PDA

Bekijk Volledige Versie : Adverteren: Carriers die niet aangesloten zijn



Beyonder
12/07/04, 13:52
Steeds vaker zie ik hier bedrijven posten in advertentie gedeelte met carriers die niet aangesloten zijn die wel in hun lijst staan:

Veel voorkomend: Linx, MCI Worldcom, Level(3) etc

Zonder dat men vermeld dat deze wellicht misschien in de toekomst aangesloten zullen worden.

Bijvoorbeeld:

"XXXXX met diverse uplinks die ze niet hebben.

Aangesloten op Global Europe BV die schijnbaar niet in KvK te vinden is......niet door mij althans "

mihosnet
12/07/04, 14:06
Staat in KVK, en wel onder nummer 34209130 (easyDedicated International B.V. i.o.)

Typ Global Europe in bij KvK, en ga naar pagina 2. ;)

Dennis
12/07/04, 16:15
Steeds vaker zie ik hier bedrijven posten in advertentie gedeelte met carriers die niet aangesloten zijn die wel in hun lijst staan:Dat vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Als de Level3 link er bijvoorbeeld 2 maanden uitligt, dan vind ik ook dat ze hier 2 maanden niet mee mogen adverteren.

En bij Linkup adverteren hun klanten met dingen die nog moeten komen. Volgens mij is iedereen het daarover eens. Dat kan dus niet.

Misschien nieuwe regel? Alle carriers moeten via RIPE.net achterhaalbaar zijn?

Cybafish
12/07/04, 16:24
Of mensen die gaan opscheppen over een multi homed (redundant) fiber-gigabit netwerk terwijl ze een enkel uitgevoerde FE-CAT5 aansluiting hebben naar hun rack :)

Dennis
12/07/04, 16:43
Origineel geplaatst door Cybafish
Of mensen die gaan opscheppen over een multi homed (redundant) fiber-gigabit netwerk terwijl ze een enkel uitgevoerde FE-CAT5 aansluiting hebben naar hun rack :) Dat is offtopic. 90% van de racks heeft een 100mbit-aansluiting aan het hoofdnetwerk.

Maar zeggen dat het netwerk uit deze transits bestaat, terwijl dit niet waar is, kan niet.

Carl<n-media>
12/07/04, 17:43
Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het ook niet dat je moet vermelden dat er nog carriers aangesloten worden aangezien dit nooit zeker is en dan vaak ook niet wordt uitgevoerd.

Domenico
12/07/04, 18:09
Goed punt.

We zullen dit zsm opnemen in de regels aangezien ook wij dit niet acceptabel vinden.

NedZone !
13/07/04, 12:41
He Beyonder,

Ben het helemaal met je eens. Dat moet echt niet kunnen. Heb in het verleden ook dat soort mensen gekend.

Gr,
Arco

SeppaR
13/07/04, 13:24
Ik vind het een goed, dan weer een slecht idee.
Je moet weten: De mensen die colocatie aanbieden zijn meestal afhankelijk van derden (lees: Leaseweb, Colinks, Internet-Online, ..)
Al deze personen de klant die colocatie op WHT aanbied een bepaalde lijst van peerings en carriers meegeeft, DIE NIET KLOPT, dan is het de fout van de derden, niet van de persoon die een aanbieding doet op WHT want hij / zij wist dit niet.
Hierdoor zullen er waarschuwingspunten onstaan door eigenlijk "iets waar de persoon in kwestie niet aan kan doen".

ProServe
13/07/04, 13:37
Origineel geplaatst door SeppaR
Ik vind het een goed, dan weer een slecht idee.
Je moet weten: De mensen die colocatie aanbieden zijn meestal afhankelijk van derden (lees: Leaseweb, Colinks, Internet-Online, ..)
Al deze personen de klant die colocatie op WHT aanbied een bepaalde lijst van peerings en carriers meegeeft, DIE NIET KLOPT, dan is het de fout van de derden, niet van de persoon die een aanbieding doet op WHT want hij / zij wist dit niet.
Hierdoor zullen er waarschuwingspunten onstaan door eigenlijk "iets waar de persoon in kwestie niet aan kan doen".

Lekker, als je als klant voorgelogen wordt door je ISP :|

InstantXs
13/07/04, 14:07
Daarbij zijn er genoeg mogelijkheden om een en andere te controleren..

SeppaR
13/07/04, 14:21
@ProServe, dit word vaak gedaan denk ik.. Anders zou zo een regel niet nodig zijn?

@InstanXS, welke methodes heb jij hier voor?

InstantXs
13/07/04, 14:22
Met bv looking glasses kan je al een hoop te wetenkomen.

luser
13/07/04, 14:23
bv RIPE

ProServe
13/07/04, 16:24
Origineel geplaatst door SeppaR
@ProServe, dit word vaak gedaan denk ik.. Anders zou zo een regel niet nodig zijn?

Dat klopt ja, en daar heb ik zelf ook al meerdere malen over geklaagd.
Raar dat er nu ineens wel wat aangepast gaat worden, maarja.
Het blijft raar dat je ISP verkeerde info op hun website zet. Ze liegen daarbij hun (potentiele) klanten gewoon voor. Als je zo je geld moet verdienen....

We Dare
13/07/04, 16:53
Wel apart dat er bij een topic van Beyonder wel ineens stappen ondernomen worden, naar mijn weten zijn hier al threads over geweest van in iedergeval 'luser' en 'Proserve'.
Desalnietemin zou het wel een vooruitgang zijn als er een duidelijke regel voor komt.
De meeste 'kwaliteits' partijen doen er alles aan om een zo goed mogelijk netwerk te bouwen en geven er handenvol met geld aan uit om een aantal goede namen op hun lijstje van transits en/of exchanges te krijgen.
Heb je net alles rond om een nieuwe link aan te sluiten (geloof mij dat heeft best wat voeten in aarde) en dan lees je op wht.nl aanbiedingen van bedrijven die op papier ineens een 10x groter, beter en mooier netwerk hebben met alle grote Tier1s en een 155mbit(!) link naar de Linx, terwijl ze alleen op een jointtransit linkje draaien (zo maar een voorbeeld).
En het is een slap excuus om te zeggen dat je aanbieder je voorliegt want een aantal simpele traceroutes vanuit het netwerk tonen al aan of een netwerk wel of niet over een desbetreffende link beschikt.
Mischien is het een idee om op wht.nl een actuele lijst bij te houden van de verschillende netwerken in Nederland en dat een aanbieder in een aanbieding bijvoorbeeld dmv. een linkje intern doorverwijst naar de "WHT approved networks" ;)
Scheelt ook weer wat lappen tekst en maakt het gelijk wat overzichtelijker.

mihosnet
13/07/04, 17:27
Ben ik ook voor, goed idee :).

Domenico
13/07/04, 17:43
Origineel geplaatst door ProServe


Dat klopt ja, en daar heb ik zelf ook al meerdere malen over geklaagd.
Raar dat er nu ineens wel wat aangepast gaat worden, maarja.
Het blijft raar dat je ISP verkeerde info op hun website zet. Ze liegen daarbij hun (potentiele) klanten gewoon voor. Als je zo je geld moet verdienen....

Ik lees nog wel eens snel over posts in een thread heen dus als er ergens een opmerking gemaakt word die niet echt met het topic te maken heeft heeft dat waarschijnlijk minder effect dan dat er een aparte thread voor word gestart. Er is verder dus niets vreemd aan en daarbij kunnen we ook niet elke suggestie alla minuut implementeren.

In ieder geval lijkt me dit een gevalletje beter laat dan nooit toch?

We zullen er intern even over gaan praten en dan met een mededeling naar buiten komen en een aanpassing in de regels.

Zoals we dare voorstelt is het misschien goed om alle in Nederland aanwezige netwerken in kaart te brengen en op wht te plaatsen. Voelt iemand zich geroepen om dit te realiseren of heeft iemand al het een en ander aan info liggen?

luser
13/07/04, 17:49
Origineel geplaatst door Domenico


Zoals we dare voorstelt is het misschien goed om alle in Nederland aanwezige netwerken in kaart te brengen en op wht te plaatsen. Voelt iemand zich geroepen om dit te realiseren of heeft iemand al het een en ander aan info liggen?

Ik wil/kan zeker hierbij helpen.

ProServe
19/07/04, 16:21
Wat is de status hier inmiddels van? Er worden weer een flink aantal aanbiedingen gedaan met de meest exotische netwerken....

mihosnet
19/07/04, 16:52
Origineel geplaatst door ProServe
exotische netwerken....

Zomer he ;), maar je hebt gelijk, dit moet zo snel mogelijk worden aangepakt.

Domenico
19/07/04, 17:24
Kan/wil iemand luser hierbij assisteren? Persoonlijk heb ik het hier veel te druk voor maar als er iemand samen met luser wat tijd in wil steken graag.

We zouden alle info uiteindelijk in een sticky thread kunnen plaatsen en updaten indien noodzakelijk. Later kunnen we het misschien verder in de site verwerken.

Beyonder
19/07/04, 17:44
Als Luser het coordineert dan zal ik hem graag erbij assisteren.

Jefke
19/07/04, 18:15
Maak het gewoon verplicht om je as nummer te vermelden, of indien je geen hebt, met welke provider je verbonden bent.

Of maak een optie om naast Branche, Locatie en KvKnr om je as nummer of netwerk leverancier te vermelden, en maak dit verplichte velden als je wil adverteren.

luser
19/07/04, 21:22
Nog mensen die intresse hebben een bijdrage te doen aan dit project?

Wat dachten jullie dat lijst met netwerken en hun verbindingen gewoon in een sticky staat en dat in de aanbiedingen gewoon Netwerk: moet te komen staan?
Maakt een hoop korter.

Dennis
20/07/04, 12:22
Origineel geplaatst door luser
Nog mensen die intresse hebben een bijdrage te doen aan dit project?

Wat dachten jullie dat lijst met netwerken en hun verbindingen gewoon in een sticky staat en dat in de aanbiedingen gewoon Netwerk: moet te komen staan?
Maakt een hoop korter. Mee eens, maak maar een topic aan met netwerk-informatie. Je kunt deze wel steeds bijwerken.

HBCS
20/07/04, 12:40
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel geplaatst door luser
Nog mensen die intresse hebben een bijdrage te doen aan dit project?

Wat dachten jullie dat lijst met netwerken en hun verbindingen gewoon in een sticky staat en dat in de aanbiedingen gewoon Netwerk: moet te komen staan?
Maakt een hoop korter.


helemaal mee eens en inderdaat scheelt een hoop teks in de topics
ik heb helaas geen tijd er voor om mee te helpen

InstantXs
20/07/04, 12:48
Ik wil me wel aanbieden om mee te helpen hiermee.

Er moeten dan wel duidelijke regels komen zodat users niet alsnog netwerken gaan posten die niet bestaan.
Dus als je geen eigen netwerk hebt: post welk netwerk je gebruikt(en dus niet de uplinks welke dat netwerk heeft)

host3000
20/07/04, 12:57
Zoveel 'echte' netwerken zijn er ook weer niet. Desnoods kan je in een advertentie een link meegeven waarmee iemand kan zien welke uplinks het netwerk heeft, waarin de aanbieder staat.

Ik wil ook wel helpen.

ProServe
20/07/04, 13:01
Ik wil gerust een uitleg van ons netwerk geven hoor, incl netwerk tekening en stats. Vraag me alleen af welke partijen dat ook willen doen...

InstantXs
20/07/04, 13:04
Ik denk dat elke partij die eerlijk is over zn netwerk is, dat wel wilt doen.
Probleem is alleen dat ze er niet altijd even eerlijk over zijn ;)

Beyonder
20/07/04, 13:07
Ik ben persoonlijk helemaal fan van de NOC pagina van BIT.

Super! alles is duidelijk, uplinks, downlinks, verbruik alles !! :)

superior-is
20/07/04, 13:17
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik ben persoonlijk helemaal fan van de NOC pagina van BIT.

Super! alles is duidelijk, uplinks, downlinks, verbruik alles !! :)

Die vind ik persoonlijk weer wat extreem. Zo zou ik als klant het niet op prijs stellen dat _mijn_ verkeer te zien is voor jan en alleman. Maar ze zijn inderdaad heel erg open met wat ze hebben en daarnaast hebben ze ook wel iets om te pochen.

JWD
20/07/04, 15:57
Origineel geplaatst door superior-is


Die vind ik persoonlijk weer wat extreem. Zo zou ik als klant het niet op prijs stellen dat _mijn_ verkeer te zien is voor jan en alleman. Maar ze zijn inderdaad heel erg open met wat ze hebben en daarnaast hebben ze ook wel iets om te pochen.

Opzich ben ik ook fan van stats pages, alleen kan ik mij toch enigzins voorstellen dat er bedrijven zijn die deze informatie niet voor iedereen beschikbaar willen maken, het kan bijvoorbeeld voor ddos kiddies als een soort speeltje gebruikt worden, zij dossen en kunnen gelijk mooi zien welke links het zwaarst te verduren krijgen.

S2S-Robert
20/07/04, 16:34
Origineel geplaatst door ProServe
Ik wil gerust een uitleg van ons netwerk geven hoor, incl netwerk tekening en stats. Vraag me alleen af welke partijen dat ook willen doen... Als je dat als bedrijf niet doet kunnen je colocatie klanten dus ook geen advertenties doen, lijkt me een redelijk pressiemiddel.

Koster
20/07/04, 17:09
Origineel geplaatst door S2S-Robert
Als je dat als bedrijf niet doet kunnen je colocatie klanten dus ook geen advertenties doen, lijkt me een redelijk pressiemiddel. Ik denk dat iedereen ook wel klanten buiten WHT om krijgt ;)

luser
20/07/04, 17:29
Origineel geplaatst door Koster
Ik denk dat iedereen ook wel klanten buiten WHT om krijgt ;)

Een toekomstige klant zoekt wel eens op google naar ervaringen rondom zijn provider. En tegenwoordig kom je veel hier toe ;)

luser
20/07/04, 18:45
@InstantXS en Beyonder: Sturen jullie me is een PMtje dan kunnen we is afspreken hoe we dit aanpakken.

Kunnen verder alle providers hier die hun EIGEN netwerk beheren eens een PMtje sturen met wat info.

EDIT: Links naar LG's van providers zijn ook altijd welkom.

InstantXs
20/07/04, 18:53
Links naar eventuele stats pagina's zijn wat mij betreft ook welkom!

ProServe
20/07/04, 19:42
Misschien handig om een template te maken met de info die je zoekt, zo krijg je in iedergeval voor iedereen dezelfde soort info.

luser
20/07/04, 20:03
Naam aanbieder van het netwerk:
ASN:
uplinks (verdeeld in transit/exchanges en private peers):
testip:
stats pagina (indien mogelijk):

(De statspage en het testip zullen later niet gepubliceert worden als het bedrijf dit verlangt.)

luser
20/07/04, 20:05
Voor we hiermee verder doen zouden we graag een bevestiging hebben van de mods dat er ook daadwerkelijk iets zal veranderen in de regels.

SeppaR
20/07/04, 21:41
Ok, maar op iedereen die graag deze netwerkinformatie wil checken toch het volgende.
Ik vind het een zeer goed idee, ben er ook volledig mee eens dat de netwerkinformatie moet kloppen.
Maar dat je daarvoor, en nu heb ik het ook strikt op Beyonder !, een topic moet verpesten door off-topic te gaan met geze*k over de netwerkinformatie, vind ik echt niet kunnen.
Spreek dit per PB uit, niet per topic, dat verpest alleen meer het overzicht voor de TS, en dat is echt niet leuk.
Dit deed ik overigens naar aanleiding van: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54659

Sorry Beyonder, maar hier ging je net wat teveel OFF-Topic.
Spreek het gewoon volgende keer uit via PB, lijkt me veel beter.

Savvas
20/07/04, 21:50
Origineel geplaatst door SeppaR
Ok, maar op iedereen die graag deze netwerkinformatie wil checken toch het volgende.
Ik vind het een zeer goed idee, ben er ook volledig mee eens dat de netwerkinformatie moet kloppen.
Maar dat je daarvoor, en nu heb ik het ook strikt op Beyonder !, een topic moet verpesten door off-topic te gaan met geze*k over de netwerkinformatie, vind ik echt niet kunnen.
Spreek dit per PB uit, niet per topic, dat verpest alleen meer het overzicht voor de TS, en dat is echt niet leuk.
Dit deed ik overigens naar aanleiding van: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54659

Sorry Beyonder, maar hier ging je net wat teveel OFF-Topic.
Spreek het gewoon volgende keer uit via PB, lijkt me veel beter.

................
Betreft dit idee, wil er ook wel aan mee helpen :)

netvictory
20/07/04, 23:12
Ik wil ook graag meehelpen aan dit initiatief, ik denk echter dat het (zoals het nu gaat) niet zal lukken. Het controleren of een verbinding er überhaupt is, dat is nog wel te doen met wat looking glasses.
Maar hoe groot/dik/snel een verbinding is, kun je niet controleren, dan zou een partij dus z'n contracten moeten kunnen laten zien.

Dat is dus ondoenlijk. Ik begreep dat er een 'Hostmerk' keurmerk in de maak was, wellicht dat zij dit als overkoepelend orgaan op kunnen pikken.

Ik denk n.l. ook dat alle hosters met eigen netwerk (en inderdaad, dat zijn er niet mega veel t.o.v. het aantal resellers die zich hier manifesteren) die te goeder trouw zijn, graag meewerken. Maar er blijven er altijd een paar die dus niet mee doen.... en dus van alles kunnen blijven beweren.

Mijn ervaring is overigens dat het meestal resellers zonder eigen AS en netwerk zijn die hier de boel belazeren.... (bewust of onbewust)

En dan heb je altijd nog het verschil tussen technisch taalgebruik en marketing taalgebruik.

Ikzelf zeg bijvoorbeeld op mijn site:


Verder beschikken we over verbindingen naar verschillende wereldwijde internet transmissieleveranciers waaronder Level3, MCI en TeliaSonera. Hierdoor is een optimale verbinding naar ons netwerk gegarandeerd, waar ook ter wereld.

Nu heb ik hier onlangs commentaar over gehad omdat Level3 en MCI geen directe verbindingen zijn. En daar maak ik tegenover mijn klanten ook geen geheim over, omdat ik deze als 'backup' verbindingen benoem.
Deze verbindingen neem ik af via Novaxess. Ik heb dus VIA Novaxess een verbinding naar deze twee carriers. Je ziet - ook bij grote ISPs - dat ze vaak onderling - voor als er eens echt iets mis gaat - full transit voor elkaar kunnen zijn. Een blik in een willekeurige looking glass zal echter opleveren dat de prefixes die via Level3 en MCI geannounced enorm geprefixed zijn, dus eigenlijk nooit verkeer via deze links ons netwerk bereikt TENZIJ mijn hoofdverbindingen eruit liggen.

Grt. Taco

luser
20/07/04, 23:16
Origineel geplaatst door netvictory
Maar hoe groot/dik/snel een verbinding is, kun je niet controleren, dan zou een partij dus z'n contracten moeten kunnen laten zien.


Dit dacht ik ook alleen te vermelden bij de exchanges, dit staat meestal mooi op die hun connected members page.

Dennis
21/07/04, 11:16
Kun je niet alvast een topic aanmaken met een paar netwerken erin dan? Dan kunnen wij reageren met meer informatie. Of wil je hier een gesloten topic van maken?

InstantXs
21/07/04, 11:44
Graag naar een van ons pmen (luser/mihos/instantxs)
Dan kunnen we alles controleren, en sorteren..

ProServe
21/07/04, 13:50
Origineel geplaatst door netvictory
Nu heb ik hier onlangs commentaar over gehad omdat Level3 en MCI geen directe verbindingen zijn. En daar maak ik tegenover mijn klanten ook geen geheim over, omdat ik deze als 'backup' verbindingen benoem.
Deze verbindingen neem ik af via Novaxess. Ik heb dus VIA Novaxess een verbinding naar deze twee carriers. Je ziet - ook bij grote ISPs - dat ze vaak onderling - voor als er eens echt iets mis gaat - full transit voor elkaar kunnen zijn. Een blik in een willekeurige looking glass zal echter opleveren dat de prefixes die via Level3 en MCI geannounced enorm geprefixed zijn, dus eigenlijk nooit verkeer via deze links ons netwerk bereikt TENZIJ mijn hoofdverbindingen eruit liggen.


Jij hebt dus niet direct een verbinding met Level3 en MCI, en mag je daar dus ook niet mee adverteren (naar mijn idee). Novaxess heeft die schijnbaar wel, dan moet je gewoon opgeven dat je een 100Mbit (of wat dan ook) van Novaxess afneemt. Anders kan ik een mooie lijst maken van alle partijen waar onze transit providers mee peeren. Denk niet dat je zulke grote postings mag doen hier :)

mihosnet
21/07/04, 14:49
Mee eens, vermeld dan bijv. 100Mbit Novaxess (MCI + Level3) backup verbinding.

Savvas
21/07/04, 15:27
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=54781

Ik denk ik maak de eerste stap, maar was kennelijk de enige die er zo over dacht. Afgezien van het in de regels zetten zou een algemeen topic dat regelmatig bijgehouden word zeker geen kwaad kunnen.

Maar ja kennelijk denk ik er als enige zo over :o

InstantXs
21/07/04, 15:36
Laten we dit nu even georganiseerd doen door de groep die eerder is genoemd.. anders wordt het een zooitje, en dan loopt het net zo uit als bv met de wht-ix en hostmerk....

Domenico
21/07/04, 15:58
Als het goed is zien een paar personen een apart forum waar ze kunnen starten en het een en ander uitwerken.

frankske
21/07/04, 17:13
100% voorstander van verplichte vermelding van het AS en van de naam van het netwerk zoals het bij RIPE vermeld staat voor het AS (niet de subdelegation). Dus bv. aanbieding van een klant Huppeldepup van WeDare die geen eigen as heeft:

Bedrijf: Huppeldepup
AS: 20495
Netwerk: We-Dare

Domenico
21/07/04, 17:40
Origineel geplaatst door frankske
100% voorstander van verplichte vermelding van het AS en van de naam van het netwerk zoals het bij RIPE vermeld staat voor het AS (niet de subdelegation). Dus bv. aanbieding van een klant Huppeldepup van WeDare die geen eigen as heeft:

Bedrijf: Huppeldepup
AS: 20495
Netwerk: We-Dare

Dus dan zou het er zo uit zien:

Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijf:
AS:
Netwerk:

Hoe denken jullie hierover?

InstantXs
21/07/04, 17:43
Lijkt me wel dat je dan alleen AS mag invullen als je zelf een ASN hebt.. dus niet de AS van je provider..

frankske
21/07/04, 17:49
Ik zou dat juist wel asn laten vermelden: wie geen heeft vult gewoon bij asn en netwerk het asn en de naam van zijn upstream provider in. Dan is het meteen duidelijk om welk netwerk het gaat...

InstantXs
21/07/04, 17:51
Dat is ook wel duidelijk als je alleen het netwerk invult..
Dus netwerk voor iedereen en asn alleen voor de bedrijven met een eigen asn.

frankske
21/07/04, 18:03
Hoe definieer je "netwerk" dan? Iemand die zegt: ik heb 3 servers aangesloten op 1 switch, en vandaar een kabeltje naar provider X, dat is een netwerk...

InstantXs
21/07/04, 18:05
Voorbeeld: jij hebt een racl bij internet online.. dan vul je bij netwerk Internet online in.

Heb je een eigen netwerk(dus bgp) dan vul je bij netwerk je eigen bedrijf in + je ASN

frankske
21/07/04, 18:10
en gaat iedereen dat volgen?

Savvas
21/07/04, 18:19
Origineel geplaatst door frankske
en gaat iedereen dat volgen?

denk dat het goed te doen is hoor, zo zie je maar met dat KVK nr, zijn mensen hard mee aangepakt en zo hebben we toch een hoop rotzooi kunnen voorkomen.

Ik ben het wel eens met Xander zijn stelling, enkel ASN als je daadwerkelijk een eigen bgp netwerk hebt.

frankske
21/07/04, 18:22
Als mensen strafpunten krijgen om te "faken": OK :)

Domenico
21/07/04, 18:46
Origineel geplaatst door Domenico


Dus dan zou het er zo uit zien:

Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijf:
AS:
Netwerk:

Hoe denken jullie hierover?

Update:

Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijf:
Bedrijfsvorm:
Netwerk:
AS:

Uiteraard alles invullen wat in te vullen valt en fake info wordt bestraft met 3 maanden geen toegang to ad sectie.

InstantXs
21/07/04, 19:07
Lijkt me prima zo. Is het mogelijk om het netwerk clickable te maken?

Domenico
21/07/04, 19:41
Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijfsnaam:
Netwerk:


Clickable waar naartoe?

InstantXs
21/07/04, 19:46
Clickable naar wat je zelf als idee aanbracht *hint hint*

Grumpy
21/07/04, 19:57
Origineel geplaatst door Domenico
Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijfsnaam:
Netwerk:


Clickable waar naartoe?

Kvk nr clickable naar Kvk site.
Bedrijfsnaam (kun je verkorten naar "bedrijf") optioneel clickable naar website van het bedrijf.
Netwerk clickable naar desbetreffende netwerkomschrijving waar een aantal enthousiastelingen nu mee bezig zijn.

netvictory
21/07/04, 20:39
Origineel geplaatst door Domenico

Bedrijfsvorm:


Waarom bedrijfsvorm ?

Bedrijfsnaam is een eenmanszaak
Bedrijfsnaam V.O.F. is een VOF
Bedrijfsnaam B.V. is een BV
Bedrijfsnaam Ltd. is een B.V. naar engels recht
etc etc

Geen extra veld nodig dus

Grt. Taco

Grumpy
21/07/04, 22:45
Zie de laatste post van Domenico.

Hij heeft bedrijfsvorm en AS nummer al weggehaald.

frankske
21/07/04, 23:22
waarom as weg? nu gaat iedereen zeker zichzelf bij netwerk zetten denk ik...

mihosnet
21/07/04, 23:32
Ik denk dat de Mods daar goed op gaan letten. Een rapporteer berichtje is voldoende..

frankske
21/07/04, 23:38
lets hope so :)

InstantXs
21/07/04, 23:52
Je mag geen aanbiedingen doen als je netwerk niet voorkomt in een bepaalde lijst...

Dennis
22/07/04, 11:44
Origineel geplaatst door netvictory


Waarom bedrijfsvorm ?

Bedrijfsnaam is een eenmanszaak
Bedrijfsnaam V.O.F. is een VOF
Bedrijfsnaam B.V. is een BV
Bedrijfsnaam Ltd. is een B.V. naar engels recht
etc etc

Geen extra veld nodig dus

Grt. Taco Jij hebt toevallig B.V. is je bedrijfsnaam, maar begrijp dat wij dus geen "Citus Internetdiensten VOF." als bedrijfsnaam hebben.

Bedrijfsvorm is toch niet echt nodig om te vermelden? Is dat heel relevant?

Netwerk in je profiel vind ik ook eigenlijk beetje nix. In mijn ogen hoort dit alleen maar in de aanbieding.

Nog een punt: Er zijn hier genoeg webhosters die vanuit meerdere netwerken/locaties opereren.

Domenico
22/07/04, 11:55
Origineel geplaatst door DennisCitus
Nog een punt: Er zijn hier genoeg webhosters die vanuit meerdere netwerken/locaties opereren.

Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijfsnaam:
Netwerk(en):


;)

Dennis
22/07/04, 11:59
Origineel geplaatst door Domenico

Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijfsnaam:
Netwerk(en):
;) Inderdaad wel mogelijk. En voor je aanbiedingen blijven de regels hetzelfde?

Grumpy
22/07/04, 13:25
Eerst dit vormgeven, dan pas regels aanpassen. ;)

netvictory
23/07/04, 00:06
Origineel geplaatst door DennisCitus
Jij hebt toevallig B.V. is je bedrijfsnaam, maar begrijp dat wij dus geen "Citus Internetdiensten VOF." als bedrijfsnaam hebben.

Ik denk dat je een handelsnaam en een bedrijfsnaam nu door elkaar haalt. Een bedrijfsnaam dient (wettelijk verplicht) altijd VOF, BV, NV te vermelden. Een handelsnaam hoeft dat niet.



Bedrijfsvorm is toch niet echt nodig om te vermelden? Is dat heel relevant?
Kan erg relevant zijn, maar hoeft natuurlijk niet.
Een B.V. heeft altijd minimaal 18.000 euro in de zaak zitten, maar dat zegt niets. Een VOF wordt meestal geleid door meerdere vennoten (die ruzie kunnen krijgen) maar dat hoeft natuurlijk niet.
Mijn 'gevoel' zegt echter dat een BV die hosting aanbiedt over het algemeen wat serieuzer te werk gaat dan een eenmanszaak (of een bedrijf wat geen KvK inschrijving heeft). Toch word je als BV vaak serieuzer genomen (bij klanten, banken, leveranciers etc).



Netwerk in je profiel vind ik ook eigenlijk beetje nix. In mijn ogen hoort dit alleen maar in de aanbieding.
Ben ik mee eens. Ook omdat sommigen hier diensten vanuit verschillende locaties en netwerken verkopen (zoals jij zelf al aangaf)

In de aanbieding is het echter wel zinvol. Ik ben zelf mijn infrastructuur gaan regelen door onvrede met netwerkexploitanten. Sinds ik zelf BGP draai heb ik geen enkele (ongeplande) netwerkoutage gehad, terwijl ik vroeger nogal eens 'eruit' lag omdat een andere klant van de netwerkbeheerder ge-DOSsed werd.

Grt. Taco

pdeelman
23/07/04, 10:56
Waarom maken we niet een pagina hier op wht waar alle netwerken op staan.

netwerken.webhostingtalk.nl ofzo

Hier worden alle netwerken ingeschreven. Je pakt zelf alle grote netwerken zoals netholding, leaseweb, transip, proserve en noem ze maar op. Dit doe je dan op een georganiseerde manier. Het enige wat mensen dan dienen te doen is een link te plakken naar de betreffende pagina.

Je kan ook hier iets inline laten plakken (door middel van die url) waarbij de informatie makkelijk en overzichtelijk is. Misschien zelfs een nieuwe tag invoeren zoals netwerken.webhostingtalk.nl/leaseweb

Je kan hier best je creativiteit in op. Je kan ook door prefab instellingen in je profiel bepaalde info wel laten zien en ook niet. (sommige mensen willen bijvoorbeeld geen AS nummer zien, maar alleen alle gigabitverbindingen)

Het enige wat een hoster dient te doen is zijn uplink vermelden naar dat betreffende netwerk.

ps. dat wat bit doet is wel heel erg openbaar, echter standaard netwerkinfo zoals peerings, exchanges en transits enzo, dat dient per definitie beschikbaar te zijn.

JWD
26/07/04, 14:15
Is er al iets meer bekend over de uitwerking hiervan?

Domenico
26/07/04, 14:42
Origineel geplaatst door JWD
Is er al iets meer bekend over de uitwerking hiervan?

Er zijn wat mensen druk mee bezig. Houd er ook rekening mee dat de vakantieperiode is begonnen dus alles gaat wat trager en duurt wat langer. ;)

S2S-Robert
26/07/04, 23:14
Origineel geplaatst door Koster
Ik denk dat iedereen ook wel klanten buiten WHT om krijgt ;) Als je het geheimhouden van je netwerk zo belangrijk vind dan zal dat wel een reden hebben. Ik zie geen reden om ons netwerk geheim te houden en ik waardeer de advertentiemogelijkheid bij wht.nl


Overigens vind ik het netwerk & AS in je profiel opgenomen niet zo vreselijk interessant, als je het in je advertentietopic / reply maar duidelijk erbij zet. Specifieke informatie zie ik persoonlijk het liefst op de plekken waar hij het meeste thuis hoort.

Koster
26/07/04, 23:20
Origineel geplaatst door S2S-Robert
Als je het geheimhouden van je netwerk zo belangrijk vind dan zal dat wel een reden hebben. Ik zie geen reden om ons netwerk geheim te houden en ik waardeer de advertentiemogelijkheid bij wht.nl Je rukt mijn zin beetje uit zijn verband. Het netwerk dat i3d overigens gebruikt is helemaal niet geheim :)

Mikey
26/07/04, 23:20
Origineel geplaatst door netvictory
Kan erg relevant zijn, maar hoeft natuurlijk niet.
Een B.V. heeft altijd minimaal 18.000 euro in de zaak zitten, maar dat zegt niets. Een VOF wordt meestal geleid door meerdere vennoten (die ruzie kunnen krijgen) maar dat hoeft natuurlijk niet.
Mijn 'gevoel' zegt echter dat een BV die hosting aanbiedt over het algemeen wat serieuzer te werk gaat dan een eenmanszaak (of een bedrijf wat geen KvK inschrijving heeft). Toch word je als BV vaak serieuzer genomen (bij klanten, banken, leveranciers etc).

En dan nog hoeft een bv niks te zeggen, als je de juiste mensen kent met de juisten middelen kun je de io die normalitair een jaar duurt in 2 maanden afronden. Nogmaals, mocht je de juiste mensen kennen met de juiste middelen. En die kapitaal inleg, dat mag een prive lening zijn die later teruggaat. Dan kun je nog ontzettend lekker spelen met een luxemburgse of zwitserse rekening, als je je geld daarvan krijgt vanuit het buitenland zullen er een paar achter de oren krabben maar veel kunnen ze er niet tegen doen. Een BV. zegt in mijn ogen helemaal niks.

S2S-Robert
26/07/04, 23:28
Origineel geplaatst door Koster
Je rukt mijn zin beetje uit zijn verband. Het netwerk dat i3d overigens gebruikt is helemaal niet geheim :) Ik bedoelde ook niet daadwerkelijk dat jij je netwerk wil geheimhouden, maar we hadden het hier over de spreekwoordelijke 'derde' persoon. Als die zijn netwerk geheim wil houden dan mag ie hier geen aanbiedingen doen, maarja :D

M-BahZ
27/07/04, 04:07
Origineel geplaatst door Mikey


En die kapitaal inleg, dat mag een prive lening zijn die later teruggaat. Maar dat is dan ook echt later dat het teruggaat.
Want je kan niet ff een priveopname doen bij je BV van 18.000 en in 1x aflossen.
Of kan jij zoiets wel verantwoorden ? ;)

oscar
27/07/04, 09:39
Origineel geplaatst door Mikey


En dan nog hoeft een bv niks te zeggen, als je de juiste mensen kent met de juisten middelen kun je de io die normalitair een jaar duurt in 2 maanden afronden. Nogmaals, mocht je de juiste mensen kennen met de juiste middelen. En die kapitaal inleg, dat mag een prive lening zijn die later teruggaat. Dan kun je nog ontzettend lekker spelen met een luxemburgse of zwitserse rekening, als je je geld daarvan krijgt vanuit het buitenland zullen er een paar achter de oren krabben maar veel kunnen ze er niet tegen doen. Een BV. zegt in mijn ogen helemaal niks.

dat is wel erg simpel uitgelegd, bijv. je vergeet dat doordat een BV een verplichte loonadministratie moet voeren de kosten zoweiso hoog zijn. Iemand met een lage omzet zal geen BV starten vanwege de kosten. De DGA moet ook een min. salaris verdienen van 35K per jaar, daarover wordt ook de IB ingehouden. En een BV moet elk jaar een jaarverslag ophoesten en publiceren met alle kosten vandien.

Ook als je de 18000 euro weer terug boekt dan zal dat geboekt worden als een prive schuld op je rekening courant, deze schuld kan prive op je verhaald worden als de BV failiet wordt verklaard als de BV de terugbetaling niet kan dekken.

GlobalEurope
25/08/04, 01:01
Ik ben erg benieuwd naar de status, het lijkt mij een bijzonder goed idee om mensen die erg vindingrijk zijn geworden in het opnoemen van zoveel mogelijk carriers/ixes.

Om het concreet aan te pakken is het misschien handig om naar een AMS-IX/RIPE meeting te gaan waar de grotere ISPs altijd wel te vinden zijn en zo aan info te komen.

Mikey
25/08/04, 01:35
Origineel geplaatst door oscar


dat is wel erg simpel uitgelegd, bijv. je vergeet dat doordat een BV een verplichte loonadministratie moet voeren de kosten zoweiso hoog zijn. Iemand met een lage omzet zal geen BV starten vanwege de kosten. De DGA moet ook een min. salaris verdienen van 35K per jaar, daarover wordt ook de IB ingehouden. En een BV moet elk jaar een jaarverslag ophoesten en publiceren met alle kosten vandien.

Ook als je de 18000 euro weer terug boekt dan zal dat geboekt worden als een prive schuld op je rekening courant, deze schuld kan prive op je verhaald worden als de BV failiet wordt verklaard als de BV de terugbetaling niet kan dekken.

Moet ik dan voor een starter een howto maken hoe je je bv via de wat mindere nette weg op touw zet :X ??

Beyonder
25/08/04, 11:24
Er is op het forum in ieder geval een iemand met ontzettend veel ervaring met het opzetten van vele BV en holding constructies, misschien dat diegene je kan helpen;)

Anyway het lenen van 18000 euro en gelijk aan jezelf terugbetalen noemt met een kasje-rondje en is inderdaad toegestaan.

Je kunt leuke trucs uithalen met BVs. Overigens als je bij de belasting kunt aantonen dat je als DGA niet voltijd bezig bent doordat je bijvoorbeeld een andere dienstbetrekking hebt of een andere firma dan hoeft niet altijd de 35K inkomensgrens te gelden.

Wat dacht je van deze truc, paar jaar geleden nog "legaal"

Meneer A heeft BV en meneer B heeft BV. Meneer A neemt meneer B aan als directeur en vica versa.

Na twee weken krijgen ze ruzie en ontslaan ze elkaar, natuurlijk met drie maanden belastingvrije inkomensuitkering..... (AKA gouden handdruk)

Dat spelletje kun je een aantal keren herhalen en eventueel ook met andere BVs dat was geen probleem, ik weet niet of dit "gat" nog steeds bestaat :)

Mikey
25/08/04, 11:49
Origineel geplaatst door Beyonder
Er is op het forum in ieder geval een iemand met ontzettend veel ervaring met het opzetten van vele BV en holding constructies, misschien dat diegene je kan helpen;)


En diegene ben jij, of ben jij degene die ons kan uitleggen hoe je een bv kaal plukt ?

Beyonder
25/08/04, 11:54
Nee, diegene ben ik niet :)

Mikey
25/08/04, 12:10
Origineel geplaatst door Beyonder
Nee, diegene ben ik niet :)

ik ook niet.

Koster
25/08/04, 12:40
Koster ziet topictitel
Koster ziet discussie over zo handig mogelijk je BV misbruiken
Koster heeft iets gemist :huh:

Mikey
25/08/04, 13:27
Origineel geplaatst door Koster
Koster ziet topictitel
Koster ziet discussie over zo handig mogelijk je BV misbruiken
Koster heeft iets gemist :huh:

misschien een tikkie terug lezen, meen dat dat daar erges vandaan kwam.

Cybafish
25/08/04, 23:41
Echt kansloos dat er hier gewoon geen discussie gevoerd kan worden van een beetje niveau :) Iedere keer beginnen er weer mensen te ouwehoeren...

Tot zover mijn frisse kijk op de zaak na een overheerlijke vakantie :D

mdf
25/08/04, 23:55
Origineel geplaatst door Cybafish

Tot zover mijn frisse kijk op de zaak na een overheerlijke vakantie :D

Om het dan maar offtopic te houden; welkom terug ;)

netvictory
26/08/04, 01:50
Origineel geplaatst door Beyonder
Na twee weken krijgen ze ruzie en ontslaan ze elkaar, natuurlijk met drie maanden belastingvrije inkomensuitkering..... (AKA gouden handdruk)

Remon,

Ik weet niet uit welke belastingalmanak je deze wijsheid hebt, maar (in Nederland) is een 'gouden handdruk' altijd gewoon belast voor de inkomstenbelasting, tenzij:

- je de uitkering in een B.V. als stamrecht plaatst
- je er een lijfrente mee afsluit
- het bedrag stort in een pensioenverzekering

Bij uitkering van een van deze drie moet je gewoon belasting betalen over de uitkering .... dus..... waar is je voordeel ?

netvictory
26/08/04, 01:58
Origineel geplaatst door Mikey
En dan nog hoeft een bv niks te zeggen, als je de juiste mensen kent met de juisten middelen kun je de io die normalitair een jaar duurt in 2 maanden afronden. Nogmaals, mocht je de juiste mensen kennen met de juiste middelen. En die kapitaal inleg, dat mag een prive lening zijn die later teruggaat. Dan kun je nog ontzettend lekker spelen met een luxemburgse of zwitserse rekening, als je je geld daarvan krijgt vanuit het buitenland zullen er een paar achter de oren krabben maar veel kunnen ze er niet tegen doen. Een BV. zegt in mijn ogen helemaal niks.

1. Een BV i.o. kan binnen 2 maanden een BV zijn, daar hoef je niets speciaals voor te doen, of mensen voor te kennen. Zelfs met een strafblad is dat zo. Alleen als je naam verband houdt met faillissementen dan kan het langer duren, omdat ze dan vaak aanvullende info gaan zoeken of vragen.

2. De aandelen van een BV moet je (nog, dit gaat wellicht veranderen) volstorten met min. 18000 kapitaal. Natuurlijk kan je dat geld lenen. En natuurlijk kun je het na oprichting weer van de B.V. lenen (om je lening terug te betalen). Je dient echter wel een aanvaarde rente te betalen aan je B.V. over het geleende bedrag, en tevens dien je bij liquidatie van je B.V. dat bedrag op te hoesten (zeker als de B.V. failliet gaat).

M.a.w. ik zie niet echt wat je punt is.
Een B.V. is een rechtspersoon. Een klant doet dus zaken met die rechtspersoon, niet met de directeur of een personeelslig (of eigenaar).

Bij een eenmanszaak doe je gewoon zaken met de eigenaar.

En ik had het over 'gevoel', niet over realiteit. Ik ken meer BVs die de boel bedonderen dan eenmanszaken (en dat ik begrijpelijk natuurlijk).

Mikey
26/08/04, 02:02
Origineel geplaatst door netvictory


1. Een BV i.o. kan binnen 2 maanden een BV zijn, daar hoef je niets speciaals voor te doen, of mensen voor te kennen. Zelfs met een strafblad is dat zo. Alleen als je naam verband houdt met faillissementen dan kan het langer duren, omdat ze dan vaak aanvullende info gaan zoeken of vragen.

2. De aandelen van een BV moet je (nog, dit gaat wellicht veranderen) volstorten met min. 18000 kapitaal. Natuurlijk kan je dat geld lenen. En natuurlijk kun je het na oprichting weer van de B.V. lenen (om je lening terug te betalen). Je dient echter wel een aanvaarde rente te betalen aan je B.V. over het geleende bedrag, en tevens dien je bij liquidatie van je B.V. dat bedrag op te hoesten (zeker als de B.V. failliet gaat).

M.a.w. ik zie niet echt wat je punt is.
Een B.V. is een rechtspersoon. Een klant doet dus zaken met die rechtspersoon, niet met de directeur of een personeelslig (of eigenaar).

Bij een eenmanszaak doe je gewoon zaken met de eigenaar.

En ik had het over 'gevoel', niet over realiteit. Ik ken meer BVs die de boel bedonderen dan eenmanszaken (en dat ik begrijpelijk natuurlijk).

damn zonde van je tijd :W:

"Een BV. zegt in mijn ogen helemaal niks."

Beyonder
26/08/04, 10:04
Nee NVs zijn veel leuker ;)
Anyway gouden handdruk kun je laten uitkeren als zijnde een stamrecht
http://www.duine.nl/35.htm#gouden%20handdruk%20stamrecht


Verder gaf ik aan dat het tot voor kort een leuke regeling was, inmiddels is dat voordeel vervallen:

"Fiscale afwerking van de gouden handdruk

Tot de invoering van het nieuwe belastingstelsel (1.1.2001) was het mogelijk een Gouden Handdruk (deels) in het zg. bijzonder tarief te laten vallen, waardoor maximaal 45% met de fiscus afgerekend diende te worden. Per deze datum is het bijzonder tarief vervallen. Op het moment dat een Gouden Handdruk genoten wordt dient hierover conform het normale progressieve (box 1) tarief afgerekend te worden."

En verder is er wel degelijk voordeel te behalen.

"Het voordeel van een stamrecht is dat de belastingheffing wordt uitgesteld, waardoor de gehele bruto gouden handdruk kan renderen. Over de periodieke uitkeringen is na het bereiken van de 65 jarige leeftijd in de eerste schijf ook minder inkomstenbelasting verschuldigd. "

netvictory
26/08/04, 12:16
Nou nou, wat een voordeel. Jij deed voorkomen alsof je GEEN belasting hoefde te betalen en dat is verre van waar....

Valentino
27/08/04, 08:55
Hij betaald ook geen belasting.

Je leest de krant toch wel ;)

Ber|Art
27/08/04, 10:10
Er is op het forum in ieder geval een iemand met ontzettend veel ervaring met het opzetten van vele BV en holding constructies, misschien dat diegene je kan helpenIk denk niet of Rik nog ergens tijd aan een boom heeft hangen :)



Branche:
KvK nr.:
Locatie:

Bedrijfsnaam:
Netwerk(en):Kan je er dan niet gelijk het SIDN Lidmaatschap meenemen?

Branche:
KvK nr.:
Locatie:
Bedrijfsnaam:
Netwerk(en):
Lid SIDN: (drs-id)


Zoiets?

Guust
27/08/04, 16:01
Origineel geplaatst door BerArt
Ik denk niet of Rik nog ergens tijd aan een boom heeft hangen :)


Kan je er dan niet gelijk het SIDN Lidmaatschap meenemen?

Branche:
KvK nr.:
Locatie:
Bedrijfsnaam:
Netwerk(en):
Lid SIDN: (drs-id)


Zoiets?

Dan ook maar gelijk DNS.be

mdf
27/08/04, 16:03
Schoenmaat?

Dennis
27/08/04, 16:04
Mee eens :)

Cybafish
27/08/04, 16:52
Origineel geplaatst door Synssans
Schoenmaat?

Hahaha :D

Ik wilde het nog net niet zeggen...

Jongens, je kunt ook te ver gaan met informatie vereisen. Ik ga in geen 100 jaar mijn DRS id opgeven in mijn profiel om aanbiedingen te kunnen maken, dat is ook helemaal niet relevant.

GlobalEurope
29/08/04, 21:12
Origineel geplaatst door Cybafish


Hahaha :D

Ik wilde het nog net niet zeggen...

Jongens, je kunt ook te ver gaan met informatie vereisen. Ik ga in geen 100 jaar mijn DRS id opgeven in mijn profiel om aanbiedingen te kunnen maken, dat is ook helemaal niet relevant.

Overigens denk ik dat jij wel alvast mag beginnen met het aanpassen van je site:

--------------------------------

Voor de verbindingen naar het internet maken wij gebruik van niet één, maar zes carriers:

KPN Eurorings
Joint Transit
CarrierOne
Abovenet
Level3
Verio

Al met al brengt ons dit op een totale netwerkcapaciteit van zo'n 4500 mbit. Om alle verbindingen zo snel mogelijk te laten verlopen zijn wij (direct) aangesloten op de volgende exchanges:

AMS-IX, Amsterdam - Nederland
NL-IX, Amsterdam - Nederland
GN-IX, Groningen - Nederland
DE-CIX, Frankfurt - Duitsland
LINX, Londen - Engeland
LIPEX, Londen - Engeland
BNIX, Brussel - België
SPHINX, Parijs - Frankrijk
FreeIX, Parijs - Frankrijk

Heb je alles opgenoemd wat je kon vinden ofzo?

Valentino
29/08/04, 22:21
Nu we toch aan het flamen zijn, haal dat level3 ffe van je easydedicated site af als je wilt. Level3 word helemaal niet geannounced via de ED prefixes.

Grappemaker, en wanneer word je lid van ripe? redbus als maintainer.

Guust
29/08/04, 22:24
Origineel geplaatst door Valentino

Grappemaker, en wanneer word je lid van ripe? redbus als maintainer.

Easydedicated is van InterXs voor zover ik weet (iig, Leon staat ook op KvK van Easydedicated) en die zijn wél ripe lid en hebben een kantoor in Redbus...

Valentino
29/08/04, 22:26
interXS lid van ripe? grappemaker

Valentino
29/08/04, 22:29
http://www.ripe.net/ripencc/mem-services/general/indices/NL.html

kan ze niet vinden hoor, ffe een check bij ripe gedaan. Redbus is de LIR.

EDIT:

1 gateway.m20-1.rbs-nl.globaleurope.net (193.151.72.1) 0.297 ms 0.246 ms 0.234 ms
2 ge-0-0-0.m20-1.rbs-nl.globaleurope.net (193.16.100.34) 0.877 ms 0.291 ms 1.038 ms
3 Gi0-0-205.Ams-Koo-access-2.interoute.net (212.23.59.197) 1.923 ms 3.232 ms 1.744 ms
4 PO6-1.Ams-Koo-core-1.interoute.net (212.23.41.137)

193.151.72.1. = een m20
193.16.100.34 = een foundry

Ook ffe je reverse dns aanpassen lijkt mij? Ook een beetje bedriegerig, 2 hops en bij beide aangeven dat het een m20 is terwijl de 1e hop alleen een m20 is.

---
Ook vind ik het een beetje besodemieteren om je GlobalEurope BV te noemen.
Volgens de nederlanse wet is dit d8 ik VERBODEN.

Het moet volgens mij zijn, EasyDedicated BV "Trading as" Global-Europe
---

Cybafish
29/08/04, 23:05
Origineel geplaatst door GlobalEurope


Overigens denk ik dat jij wel alvast mag beginnen met het aanpassen van je site:

--------------------------------

Voor de verbindingen naar het internet maken wij gebruik van niet één, maar zes carriers:

KPN Eurorings
Joint Transit
CarrierOne
Abovenet
Level3
Verio

Al met al brengt ons dit op een totale netwerkcapaciteit van zo'n 4500 mbit. Om alle verbindingen zo snel mogelijk te laten verlopen zijn wij (direct) aangesloten op de volgende exchanges:

AMS-IX, Amsterdam - Nederland
NL-IX, Amsterdam - Nederland
GN-IX, Groningen - Nederland
DE-CIX, Frankfurt - Duitsland
LINX, Londen - Engeland
LIPEX, Londen - Engeland
BNIX, Brussel - België
SPHINX, Parijs - Frankrijk
FreeIX, Parijs - Frankrijk

Heb je alles opgenoemd wat je kon vinden ofzo?

Nee hoor, alles wat daar staat klopt :) De capaciteit, de links waarover wij (semi)direct routes over kunnen laten lopen etc. etc. Maar goed kerel, blijf jij maar fijn in redbus staan en grootse praatjes verkondigen.

Overigens, buiten dat, het zijn jouw zaken niet. Richt jij je nou maar op het verbergen van je zwarte ketel personeel en wie er eigenlijk achter het hele VPS easydedicated gerampetamp zit, dan ben je al druk genoeg.

root
29/08/04, 23:14
uhum. Blijven we on topic voordat ik Grumpy moet gaan na doen.

Groups hug en gezellig blijven :)

JWD
29/08/04, 23:28
Het geflame kan zo ook nog wel een tijdje doorgaan, het vermelden van exchanges die indirect aangesloten zijn vind ik behoorlijk goedkoop, als je 2 grote tier1s als upstreams hebt dan kan je 2 pagina's volschrijven met allerhande exchanges waar ze aangesloten zijn en jij dus indirect gebruik van maakt.

Maar.. zolang er geen strakke richtlijnen op dit forum zijn mbt. het vermelden van netwerken kan de vaak onwetende 'verkoper' het niet eens kwalijk genomen worden als hij een 80% gefingeerd netwerk opschrijft.
De meest gebruikte netwerken op dit forum zijn op 2 handen te tellen dus hoe moeilijk kan het zijn om deze netwerken eens officieel in kaart te brengen... scheelt een hoop flames en vooral nutteloze reacties.

InstantXs
29/08/04, 23:31
Die netwerken zijn inmiddels al in kaart gebracht..
Moet alleen nog overlegd worden wat we er precies mee gaan doen.

luser
29/08/04, 23:39
Alleen direkte verbindingen worden btw geaccepteert

De leugens op de sites van de meeste providers kan je toch niet vermijden dus komen er misschien in toekomst wat minder aanbiedingen op WHT.

ProServe
30/08/04, 10:26
Origineel geplaatst door InstantXs
Die netwerken zijn inmiddels al in kaart gebracht..
Moet alleen nog overlegd worden wat we er precies mee gaan doen.
Ben wel erg benieuwd wat hier uitgekomen is dan, aangezien ik verder nog weinig gehoord heb van dit projectje.

We Dare
30/08/04, 12:22
Origineel geplaatst door ProServe

Ben wel erg benieuwd wat hier uitgekomen is dan, aangezien ik verder nog weinig gehoord heb van dit projectje.

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, mischien kan er een tijdelijk overzicht geplaatst worden?

GlobalEurope
30/08/04, 12:37
Origineel geplaatst door Valentino
Nu we toch aan het flamen zijn, haal dat level3 ffe van je easydedicated site af als je wilt. Level3 word helemaal niet geannounced via de ED prefixes.

Grappemaker, en wanneer word je lid van ripe? redbus als maintainer.

First of all, ons hoor je niet zeggen dat we ripe lid zijn?
Ten tweede, als je goed kijkt zal je zien dat bijna al het verkeer via level3 gaat

traceroute to level3.com (209.245.19.41), 64 hops max, 40 byte packets
1 gateway.m20-1.rbs-nl.globaleurope.net (193.151.72.1) 0.304 ms 0.266 ms 0.276 ms
2 ge-0-0-2.m40-1.rbs-nl.globaleurope.net (193.16.100.41) 1.199 ms 1.008 ms 0.617 ms
3 ae-0-55.mp1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.97) 1.263 ms 1.418 ms 1.289 ms
4 so-0-0-0.bbr2.London1.Level3.net (212.187.128.25) 8.569 ms 8.544 ms 8.341 ms
5 as-0-0.bbr1.NewYork1.Level3.net (4.68.128.106) 74.081 ms 75.154 ms 73.853 ms
6 so-0-0-0.mp1.Denver1.Level3.net (64.159.4.226) 128.261 ms 128.451 ms 128.067 ms
7 so-6-0.hsa1.Denver1.Level3.net (4.68.112.154) 128.093 ms 133.320 ms 128.240 ms

http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=AS3356
zoek even naar AS31508

GlobalEurope
30/08/04, 12:38
Origineel geplaatst door Cybafish


Nee hoor, alles wat daar staat klopt :) De capaciteit, de links waarover wij (semi)direct routes over kunnen laten lopen etc. etc. Maar goed kerel, blijf jij maar fijn in redbus staan en grootse praatjes verkondigen.


Noem eens een ASN?

Mikey
30/08/04, 12:43
Origineel geplaatst door InstantXs
Die netwerken zijn inmiddels al in kaart gebracht..
Moet alleen nog overlegd worden wat we er precies mee gaan doen.

we ?

Guust
30/08/04, 14:40
Origineel geplaatst door GlobalEurope


Noem eens een ASN?
http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=AS29073

http://www.fixedorbit.com/AS/29/AS29073.htm

Beyonder
30/08/04, 16:39
Cybafish gelooft nog steeds in de sprookjes van zijn eigen aanbieder. Directe links naar de exchanges en meerdendeel van de transit is gewoonweg niet beschikbaar op dat netwerk. Inmiddels is dat wel duidelijk, dus laten we erover ophouden.

Waarschijnlijk zal het gewoon inhouden dat Futureflex geen aanbiedingen doet in de toekomst op WHT of zo :) allemaal tevreden toch, deden ze volgens mij toch al niet zovaak.

Nogmaals, laten we ontopic gaan en ophouden over "dat" netwerk en de deels gefingeerde gebruikers wat altijd problemen oplevert in topics.

Peace !! :)

GlobalEurope
08/09/04, 14:34
Al enige update?

Zoiah
14/09/04, 14:48
In http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=57076 zie ik het volgende:


Origineel geplaatst door atservers
[
Onze netwerk:
Carrier1, Level3, AMX, NLIX
Bij carrier1 en level 3 hebben we op beide een 1000mb lijn
Op AMX en NLIX hebben wij 100mbps exchange lijnen.
Ip om te pingen: 213.239.0.1
Test bestand: http://www.atservers.com/a.zip
Locatie voor all onze diensten: Novaxess amsterdam
msn: sales@atservers.com [/B]

Dit is voor zover ik kan zien niet waar.

Atservers zit in 213.239.0.0/18 van Carrier1. Hiervan hebben ze 213.239.0.0 tot 213.239.3.255 (213.239.0.0/22).

Deze wordt slechts geannounced door Carrier1 zoals te zien op de volgende manieren:

route-server.ip.tiscali.net>show ip bgp 213.239.0.4
BGP routing table entry for 213.239.0.0/18, version 108360
Paths: (1 available, best #1, table Default-IP-Routing-Table)
Not advertised to any peer
3257 6453 8918
213.200.64.93 from 213.200.64.93 (62.4.1.11)
Origin IGP, metric 0, localpref 100, valid, external, best
Community: 3257:4010 3257:5049


zoiah@matryoshka:~$ whois -h riswhois.ripe.net 213.239.0.0/22
% This is RIPE NCC's Routing Information Service
% whois gateway to collected BGP Routing Tables
% IPv4 or IPv6 address to origin prefix match
%
% For more information visit http://www.ripe.net/ris/riswhois.html

route: 213.239.0.0/18
origin: AS8918
descr: CARRIER1-AS Carrier1 Autonomous System
lastupd-frst: 2004-07-14 08:24Z 80.81.192.74@rrc12
lastupd-last: 2004-09-14 06:04Z 192.65.184.3@rrc00
seen-at: rrc00,rrc01,rrc03,rrc04,rrc05,rrc07,rrc10,rrc11,rr c12
num-rispeers: 50
source: RISWHOIS

Zonder eigen AS kan van (eigen) verbindingen naar de 'AMX' (dat moet vast AMS-iX zijn) en NLIX geen sprake zijn.

Ook is er dus geen 1000MBit naar Level3 omdat er slechts door Carrier1 geannounced wordt.

Wat kan er aan zoiets gedaan worden?

frankske
14/09/04, 15:12
strafpunten hoop ik?

idem voor de mensen die beweren "wij hebben X Gbps op exchange Y in de US", terwijl ze bv 1 100Mbps lijntje hebben van 1 provider.
Je zou zelfs kunnen argumenteren dat zeggen "ik heb een redundant netwerk" dan zelfs niet juist is, en bestraft moet worden.

Zoiah
14/09/04, 15:21
Mijn mening is, je mag adverteren met wat direct aangesloten is op hardware van jou.

Als je een router hebt met 100MBit naar NL-iX en 100MBit naar bv. Trueserver dan is dat wat van jou is. Niet 1GBit Level3, 1Gbit Lambdanet, etc. (dat is wat Trueserver heeft, niet jij).

Als je slechts een switch hebt met 100MBit naar je ISP dan is dat wat jouw netwerk is, niet meer.

Mensen die zelf geen switches hebben maar per server een poortje huren bij een ISP hebben dat dan maar mee te delen, lijkt me.


Origineel geplaatst door frankske
Je zou zelfs kunnen argumenteren dat zeggen "ik heb een redundant netwerk" dan zelfs niet juist is, en bestraft moet worden.

Ben ik het mee eens, als je slechts 1 switch hebt met slechts 1 uplink naar je ISP dan is dat _niet_ redundant. Pas als je er twee hebt die bv. spanning-tree gebruiken is je netwerk redundant.

Beyonder
14/09/04, 15:36
Ik zag het ook al, ik heb er al een topic over geopend in de netwerk info gathering.

Geen zorgen, hier wordt allemaal aan gewerkt.

Ook KDIS gaat gezellig door met het posten van een waslijst onjuiste carriers en peerings.

Mikey
14/09/04, 15:58
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik zag het ook al, ik heb er al een topic over geopend in de netwerk info gathering.

Geen zorgen, hier wordt allemaal aan gewerkt.

Ook KDIS gaat gezellig door met het posten van een waslijst onjuiste carriers en peerings.

Zou je willen stoppen met namen posten, je bent een walgelijk mannetje, dit is zeker bewust voor de google cache of niet ? :r

Zoiah
14/09/04, 16:05
Origineel geplaatst door Mikey


Zou je willen stoppen met namen posten, je bent een walgelijk mannetje, dit is zeker bewust voor de google cache of niet ? :r

Normaal gesproken vin'k Beyonder een zeikerd van wat ik van hem lees, maar:

Origineel geplaatst door KDIS
.: Netwerk:
1 Gbit met de AMS-IX (Amsterdam Internet Exchange)
1 Gbit met Level3
1 Gbit met Carrier1
100 Mbit met LINX (London Internet Exchange)
100 Mbit met Carrier1
100 Mbit met MCI Worldcom
100 Mbit met Abovenet/MFN
100 Mbit met TeliaSonera
100 Mbit met LamdaNet
100 Mbit met NL-IX
100 Mbit met Openpeerings


zoals gepost in http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=57078 is gewoon niet waar. Voor zover ik kan zien heeft KDIS slechts Carrier1, Realroute en IO als transit en NL-iX/Openpeering als peering. Verhaal van boven klopt dus gewoon niet.

Ik wou dat NetLantis weer in de lucht kwam, die geeft op een mooie newbie-vriendelijke manier (plaatjes! ;) ) weer welke transits iemand wel of niet heeft. :)

frankske
14/09/04, 16:32
Je kan bgplay gebruiken als alternatief voor netlantis (ik vind het zelfs beter, heeft historische informatie!).

http://www.ris.ripe.net/bgplay/

Ook zeer newbie vriendelijk, als je t gewoon bent.

Zoiah
14/09/04, 18:47
Origineel geplaatst door frankske
Je kan bgplay gebruiken als alternatief voor netlantis (ik vind het zelfs beter, heeft historische informatie!).

http://www.ris.ripe.net/bgplay/

Ook zeer newbie vriendelijk, als je t gewoon bent.

Oe, pretty. :)

Wel minder handig om bv. een plaatje ervan op te slaan en ergens te publiceren. En ik vind de plaatjes van Netlantis mooier, maar dit is ook duidelijk.

Bedankt!

Mannekino
17/09/04, 15:44
Hm hoe zit het nu met dit hele verhaal dan, want ik zie net weer een aanbieding van KDIS met hetzelfde lijsten in het advertentie forum? Hebben ze die verbindingen nu wel of niet?

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=402278#post402278

ProServe
17/09/04, 16:04
Origineel geplaatst door Mannekino
Hm hoe zit het nu met dit hele verhaal dan, want ik zie net weer een aanbieding van KDIS met hetzelfde lijsten in het advertentie forum? Hebben ze die verbindingen nu wel of niet?
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=402278#post402278
Daar kan ik vrij duidelijk over zijn: nee, die hebben ze niet.

Mannekino
17/09/04, 16:18
Origineel geplaatst door ProServe

Daar kan ik vrij duidelijk over zijn: nee, die hebben ze niet.

Waarom wordt er niets aan gedaan?

En nog een punt waar ik me aan stoor. Ik vind dat de dedicated, managed en colocatie aanbieders moeten laten zien in hun aanbiedingen of ze beschikken over een eigen netwerk of weer afhankelijk zijn van een derde partij.

Rik
17/09/04, 16:37
Duidelijkheid, eerlijkheid....

Ik snap niet wat je er aan hebt om eerst het ene te zeggen, om vervolgens het andere te leveren...denkt men daar klanten mee te behouden ?, een goeie naam mee op te bouwen ?

Uiteindelijk zijn die lui de gene die het waarschijnlijk niet lang vol gaan houden...

Het is voor ons Mod's geen doen omwerkelijk ALLES te tracen en te checken, dat gaat gewoonweg niet.
Dat er een aantal zijn die bewust de boel voorliegen is wat anders...

Hoe is dit eenvoudig en snel te controleren?

Ik kan nu bv wel die post van KDIS aanpassen/verwijderen... maar ik weet de gevolgen al:
200 meldingen per dag over niet correcte netwerk info, van mensen die een ander het liefst gister nog zagen vertrekken van WHT...

Blurp
17/09/04, 16:41
Origineel geplaatst door Rik
Duidelijkheid, eerlijkheid....

Ik kan nu bv wel die post van KDIS aanpassen/verwijderen... maar ik weet de gevolgen al:
200 meldingen per dag over niet correcte netwerk info, van mensen die een ander het liefst gister nog zagen vertrekken van WHT...

Dan is het probleem daarna wel opgelost:)

Rik
17/09/04, 16:45
Origineel geplaatst door Blurp


Dan is het probleem daarna wel opgelost:)

NEE -> want dan klopt 99% van die meldingen niet, en doet men dat PUUR in de hoop dat hun concu wordt verwijderd... dus dan is het probleem helemaal niet opgelost lijkt me ...

Valentino
17/09/04, 16:50
Ik vind ook dat de mods de aliasen moeten gaan bannen.
Ook vind ik het belachelijk dat een partij zich bemoeit met ander hun aanbiedingen, men doet een whois op de ip-range waar de site van een provider gehost staat en denkt vervolgens het AS te hebben. Misschien heeft de provider 2 asnummers ? of 10 ?? Of zijn ripeinfo niet geupdated??? gewoon zielig de personenen die denken te weten welke verbindingen iemand nu wel of niet heeft. Ik vind dat men om bewijs moet vragen.. (interne traceroutes etc) maar niet zomaar op een as af moet gaan!

Ik ken ook mensen die hebben een verbinding met bijvoorbeeld tiscali, maar hebben geen bgp sessie met deze partij hoewel er wel een 100mbit van in hun colo ligt voor ip verkeer. Dat hoort men op zijn site te kunnen zetten want maakt deel uit van een netwerk!

Dennis
17/09/04, 17:08
Reactie op Valentino:
Ik vind dat Webhostingtalk.nl in bepaalde mate de consumenten/afnemers wel moet beschermen. Indien er ge-adverteerd wordt met onwaarheden en dit is te achterhalen, dan moet hier streng actie tegen genomen worden.

oscar
17/09/04, 17:16
Origineel geplaatst door Rik


NEE -> want dan klopt 99% van die meldingen niet, en doet men dat PUUR in de hoop dat hun concu wordt verwijderd... dus dan is het probleem helemaal niet opgelost lijkt me ...

en een board met netwerkexperts waarbij je eerst je netwerk details moet indienen voordat je aanbiedingen mag plaatsen?

Rik
17/09/04, 17:19
Origineel geplaatst door oscar


en een board met netwerkexperts waarbij je eerst je netwerk details moet indienen voordat je aanbiedingen mag plaatsen?

Dan zit je er toch nog mee dat die persoon in alle volgende posts kan zetten wat hij wil :rolleyes:

InstantXs
17/09/04, 17:26
Niet als ze alleen een link mogen posten naar dat board..

Rik
17/09/04, 17:54
Origineel geplaatst door InstantXs
Niet als ze alleen een link mogen posten naar dat board..

dat men zelf kan aanpassen ....op elk moment... dat dus CONTINU gechecked moet worden (dagelijks alle aanbieders ??)...

InstantXs
17/09/04, 18:04
Volgens mij is het juist de bedoeling dat ze dit NIET zelf kunnen aanpassen, maar dat aanpassingen pas NA controle worden doorgevoerd door een groep mensen die hier de rechten voor heeft.

oscar
17/09/04, 18:06
Origineel geplaatst door Rik


dat men zelf kan aanpassen ....op elk moment... dat dus CONTINU gechecked moet worden (dagelijks alle aanbieders ??)...

dan wijs je 20 "onderzoek mods" aan die elke dag alle aanbiedingen langslopen en onjuistheden rapporteren aan de dienstdoende mod.

onderzoekers genoeg lijkt mij :)

Valentino
17/09/04, 18:24
ik ga hier niet meer in verder chatten. Meer een zaak voor de MODS dan de bezoekers om dit op te zetten.

Rik
17/09/04, 18:27
Origineel geplaatst door oscar


dan wijs je 20 "onderzoek mods" aan die elke dag alle aanbiedingen langslopen en onjuistheden rapporteren aan de dienstdoende mod.

onderzoekers genoeg lijkt mij :)


Hmmm...hoe zie je dat voor je, een Mod is onafhankelijk in zijn gedrag... als je concu's andere concu's gaat laten controleren :rolleyes: ... gaat problemen geven...

@ Xander, dat zou idd een optie kunnen zijn, dan is het bij het opgeven alleen zaak dat het goed wordt gecontroleerd, en zo vaak wisselen die lijnen/aansluitingen niet neem ik aan...?
Gaat er ook beetje om dat we als Mod's niet een halve dag eraan kunnen spenderen natuurlijk (hebben ook onze zaken en werk)...


Begrijp me goed, ben een grote voorstander hiervan, ben alleen zo kritisch om tot een goed eindoordeel te komen ;)

Rik
17/09/04, 18:29
Origineel geplaatst door Valentino
ik ga hier niet meer in verder chatten. Meer een zaak voor de MODS dan de bezoekers om dit op te zetten.

Bedoeling van een community is dat je het samen opzet/uitdenkt:)

Zoiah
17/09/04, 20:31
Origineel geplaatst door Valentino
Ook vind ik het belachelijk dat een partij zich bemoeit met ander hun aanbiedingen, men doet een whois op de ip-range waar de site van een provider gehost staat en denkt vervolgens het AS te hebben. Misschien heeft de provider 2 asnummers ? of 10 ?? Of zijn ripeinfo niet geupdated??? gewoon zielig de personenen die denken te weten welke verbindingen iemand nu wel of niet heeft. Ik vind dat men om bewijs moet vragen.. (interne traceroutes etc) maar niet zomaar op een as af moet gaan!

Minstens 9 van de 10 keer dat ik iemand zie klagen over de netwerkverhalen dan is dan klopt dat ook gewoon. Dus jouw opmerking gaat nergens over imho.

Tuurlijk, niet alles staat altijd goed in RIPE, maar met 'show ip bgp' op een DFZ router zie je echt wel correct wie wat announced. Vervolgens kan je met RIS van Ripe wel flink wat juiste informatie vergaren.



Ik ken ook mensen die hebben een verbinding met bijvoorbeeld tiscali, maar hebben geen bgp sessie met deze partij hoewel er wel een 100mbit van in hun colo ligt voor ip verkeer. Dat hoort men op zijn site te kunnen zetten want maakt deel uit van een netwerk!

Als je iets dergelijks doet heb je een slecht opgezet netwerk. Er zijn bijna nooit redenen om iets statisch te doen als je multihomed netwerk hebt. En dit wordt ook niet gedaan door de mensen die een onjuist rijtje verbindingen opnoemen, dus ook niet relevant.

Het is overduidelijk te bewijzen dat er enkele mensen zijn die goed de boel aan het oplichten zijn, dus ik vind best dat daar aandacht aan besteed mag worden.

Zoiah
17/09/04, 20:45
Origineel geplaatst door Rik
Het is voor ons Mod's geen doen omwerkelijk ALLES te tracen en te checken, dat gaat gewoonweg niet.
Dat er een aantal zijn die bewust de boel voorliegen is wat anders...

Hoe is dit eenvoudig en snel te controleren?


Log in met telnet op route-server.ip.tiscali.net. Run daar 'show ip bgp IP.VAN.PERSOON' en zie welk AS z'n prefix announced en wat die prefix is.

Vervolgens ga je naar http://www.ris.ripe.net/bgplay/ en vul je de prefix die je eerder hebt gevonden daar in.

Het is wel een moment opname wat je daar ziet, maar je kan een beetje heen en weer schuiven met de tijd.

Als je dan het nog niet zeker weet kan je op bv. http://www.traceroute.org/ wel looking glasses of route servers vinden van de meeste transits. Dan doe je een trace van die transit en zie je of het direct van die transit naar de persoon gaat of niet. Een transit localpreft z'n klanten eigenlijk altijd, en zal het dus eigenlijk nooit over een andere verbinding gooien.

En het gaat hier ook niet echt om de mensen die een transitje vergeten weg te halen uit hun lijstje wanneer ze het contract verbreken maar meer om de mensen die stelselmatig de boel verneuken met lijstjes die nergens over gaan om zich maar groter/beter voor te kunnen doen dan ze zijn.

Rik
17/09/04, 21:03
Origineel geplaatst door Zoiah


Log in met telnet op route-server.ip.tiscali.net. Run daar 'show ip bgp IP.VAN.PERSOON' en zie welk AS z'n prefix announced en wat die prefix is.

Vervolgens ga je naar http://www.ris.ripe.net/bgplay/ en vul je de prefix die je eerder hebt gevonden daar in.

Het is wel een moment opname wat je daar ziet, maar je kan een beetje heen en weer schuiven met de tijd.

Als je dan het nog niet zeker weet kan je op bv. http://www.traceroute.org/ wel looking glasses of route servers vinden van de meeste transits. Dan doe je een trace van die transit en zie je of het direct van die transit naar de persoon gaat of niet. Een transit localpreft z'n klanten eigenlijk altijd, en zal het dus eigenlijk nooit over een andere verbinding gooien.



Ok, ik ga even heel 'rechtstreeks' antwoorden....

Die controles, checks en traces:
.... en dan van ... 100 man ?, 150 ? 400 ?.... tijd en zin hebben ?

Kijk, WbhostingTalk is een forum van en voor Webhosters...
Elkaar helpen, de Branche verbeteren, duidelijkheid richting eindgebruikers scheppen enz enz...
Dat er dus ook consumenten en dergelijke komen is normaal, het is ook een open forum, er is genoeg info te vinden....

WHT = NIET om te adverteren.... en zodoende zie ik mezelf niet deze "onderzoekjes" doen, IP's achterhalen, opzoeken, kijken wat ze invullen enz enz enz.... bergen PM's en mails heen en weer om zaken na te vragen en recht te laten zetten....

Wij Mod's hebben allemaal onze bezigheden, en dat is niet 80% van de tijd politieagentje spelen op WHT (waar het nu al bijna op neerkomt de laatste tijd....)

Ik kan er nog steeds met m'n kop niet bij:

1) Lieg fijn over je netwerk, je weet dat je er niet beter van wordt (toch ?)
2) De Hostingbranche is zo uitgezaaid dat het geen nut heeft om naar concu's te kijken... trek je eigen plan ... c'est simple


80% van jullie richt zich bij aanvragen van mensen (in advert-forums)niet eens op de klant, maar op de concu :rolleyes:...

1) vrijwel NIEMAND die echt aanbied wat klant wil
2) vrijwel NIEMAND die specifieke vragen beantwoord...
3) Men maakt er sport van als eerste een 'knip-plak advert' neer te zetten...
4) ...om vervolgens alleen maar elkaar af te zeiken, en elkaar te naaien.

Klanten krijgen hierdoor van 80% een idee van "WTF is dat voor bedrijf"...


Ik weet niet hoor.... en dan mij via PM en MSN vragen hoe het toch komt dat ze niet veel klanten krijgen/ontvangen...

Klanten VERDIEN je ! (en da's niet op deze manier....)

Zoiah
17/09/04, 22:29
Als er geen zin is om een afdeling te modden kan je hem net zo goed weghalen lijkt me. De sociale controle onderling werkt niet dus je moet wel (een) actieve moderator(s) hebben.

Maar zoveel werk is het ook echt niet. Je hoeft niet van iedereen iedere post met het handje te checken. Dat doe je voor andere onderwerpen toch ook niet?

Je hoeft alleen maar de lui te checken waarover geklaagt wordt en als iemand te vaak foutief klaagt geef je hem maar gewoon strafpunten. De eerste tijd zal het misschien ff wat moeite/tijd kosten, maar dat komt omdat er nou eenmaal veel foutief gepost wordt (zowel als uit onwetenheid als expres), maar zodra opgemerkt wordt dat zulke dingen gecontroleerd/bestraft worden zal dat ook echt wel minder worden.

ProServe
18/09/04, 01:31
Origineel geplaatst door Valentino
Ook vind ik het belachelijk dat een partij zich bemoeit met ander hun aanbiedingen, men doet een whois op de ip-range waar de site van een provider gehost staat en denkt vervolgens het AS te hebben. Misschien heeft de provider 2 asnummers ? of 10 ?? Of zijn ripeinfo niet

Het is volgens mij de bedoeling dat het IP adres wat vermeld word in een aanbieding, een referentie is van het netwerk waar de aanbieding voor geldt. Ga je dus mensen plaatsen in een ander netwerk dan wat jij opgeeft, licht je de klant gewoon op, en plaats je een valse aanbieding. Niet raar als iemand daar commentaar op geeft, lijkt me.



geupdated??? gewoon zielig de personenen die denken te weten welke verbindingen iemand nu wel of niet heeft. Ik vind dat men om bewijs moet vragen.. (interne traceroutes etc) maar niet zomaar op een as af moet gaan!
Waarom niet? Gelukkig heb ik meer resources dan alleen de ripe database, en dat heet een routing table. Daar kan je zo zien welk ip geannounced wordt door welk AS, en welke carriers welk AS heeft. Deze dingen kan je trouwens ook gewoon van publieke lookingglass sites af halen. Veel meer "bewijs" heb je niet nodig, de routingtable liegt niet.



Ik ken ook mensen die hebben een verbinding met bijvoorbeeld tiscali, maar hebben geen bgp sessie met deze partij hoewel er wel een 100mbit van in hun colo ligt voor ip verkeer. Dat hoort men op zijn site te kunnen zetten want maakt deel uit van een netwerk!
Waarom? Als ze geen BGP sessie hebben, kunnen ze ook geen verkeer over het Tiscali netwerk sturen. Wat is dan het nut van zo'n verbinding, buiten dat 'ie waarschijnlijk een (*)ethernet/sdh/whatever poortje bezet houd? Als je als potentiele klant op hun aanbieding in gaat, heb je er niets aan.

luser
18/09/04, 01:41
Origineel geplaatst door ProServe

Waarom? Als ze geen BGP sessie hebben, kunnen ze ook geen verkeer over het Tiscali netwerk sturen. Wat is dan het nut van zo'n verbinding, buiten dat 'ie waarschijnlijk een (*)ethernet/sdh/whatever poortje bezet houd?

Static routing tussen te 2 voor bv een private peer.

WH-Tim
18/09/04, 01:50
Liegen is nooit lief, lieg daarom ook niet! :X

Wat betreft dat samen oplossen als community, is door iedereen gewoon zijn gang te laten gaan denk ik zo, als je wilt liegen doe je dat maar fijn. Alsof de gemiddelde klant weet wat een peering is?

®on
18/09/04, 01:58
Origineel geplaatst door WH-Tim
Alsof de gemiddelde klant weet wat een peering is?
Omdat men het niet weet, hoef je vanzelfsprekend geen foutieve informatie te verstrekken ;)

InstantXs
18/09/04, 02:16
Origineel geplaatst door luser


Static routing tussen te 2 voor bv een private peer.

Wanneer je die peer niet via bgp opzet heb je(en dus de klant) en nog vrij weinig aan.
Ik zou trouwens niet weten waarom je een static peer op zou willen zetten?

luser
18/09/04, 03:03
Je kan je static routes aangeleert ahv RIP normaal redistributen in je routetable (en ook BGP) dus gaat de link down is de staticroute ook weg.

Zo bespaar je gewoon aan beide zijden een extra bgp peer (of het zo voordelig is kwa memory weet ik niet).

ProServe
18/09/04, 13:47
Origineel geplaatst door luser
Static routing tussen te 2 voor bv een private peer.
Ik kan me geen situatie voorstellen waar iemand dit zou willen doen/doet.
Wat als die verbinding uitvalt, of als 1 van de 2 maintenance op hun router(s) doet, waardoor het verkeer er niet meer over kan? Dan gaat dus alles naar bijv. Tiscali stuk. Dan heb ik het nog niet eens over andere issue's qua routing.
Als je voorbeelden hebt van partijen die dit doen, hoor ik ze graag.

ProServe
18/09/04, 13:48
Origineel geplaatst door luser
Je kan je static routes aangeleert ahv RIP normaal redistributen in je routetable (en ook BGP) dus gaat de link down is de staticroute ook weg.
Zo bespaar je gewoon aan beide zijden een extra bgp peer (of het zo voordelig is kwa memory weet ik niet).
RIP?! Sorry hoor, maar dit lijkt me allemaal heeeeel sterk.

Zoiah
18/09/04, 18:20
Overigens is de discussie ook niet relevant. Dit vindt niet plaats bij de mensen waarover geklaagt word, daar wordt gewoon foutieve informatie gegeven.

Het gaat er niet om dat het misschien via RIP wordt gedaan of dat het misschien niet uitmaakt voor sommige klanten dat je ze foutieve informatie geeft. Het is gewoon fout en behoort (imho) bestraft te worden, simple as that. Je zult misschien niet iedereen kunnen pakken die een foutje maakt, maar het is beter dan het gewoon negeren terwijl iedereen zich er zwaar aan ergert en dat daardoor het hele aanbiendigen forum een wirwar wordt van afzeikposts.

Cybafish
18/09/04, 19:43
Post gewoon het AS nummer in kwestie, geen hele waslijst met dit en dat, geen oncontroleerbare snelheden etc. etc. Dit zijn nu al elf pagina's met een discussie die tot nu toe helemaal nergens toe heeft geleid.

Zoiah
18/09/04, 20:17
Ben ik het opzich wel mee eens, maar een AS nummer zegt mensen niets, 100MBit naar Level3/GBLX/wiedanook. wel, dus dat willen mensen graag posten.

Cybafish
18/09/04, 20:35
De mensen die weten welk netwerk wel/niet goed is kunnen ook met een AS nummer uit de voeten.

Dennis
18/09/04, 20:42
Origineel geplaatst door Cybafish
De mensen die weten welk netwerk wel/niet goed is kunnen ook met een AS nummer uit de voeten. Jawel, maar dat is allemaal zo lastig. Ik heb geen zin om steeds verbindingen te moeten vergelijken via RIPE.net

Cybafish
18/09/04, 20:51
Tja, dat is uiteindelijk toch altijd weer de reden dat er sommige mensen hier beginnen te zeuren :)

Reinier v Eeden
18/09/04, 21:02
Na het doorlezen van een lange thread lijkt onderstaande oplossing mij het meest relevant voor zowel beheerders als leden van deze community.

Wat ik voorstel is het volgende:

Men zet de volgende advertentie in elkaar:

- Wij zijn bedrijf xxxx
- Wij leveren u xxx
- Dit doen wij in netwerk xxxx 'met het volgende `AS` nummer'

Er komt een lijst op het forum,2 personenen beheren deze, maximaal 3 aangezien deze functie makkelijk door 1 of 2 personen voldaan kan worden)

http://www.webhostingtalk.nl/netwerken/
Via bovenstaande link staat dan een simpele lijst, deze lijst heeft 3 kolommen.

Kolom1 - Netwerk Provider
Kolom2 - AS Nummer
Kolom3 - Een link naar de site van FixedOrbit

Er zullen natuurlijk partijen naar voren komen die zeggen:
"Ja maar luister eens fixedorbit geeft niet alle verbindingen goed weer"

De beheerders van de netwerkenlijst zouden evt een 4e kolom toe kunnen voegen aan de netwerklijst waar eventueel onderbouwd commentaar staat betreft extra verbinbdingen die niet weergegeven worden.

En andere oplossing is er naar mijn weten niet, we kunnen er dik en breed over blijven discusseren maar ik denk dat er toch maar 1 makkelijke oplossing is welke niet veel inspanning van mods/community leden vereist.

Ik hoop dat ik een nuttig stukje heb bijgedragen aan dit topic.

Blurp
19/09/04, 02:12
Ik ben ook een voorstander van het type apparatuur dat gebruikt wordt. Netwerken wat bestaat zoals trueserver is namelijk niet gelijk aan een netwerkje van een isp met een zebra routerje.

luser
19/09/04, 02:23
Apparatuur is iets wat afhankelijk is van het verkeer dat je ervoor stuurt. Een zebra router kan een even stabiel netwerk hebben dan een paar M40's, alles een kwestie wat erachter zit ;)

GlobalEurope
19/09/04, 03:18
en wie het beheerd, maar we kunnen nu natuurlijk wel proberen om het uplink verhaal zo eerlijk mogelijk te krijgen maar als iemand vervolgens blijft zeggen: wij hebben 30 junipers redundant blabla dan verschuift het probleem als het ware.

frankske
19/09/04, 12:11
Origineel geplaatst door Valentino
Ook vind ik het belachelijk dat een partij zich bemoeit met ander hun aanbiedingen, men doet een whois op de ip-range waar de site van een provider gehost staat en denkt vervolgens het AS te hebben.


Daarom wordt er gevraagd naar een test-ip he. Het test-ip is een ip in dezelfde range (liefst op dezelfde aparatuur aangesloten) als dat de klant die ingaat op die specifieke aanbieding zou krijgen.



Ik ken ook mensen die hebben een verbinding met bijvoorbeeld tiscali, maar hebben geen bgp sessie met deze partij hoewel er wel een 100mbit van in hun colo ligt voor ip verkeer. Dat hoort men op zijn site te kunnen zetten want maakt deel uit van een netwerk!

Kan je me dan even uitlegt hoe failover gebeurt zonder bgp of enig ander routeringsprotocol? Zonder dat de announces zichtbaar zijn in de globale BGP routeringstabel?

Verder toont een "interne" traceroute niks:
- hij kan puur gefaked zijn (partijen die hier doodleuk beweren dat ze 5Gbps connecties hebben, maar in realiteit maar 2 x 100Mbps hebben, gaan niet aarzelen om traceroutes te faken)
- het toont enkel routers van binnen naar buiten, niet omgekeerd.

Valentino
19/09/04, 12:19
RIP is een routing protocol en BGP is een van de velen routing protocollen die er zijn.

Niet alles hoeft over bgp te gaan, de upstreram provider gebruikt misschien bgp maar jij als colo hoeft dat niet te doen.

- IP Peering
- IP Transit
- IP Access

Hoeft allemaal niet over bgp,

En geen redundantie? So what, niet mijn case. Zijn veel colo's hoor maar er zijn ook colo's die een colo hebben voor hun outsourcing en er geen kleine kids in hoeven te hebben die een servertje op willen hangen voor de laagste prijs.

frankske
19/09/04, 12:25
Na alles nog eens door te lezen, stel ik hetvolgende voor:

* lijst van "gecheckte netwerken", er mogen alleen advertenties gedaan worden voor deze netwerken, er MOET een link in de advertentie staan naar het netwerk.

* Staat je netwerk/het netwerk dat je gebruikt niet in de lijst, dan kan je geen advertenties doen, voor het is toegevoegd.

* Om een netwerk toe te voegen, moet het gecontroleerd worden door enkele "moderatoren". Als de huidige mods dit niet zien zitten, denk ik wel dat er genoeg vrijwilligers met technische kennis zijn die dit willen nagaan.

In dat lijstje van netwerken staat altijd:
- Naam van het netwerk
- ASN van het netwerk
- Transit links
- Peering/Exchanges links
- eventueel link naar RIS

Een link naar fixedorbit of de ripe whois-db heeft absoluut geen zin, aangezien daar absoluut geen checks op gebeuren. Als ik daar morgen inzet dat ik een link van 5Gbps heb naar een of andere lokale isp in Timbuktu, en 100Gbps naar Level3, dan staat dat overmogen in Fixedorbit, terwijl het over duidelijk is dat ik geen van beide heb.

Verder is het overduidelijk dat het hele internet via BGP routeringstabellen werkt, dus alles wat daar niet in te vinden is, bestaat niet. PUNT. Het moet ook duidelijk zijn dat enkel de bestaande links kunnen opgenomen worden. Als je overmorgen een nieuwe carrier aansluit, dan vraag pas overmorgen om die link erbij te zetten.

Rik: indien je vrijwilligers zoekt om netwerkjes te controleren, ik wil dat gerust doen (maar niet alleen uiteraard, best 2 of 3 mensen (niet meer, niet minder) denk ik).

Voila, dat was mijn </rant> ...

frankske
19/09/04, 12:29
Origineel geplaatst door Valentino
RIP is een routing protocol en BGP is een van de velen routing protocollen die er zijn.


met dat belangrijke verschil dat nu toevallig bgp dat protocol is waar 99.999% van de inter-isp routering op gebeurt :)



Niet alles hoeft over bgp te gaan, de upstreram provider gebruikt misschien bgp maar jij als colo hoeft dat niet te doen.


Correct, maar:
* dan moet dat betreffende netwerk geannonceerd worden door die upstream isp, anders komen pakketjes nooit daarover binnen (de andere isp's zien het dan niet)
* als je link naar die isp uitvalt, ben je wel mooi gezien!

ProServe
19/09/04, 22:37
Origineel geplaatst door frankske
Rik: indien je vrijwilligers zoekt om netwerkjes te controleren, ik wil dat gerust doen (maar niet alleen uiteraard, best 2 of 3 mensen (niet meer, niet minder) denk ik).
*Aanmeld*

Rik
19/09/04, 23:37
Hmmm....

Ik zal het e.e.a. morgen in het Mod forum aankaarten om te kijken of we iets dergelijks kunnen opzetten...

InstantXs
19/09/04, 23:53
Rik,

Misschien weet je het al, maar er zijn hier al een aantal mensen mee bezig geweest. Is ook een apart sub forum voor.
De meest geadverteerde netwerken hier zijn al uitgezocht...

Rik
19/09/04, 23:57
Ah, dat is dat gedeelte :)

daar heb ik me idd niet mee bemoeid verder :)

Blurp
20/09/04, 09:34
Ik meld me bij deze ook aan om te helpen.

Mannekino
20/09/04, 10:35
Kunnen de mensen die niet helpen wel read-access krijgen tot een dergelijk forum, lijkt me wel zo fijn dat dit zo transparant mogelijk gebeurt.

Rik
20/09/04, 10:42
Origineel geplaatst door Mannekino
Kunnen de mensen die niet helpen wel read-access krijgen tot een dergelijk forum, lijkt me wel zo fijn dat dit zo transparant mogelijk gebeurt.

Ik neem aan dat het inderdaad de bedoeling is dat iedereen het daar kan checken/vergelijken... anders heeft het weinig effect lijkt me?

Blurp
20/09/04, 10:45
Hoe gaan we dit nu aanpakken?
Volgens mij zijn er nu al 3 mensen die hun hulp aanbieden.

Rik
20/09/04, 10:51
Ik zou zeggen, ga hieraan verder:

http://www.webhostingtalk.nl/forumdisplay.php?s=&forumid=67

Moet ik het opruimen ? is het slimmer om 1 lijst te maken of beter per bedrijf een thread ?

Mannekino
20/09/04, 11:02
En hoe krijg je toegang tot die thread?

Rik
20/09/04, 11:04
Origineel geplaatst door Mannekino
En hoe krijg je toegang tot die thread?

Aha... die is dus nog half gesloten :P

Met welke Mod is dit toen allemaal geregeld/opgezet/besproken als ik vragen mag ?
Ik weet niet wat nu precies bedoeling is daarvan :huh: , en waarom hier over overnieuw beginnen, als men er al met één gestart was ?

Blurp
20/09/04, 11:05
Het beste is denk ik (en het meest overzichtelijk) een aparte categorie en dan voor elk netwerk/bedrijf een eigen post.

frankske
20/09/04, 11:44
Origineel geplaatst door InstantXs
Rik,

Misschien weet je het al, maar er zijn hier al een aantal mensen mee bezig geweest. Is ook een apart sub forum voor.
De meest geadverteerde netwerken hier zijn al uitgezocht...

Dan moet je toch ook gezien hebben dat sommigen die hier fanatiek adverteren (4 letters, begint met een K bv) compleet foute dingen posten? Als enkel mods hier al een tijd mee bezig zijn, en die netwerken hebben uitgezocht, waarom gebeurt er dan niks mee?

Welke tools gebruik je om uit te zoeken? De info van de ripe whois-db is niet betrouwbaar hoor!

Rik
20/09/04, 13:15
Origineel geplaatst door frankske


Dan moet je toch ook gezien hebben dat sommigen die hier fanatiek adverteren (4 letters, begint met een K bv) compleet foute dingen posten? Als enkel mods hier al een tijd mee bezig zijn, en die netwerken hebben uitgezocht, waarom gebeurt er dan niks mee?

Welke tools gebruik je om uit te zoeken? De info van de ripe whois-db is niet betrouwbaar hoor!
'
Wat schrijf ik nu net ?

"ik heb me daar niet mee bemoeid " (ben geen techneutje/netwerk specialist oid), daar is dus waarschijnlijk Domeinico mee bezig geweest(ik vroeg ok : welke Mod's ?)....

Verder hoef je niet zo richting je collega's (K-4letters) te "flamen" , we weten het nu, en zijn ermee bezig om dat te veranderen, nogmaals -> ik weet niet hoe dat zit met dat netwerk-info-verzamel-deel op het forum ;)....


betreffende het adverteren zijn we vrij strikt/duidelijk dacht ik zo....

InstantXs
20/09/04, 15:38
Zover ik weet is Grumpy als mod erbij betrokken.
Is in het begin van de zomervakantie mee begonnen, een aantal mensen hebben de netwerken uitgezocht.
Wat er echter verder de bedoeling van is, is de leden van dat forum ook niet geheel duidelijk.
Er is aangegeven dat het wat ons betreft klaar is om te publiceren, maar meer weet ik ook niet.

frankske
20/09/04, 15:52
Mja, zou je mijn voorstel van hierboven willen bespreken in die groep? Alles verzamelen is allemaal wel mooi, maar als er niks mee gedaan wordt, is het zeer jammer dat jullie er tijd ingestoken hebben!

Je hebt trouwens direct al 2 kandidaten om dit op te volgen (/me zwaait naar ProServe)...

Blurp
20/09/04, 15:55
make it 3

Domenico
21/09/04, 02:09
Wegens de vakantie is het een en ander stil komen te liggen maar we pikken het nu gewoon weer op.

Diegene die toegang willen moeten mij even een PM sturen hierover.

pdeelman
21/09/04, 11:32
Euhmmmm toegang op dat forum waar die netwerken instaan? of alleen die thread?

Lijkt me handig dat mensen iig lees rechten krijgen zodat ze kunnen controleren wat er staat. Op deze manier is het dan mogelijk om te linken naar een specifieke post, zodat je een hoop ellende bespaart met alles opkalken.

Maar ik zou wel toegang willen hebben :)

Zoiah
21/09/04, 13:09
Ik zou ook wel lees access willen hebben. Een extra oog die meekijkt kan vast geen kwaad.