leon zei dat hij niets met EasyDedicated te maken heeft. Het is nu een lullig excuus om te zeggen. Jah, ik heb alles met ED te maken, maar InterXS heeft hier niets mee te maken.

Leon heeft ook interxs, denk jij dat die er op zit te wachten om continue op kantoor te worden gebeld door klanten van het low budget project? Door te ontkennen dat hij er wat mee te maken heeft, zal die een hoop ergenis hebben voorkomen. Zou het hem niet zo snel kwalijk nemen....


Origineel geplaatst door s2software
Ook denk ik dat InterXS eigenlijk weinig klanten heeft op hun eigen netwerk, aangezien er zoveel betere zijn.


Beetje raar om een netwerk als één van de zwakkere te beschouwen als je er geen verstand van heb, noch met argumenten aankomt.

Just my 0,002$$$;)

PS Even voor de duidelijkheid, ik ben geen klant van InterXS of ED, vind alleen dat sommige onder jullie te ver gaan, het hele topic is min of meer nutteloos...

webbed
12/07/04, 23:14
Dat er een verband is tussen InterXS en ED weet toch iedereen al? Het adres is hetzelfde en als je geld overmaakt naar ED moet je dat naar de InterXS rekening doen. Dit kan iedereen die interesse heeft in één van de twee bedrijven toch makkelijk achter halen?

Snap niet helemaal de nieuwswaarde van dit topic...

Koster
12/07/04, 23:25
Webbed, zoals jij het aangeeft is de betrokkenheid dus nog sterker dan gedacht...

Keuningen
12/07/04, 23:50
Dat leon geen gezeur wil hebben kan ik goed begrijpen en geef hem dan ook groot gelijk, want service kost nu eenmaal geld en dat geld betaald men bij ED nou eenmaal niet.

Henky!
13/07/04, 00:17
Origineel geplaatst door skydancer
Het is duidelijk weer komkommertijd ;)

Het is duidelijk weer ED tijd!

Ik snap niet dat mensen meteen over 'flamen' of 'flauwekul' beginnen als er geklaagd wordt over een bepaald bedrijf. Er zijn nogal wat negatieve postings over ED tegenwoordig (overigens heeft Beyonder ED nog lange tijd verdedigd, wellicht tegen beter weten in:-). Mij lijkt een forum als dit de juiste plek voor zoiets. Ook al omdat hier veel mensen rond snuffelen die op zoek zijn naar een (dedicated) server.

Daarbij, lange tijd was dit forum de enige manier om uberhaupt in contact te komen met ED. Helaas is dit ook voorbij. Ze reageren niet meer. Jammer, want met een reactie van hun kant was dit topic wellicht allang gesloten.

Dat InterXS verbonden is met ED was mij ook al duidelijk (door de enkele BTW loze rekening die we kregen). Toch vind ik sommige (mannekino style) reacties bijzonder flauw. Beetje lagere schoolplein gedoe. Dacht dat dit een discussie forum was.

Klagen mag best. En als een geplaatste opmerking niet juist, weerleg hem dan gewoon.

In vriendelijke, welgemeende bewoordingen:-)

phreak
13/07/04, 00:23
Origineel geplaatst door Henky!


Klagen mag best. En als een geplaatste opmerking niet juist, weerleg hem dan gewoon.



Waarom zou je er überhaubt over moeten klagen?!

Henky!
13/07/04, 00:35
Origineel geplaatst door phreak


Waarom zou je er überhaubt over moeten klagen?!

Waarom niet ???

Een argument gaarne. Want is toch discussie forum:-)

1024solutions
13/07/04, 10:31
Over die btw loze fakturen:

Je mag toch helemaal geen fakturen sturen zonder BTW nummer? Moet je dit dan aangeven bij de belastingdienst ofzo?

Koster
13/07/04, 10:36
Vraag me af waarom ze dat doen? Facturen worden toch wel geautomatiseerd gegenereerd? Dan kan je toch zo de BTW inbouwen?

The MAzTER
13/07/04, 10:45
Origineel geplaatst door 1024solutions
Over die btw loze fakturen:

Je mag toch helemaal geen fakturen sturen zonder BTW nummer? Moet je dit dan aangeven bij de belastingdienst ofzo?

misschien hebben ze nog geen btw nummer.

Ze zijn een vrij nieuw bedrijf en de belasting dienst is ook niet een van de snelste.

1024solutions
13/07/04, 10:47
Dan mag je van de belastingdienst ook nog niet faktureren. Daar heb je dus wel een BTW nummer voor nodig

Henky!
13/07/04, 12:33
Origineel geplaatst door 1024solutions
Dan mag je van de belastingdienst ook nog niet faktureren. Daar heb je dus wel een BTW nummer voor nodig

Je kan altijd een voorlopig BTW nummer gebruiken. Zoiets als je socionummer.B.01. Maar zelfs zonder mag je in het begin volgens mij best BTW heffen. Snapt de belasting ook wel.

M-BahZ
13/07/04, 12:54
Origineel geplaatst door Koster
Is interxs betrokken bij ed? Antwoord nee. Is de eigenaar van interxs betrokken bij ed? Antwoord: ja.

Is interxs een eigen rechtspersoon? Antwoord: Nee.
Je mag toch op zekere hoogte zonder meer stellen dat Interxs betrokken is bij ED. ;)

Overigens mag 1 rechtspersoon zondermeer verschillende diensten aanbieden, onder verschillende namen, en participeren in andere ondernemingen en deze zaken voor zoverre dit de klant aangaat gescheiden houden.
Ik snap dan ook niet dat er meteen mensen kritiek begonnen te uiten op Beyonder z'n topic.
In wezen is het redelijk normaal dat deze gang van zaken (nl. het ontkennen van betrokkenheid bij een andere onderneming) iemand opvalt en het ter discussie stellen hiervan is een, zeker op wht.nl, geen onbekend verschijnsel.

webbed
13/07/04, 13:23
Het lijkt me dat ED wel een btw nummer heeft. Ze maken sinds eind maart al reclame op wht. Het lijkt me niet logisch dat een bedrijf al reclame maakt voordat het officieel ingeschreven staat en een btw nummer aangevraagd is. De belastingdienst is misschien traag, maar toch ook weer niet zo traag...
Het blijft inderdaad erg vaag waarom ze geen rechtsgeldige facturen uitschrijven. Het lukt ze voorlopig ook nog niet om hier een antwoord op te geven...

1024solutions
13/07/04, 14:43
heb het nog even opgezocht.

De wettelijk verplichte gegevens op een factuur:

http://www.belastingdienst.nl/9229250/ob/inhoud/5a68126.htm

sid275
13/07/04, 17:00
BAN BEYONDER !!!

Beyonder
13/07/04, 17:01
Dat is wat ik noem een sterk argument van een gebruiker die zoveel toevoegd op het forum: SID275 :)

1024solutions
13/07/04, 17:03
ach ja, druk maar eens op zijn www knoppie... zegt genoeg

XF-RICK
13/07/04, 17:18
Origineel geplaatst door sid275
BAN BEYONDER !!!

Houdt je even rustig, heb een beetje respect voor elkaar.

Guust
13/07/04, 17:26
Origineel geplaatst door sid275
BAN BEYONDER !!!

BAN sid275!!! :X

s2software
13/07/04, 17:37
Origineel geplaatst door Guust


BAN sid275!!! :X
MEE EENS!!!

Dit is natuurlijk totaal offtopic.

The MAzTER
13/07/04, 17:37
ban ze allebij

deze kan volgens mij opslot.. gaat nergens meer over..

sid275
13/07/04, 17:40
enige reden dat beyonder dit topic opent is om ED zwart te maken , dus ja BANNEN DIE BOEL

FSCJasper
13/07/04, 18:06
Enige reden waarom jij op dit forum zit is om domme opmerkingen te maken over zaken waar jij niets van afweet..wie zullen we dan nu bannen?;) Trouwens,de mods beslissen of er iemand geband wordt en ik weet wel bijna zeker dat jij dat eerder zult zijn dan Beyonder hoor.

flatbox
13/07/04, 18:09
Zo en nu allemaal weer aan het werk!

superior-is
13/07/04, 19:21
Hou het even volwassen. Ik ban niemand tenzij ik daar een goeie reden voor heb of als de gebruiker dermate heeft misdragen en het 'verdient'. Maar gaat dit topic eigenlijk nog ergens over of zullen we het inderdaad maar sluiten?

Dennis
13/07/04, 19:31
Lijkt me ook het beste. Anders moet de volgende maar een nieuwe goede duidelijke topicstart maken, die hopelijk minder flamerige reacties opwekt.

XF-RICK
13/07/04, 20:44
Ik snap niet dat sommige mensen op dit forum, niet eens een normale discussie kunnen houden zonder elkaar voor alles uit te maken of teksten zoals BAN xxx neer te zetten.

Het begint iedereen denk ik wel een beetje beu te worden, dat sommige mensen hier de boel lekker lopen te verzieken.

Zo, nu horen jullie het niet eens van een moderator.

Cybafish
13/07/04, 20:54
Ja maar, waar gaat dit topic nu eigenlijk over? :)

luser
13/07/04, 20:58
Origineel geplaatst door Cybafish
Ja maar, waar gaat dit topic nu eigenlijk over? :)

Dat de pot verwijt dat de ketel zwart ziet.

Dennis
13/07/04, 21:02
Origineel geplaatst door XF-RICK
Ik snap niet dat sommige mensen op dit forum, niet eens een normale discussie kunnen houden zonder elkaar voor alles uit te maken of teksten zoals BAN xxx neer te zetten.

Het begint iedereen denk ik wel een beetje beu te worden, dat sommige mensen hier de boel lekker lopen te verzieken.

Zo, nu horen jullie het niet eens van een moderator. Ik vind eigenlijk dat het in dit geval alleen de schuld is van sid275 en dat deze ook best 5 strafpunten mag krijgen voor zulke offtopic-flame-etc. Zo'n opmerking kan niet. Hij heeft met 2 woorden gewoon de hele topic kapot gemaakt.

sid275
13/07/04, 22:14
tsja, dennis, ik zeg gewoon mijn mening , denk dat jij vooral beetje betreurd bent dat je der al 20 hebt en ik nog maar 4

Koster
13/07/04, 22:22
Origineel geplaatst door sid275
tsja, dennis, ik zeg gewoon mijn mening , denk dat jij vooral beetje betreurd bent dat je der al 20 hebt en ik nog maar 4 Hier een beetje threads verzieken en BAN gaan roepen lijkt me niet gewenst.

Vraag aan de mods: zouden alle posts vanaf het BAN gekrijs van de kindjes verwijderd kunnen worden?

FSCJasper
13/07/04, 22:23
Dennis heeft al bijna 2900 posts en is er al sinds Jan 2003. Maar daar gaat het hier niet om..het is dat jij met een totaal onnodige opmerking komt waar nu weer zinloos over nagepraat wordt. Laat dit maar in de handen van de mods,hun zien wel wat ze doen. Laten we de discussie weer op een normale manier hervatten.

Henky!
13/07/04, 22:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik vind eigenlijk dat het in dit geval alleen de schuld is van sid275 en dat deze ook best 5 strafpunten mag krijgen voor zulke offtopic-flame-etc. Zo'n opmerking kan niet. Hij heeft met 2 woorden gewoon de hele topic kapot gemaakt.

Helemaal mee eens! Weg met de pubers!

therealchrizz
13/07/04, 22:42
Origineel geplaatst door Henky!


Helemaal mee eens! Weg met de pubers!

Waar gaat dit over? Dit slaat echt alles..

Henky!
13/07/04, 22:54
Origineel geplaatst door therealchrizz


Waar gaat dit over? Dit slaat echt alles..

Ok. in WHT taal:

Ik ben het er mee eens dat mensen die zonder verder argument BAN roepen zelf maar gebanned moeten worden of tenminste strafpunten moeten krijgen.

Deze topic werd vanaf het begin al verpest door maloten. Dacht dat dit een discussie forum was.

therealchrizz
13/07/04, 22:56
Ja ok, maar dat hangt niet samen met leeftijd denk ik.. Meer aan het niveau van sommige mensen op WHT.

Henky!
13/07/04, 23:09
Origineel geplaatst door therealchrizz
Ja ok, maar dat hangt niet samen met leeftijd denk ik.. Meer aan het niveau van sommige mensen op WHT.

Zucht...

U heeft gelijk. Doe mij ook maar een strafpuntje dan:-)

Koster
13/07/04, 23:21
Origineel geplaatst door therealchrizz
Ja ok, maar dat hangt niet samen met leeftijd denk ik.. Meer aan het niveau van sommige mensen op WHT. Die mensen zijn geestelijk wel op dat niveau blijven steken, dat bedoelde Henky ;)

therealchrizz
13/07/04, 23:22
Ja OK maar dan moet hij dat zeggen, we zijn niet telepathisch ofzo.. ;)