PDA

Bekijk Volledige Versie : VMWare en Fedora core 1 gaan niet samen???



2oo4
09/07/04, 01:06
hey

ik weet niet of het hier moet maar het lijkt mij wel :)

Ik gebruik VMWare om een klein test servertje te draaien, dingen op te testen etc.

Maar nu moet ik een .tar.gz untarren en dat wil niet zo, als ik dit doe:
[root@test1 setup]# tar -xvzf libpng-1.2.5.tar.gz
dan zecht die steeds dit :(:
gzip: stdin: not in gzip format
tar: Kind retourneerde status 1
tar: Fout afsluiting uitgesteld na eerdere fouten

Ik gebruik de nieuwe VMWare, 4.5.2 met Fedora core 1

wie ziet wat ik fout doe???

fmanders
09/07/04, 03:20
dit heb ik ook al vaker gehad, ligt niet aan vmware , niet aan fedora , maar aan de inpakker van de tar
meestal is het een tar die ze perongeluk .gz hebben mee gegeven bij het inpakken .
bijv. : tar cf libpng-1.2.5.tar.gz libpng-1.2.5/
zoals je ziet is de z optie niet mee gegeven maar heet ie wel .tar.gz
dus ik zou hem als ik jou was even proberen uit te pakken zonder de z optie ( tar xf libpng-1.2.5.tar.gz ).

btw de v optie is nooit nodig (tenzij je wil weten wat ie percies doet) als je de v optie wel gebruikt pakt ie 3x zo langzaam uit :S
oja en de - voor de opties hoeft ook niet bij tar :D

2oo4
09/07/04, 11:30
Origineel geplaatst door fmanders
dit heb ik ook al vaker gehad, ligt niet aan vmware , niet aan fedora , maar aan de inpakker van de tar
meestal is het een tar die ze perongeluk .gz hebben mee gegeven bij het inpakken .
bijv. : tar cf libpng-1.2.5.tar.gz libpng-1.2.5/
zoals je ziet is de z optie niet mee gegeven maar heet ie wel .tar.gz
dus ik zou hem als ik jou was even proberen uit te pakken zonder de z optie ( tar xf libpng-1.2.5.tar.gz ).

btw de v optie is nooit nodig (tenzij je wil weten wat ie percies doet) als je de v optie wel gebruikt pakt ie 3x zo langzaam uit :S
oja en de - voor de opties hoeft ook niet bij tar :D

Vreemd werkt ook niet, ik heb nu de map gewoon aangemaakt en aangegeven dat die daarin moet untarren maar dan zecht die helemaal niets en hij pakt het bestand gewoon niet uit :huh:

2oo4
09/07/04, 11:55
OK werkte, de ftp waar die op stond had gewoon een stuk bestand geleverd, dankje :)

fmanders
09/07/04, 12:36
dat kon natuurlijk ook nog :)