PDA

Bekijk Volledige Versie : Storing S001



Trexif
10/07/04, 10:39
Beste,
Op Dit moment is er een Storing aan server S001 ,
Er zis op dit moment nog geen informatie aanwezig wat het probleem kan zijn.
Er is personeel opweg naar Amsterdam om de storing te verhelpen.


Ons excuses voor het ongemak.



Meer informatie volgt later op de dag

RobertS
10/07/04, 12:13
mooi dat je het ff meldt, heb je toevallig ook een MSN adres? want trexif online support is er niet meer, en ik heb ook problemen met het verhuizen van een domein bij jullie: ik heb al zeker 8x gevraagd hoe het nu zit, want ik hoorde steeds dat ik een formulier voor die verhuizing in moet vullen, maar nog steeds geen formulier ontvangen, daarnaast is trexif.com offline, en berichten gestuurd via DirectAdmin komen kennelijk ook niet aan... Daarnaast heb ik nog vaker de vraag gesteld waar ik kan zien tot hoelang mn domeinnamen geregistreerd zijn, maar dat blijkt niet te kunnen ofzo??? Ik heb daar wel recht op om dat te weten lijkt me.. Het makkelijkste is ff via msn dit regelen lijkt me..

Savvas
10/07/04, 12:42
ben zojuist begonnen met het nakijken van de server. Ben een paar ernstige dingen tegengekomen en de server heeft verbazingwekkend hoge loads.

Ik hou jullie op de hoogte :)

PS Een trexifmedewerker zal later een statusupdate doen...

RobertS
10/07/04, 12:59
wat ik ook ben tegengekomen is het feit dat jullie geen virusscanner op de server hebben: ik had backups gemaakt, en opgeslagen op mn harde schijf, en toen bleek er in de map van de mail in het rar bestand virussen te zitten!!!

Gr. Robert
PS: statusupdate? dat ik kan zien hoe het staat met mn domeinnamen??

root
10/07/04, 13:04
Origineel geplaatst door RobertS
wat ik ook ben tegengekomen is het feit dat jullie geen virusscanner op de server hebben: ik had backups gemaakt, en opgeslagen op mn harde schijf, en toen bleek er in de map van de mail in het rar bestand virussen te zitten!!!

Gr. Robert
PS: statusupdate? dat ik kan zien hoe het staat met mn domeinnamen??

Je informatie is totaal niet relevant voor deze storing. Daarnaast wie verplicht een hoster om een virus scanner op een server te zetten. Dat zou een extra optie kunnen zijn, maar geen verplichting. Alleen gerelateerde informatie m.b.t. de downtime !

RobertS
10/07/04, 13:13
Origineel geplaatst door ensimguru
Je informatie is totaal niet relevant voor deze storing. Daarnaast wie verplicht een hoster om een virus scanner op een server te zetten. Dat zou een extra optie kunnen zijn, maar geen verplichting. Alleen gerelateerde informatie m.b.t. de downtime !


Allereerst verplicht ik niemand ergens toe, ik meld alleen dat ik een virus in dat bestand had zitten, afkomstig van de Trexif server. Ten tweede kan dat best relevant zijn, want een virus kan best de server dwarbomen...

root
10/07/04, 13:16
Alleen gerelateerde informatie m.b.t. de downtime !

Savvas
10/07/04, 20:27
was jullie helemaal vergeten :D

Tis alweer een tijdje up.

In het kort:
- Server had software afstammende uit 2002/2003..Had dus een hoop belangrijke updates nodig. Waar we nog mee bezig zijn.
- Ik heb advies gegeven om een nieuwe server bij te plaatsen, deze maakt echt overuren.
- Er is geen klantendata verloren gegaan, we hebben gelukkig de fouten in het systeem kunnen herstellen.

Een uitgebreide verklaring zal volgen van jullie provider Trexif.

Trexif
10/07/04, 20:53
Origineel geplaatst door NetRouting
was jullie helemaal vergeten :D

Tis alweer een tijdje up.

In het kort:
- Server had software afstammende uit 2002/2003..Had dus een hoop belangrijke updates nodig. Waar we nog mee bezig zijn.
- Ik heb advies gegeven om een nieuwe server bij te plaatsen, deze maakt echt overuren.
- Er is geen klantendata verloren gegaan, we hebben gelukkig de fouten in het systeem kunnen herstellen.

Een uitgebreide verklaring zal volgen van jullie provider Trexif.


Deze informatie, Die verstrek is door Savvas, daar houd ik het bij voor NIET klanten.
WEL klanten kunnen binnen 24 uur een storings raport verwachten via DirectAdmin.

Overigens wil ik Savvas en Reinier bedanken,

Bij deze vraag ik ook een slotje aan de moderators.
Verderen informatie zal aan klanten verstrekt worden via Directadmin.