PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhostingtalk en Opera Browser



Gerardus
09/07/04, 22:57
Hallo moderators,

Ik gebruik tegenwoordig Opera als internet browser, aangezien Internet Explorer van Microsoft onveilig is.

Er is alleen een nadeel van Opera als browser, sommige pagina's worden niet helemaal goed weergegeven, terwijl dat met Internet Explorer wel het geval is.

Zo wordt webhostingtalk b.v. ook niet helemaal goed weergegeven.

Op sommige pagina's staat het onderste blok soms in het midden van het scherm geplaatst terwijl de rest helemaal links staat.

Kunnen jullie hier naar kijken en eventueel aanpassen?

Anestheologist
09/07/04, 23:06
Neem mozilla ?

Gerardus
09/07/04, 23:08
Hoi Anesteologist,

Ik heb Mozilla ook eventjes gebruikt, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar Opera, aangezien het bij Opera heel erg makkelijk is om twee verschillende sites naast elkaar te hebben op een beeldscherm, zodat je de pagina's makkelijk kunt vergelijken zonder te hoeven switchen, dit ben ik bij Mozilla niet tegen gekomen.

Anestheologist
09/07/04, 23:14
Ja begrijp ik, ik heb nog nooit Opera gebruikt, daarmee kan ik ook niet oordelen. Maar verder niks anders dan lof over moz.

superior-is
10/07/04, 01:27
Wauw, zou je daar een screenshot van kunnen maken?

rq
10/07/04, 02:11
Opera hobbelt qua w3c op sommige punten maanden zoniet jaren op de standaard aan.

Je kunt moeilijk verwachten dat sites zich aan gaan passen aan de onvolkomenheden van een matig stuk software.

Misschien moet je je IE/Windows eens updaten en niet gelijk alles te geloven wat anderen je wijs maken ;)

Edit: Of gewoon Mozilla nemen inderdaad.

Gerardus
10/07/04, 08:33
Hoi superior-is,

Ik wil hier wel een screenshot van maken is geen punt.

Ergens op internet zetten, of nnaar u toesturen?

Gerardus
10/07/04, 08:36
Hallo RQ,

Mijn windows update hou ik altijd goed in de gaten, en het gebeurt ook automatisch.

Ben helemaal up to date wat dat betreft.

Opera vind ik nogmaals een hele prettige browser omdat je twee of meedere sites naast elkaar kan hebben om dingen makkelijk te kunnen vergelijken, bij Mozilla en bij IE moet je tussen de tabbladen/ schermen switchen.

Grumpy
10/07/04, 14:29
Origineel geplaatst door Gerardus
Hoi superior-is,

Ik wil hier wel een screenshot van maken is geen punt.

Ergens op internet zetten, of nnaar u toesturen?
Je kan in dit forum een bijlage toevoegen aan je post.

Gerardus
10/07/04, 19:55
Hoi Grumpy,

Hoe voeg ik een bijlage toe aan mijn post?

Grumpy
10/07/04, 20:01
Klik op "antwoord".

Onder "jouw reactie" staan "opties" en daaronder vind je "bijlage".

Gerardus
10/07/04, 20:05
Hallo Grumpy,

Hierbij de screenshot.

Hoop dat deze duidelijk is.

Triloxigen
10/07/04, 21:04
Niet Mozilla nemen, maar Mozilla Firefox, is sneller, lichter en beter dan de standaard..
http://www.mozilla.org/products/firefox

MSIE houd zich niet aan W3 refels en compenseert veel.
Opera houd mist een hoop regels en daardoor krijg je vreemde dingen.
Mozilal Firefox die houd zich zovr mij bekend is aan zo ongeveer alle regels en heeft ook tabbed browsing.
(En is freeware en open source).

Gerardus
10/07/04, 22:17
Hallo Triloxigen,

Ik heb bijna de hele avond eventjes naar Mozilla Firefox gekeken en heb de Nederlandse verzie gedownload. Maar hiervan vind ik als ik het uitpak geen install bestandje, kan alleen een snelkoppeling maken naar het bureaublad. Bij de Engelse versie heb ik wel het install bestandje.

Maar wat ik als groot voordeel vind van Opera kan je hier bekijken.
Deze mogelijkheid ben ik niet tegen gekomen in Mozilla.

Daarnaast heeft Mozilla als nadeel dat het standaard nieuwe geopende pagina's in een nieuw venster opent, bij Opera komt dit standaard juist in een nieuw tabblad bovenin. Hierdoor spaar je weer ruimte onderin je scherm (taakbalk) waardoor het weer overzichterlijker wordt. Bij Mozilla Firefox kan je ook wel regelen dat het bovenin komt te staan i.p.v. de taakbalk, maar daar moet je een extra handeling voor doen.

Mijn persoonlijke voorkeur blijft toch uitgaan naar Opera.

Dus hopelijk kunnen de moderators naar het probleem kijken wat op mijn vorige screenshot staat. Lijkt me een leuke uitdaging ! Maar wie weet denken jullie daar wel anders over.

Triloxigen
11/07/04, 00:15
Dat ligt dus aan je instellingen (en.of extensies), je kunt dingen gewoon in een nieuwe tab openen..
En de middelste muisknop wertk er ook erg handig mee (kan ook bij Opera trouwens).

Gerardus
11/07/04, 00:20
Hallo Triloxigen,

Ik zal er morgen eens meer in gaan verdiepen.

Heb nu al wel gelezen op internet bij een ander forum (mozilla forum), dat het inderdaad hoort dat je gewoon Firefox moet downloaden uitpakken en gewoon een snelkoppeling moet maken op je bureaublad.

Dus dat is kennelijk normaal. Heb ook vanavond nog eventjes gekeken naar Thunderbird (e-mail programma) ziet er ook goed uit.

Als ik het voor elkaar krijg om net zoals bij Opera twee pagina's op een scherm te krijgen (zoals afbeelding hierboven), dan stap ik over op Firefox.

Het vergelijken van twee pagina's doe ik nog al eens, dus zou het fijn vinden als dit kan zonder te switchen in Firefox.

dotnlhosting
11/07/04, 14:24
Ik maak gebruik van Mozilla Firefox en heb absoluut nergens problemen mee. Alle sites worden perfect weergegeven.

Ahead-IT
11/07/04, 15:52
Ik gebruik nu al meer als een jaar Opera, en ik heb nog nooit problemen gehad?

superior-is
12/07/04, 10:08
Jij hebt geen problemen met de webhostingtalk.nl website? Ik meen me te herinneren dat als we overschakelen naar een nieuwere vbulletin, dat dan ook de markup ietwat gewijzigd wordt. Dus dat zou het probleem ook wel kunnen oplossen.