PDA

Bekijk Volledige Versie : klant koopt server voor BASM bij mij, maar betaald niet!



Rootbox
08/07/04, 20:52
Hey Collega's!

Ik had al eerder gepost over mijn klant die de servers nog niet betaalde. Hij heeft nog altijd totaal niet gereageerd! en de maand van de betaling is al dik voorbij.

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52928

Het zat zo:

IWO belde mij op voor een spoet levering, ik doe vaker zaken met IWO en vertrouwde ze wel. Ik had daar al vaker servers geleverd. Dus ik met spoed 2 servers besteld (waaronder 1 Xeon). en snel geleverd.

Maar er werd niet betaald! (zie andere post) Nu is de maand al dik voorbij en hij reageert totaal niet. Nu had zijn klant voor wie de Xeon server was mij een Windows 2003 server cd gestuurd die ik voor hem er op had gezet. Nu kijk ik bij de naam + adres op het papier.. en zie dat het van Olivier Baum was.

Dat zei mij zo niks, maar een collega begon meteen basm te roepen! Adres gecontroleerd, en was idd van BASM.

Na alle verhalen die ik heb gehoord vermoed ik het volgende: BASM betaald IWO niet, IWO kan mij niet betalen....

Gelukkig heb ik nog een hele goeie vaste baan waar ik deze verliezen mee kan dekken. Maar is natuurlijk niet de manier van zaken doen :)

Meer resultaten over BASM
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=&action=showresults&searchid=201338

Rootbox
08/07/04, 20:53
Ga kijken of ik de servers eventueel aan me werk kan verkopen :)


en dit overkomt mij weer :P

frankske
08/07/04, 21:07
zeer eenvoudig: jij hebt niks met basm te maken, jouw klant is IWO, bij hen gaan aankloppen.

Zij zijn zo stom geweest om hem nog iets te verkopen, t is hun probleem dat die niet betaald! Ze hadden het kunnen weten :)

Friend
09/07/04, 02:57
Klanten die niet betalen zijn een doorn in het oog van iedere ondernemer.

IWO is jouw klant, wat die met de geleverde waar doet moet IWO weten. Late betalingen van zijn klant (kennelijk, maar niet zeker) zijn voor rekening van IWO!

TIPS

Probeer dan bij alle klanten om het maximaal mogelijke vooruit te laten betalen (een bankoverschrijving, binnen europa, is de volgende werkdag voldaan) (bij consumenten maximaal 50% van de aankoopsom, bij zakelijke klanten geldt dit maximum niet en kunnen onderling afspraken worden gemaakt.). Geef bij vooruitbetaling eventueel een tegemoetkomende korting (beter dan maanden achter je geld aan moeten lopen).

Neem in de koopovereenkomst, die zij ondertekenen en retour sturen (welk bedrijf heeft er nu geen fax? of kan de getekende overeenkomst inscannen en mailen) op dat pas na betaling 'het gekochte' eigendom wordt van de klant (heet eigendomsvoorbehoud).

Heb je deze 2 mogelijkheden gevolgd dan is het probleem nog leuk af te ronden door beslag te laten leggen op de banktegoeden. Dit is een redelijk eenvoudige ingreep, moet wel door een advocaat (meen ik) worden uitgevoerd, maar bieden meestal wel het gewenste resultaat. Beslag laten leggen op de bankrekening(en) is voornamelijk leuk vlak voor loonuitbetaling van het personeel.

Laatste tip voor nu, leg alles vast; contracten, leveringsvoorwaarden (hebben pas waarde als deze ondertekend zijn door een bevoegde persoon, zijn anders waardeloos zlefs als deze gedeponeerd zijn bij KvK of arr-rechtbank), een vooraf afgesproken betalingsschema incl. incassokosten (voor wiens rekening deze komen deze, hoeveel het minimaal is en wat het percentage is). Welk recht van toepassing is etc etc.
Alles wat op papier staat en waarvoor door de klant getekend is ligt vast en daaover bestaan dus geen variaties!

keys
09/07/04, 04:52
Basm gedupeerde 542

Hoi,

Dit maakt me echt kwaad.
Wij hebben jammer genoeg ook iets gelijkaardigs voorgehad in die richting. 2003 Bij de start van onze activiteiten hadden we gepland 2 servers te leasen.

Dit via BASM als tussenpersoon, ja wisten wij toen veel ... :s

Overéénkomst op papier:
Bij de start betaalden we een mooie som aan basm waaronder setup kosten en windows licentie. Daarna een maandelijks vast bedrag voor server onderhoud en traffic ...

Het duurde niet erg lang (3 maanden) of ineens waren onze beide servers offline. Gewoon offline zonder enige technische storing of verwittinging op voorhand. Bleek dat de facturen van de leverancier van basm gewoon niet werden betaald door basm. Ondanks onze betaling aan basm.

Feit is, dat NU pas meer dan een jaar later we het contract te pakken hebben gekregen van de leverancier waar basm het voor ons had geregeld.

Dat onze grote verbazing blijkt:
1. Dat we de servers niet leasen zoals overééngekomen met basm maar gewoonweg huren. (wat toch een groot verschil is)
2. De windows licentie NIET van ons is
3. We een aanzienlijk bedrag nog moeten betalen aan de leverancier van basm.

Van bedrog en oplichterij gesproken, ik weet er gewoon geen betere woorden voor.

Meteen ook een les om te onthouden: we werken nooit meer met tussenpersonen maar rechtstreeks met ECHTE bedrijven.

Qubix
09/07/04, 08:43
@ Rootbox en Keys:

Wat sneu voor jullie dat je in zulke problemen komt door het onproffesionele gedrag (mag ik "crimineel" zeggen?) van BASM.

In de voorbije 4 jaar heb ik nog niet veel goeds gehoord over BASM.

Hopelijk wordt het snel opgelost...

mvg

dreamhost_nl
09/07/04, 10:59
3. We een aanzienlijk bedrag nog moeten betalen aan de leverancier van basm.


Hoe moet ik dat zien? Je had toch geen overeenkomst met die partij en je hoeft dus niet voor schulden van je tussenpersoon op te draaien??

Keuningen
09/07/04, 11:11
Tja de wereld is vol met klanten die graag morgen hun server nog thuisbezorgd willen hebben en er liever niks voor willen betalen. Daarom laat ik server leveringen hier op kantoor alleen maar weggaan op basis van vooruitbetaling.

Dan heb je altijd nog de mensen die dan achteraf als de vooruitbetaling binnen moest zijn gaan mailen van ... "kan het niet op rekening" ... en dan moet je gewoon dat niet doen.

nutnet
09/07/04, 20:30
spoet levering??

Ahead-IT
10/07/04, 15:32
Het zelfde hier, steeds vooruitbetalen tenzij het vaste klanten zijn.

BASM (eigenlijk één persoon) is gewoon een hopeloze zaak, geen enkele deal dat hij sluit loopt blijkbaar goed af. Als je een cotract in je handen hebt, gewoon een incassobureau sturen of onmiddelijk klacht indienen.

Desmond
11/07/04, 02:15
Tja de wereld is vol met klanten die graag morgen hun server nog thuisbezorgd willen hebben en er liever niks voor willen betalen. Daarom laat ik server leveringen hier op kantoor alleen maar weggaan op basis van vooruitbetaling.


Dit is ook onze policy. Van de 50 servers die er per week uit gaan gaan er 45 op basis van vooruitbetaling. Puur omdat het allemaal niet meer te vertrouwen is. Heb je een persoon van 16 jaar met hosting bedrijf, koopt een server op rekening, heeft geen zin meer, pappa zegt het mag niet meer of de hond gaat ineens dood en hij laat zichzelf failliet verklaren dan ben je gewoon je geld kwijt. De 5 andere klanten zijn goede bekenden, mensen die meer dan 10.000 hebben gekocht (al wil dat ook niet altijd alles zeggen, eerst 5 ordertjes vooruit daarna dikke order op rekening vragen).

XS-24
11/07/04, 11:35
http://www.buyaserver.be:


Internal Server Error


http://www.servershop.nl:


Op dit moment is ServerShop Nederland met een interne reorganisatie bezig.

Schiet niet op zo :).

Rik-edit:Blijf nu eens on-topic :mad: , deze keer zijn het punten voor je, gebeurd me een beetje te vaak bij jou!

Ahead-IT
11/07/04, 12:57
Origineel geplaatst door sity webhosting
Schiet niet op zo :).
Je hebt nog steeds ezeeserver ;)

mguilmot
12/07/04, 21:16
In de voorbije 4 jaar heb ik nog niet veel goeds gehoord over BASM.


Helemaal in het begin van BASM was het nog goed.

Toen kreeg je nog 'degelijke' support. Ja, zelfs na dat je betaald had ;)

En toen ging het bergaf, naar hetgeen iedereen ondertussen wel kent.

waterboy
13/07/04, 02:25
k denk dat er maar een slimme stap is voor olivier baum, en dat is zijn boeken sluiten en weer met een taxi gaan rijden (of wat ie ook voor werk deed)

microboy
20/07/04, 09:47
''Maar er werd niet betaald! (zie andere post) Nu is de maand al dik voorbij en hij reageert totaal niet''

hm, wat ben ik blij dat ik deze forum betreden ben...

gozer.. vragie, je heb neem ik aan al gefactureerd... herinering..., en aanmaning .. gestuurd...

als je niet he gedaan, stuur die... nog niet betaald..... mail me,... ik ken nog een goed incassobureau, je krijgg je gevraagde bedrag.. en de bureau trekt wat ''EXTRA'' kosten aan IWO

dit is een 'MUST'' om dit stopppen, smijd de ijzer wanneer het heet is is de spreekwoord toch?:D

heter dan dit word het niet...als je dit nu niet stopr, dan kom je zeer onpro over, en denkt IWO, hei lkkr zeg, we hoeven niet te dokken. :D

spoed of geen spoed....binnen hoeveel uur wordt spoed server geleverd?.. aan de bank, iets extra's betalen, kan je ook een spoedbetaling treffen dat het de volgende dag de mooie cijfertjes in je bank staan :D

Cereal
20/07/04, 11:43
Ok, en nu in het nederlands? :)

superior-is
20/07/04, 13:00
Precies Cereal!

Microboy ik kan er geen touw aan vastknopen noch chocolade van maken. Zou je a.u.b. aan gewoon duidelijk Nederlands willen houden, want zo snapt niemand het + je kan daar waarschuwingspunten voor krijgen.

microboy
20/07/04, 14:24
ik had de ander tpoic over zijn probleem niet gelezen sorry :D

hmm ok..

ik ga maar weer, ik heb niks in te brengen hier :(...:D

notitiie voor jezelf: ''beter lezen volgend keer:D''

Rootbox
21/07/04, 03:06
Kleine update,

niet vorige weekend maar weekend ervoor hebben we al onze servers verhuist naar een andere colocatie waar we per direct terrecht konden. Op 2 servers na waar we het ww niet van wisten. Ik had Thomas van IWO Group gebelt voor zijn 2 servers. Inmiddels had de beveiliging ook gebelt naar Thomas dat ik wat servers kwam ophalen.

Thomas was ineens poeslief en ging meteen een check sturen. Noway, dan neem ik meteen de servers mee. Hij ging het per spoed overmaken en een screenshot sturen. Ok, khad nog wat hoop in de zaak.

Maandag krijg ik opnieuw bericht, hij wil de dure Xeon server niet meer. Enkel de goedkope intel welke ik erbij had geleverd. Hij zou deze direct betalen. Maar om het goed te maken mag ik naar zijn bbq komen! toffe kerel :)

Nu 1,5 week later. Natuurlijk geen betaling. En de toegang tot de server ruimte ontzegt. Ik mocht wel mijn eigen servers op gaan halen.

Afgelopen nacht naar novaxess gereden, mijn servers + de Xeon en de Intel meegenomen. Nu na ruim 2 maanden, en veel loze beloftes vond ik wel dat ik aan mijn kant mijn best had gedaan. Helemaal nu hij na 2 maanden aankomt dat hij de dure xeon welke voor basm was niet meer hoefde. Hij had de intel voor basm geinstalleerd.

Eind goed al goed. Ik heb nu 2 mooie 1U servers :)

100% van mij want ze zijn nooit betaald, en de wettelijke betalingstermein allang verstreken.

Cereal
21/07/04, 10:21
Goed gedaan :)

Ik IWO wel een rekening sturen voor de serverhuur van 2 maanden, voor 2 servers natuurlijk.

microboy
21/07/04, 11:01
''Enkel de goedkope intel welke ik erbij had geleverd. Hij zou deze direct betalen. Maar om het goed te maken mag ik naar zijn bbq komen! toffe kerel ''

hm, lat me ook 2 topservers bestellen ij jou:D, en ik nodig je ook uit voor een BBQ, is goed? mooi deal toch ?:D hihih


mooi geregeld root...

SeppaR
21/07/04, 12:32
Origineel geplaatst door microboy
''Enkel de goedkope intel welke ik erbij had geleverd. Hij zou deze direct betalen. Maar om het goed te maken mag ik naar zijn bbq komen! toffe kerel ''

hm, lat me ook 2 topservers bestellen ij jou:D, en ik nodig je ook uit voor een BBQ, is goed? mooi deal toch ?:D hihih


mooi geregeld root...
Sorry hoor, maar hoe oud ben jij? :o
Je zegt dat je in de "Server Bouw" zit, je hebt geen KVK, je Nederlands is ongeloofelijk gebrekkig,en dan nog al die kinderachtig expressies zoals "hihihi" zet mij aan het denken. :)

Ahead-IT
21/07/04, 14:49
Assemblage van serversystemen komt trouwens professioneler over.

Anyway, zeer goed dat je de servers terug hebt. Langer wachten met het ophalen van de servers was hoogst afgeraden.

microboy
21/07/04, 15:20
''Sorry hoor, maar hoe oud ben jij?
Je zegt dat je in de "Server Bouw" zit, je hebt geen KVK, je Nederlands is ongeloofelijk gebrekkig,en dan nog al die kinderachtig expressies zoals "hihihi" zet mij aan het denken''

zo man seppar wat zijn wij vijandig :P

ben 17, dus das is dat..
ik heb geen bedrijf, en ben daar niet bevoegd voor
Met het bouwen van servers ben ik niet commercieel bezig, voorlopig dan. Ik doe aan vrije handel.

Als de kvk jou zo geliefd is haal ik wel vanmiddag eentje is goed ?:D
KvK papier stelt niks voor, je kan het voor 15 euro halen... en van zo ver ik het begrepen heb...1stchoise op de forum heeft een ongeldige KvK numer...ik kan ook dat zetten, maar doe het niet, ik hoef niks te bewijzen tegenover de medeforumbezoekers...

en : hihihhi
das mijn manier van lachen, als het je niet bevalt de manier ik mijn lachen uitdrukt in de forum report je het maar aan de mods.

problemen?

mijn nederlandse taal?, dit is een forum, en geen philips vergadering, kan me ook zo zeer niet schelen, ... als je begrijpt wat ik in een post zet is al voldoende.

nog iemand anders die problemen heeft met mijn nl ?

ik hoop dat ik je met deze aanvullende post in de toekomst geen botsingen plaats zullen vinden tussen ons. :)

mihosnet
21/07/04, 15:25
Het is beter als je goed Nederlands gebruikt, iedereen doet dat. Leest gewoon veel gemakkelijker. Een mod heeft je daar al een keer op gewezen.

FSCJasper
21/07/04, 15:31
En voor 15,- kan je geen kvk inschrijving regelen ;)

Als je gewoon ABN gebruikt,is het voor iedereen makkelijker te begrijpen..dus ookal is het geen Philips vergadering,een beetje duidelijk overkomen mag wel :)

Landalf
21/07/04, 17:10
Goed.
Ik ben Thomas GEERAERTS van IWO Group bvba
Laten we voor alle duidelijkeven alles op een rijtje zetten!

Eerst en vooral was het ROOTBOX die openstaande facturen had naar IWO Group toe.
Wij huren bij novaxess een aantal racks, waarvan Rootbox er ééntje deelde.
Heel eenvoudig deelden we de kostprijs van het rack door twee en factureerde ik hem zijn helft aan.

Hij stond op het moment dat ik die servers bestelde al lang met een factuur over datum. Met andere woorden, hij moest mij dus dringender betalen dan ik hem.
Soit, hij levert de servers goed, hoewel niet alles meteen in orde was en de afgesproken levertijd ruim een week overschreed. Tot daar nog aan toe.
Hij maakte mij netjes een factuur op voor die servers.

Wij waren duidelijk van mening dat HIJ eerst ZIJN facturen moest voldoen, alvorens wij zijn factuur zouden betalen.

Soit, na een aantal weken verder treden er hardware problemen op met de Xeon server. Hetzij problemen met de SCSI RAID in die server aanwezig.
Na veelvuldig aandringen ondernam hij, als hardwareleverancier, na 2 dagen GEEN actie om dit probleem op te lossen.
Die dag besliste ik, en terrecht, dat hij die server kon terugnemen. Defect materiaal is niet voor mij bestemd.

Nog een aantal dagen verder...
Ondertussen is het verschil tussen het openstaand factuur van die éne server die er nog hangt, en effectief werkt, minus de openstaande facturen van rootbox aan IWO slechts 200 EUR.
Afgelopen avond gaat rootbox naar het datacenter en neemt de twee servers mee.
Desondanks ik goede inlichtingen had meegegeven aan de security (lees: claim aan het datacenter)

Gisteren heb ik tevens het resterende factuur bedrag op zijn rekening overgeschreven, begeleidende van een e-mail dat dit de afrekening was. Met andere woorden, ik had verder geen openstaande facturen meer, en zijn openstaand bedrag werd daardoor ook vereffend.

De dag van vandaag zit de situatie dus lichtelijk anders in elkaar:
- IWO is de wettelijke eigenaar van de server (lees wetboek: de overdracht van eigendom wordt van kracht bij te betaling aan de leverancier)
- IWO zal het datacenter claimen voor de slechte werking van de security, vermits er duidelijk DIEFSTAL was
- IWO zal GEEN claim naar Rootbox uitgeven als de server VANDAAG terug ter plaatste hangt, inclusief data, netwerverbindingen,...
In alle andere gevallen zal IWO een officiële klacht neerleggen tegen rootbox op verdenking van diefstal van eigendommen.

Om een lang verhaal kort te maken. Hetgeen rootbox had te zeggen klopt gedeeltelijk, maar daardoor is het verhaal nog helemaal NIET af!
Voorlopig ligt dit dossier reeds bij mijn advocaat die, indien nodig, onmiddellijk de nodige stappen zal ondernemen.
Daarbij is een volledige copy gevoegd van de laster en eerroof aan ons bedrijf toe die gepubliceerd zijn op dit forum.

Met de meeste hoogachting,

Thomas GEERAERTS
zaakvoerder
IWO Group bvba

os2lover
21/07/04, 21:12
BASM heeft alleszins zijn verplichtingen tov. IWO vervuld, zoals overeengekomen was met Thomas. Ook de technieker die opgeroepen werd om een dringend interventie uit te voeren, in opdracht van Thomas, is ondertussen betaald.

Feit blijft ondertussen wel, dat één van onze servers nu bijna 24 uur uitligt, dat onze klanten ongeduldig worden, en we blijkbaar niet echt opschieten.

Zoals Thomas al aanhaalde was er inderdaad een ernstig hardware-probleem met de SCSI-raid in de Xeon-machine, het was gewoon onhoudbaar om die server op die manier te blijven gebruiken.

Grumpy
21/07/04, 22:39
Origineel geplaatst door microboy
mijn nederlandse taal?, dit is een forum, en geen philips vergadering, kan me ook zo zeer niet schelen, ... als je begrijpt wat ik in een post zet is al voldoende.

nog iemand anders die problemen heeft met mijn nl ?


Ik denk dat superior-is al duidelijk genoeg is geweest.


Origineel geplaatst door superior-is
Microboy ik kan er geen touw aan vastknopen noch chocolade van maken. Zou je a.u.b. aan gewoon duidelijk Nederlands willen houden, want zo snapt niemand het + je kan daar waarschuwingspunten voor krijgen.

Deimos
21/07/04, 22:43
Kunnen jullie dit niet gaan uitzoeken via een Advocaat of iets dergelijks? Want nu komen jullie echt over als een stel onrustzaaiers en ruziezoekers.

- IWO is de wettelijke eigenaar van de server (lees wetboek: de overdracht van eigendom wordt van kracht bij te betaling aan de leverancier)

Volgens het wetboek bent u inderdaad pas de eigenaar zodra er is betaald. Dat was tot op de dag dat de server is weggehaald niet gebeurd dus staat rootbox in zijn recht om het contract aangaande de levering eenzijdig te vernietigen.

- IWO zal het datacenter claimen voor de slechte werking van de security, vermits er duidelijk DIEFSTAL was
Zoals al is vermeld rootbox is en was ten tijde de eigenaar van de apparatuur. Datacenter valt dan ook niets te verwijten.
[quote- IWO zal GEEN claim naar Rootbox uitgeven als de server VANDAAG terug ter plaatste hangt, inclusief data, netwerverbindingen,...
In alle andere gevallen zal IWO een officiële klacht neerleggen tegen rootbox op verdenking van diefstal van eigendommen.[/quote]Ook nu geldt dat rootbox eigenaar is. Dat er inmiddels is betaald maakt niet meer uit. Rootbox heeft immers de levering nietig verklaard. En staat volkomen in zijn recht.

Weet bovenstaande niet 100% zeker maar ik zou zeggen bel een advocaat en neem dit geruzie aub mee naar een niet openbaar medium.

Koster
21/07/04, 22:56
Even korte opmerking: IWO betaald rootbox niet omdat rootbox nog een factuur had openstaan?

Kom op zeg! Of je verrekend dit meteen of je betaald gewoon je eigen facturen. Jij moet eerst betalen en dan betaal ik jou is een principe dat ze op de kleuterschool nog steeds gebruiken.

microboy
21/07/04, 23:31
Origineel geplaatst door Grumpy


Ik denk dat superior-is al duidelijk genoeg is geweest.



kijk wel veder dan je neus lang is, heb je de reactie op die post gelezen ?

genoeg...je wijkt af van het probleem...
ik zal voortaan wel ABN gebruiken zodat jullie weer niet uit verveling onzinnige post op me afsturen..... ik zou maar eens een loep onder beyonder houden, zover ik gelezen heb doen jullie geen ene moer om hem beetje te ''temmen''...

maar ja, niet mijn zaken, ik ben geen mod..

Pittster
29/07/04, 23:39
Origineel geplaatst door os2lover
Feit blijft ondertussen wel, dat één van onze servers nu bijna 24 uur uitligt, dat onze klanten ongeduldig worden, en we blijkbaar niet echt opschieten.

Goh, en dan die andere 500 klanten die de dupe zijn geworden van jouw praktijken. Schiet idd niet echt op.

Ik zou zeggen.. koop een 128Kb upload lijn. Zet je 386 neer.. en hosten maar!

Mikey
30/07/04, 01:04
Origineel geplaatst door os2lover
BASM heeft alleszins zijn verplichtingen tov. IWO vervuld, zoals overeengekomen was met Thomas. Ook de technieker die opgeroepen werd om een dringend interventie uit te voeren, in opdracht van Thomas, is ondertussen betaald.

Feit blijft ondertussen wel, dat één van onze servers nu bijna 24 uur uitligt, dat onze klanten ongeduldig worden, en we blijkbaar niet echt opschieten.

Zoals Thomas al aanhaalde was er inderdaad een ernstig hardware-probleem met de SCSI-raid in de Xeon-machine, het was gewoon onhoudbaar om die server op die manier te blijven gebruiken.

ach die 24 uur op de laatste downtime door niet betalen kan er vast wel bij hoor. Er is vast geen klant die er raar van opkijkt.

Pittster
30/07/04, 19:33
Origineel geplaatst door Mikey


ach die 24 uur op de laatste downtime door niet betalen kan er vast wel bij hoor. Er is vast geen klant die er raar van opkijkt.

That is so true :) Slam dunk my man.

Sorry mensen, maar het lijkt mij duidelijk dat meneer Baum weinig medeleven krijgt :)

c0ld phr34k
03/08/04, 20:24
En terecht.
Ik had 2 domeinen bij BASM besteld en dat is ondertussen toch al een week geleden. Dus ging ik op hun irc channel eens vragen of ze het bedrag al ontvangen hadden. Het duurde redelijk lang dus ik vroeg: En?. En hopla, ik werd geflamed door os2 en rosa en vervolgens gebanned omdat ik mij verdedigde tegen hun onterechte reacties.

Het ziet er naar uit dat als BASM een gesprek niet kan winnen ze de winnaar gewoon bannen(net zoals op hun en de hostingpoint fora).

mguilmot
03/08/04, 22:37
Is niks nieuws dit he.

Die ***** van een Baum doet het zo al jaaaaren :)

Raar ventje. Raar dat die nog klanten trekken :)

WH-Tim
06/08/04, 01:25
Ik hoop toch niet dat hetgeen dat ik gelezen heb in andere threads dat dat klopt..

Dat boxke partner is, of inkoop, of samenwerkt, of zelfs BOXKE is.

Indien dit wel zo is, dan heb ik de blijde mededeling dat ook BASM vanaf nu ook op mijn blacklist staat. De root-users van boxke kunnen me vast en zeker nog wel herinneren..

WH-Tim
06/08/04, 01:28
Origineel geplaatst door c0ld phr34k
En terecht.
Ik had 2 domeinen bij BASM besteld en dat is ondertussen toch al een week geleden. Dus ging ik op hun irc channel eens vragen of ze het bedrag al ontvangen hadden. Het duurde redelijk lang dus ik vroeg: En?. En hopla, ik werd geflamed door os2 en rosa en vervolgens gebanned omdat ik mij verdedigde tegen hun onterechte reacties.

Het ziet er naar uit dat als BASM een gesprek niet kan winnen ze de winnaar gewoon bannen(net zoals op hun en de hostingpoint fora).

Dit klinkt als: we laten de klant wekenlang/maandenlang wachten, we zeggen dan opeens dat we dit niet via IRC afhandelen en dat het ZIJN fout is, dat je dan hun nieuwe manier moet gebruiken. Ondertussen is het domein al geregistreerd en zeggen ze dat ze niks meer voor je kunnen doen, je zult een nieuw domein moeten zoeken..

waar komt me dat nou zo bekend van voor ^^

Netallica.be
10/08/04, 21:19
Origineel geplaatst door mguilmot
Is niks nieuws dit he.

Die ***** van een Baum doet het zo al jaaaaren :)

Raar ventje. Raar dat die nog klanten trekken :)

Hun website doet niets vermoeden over hoe het bedrijf werkt, en als je dan verschillende hosts langs elkaar legt dan blijkt snel dat hun prijzen inderdaad zeer aantrekkelijk zijn. Zo zijn er velen die net zoals ik bij hen terecht kon. Ik weet nog dat ik voor ik wat bestelde op het forum niet kon registreren zonder activatie van hen, en toen ik achteraf mailde met wat mijn concrete interesses waren kon dat blijkbaar wel (enkele domeinen en 300mb webspace). Ik denk dat ze dat ook alleen toelaten in een periode wanneer er weinig klachten zijn omdat ze dan weer een aantal maanden vlot draaien, want nog geen maand na de activatie gingen mijn sites plat voor een week of 3-4. Daarna liep het weer ff goed, tot gisteren, weer van hetzelfde. Ik ga toch echt eens kijken wat daaraan te doen valt nu, de maat is vol...

Wie weet een site starten om de gedupeerden van dat flutbedrijf samen te brengen ;)

R__D
03/09/04, 11:35
Nou ja ik ben blij voor rootbox dat nou de grootste problemen zijn opgelost, en dat ze nu fijn bij ons in het datacentre staat :)
Maar goed, ik zelf heb ook geregeld problemen gehad met BASM helaas. Zelfs met een simpel domeintje, welke ik toendertijd had aangevraagd gingen hun al de mist in. 1e jaar ging vlekkeloos totdat er opnieuw betaald moest worden van onze kant. Wij hadden nooit en te nimmer een factuur ontvangen en onze domein was al zeker een week voor het huidige "contract" afgelopen was al down :( Goed, kan gebeuren ikke bellen met BASM helpdesk. Ten 1e waren die heeeeeeel moelijk te bereiken, dus ik maar mailtje sturen.
5 minuten later kreeg ik netjes mailtje terug met daar ijskoud erin : Het domein is niet bij ons geregistreerd maar bij compu-tools.be o.i.d Zoek het daar maar mee uit ! EN DIT IS SERVICE?! niet echt :)

Ikke toch maar mailen met computools en zowaar zelfde dag was mijn domein weer online! super service van computools overigens. Hun hebben mij zelfs helemaal geen factuur gestuurd hierover! Computools was gekapt met leveren aan BASM omdat compu er veel problemen mee had ;) Logisch!

End of file :)

Landalf
03/09/04, 11:43
Ook ik heb ondertussen alle contracten met BASM verbroken.
We hadden duidelijke afspraken gemaakt rond afbetaling van zijn achterstallige facturen.
Hij kon zich hier, weer eens voor de zoveelste keer, niet aan houden.
Als het spelletje blijft duren en niet opgelost geraakt voor 20 september, stap ik meteen met m'n advocaat naar de rechtbank.

Misschien zou het niet slecht zijn, een website voor gedupeerde klanten van BASM.
Nog interessanter is een 2e deel aan de website met gedupeerde leveranciers van BASM. Zo kunnen we gezamelijk een klacht indienen tegen zijn wanbetaling. (Lees: aanvraag faillisement, conclusie, geen last meer van BASM)

XBL
05/09/04, 22:17
Origineel geplaatst door Landalf
Misschien zou het niet slecht zijn, een website voor gedupeerde klanten van BASM.
Nog interessanter is een 2e deel aan de website met gedupeerde leveranciers van BASM. Zo kunnen we gezamelijk een klacht indienen tegen zijn wanbetaling. (Lees: aanvraag faillisement, conclusie, geen last meer van BASM) Hoewel ik me in de daadwerkelijke discussie niet ga mengen (want dat zoekt men zelf maar uit, omdat het blijkbaar toch iets gecompliceerder ligt dan topicstarter melde), wil ik nog wel even reageren op een anti-basm site.

Opzich een leuk initiatief, waar ik ook aan wil meewerken (ben ook klant van BASM, schijnt, aangezien ik eerst Hosting Point klant was). Dus als iemand dit initiatief start: ik wil zeker helpen (maar ga er zelf niet direct aan beginnen, omdat ik dan ook veel dingen zal moeten afhandelen en daar geen tijd/zin in heb). Maar ga dit dus niet allemaal overleggen in dit topic, omdat dit topic daar niet voor bedoelt was.

Jochem

Anestheologist
06/09/04, 04:08
Mja dat van die site zou ik zeker en vast niet doen ! Kan BASM nog een klacht tegen jou indienen voor broodroof en eerroof ! Je gaat toch ook geen site opstarten omdat de bakker om de hoek geen kwalitatieve produkten naar buiten brengt.
En toch zal dit slechte reclame zijn, en toch zullen er ondanks die slechte reclame nog steeds mensen naar die bakkerij gaan.


PS Jochen, jij hebt een bedrijf en jij zou een concurrent publiek afbreken. Beetje laag vind ik dat, je ongeloof eens uitspuwen ok, maar meewerken aan zo een site :O

Landalf
06/09/04, 13:52
Het publieke verzamelpunt is gemaakt:

http://basm.gedupeerden.be

Het is een publiek forum waar iedereen zijn ding kan doen. Ons bedrijf is hierin geen betrokken partij, en enkel de persoon die het forum opstart.
Er staat duidelijk omschreven dat IWO Group bvba niet aansprakelijk gesteld kan worden voor de inhoud. We hebben het forum ook opgestart met juridische medewerking van onze advocaat.

Veel plezier zou ik zeggen!

smurf
06/09/04, 14:18
Ben eventjes naar de site geweest.

Wat ik vreemd vind is het spam forum waar je berdijven vraagt om aanbiedingen voor Basm gedupeerden te posten... Is dat niet een beetje over the top?

Ik denk niet dat het opportuun is om actief naar klanten te vissen van een bedrijf die het moeilijk heeft, enerzijds uit respect voor de concurrent, anderzijds denk ik dat het niet echt strookt met de algemeen aanvaarde handelspraktijken en hoop ik dat BASM klanten zelf de weg naar een andere host vinden.

Landalf
06/09/04, 15:00
Daarin heb je gelijk.
SPAM is verwijderd uit het forum.

Wat vind je er verder van?

Anestheologist
08/09/04, 01:33
Ik vind het een trieste actie!

Ik snap niet wat het nut + doel is van die opzet.
Hoe BASM zijn bedrijf leid is triest dat geef ik toe, maar zo een actie vind ik verregaand. Dacht toch dat je iets volwassener was.

Wat is uw standpunt (IWO) tegenover een concurrent als BASM, wat wil je bereiken?

Bij mij zit het gewoon verkeerd dat jij als concurrent aan zo iets begint. En let op "als je in een stront roert begint hij te stinken" ;)

PS: als ik jou een mes geef, en jij steekt iemand neer ben ik dan aansprakelijk? :)

XBL
08/09/04, 08:26
Ok, misschien stom dat een hoster het begint, maar ik weet niet of je persoonlijke ervaringen hebt met BASM? Maar ik beschouw BASM niet als een concurent/collega/conculega. Ik heb persoonlijk bij BASM gehost, zit er eigenlijk nog steeds, maar doe er niets mee. Lees ook even de berichten @ wht en webhosters.

Dan vind ik dit een goed initiatief, om zo andere klanten te waarschuwen en collectief iets te ondernemen tegen deze oplichters.

Jochem

Landalf
08/09/04, 09:56
Wat mijn eigen persoonlijke standpunt is?

Luister, ik heb, net als meerdere leveranciers van basm, ernstige problemen met achterstand van betalingen. (we spreken concreet over enkele 1000en Euros)
Ik wil mijn belangen als onafhankelijk webhoster gewoon verdedigen en wil gedupeerde verder helpen.
Ik weet dat er wel meer leveranciers zijn die dezelfde achterstand hebben bij BASM en als we ons op deze manier kunnen samen roepen, is het makkelijk om een gezamelijke claim in te dienen.

Trouwens, ik haal geen concurenten/collega's door het slijk. Voor mij is BASM niets meer en niets minder dan een frauduleus bedrijf. Ik wil met dit forum eerder de belangen verdedigen van mijn ECHTE collega's/concurrenten, zij die wel een faire politiek voeren en ook nog geld moeten trekken van BASM.

Het wordt tijd dat het gedaan is met OB. En het einde lijkt in zicht.

fusehost
08/09/04, 10:48
incasso al ingeschakeld?

Landalf
08/09/04, 10:52
Wees gerust.
De zaak is aan het rollen.
Hij heeft nog tijd tot 20 september. Dan wordt het meteen een dagvaarding door onze advocaat.
Als er zijn die mee in de boot willen stappen, laat maar weten op het forum!

c0ld phr34k
08/09/04, 16:48
yup, kheb nog 32 euro daar :p. niet veel maar toch.
btw Landalf: heb ik jou niet eens een paar keer gezien op hun IRC?

Landalf
08/09/04, 16:51
Origineel geplaatst door c0ld phr34k

btw Landalf: heb ik jou niet eens een paar keer gezien op hun IRC?

Zou inderdaad kunnen.
Ik probeer op verschillende manier contact met hun te zoeken, maar raak snel weer gebanned :s

c0ld phr34k
08/09/04, 17:04
idd, ik ook, ik had er 2 domeinen besteld en na 2 weken (wat al fameus lang is) ging ik er eens achter vragen. Na te horen gekregen te hebben dat ik paar papieren moest doorfaxen deed ik dit en ging ik weer weg. (twas al 2-3 weken betaald). Omdat de domeinen na nog een week niet online waren besloot ik maar weer eens op hun IRC te gaan. Na het zeggen van hallo werd ik gebanned (de gline van 6 maand die eerst gecancelled was werd weer ingezet).

En die gline kreeg ik eens omdat ik in hun irc www.superdomeinen.be had laten vallen (reden: superdomeinen.be moest nog geheim blijven terwijl dat er al een channel van is :s).

Ik vind gewoon dat als os2 geen fatsoenlijk sociaal contact kan maken met zijn medemens (die bovendien klant is) moest hij nooit starten met BASM wetende dat hij elke dag klanten moest helpen voor de services die hij bied.

Anestheologist
09/09/04, 00:55
Ik keur het gedrag van BASM totaal niet goed, en troost je lang geleden ben ik er zelf nog klant geweest.

Maar ik snap jouw actie gewoon niet, als het over grote bedragen gaat daag em dan voor de rechter ipv je tijd te steken in een forum.

Gedupeerden? Kan jij de gedupeerden helpen ? Volgens mij niet ;)
Want als BASM er niet meer is, krijgen ze toch hun geld niet terug.

PS: je kan altijd poging doen mij het duidelijk te maken ;)

Landalf
16/09/04, 13:35
Origineel geplaatst door Anestheologist
Maar ik snap jouw actie gewoon niet, als het over grote bedragen gaat daag em dan voor de rechter ipv je tijd te steken in een forum.


Je hebt volledig gelijk.
Ieder voor zich dan maar :-) dat maakt het ook makkelijker.

Forum is terug offline... Had gehoopt op meer succes.
En inderdaad, tijd in het forum steek ik niet. Nog 4 dagen heeft hij om te betalen, en dan is het inderdaad hoog tijd voor de procedure te starten tegen hem in de handelsrechtbank!

Websspace
16/09/04, 14:32
Haha, in de Google Adsense op deze pagina krijg je nu al reclame voor een advocatenbureau.