PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk MySQL connect via ODBC



Friend
10/07/04, 01:37
Wie kan me helpen, heb dit ook al op het Plesk forum geplaatst, maar nog steeds niemand die me daar kan helpen.

Wat ik wil is het volgende:
Op mijn werkstation thuis wil ik een MySQL database benaderen. Op mijn werkstation heb ik de MySQL ODBC driver (versie 3.51) geinstalleerd.

Ik krijg alleen geen verbinding met de database. Steeds krijg ik de volgende foutmelding:
[mysql] [ODBC 3.51 driver] Host '<hostname>' is not allowed to connect to this MySQL server.

als hostname gebruik ik het ip adres van de server, dat ip adres wordt ook voor het domein gebruikt. databasenaam, login en wachtwoord heb ik uiteraard goed gecheckt, dat kan niet het probleem zijn.

Nu weet ik niet wat er fout gaat, kan iemand me misschien helpen met dit waarschijnlijk eenvoudig op te lossen probleem.

Alvast bedankt namens de feestcommissie.

Systeem:
Suse 9.0 / Plesk 7.02
MySQL versie als in Plesk 7.02 wordt geleverd.

Keuningen
10/07/04, 01:45
Origineel geplaatst door Friend
Wie kan me helpen, heb dit ook al op het Plesk forum geplaatst, maar nog steeds niemand die me daar kan helpen.

Wat ik wil is het volgende:
Op mijn werkstation thuis wil ik een MySQL database benaderen. Op mijn werkstation heb ik de MySQL ODBC driver (versie 3.51) geinstalleerd.

Ik krijg alleen geen verbinding met de database. Steeds krijg ik de volgende foutmelding:
[mysql] [ODBC 3.51 driver] Host '<hostname>' is not allowed to connect to this MySQL server.

als hostname gebruik ik het ip adres van de server, dat ip adres wordt ook voor het domein gebruikt. databasenaam, login en wachtwoord heb ik uiteraard goed gecheckt, dat kan niet het probleem zijn.

Nu weet ik niet wat er fout gaat, kan iemand me misschien helpen met dit waarschijnlijk eenvoudig op te lossen probleem.

Alvast bedankt namens de feestcommissie.

Systeem:
Suse 9.0 / Plesk 7.02
MySQL versie als in Plesk 7.02 wordt geleverd.

Staat MySQL ingesteld dat deze toestemming geeft aan connecties van externe servers?
Draait er een firewall op de server?

Friend
10/07/04, 01:57
Origineel geplaatst door Keuningen


Staat MySQL ingesteld dat deze toestemming geeft aan connecties van externe servers?
Draait er een firewall op de server?

Er draait geen firewall op de server.
Ik denk juist dat het gaat om het eerste, instellen opt oegang van buitenaf, hoe kan ik dat wijzigen (dus toegang van buitenaf toestaan)?

Desmond
10/07/04, 11:17
Wat je moet doen is het volgende:
In de MySQL tabel heb je een HOST field. In het HOST veld staat nu localhost. Hier moet je % van maken maar dit brengt je security enorm omlaag want iedereen kan connecten naar die MySQL Database.

(Ok ze moeten login en pass hebben natuurlijk maar als ze niet kunnen connecten is dat uiteraard beter)

Ja kan daar ook het IP adres invullen van je werkstation, op deze manier kan jij erop en de server zelf!

Keuningen
10/07/04, 15:14
Origineel geplaatst door Desmond
Wat je moet doen is het volgende:
In de MySQL tabel heb je een HOST field. In het HOST veld staat nu localhost. Hier moet je % van maken maar dit brengt je security enorm omlaag want iedereen kan connecten naar die MySQL Database.

(Ok ze moeten login en pass hebben natuurlijk maar als ze niet kunnen connecten is dat uiteraard beter)

Ja kan daar ook het IP adres invullen van je werkstation, op deze manier kan jij erop en de server zelf!


http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Privileges.html

eservaas
18/08/07, 00:25
Kijk hier maar eens, heeft te maken met de nieuwe password encrypty


mysql>
UPDATE mysql.user SET Password = OLD_PASSWORD('newpwd')
WHERE Host = 'localhost' AND User = 'root';

of op alle hosts tegelijk voor bv de gebruiker root:

mysql>
UPDATE mysql.user SET Password = OLD_PASSWORD('newpwd')
WHERE = 'root';

en tot slot even:
mysql>
FLUSH PRIVILEGES;




{xx}{xx}{xx}

Digiover
18/08/07, 12:20
Indien het "nieuwe" authenticatie protocol het probleem zou zijn dan krijg je een andere foutmelding, namelijk:
Connection to Database failed
Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client

Controleer in het my.cnf bestand waar mysqld op luistert en controleer welke hosts toegang mogen hebben (zoals al gezegd, zie de mysql database, tabel 'db').

Triloxigen
18/08/07, 13:39
Wat je moet doen is het volgende:
In de MySQL tabel heb je een HOST field. In het HOST veld staat nu localhost. Hier moet je % van maken maar dit brengt je security enorm omlaag want iedereen kan connecten naar die MySQL Database.

(Ok ze moeten login en pass hebben natuurlijk maar als ze niet kunnen connecten is dat uiteraard beter)

Ja kan daar ook het IP adres invullen van je werkstation, op deze manier kan jij erop en de server zelf!

Dit + je moet kijken of er in de my.cnf niet iets staat over het blokkeren van externe toegang.