PDA

Bekijk Volledige Versie : Waardebepaling hostingbedrijf maar nu prof.



ddepuydt
07/07/04, 23:11
Ik ben op zoek naar een bedrijf, persoon, ... die zich min of meer professioneel bezighoudt met het opkopen van bedrijven of hierbij bemiddeld. Dat die bestaan weet ik ...

Hosting nogal specifiek, dus mensen die daar niks van af weten heb ik niet zoveel aan.

Doel ? Op basis van onze boekhouding en klantenbestand een waarde plakken op onze zaak. En die waarde ook kunnen motiveren, onderbouwen ...

Mag uiteraard wel wat kosten ...

Triloxigen
07/07/04, 23:50
Wat ik weleens opvang is 60% van een jaaromzet..
Maar doordat mensen (hier) goed zijn in tegen elkaar opbieden kan het wel oplopen tot 150% ofzo ;)

vdx
08/07/04, 07:14
Ik krijg wel eens spam binnen van een persoon (advocaat o.i.d.) die zich namens zijn klanten bezig houdt met het aankopen van hostingbedrijven... Ben alleen even zijn naam kwijt.

Beyonder
08/07/04, 19:51
Meestal wordt er ongeveer 75% van de jaaromzet geboden (max) voor een hosting bedrijf. Er zijn echter andere factoren die de prijs kunnen laten stijgen of dalen:

- Contract renewals
- Contract termijnen
- hoeveelheid vooruitbetaalde accounts (bijvoorbeeld 1 jaar)
Normaliter laten personen dit bedrag op de bankrekening staan (thrust fund) in USA is dit zelfs verplicht. Je mag dus niet zomaar je jaar vooruit betaald geld gebruiken voor kosten van deze maand.

Meestal doen eenmanszaken slechts 40% van de jaaromzet terwijl indien er veel personeel is de prijs kan oplopen naar 150% (owner reliability)

Veel factoren dus om rekening mee te houden. Voor een kleine hoster (eenmanszaak of tweemans VOF zonder personeel) zou ik maximaal 40% van de jaaromzet rekenen als overname bedrag.

ddepuydt
08/07/04, 20:11
Ik wil niet moeilijk doen maar ik heb NIET naar een waardebepaling gevraagd, wel naar namen, aanbiedingen misschien, van mensen die hier prof. mee beZig Zijn en op basis van cijfers en feiten die ik aanlever een bedrag kunnen kleven op mijn Zaak.