PDA

Bekijk Volledige Versie : Gebruik van een 0900-nummer



FSCJasper
10/07/04, 17:15
Ik vraag hierbij jullie mening over het volgende. Ik ben wellicht van plan een 0900-nummer te gaan gebruiken voor telefonisch support. Nadeel is dat dit 80 cent per minuut kost voor de klanten,en nogal klantonvriendelijk kan overkomen. Wat vinden jullie hiervan? Een 0900 nummer of niet?

Johan-nl
10/07/04, 17:22
Een 0900 nummer van 0.80 cent p/m is niet echt lekker voor
je klanten. Je kan ook een nummer nemen van 0.10 p/m
dat is mooi kostendekkend.

FSCJasper
10/07/04, 17:30
Wat voor nummer bedoel je dan Johan? Gewoon het lokaal nummer?

mihosnet
10/07/04, 17:31
Vraag bijv. een nummer aan bij Belfabriek. Kan je zelf de kosten per minuut bepalen.

Johan-nl
10/07/04, 17:33
Origineel geplaatst door FSCJasper
Wat voor nummer bedoel je dan Johan? Gewoon het lokaal nummer?

Voor een 0900 nummer mag je zelf het tarief per minuut bepalen.
Ja kan kijken bij belfabrief.nl, maar dit is weer een reseller
van scarlet.nl dus je kan dan beter bij scarlet kopen.
(goedkoper en geen aansluitkosten)


PS: bij beldienst mag je het niet zelf bepalen ;)

Hjalmar
10/07/04, 18:17
Ik vind een 0900 nummer nogal afschrikkend overkomen...
Want je verwacht meestal van die €1,30 per gesprek of €0,80 per minuut nummers. Ook al kan je het op locaal tarief zetten...

Maar als je dit zou doen, waarom neem je dan niet een normaal nummer?

Ik zou geen 0900 nummer nemen, dit schrikt enorm af!

M-BahZ
10/07/04, 19:45
0800-nummers zijn qua efficientie even bruikbaar en zullen ongeveer hetzelfde kosten plaatje hebben.
De kosten per minuut zijn niet dusdanig hoog, laat staan wanneer je de personeelkosten in ogenschouw neemt.

Wel kan ik het aanraden gesprekken vanaf mobiele telefoons te blockeren i.v.m. verveelde jongeren en de relatief hoge kosten die hieraan gebonden zijn.

Overigens zijn 0800- en 0900- service nummers voornamelijk interessant voor het genereren van sales.
0800 is een leuk lokkertje onder de noemer support, maar het zal de klant uiteindelijk worst wezen of die naar een "gewoon" telefoonnummer of een gratis service nummer belt.

Zoals eerder gezegt zullen 0900-nummers afschrikken, en gezien de lage opbrengsten hiervan zul je voornamelijk moeten werken met vervelende ivr toepassingen en geluidsopnames om de kosten eruit te halen.

Zoals eerder genoemd is Scarlet een goede partner mbt. servicenummers.
Er is momenteel ook een bedrijf die "gratis" 0900 nummers aanbied en 0,25 p/minuut uitkeert, maar persoonlijk zal ik niet snel met dit soort bedrijfjes in zee gaan.
Laat op mij persoonlijk een enorme Freehosting indruk achter.

Koster
10/07/04, 20:03
je deelt dar je 0900 nummer met anderen...

mihosnet
10/07/04, 20:04
En hebt toestelnummer 83727 ;)

Dennis
10/07/04, 20:11
Ik vind via een normaal locatienummer bellen en gebeld worden zeker niet minder fijn. Je hebt dan ook het gevoel wat directer naar het bedrijf te bellen.

webbed
10/07/04, 22:16
Mijn gevoel zegt ook dat een 0900 nummer afschrikt ongeacht de hoogte van de kosten per minuut. Het komt zeker niet klantvriendelijk over.
Ik zou je gewone telefoonnummer houden als ik jou was of een 0800 nummer nemen...

Johan-nl
10/07/04, 23:10
0900-123456 (lokaal tarief)

Dat kun je ook doen!

kilian
11/07/04, 00:40
Je zou een 900 of 800 nummer kunnen nemen voor 5-15 c/pm en dan je klanten braaf terug bellen als dat nodig is. Volgens mij heb ik ook weleens een 0800- nummer gezien die _niet_ gratis was, volgens mij ook een of andere helpdesk.

Maar aan een helpdesk hoef je toch niet te verdienen? Die kosten zitten (lijkt mij) in de prijs van je overige pruducten. Hm... dat zou wel een goede reden zijn om een XX cent per min nummer te nemen. Dan kan je vertellen dat je de 'kosten van telefonisch support' niet wil doorberekenen aan alle klanten, enkel aan zij die dat nodig hebben.

succes

Koster
11/07/04, 00:57
0800 is altijd gratis, 0871 bedoel je waarschijnlijk. 0871 nummers zijn van de oplichters van Fixs. Wel geld kloppen, geen support. Probeer ze voor de grap eens te bereiken. Bedrijf bestaat nauwelijks, alleen op papier

binkie1979
18/07/04, 11:39
ik heb geen problemen met fixs heb ze al een paar keer gebeld en aan de telefoon gehad

Koster
18/07/04, 12:24
Origineel geplaatst door binkie1979
ik heb geen problemen met fixs heb ze al een paar keer gebeld en aan de telefoon gehad In de afgelopen 3 maanden?Juis ja: onbereikbaar :(

IVX Internet
19/07/04, 00:41
boys,

vergeet niet dat je een 0900 nr officieel bij opta moet aanvragen.
en de opta stelt eisen aan een nummer !!

Eisen zijn oa. minimaal x aantal calls en belminuten per maand..
Een 0900 nr is daarom alleen voor de bedrijven weg gelegd die dit dan ook echt halen.. want je praat over toch een redelijk aantal calls en belminuten wat je moet halen per maand hoor.. dat doet de gemiddelde huis tuin en keuken hoster er niet uit halen..

wij hebben zelf ook sinds kort een 0900 nummer voor onze nevenonderneming en wij kunnen gelukkig aan de eisen van opta voldoen.

tevens moet je ook denken waarom je een 0900 nr neemt?
En er komen ook nog extra dingen bij hoor.. zoals telefooncentrale/ call-center indeling etc..

kortom dit doe je niet zomaar.. wij hebben ons hierover laten voorlichten door een officieel erkend Consultancy bedrijf. Deze maken precies een berekening met alle kosten etc, zodat je n.a.v. deze analyse kunt besluiten om het wel of niet te doen..

voor meer informatie kun je mij altijd even persoonlijk mailen: b . istas @ ivx . nl (maar dan zonder de spaties ofcourse!)

Ciao!

:)

PS. Wij kunnen je ook een oplossing bieden.. Wij bieden namelijk een 24 uur support desk aan. Hiervoor betaal je een x bedrag per maand en wij zorgen dan voor correcte afhandeling van support voor jouw klanten. Voordeel is dat je niet hoeft te investeren in 0900 nr, want het 0900 nummer menu wordt uitgebreid met jouw eigen persoonlijke keuze en na het drukken op dit nummer komt men dan (ligt aan nacht/dag) direct uit bij jou of onze helpdesk.. meer informatie? Je kunt me altijd mailen!

mihosnet
19/07/04, 11:54
Origineel geplaatst door IVX Internet
boys,

vergeet niet dat je een 0900 nr officieel bij opta moet aanvragen.
en de opta stelt eisen aan een nummer !!

Eisen zijn oa. minimaal x aantal calls en belminuten per maand..


En waar heb je dat vandaan?

FSCJasper
19/07/04, 12:03
Op beldienst.nl kun je gewoon een 0900 nummer gratis aanvragen..staat niets in over de Opta oid.

IVX Internet
19/07/04, 12:21
nee nee dan heb je niet goed gelezen Jasper.
Wat beldienst.nl doet is heel simpel.

Je maakt dan gebruik van hun eigen 0900 nummer..
dit is 0900 6543211. Bij aanvraag bij beldienst krijg je een eigen toestelnummer en dit moet je dan intoetsen als je naar dat nummer belt.

Je kunt dus niet je eigen nummer aanvragen.. (je zit vast aan dat nummer) en je zit ook vast aan 80 euro cent per minuut..

NB. Het is 80 euri cnt pm, maar jij krijgt hier maar 20 euri cnt van pm.
Dus 60 euri cnt pm winst voor Beldienst.nl..

En Mihos.. die informatie over de OPTA dat is standaard informatie.
Die geeft de OPTA zelf vrij, want bij het aanvragen van een eigen 0900 nr kun je nu eenmaal niet om de OPTA heen..

Nogmaals wij hebben een Consultancy bedrijf een analyse laten uitvoeren voor ons, die hebben voor ons echt alles uitgezocht.

Ciao! :cool:

FSCJasper
19/07/04, 12:24
Nee oke,dan heb ik dat verkeerd gelezen. Mijn excuses:)

microboy
19/07/04, 18:41
hmmm..

waom een 0900 of een 0800 nummer?
was mis met gewoon lokaal num? :S

en wat betreft callcenter.. ze moeten de klanten kunnne tewoordstaan.. en de mensen die bij zo''n callcenter werken.. kunnen nooit de klanten optioneel helpen..

ik zie de nut niet ervan.. je bedrijf ''LIJKT'' erdoor mischien wat proffesioneler.. en gaan mensen niet denken dat een of andere 20jarige in zijn zolder de zaakjes runt..

maar uiteindelijk zal je niet veel profijt hebben........ denk ik... tenzij je veel telefoontjes krijg :P want ik zag dat je ook per gesprek een X% van Xcent/m geld krijg van de aantal gebelde minuten door de klant..

maar ik kan het ook bij de verkeerde einde hebben :S

FSCJasper
19/07/04, 19:05
Als je een callcenter inschakeld heb je altijd te maken met de volgende vraag: "Heb ik de mogelijkheid om telefonisch support te verlenen?". Redenen van niet is wellicht dat je bezig wilt zijn met het promoten van je bedrijf,of het werven van klanten. Of je hebt de mogelijkheid er niet toe,je hebt bijvoorbeeld overdag andere zaken te regelen ipv volledig bezig te zijn met je hostingtoko. Bij mij is het tweede geval van toepassing..en diegene die graag telefonisch support willen hebben kan ik dan doorschakelen naar het callcenter. Wanneer ik zelf de tijd ervoor heb,neem ik persoonlijk de telefoontjes aan.

Voor mij is dit dus een ideale service.

microboy
20/07/04, 00:15
dan is het wel chil dat het voor jou werk, we hadden een tijdje geleden callcenter ingeschakeld.. ze moesten de klanten te woord staan, hun vragen en gegevens opnemen, en tel nummer... en mailden het nar ons door.. en we zouden het beantwoorden...

mar na een tijdje gingen de klanten zich meer als een ''klantnummer'' voelen, en gingen weg.. de persoonlijke contact werd gebroken..

ze zeiden.. we vinden het best dat we worden opgevangen door zo'n callcenter.. maar ze zijn niet persoonlijk.. en das logisch als je NIET met het bedrijf zelf te maken heb, en niks er van afweet ... dan heb je niks in te brengen bij een gesprek met de klant..

je moet je in deklatn verplaatsen.. als je site off is.. wil je het zosnel mogelij kon hebbn.. en als het bedrijf daarover belt.. wil je geholpen wordn zo snelmogelijk.. en door iemand ei wat ervan af weet ... en iet als een pingpong je vraag van ene email naar ander email gestuurd word...

daom hebben we de callcenter opgezegt.. JA hes harder werken.. mar je garandeer jelf wel.. dat je klanten niet teleurstelt!

faisj
21/07/04, 18:01
Beste Heren,
Wat zouden jullie vinden van deze dienst:

(Goedkoper dan scarlet en belfabriek) waar je zelf de doorschakeling
kan veranderen. (de veranderingen zal binnen 24 worden gedaan)
Ook kan je de optie (mobiel inbel blok) zelf aan/uit-schakelen.

Optie is mogelijk voor 0800 en 0900. (p/m & p/g)
Er zijn 2 formulieren in te vullen: 1 voor het contract met ons en 1
voor de opta.
Deze formulieren zal ons systeem voor u invullen!
(U heeft alleen u handtekening te plaatsen)

Wij zijn op dit moment bezig aan het opzetten van deze dienst.
Het zal mid. September af zijn.

<-- EDIT: de test accounts zijn al uit gegeven -->

De exacte prijzen zullen we nog niet doorgeven.
Wij willen eerst het systeem af hebben en het goed getest hebben
voordat we het gaan aanbieden.

met vriendelijke groet,
Faizal Siddiqui

faisj
21/07/04, 22:00
Origineel geplaatst door IVX Internet
vergeet niet dat je een 0900 nr officieel bij opta moet aanvragen.
en de opta stelt eisen aan een nummer !!

Eisen zijn oa. minimaal x aantal calls en belminuten per maand..
Een 0900 nr is daarom alleen voor de bedrijven weg gelegd die dit dan ook echt halen.. want je praat over toch een redelijk aantal calls en belminuten wat je moet halen per maand hoor.. dat doet de gemiddelde huis tuin en keuken hoster er niet uit halen..

wij hebben zelf ook sinds kort een 0900 nummer voor onze nevenonderneming en wij kunnen gelukkig aan de eisen van opta voldoen.

tevens moet je ook denken waarom je een 0900 nr neemt?
En er komen ook nog extra dingen bij hoor.. zoals telefooncentrale/ call-center indeling etc..


Een aanvraag voor een 0800, 0900, 0906 of 0909 gaat altijd via een
contract van de opta.

De opta heeft inderdaad eisen maar, dit zijn de mogelijheden:

Indien u 4.500 > Belpogingen en 10.000 belminuten kunt realiseren
dan komt u in aanmerking voor een ACHT-cijferig nummer.
Indien u dit niet haalt dan kunt u altijd een ELF-cijferig nummer
aanvragen.

Verder zou ik ook graag een aanvulling willen doen op het laatste punt
van de quote. Het is niet noodzakelijk om een telefooncentrale of
call center in gebruik te nemen.
Het feit is dat je b.v. het nummer kan doorschakelen.
0800-XXXXXXX naar: 010-2045678 (of naar een mobiel, voicemail etc)

Ook is het mogelijk om een 'menu' systeem te activeren.
(toets 1 voor ----- , toets 2 voor --- )

Uiteraard is het zo, dat wanneer het belverkeer omhoog gaat je de
service leven zo hoog mogelijk probeert te houden. Feit is wel dat het
meestal ook zo is dat de inkomen van de organisatie op dat moment
dat ook toelaat. (dus een callcentre inbound)

Met vriendelijke groet,
Faizal Siddiqui