PDA

Bekijk Volledige Versie : about:blank is reclamepagina



IT-worX
08/07/04, 15:23
Beste

Niet dat dit een vraag is over webhosting etc maar ik vermoed dat enkelen hier mss een oplossing op weten.

Als mijn broer IE opent, stond het opstartscherm op één of andere site. Sinds enkele dagen is dit about:blank geworden. Op zich geen probleem, maar deze staat vol reclame en popups. Dus niet zo "blank" als hij zou moeten zijn. Geprobeerd om dit via de instellingen te veranderen maar IE blijft koppig en telkens opnieuw toont hij dezelfde pagina. Ook na reboots etc...

Heb al ad aware laten draaien, maar zelfs deze haalt niets weg.
Ik denk dat ik in die hosts file moet kijken hiervoor, maar waar vind ik deze dan?

Groeten
Kris

The MAzTER
08/07/04, 15:25
spyware :O


gewoon ff de about:blank pagina opzoeken op je hd en de content er in wissen en daarna <HTML></HTML> erin zetten

V. Kleijnendorst
08/07/04, 15:27
http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html

:)

Verwijder niet alles wat het programma aangeeft ander ben je ook (delen van) msn messenger en dergelijke kwijt

Mr. Snooby
08/07/04, 16:40
En uiteraard nog Spybot S&D en Ad-Aware even laten scannen.

Ber|Art
08/07/04, 16:42
En SpyHunter voor de backweb Spyware :)

sid275
08/07/04, 16:56
about:blank is heel moeilijk te verwijderen , geen enkele spyware remover doet dit....

IT-worX
08/07/04, 17:45
sid275 heb ze idd allemaal even geprobeerd en geen heeft het opgelost...
maar vanwaar haalt IE dan zijn info om about:blank te koppelen aan een website? windows slaat toch iets op in een tekstbestandje (hosts.xxx) voor als je zonder nameservers werkt? alé tis wel de kwestie van de klepel en de klok maar denk wel dat jullie het begrijpen

The MAzTER
08/07/04, 17:49
probeer eens: extra->internet opties->Programma's->Webinstellingen herstellen

ardjan
08/07/04, 18:10
Ik geloof dat about:blank geen normaal .html-bestandje is. Het zit in een .ini of .dll bestand en is dus niet zomaar te wijzigen (zonder de juiste middelen). Zoek eens op Google of zo naar een oplossing.

IT-worX
08/07/04, 19:21
Google geeft geen oplossingen (of toch geen relevante) en de oplossing van the mazter werkt ook niet :s

V. Kleijnendorst
08/07/04, 19:35
Weet je zeker dat HijackThis niets vind?

IT-worX
08/07/04, 20:51
Ik denk dat mijn probleem hierbij ligt
http://www.virusalert.be/?show=virus&id=437

HijackThis heb ik moedwillig gemeden:aangezien ik bestanden kon verwijderen die niets te maken hadden met het probleem...Veiligheidshalve dus...

sid275
08/07/04, 21:04
http://www.google.be/search?q=about%3Ablank+hijack&ie=UTF-8&hl=nl&meta=

gaan allemaal over jou probleem ...

V. Kleijnendorst
08/07/04, 21:04
Origineel geplaatst door IT-worX
HijackThis heb ik moedwillig gemeden:aangezien ik bestanden kon verwijderen die niets te maken hadden met het probleem...Veiligheidshalve dus...

Hijack this geeft een lijst met programma's / instellingen die je browser hebben gewijzigd. Je kiest zelf uit een lijstje welke je verwijdert.

Leandros
08/07/04, 21:10
Kijk gewoon effe in de HTML naar welke organisatie het verwijst, even googelen en klaar.

IT-worX
08/07/04, 21:59
ff doorspelen...ik hou jullie op de hoogte :-)

ensermo
14/07/04, 06:15
Draai eerst spysweeper (www.webroot.com)
Ik raad deze aan boven de andere spycheckers.
Volgens tweakers.net een van de beste.

Gebruik daarna HijackThis en CWShredder van (merijn.org).

Download dan AdAware. Reboot Windows in Safe Mode. Run het in Safe Mode. (Laat Norton ook scannen in Safe Mode)

Uninstall alles in wat je niet nodig heb in Config Add Remove Programs.

Reboot.

***Dit is wat ik altijd doe voor de 100den vrienden en kennissen die me vaak bellen omdat hun PC raar doet. :)

Success.

sid275
14/07/04, 09:35
Origineel geplaatst door Leandros
Kijk gewoon effe in de HTML naar welke organisatie het verwijst, even googelen en klaar.


about:blank is niet gewoon 1 site , je hebt der verschillende , meestal heeft de url die je ziet niets met de hijack te maken buiten het feit dat ze ergens advertentie hebben gekocht , ....

Mr. Snooby
14/07/04, 09:44
Open het register (Run > regedit) en ga naar de sleutels:

HKEY_CURRENT_USER / SOFTWARE / MICROSOFT / INTERNET EXPLORER / MAIN. Klik nu dubbel in het rechtervenster op Start Page. Wijzig de waarde naar bijv. http://www.webhostingtalk.nl en klik op Ok. Start nu IE opnieuw, en als het goed is, is het nu verholpen. Als het niet zo is, doe dan hetzelfde als net (URL intikken), maar dan ook bij deze:

HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / MICROSOFT / INTERNET EXPLORER / MAIN en bij HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / MICROSOFT / INTERNET EXPLORER / DEFAULT_PAGE_URL

Hierna even de PC opnieuw opstarten.