PDA

Bekijk Volledige Versie : Remote Power Switches



Pur
07/07/04, 11:13
Ola,

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een andere lokatie waar we een aantal 19" racks hebben. We hebben nu nog geen remote power switches in onze racken hangen maar willen dit in de nieuwe situatie wel gaan doen.

Daarom zou ik graag willen weten of er iemand hier goede ervaringen heeft met power switches.

Wat mij betreft lijkt me dit ideaal maar ik heb nog geen idee wat er allemaal mogelijk gaat zijn:

Onze kasten hebben allemaal 2 aparte power aansluitingen. In het ideale geval kan dus ook de RPS zijn voeding betrekken van deze 2 power aansluitingen.

Daarnaast willen we sowieso eigenlijk elke server (die allemaal 2 PSU's hebben) aansluiten op 2 verschillende RPS'en zodat mocht er een kapot gaan alles netjes blijft doorzoemen.

Daarnaast is het handig als je vanaf 1 centraal punt vervolgens al je RPS'en kan onderhouden.

Aangezien ik vast niet de enige ben met dit "probleem" stuk hoop ik dat mensen hier al goede ervaringen mee hebben. Of als mensen vinden dat het slimmer kan! :-)

frankske
07/07/04, 11:32
Wat je wil, is een STS/ATS (Automatic Transfer Switch) en een Remote Power Switch. Het eerste zorgt ervoor dat je automatisch overschakelt op de B stroomkring als A eruit ligt (en omgekeerd), het 2e voor remote power.

Wij gebruiken voor beide modelletjes van APC, zeer tevreden over.

Over centraal beheer: de meeste van die dingen hebben een SNMP interface, dus dat is relatief eenvoudig centraal te beheren als je de moeite doet om wat te programmeren daaraan.

Keuningen
07/07/04, 12:41
Overleg dit even met je co-lo center. Zorg dat je stroom ontvangt van aparte fases zodat je die in je kast weer kan koppellen en daarna naar UPS-es kan doen.

1stchoice
18/07/04, 17:39
ja, APC is zeer gebruikersvriendelijk en betrouwbaar. kost wel wat maar dan heb je ook iets goeds in handen, wij zijn er zeer tevreden over.

Pur
20/07/04, 00:02
Tnx voor de reacties.

Heeft iemand ook al iets voor makkelijk beheer van die switches?

We hebben nu maar de gewone switches genomen en aangezien we dus dubbele power supplies hebben hangen we 1 APC aan stroom A en 1 APC aan stroom B. Maar dat betekent dan dus dat we voor de reset van een systeem op 2 APC's moeten inloggen. En dat moet toch makkelijker kunnen.

Waar zijn de APC's trouwens goedkoop / betrouwbaar te koop en voor welke ~ prijs? We hebben nu iets van 450 euro betaald bij hardware discount.

mihosnet
20/07/04, 00:08
www.beat-it.nl

brambi
20/07/04, 00:29
Origineel geplaatst door Pur

Daarnaast is het handig als je vanaf 1 centraal punt vervolgens al je RPS'en kan onderhouden.


Kijk eens naar Cyclades.

mdf
20/07/04, 09:54
Wij leveren hiervoor oplossingen van Rittal; zeker niet goedkoop, echter kan het wel precies wat u van plan bent.
Voor meer informatie ben ik graag bereid u het één en ander te laten zien en/of uit te leggen.

Pur
20/07/04, 21:05
Ik heb al een kast, en een colocatie.

Het lijkt me niet dat de kast relevant is aan remote power switching.

InstantXs
20/07/04, 21:10
Rittal levert wel meer dan alleen kasten hoor.. .zo ook remote power devices..

RikkiLake
22/07/04, 18:50
wat dacht je van www.acesdirect.nl ? Zeer snelle levertijd en uitstekende service.