PDA

Bekijk Volledige Versie : klanten systeem



snaaps
11/07/04, 14:54
ik ben al een tijdje bezig om een klanten systeem te bedenken echter wil het niet zo lukken.

de bedoeling is dat klanten kunnen inloggen en vervolgens naar diverse links kunnen gaan, zoals status bekijken, inloggen op cpanel en webmail,
links naar webmaster tools en zo.

heeft iemand hier een oplossing voor?

V. Kleijnendorst
11/07/04, 15:00
Wat wil er niet lukken?

snaaps
11/07/04, 15:15
nou ja om iets te vinden wat er op lijkt.

ik kan namelijk niet zelf een php script maken wel aanpassen.

eigelijk zat ik te denken aan een heel simpel systeem:

je logt in met de gebruikersnaam "jantje" en wordt vervolgens door gewezen naar jantje.html

ik heb al op google en hotscripts gezocht maar nog steeds niks gevonden wat er maar een beetje op lijkt.

Luuc
11/07/04, 15:20
Je kunt het beste met php werken in plaats van html (jantje.html), is gewoon veel veiliger. Je zei dat je wel php kunt bewerken, misschien is het een idee om bestaande 'ledensystemen' te bewerken tot een klantensysteem ? Lijkt me niet zo moeilijk..

snaaps
11/07/04, 15:29
tja moet je wel een geschikt script zien te vinden.

ben al bezig geweest maar alle scripts die ik tegenkom werken niet geheel.

waar maken jullie gebruik van?

V. Kleijnendorst
11/07/04, 15:32
Als je wel veranderd maar niet zelf schrijft dan kan een project als dit juist de stap zijn om zelfstandig te gaan schrijven. Gewoon veel proberen, af en toe een tutorial lezen en elke functie opzoeken op http://www.php.net/functienaam

:)

Ber|Art
11/07/04, 17:15
Je zou eens kunnen zoeken op: http://php.resourceindex.com/Complete_Scripts/ en http://www.hotscripts.com/

snaaps
11/07/04, 18:45
heb ik al gedaan.

maar op welke trefwoorden zou jij zoeken?

Ber|Art
11/07/04, 18:52
login members, manage members, member area, login system, signup members, membership, dan moet je toch wat kunnen vinden! Suc6 :)

Laat ff weten als je wat gevonden heb a.u.b.

ensermo
14/07/04, 05:32
Ik maak gebruik van OsCommerce. Ben zelf bezig om alles te editen. Ik heb wel gemerkt dat het veel meer werk is dan eerst gedacht. Heb je al een bestaande site die je wil veranderen of begin je "from scratch" ?

m@rcel
14/07/04, 10:39
Neem van mij aan dat je beter de stap kan maken om zélf een eigen systeem te schrijven, want een bestaand systeem aanpassen (wat dus niet je eigen code bevat) kost misschien nog wel meer tijd dan zelf maken.

Luuc
14/07/04, 11:37
Origineel geplaatst door m@rcel
Neem van mij aan dat je beter de stap kan maken om zélf een eigen systeem te schrijven, want een bestaand systeem aanpassen (wat dus niet je eigen code bevat) kost misschien nog wel meer tijd dan zelf maken. Maar als je (zoals de TS) nog moet beginnen met het leren van scripten, heb je vermoedelijk wél voordeel van een bestaand systeem.

Dennis
14/07/04, 12:00
Origineel geplaatst door m@rcel
Neem van mij aan dat je beter de stap kan maken om zélf een eigen systeem te schrijven, want een bestaand systeem aanpassen (wat dus niet je eigen code bevat) kost misschien nog wel meer tijd dan zelf maken. Dit ligt eraan. Het customizen van ModernBill is niet bepaald fijn, maar ik denk toch zeker dat je zelf meer tijd bij het maken kwijt zou zijn. Tevens heeft ModernBill ook veel meer opties die je gewoon altijd kunt gebruiken als je dat wilt en dan hoef je niet meteen zelf te gaan scripten. Daarna is er een grote modernbill-community die zelf veel hacks post op het forum etc. En natuurlijk heb je er een professioneel bedrijf achter die support levert.

ensermo
14/07/04, 12:36
Ik ben het niet helemaal eens met het zelf schrijven van een script "from scratch".

Waarom zou je dingen gaan maken die al bestaan? Vooral als je doel niet softwaredesign is maar klantenbeheer. Bij OsCommerce, Mambo en andere GPL scripts zijn er zoveel mensen in de community dat je vrijwel altijd een antwoord vind op je problemen.

Ik geef toe dat je meer leert als je zelf alles doet, maar je moet een afweging maken. Ik denk dat als je productief wil zijn, dat je dan liever aanpassingen doet aan een bestaande systeem. Veel kleine dingetjes die je nodig heb nemen tijd om uit te zoeken.