PDA

Bekijk Volledige Versie : MetaTags vaal slecht of niet aanwezig!



Ber|Art
07/07/04, 11:01
Hoi, ik zie erg vaak dat de MetaTags (vooral op de eerste webpagina) van websites slecht of niet aanwezig zijn. MetaTags zijn erg belangrijk om Uw website bij zoekmachines aan te melden, en Uw site te indexeren.

Hieronder staan de eerste 10 regels van een webpagina met "Goede" MetaTags (de volgorde is OOK belangrijk!)

MetaTags Webpagina

R01 <base href="http://www.ber-art.nl/" target="_blank" />
R02 <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
R03 <html><head><title>Max 60 karakaters</title>
R04 <meta name="description" content="Max 150 karakters " />
R05 <meta name="keywords" content="Domein, Titel en Max 20 woorden" />
R06 <meta name="robots" content="all, index, nofollow, noimageindex" />
R07 <meta name="copyright" content="Ber|Art Visual Design" />
R08 <meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />
R09 <meta http-equiv="expires" content="-1" />
R10 <meta name="language" content="nl" />

Natuurlijk ben je er niet alléén met de MetaTags.

TIPS
- begin de pagina met de titel in H1
- Keywords gescheiden met koma spatie (a, b, c, enz)
- zorg dat er veel links naar andere websites zijn.
- zorg dat die andere websites ook links naar Uw site leggen
- gebruik mouseover tekst
- gebruikt de "alt" image tekst functie
- schrijf je website in bij zoekmachines en linklijsten
- rank je site m.b.v. van je zoekwoorden op zoekmachines

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, veel suc6 met het aanpassen ;)

V. Kleijnendorst
07/07/04, 11:58
Waarom dit:

<meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />
<meta http-equiv="expires" content="-1" />

Dennis
07/07/04, 12:05
Het aanmelden bij FFA-links werkt iig niet. Dan zeggen ze dat je op zovele miljoen pagina's etc. komt. Werkt niet!

Die 1e regel gebruik ik zelf nooit. En W3.org adviseert ook om altijd met de HTML-type declaration te beginnen:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Verder gebruik ik zelf altijd:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
(Ik denk niet dat het veel uitmaakt)

Over de meta-tags. Zelf ben ik altijd lui en probeer ik alleen de description, keywords en title op elke pagina anders te hebben. De rest vind ik niet zo interessant en Google volgens mij al helemaal niet.

Rik
07/07/04, 12:12
Het is zelfs zo dat sites COMPLEET zonder Tags ook bovenin de zoekmachine kunnen komen ;)

Meta-tags KUNNEN belangrijk zijn (met name voor MSN, Ilse en paar anderen), maar bijvoorbeeld Google is al bijna helemaal van de Tags af inmiddels...
Sites die veel informatie (relevante teksten) en veel links van- en naar- relevante sites hebben, die scoren hoog... ook als ze 0,0 tags hebben ;)

V. Kleijnendorst
07/07/04, 12:16
Zonder te flamen;

Wel grappig dat je adviezen geeft terwijl je:

- Een splash page hebt (geen content op eerste pagina)
- Een 1*1 pixel afbeelding hebt met een lange alttag (spamming)
- Inline javascripts hebt (onnodig veel sourcecode)
- Heel veel verborgen tekst (weer spamming)
- Heel veel links naar andere (niet relevant sites) hebt. Ze zullen je dankbaar zijn :)
- Splash pagina zonder afbeelding(!) 102 kb is!
- Je inline frames gebruikt zonder een alternatief te bieden
- Je javascript menu's hebt die niet te spideren zijn. Zo wordt alleen de eerste (je 2e) pagina opgenomen en de rest niet gespiderd.




- gebruik mouseover tekst


Wat is dat? Javascript?



- zorg dat er veel links naar andere websites zijn.


Waar heb je gelezen of gehoord dat dat goed is? Inkomende links is belangrijk voor je Google pagerank. Je hebt met al je verborgen tekst en links een pagerank van 3 voor je splash; de rest is 0! Dat is een slecht resultaat als je spamt om in de index te komen.

De enige écht goede SEO is goede content. Met goede content zorg je ervoor dat andere sites vanzelf naar je linken wat weer beter is voor je pagerank.

edit: typo's

Dennis
07/07/04, 12:30
IDD :)
Gebruik geen JavaScript in menu's
Gebruik geen frames
Gebruik geen splash-page
Gebruik a-href links
Gebruik geen verborgen teksten
Gebruik geen 1x1 pics (met een giga alt-tag valt dat toch zo op :p)

Ber-Art, jouw website is inderdaad niet bepaald search-engine-friendly. Google heeft http://www.ber-art.nl/content/visualart/visualart.htm niet eens geindexeerd. Omdat je geen nette href-links gebruikt en omdat je frames gebruikt.

Ber|Art
07/07/04, 12:46
Het gaat hier ook niet om mijn eigen site, ik indexeer alléén de eerste pagina (zie robots) en hier zit geen frame, geen inline frame etc.., Ik ben bezig om mijn eigen site aan te laten passen (zie ander topic) ik weet dat mijn site niet het goede voorbeeld is. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de Tags wel belangrijk zijn naar mijn mening.

V. Kleijnendorst
07/07/04, 12:50
Bij mij (en ik denk bij de meeste sites) komen de meeste bezoekers bij Google vandaan; daarna komen yahoo en msn. Met de laatste wijzigingen in die laatste twee maken metatags helemaal niets meer uit met betrekking tot ranking.

Goede content is echt het enige wat echt telt!

Dennis
07/07/04, 12:57
Goede content telt 'maar' voor 95 tot 98%. Meta-tags zullen nog zeker een langere periode invloed blijven hebben op je search-engine-ranking.

En nog iets. Indien je goede content hebt, maar je linkt al die pagina's met een javascript-menu en gebruikt frames, dan wordt deze content toch minder gauw gelinkt. De pagerank van deze specifieke high-content pages gaat ook omlaag, omdat niemand een directe link naar deze pagina's kan plaatsen.

dotnetjunkie
07/07/04, 22:14
Origineel geplaatst door BerArt
- Keywords gescheiden met koma spatie (a, b, c, enz)

Ik heb altijd en overal gelezen dat er just GEEN spatie achter de komma mag staan! :huh:

Ber|Art
08/07/04, 10:35
Het maakt voor sommige zoekmachine wel degelijk uit. Als je geen spatie achter de komma plaats zijn er zoekrobots die het als één woord zien! Voor de meeste zal het niet zoveel uitmaken of er nu wel of geen spatie achter de komma komt.

dotnetjunkie
08/07/04, 10:48
Ik heb het nu nog eens precies uitgezocht, en een komma + spatie mag dus niet! Het is OFWEL een komma, OFWEL een spatie, maar NOOIT allebei.

Kleine quote:

The standard format for keyword meta tags is comma-separated words. Each phrase should be separated with commas (no space between the commas). The comma in is understood as the Boolean term "OR" while a space between keywords is understood as "AND". Officially, this is the recommended way to design your keyword meta tags. However, many search engine optimizers are claiming to get better results by separating keywords with spaces only. The idea is: When keywords are separated by a space only, the search engine may be able to make combinations between the words by itself. Try both methods and see what is working best for you.

Elk document over het hele internet zegt dat er geen spatie mag staan, dus ik zou van jou graag willen weten welke zoekrobots precies die zoektermen gescheiden door een komma volgens jou dan wel als één woord zien?

Ber|Art
08/07/04, 11:11
Ik heb het nu nog eens precies uitgezocht, en een komma + spatie mag dus niet! Het is OFWEL een komma, OFWEL een spatie, maar NOOIT allebei.
Volgens mij kan je wel het wel allebei gebruiken, ik gebruik verschillende MetaTag controle programma's welke je MetaTags importeren en daarna krijg je een volledig advies hoe je je tags moet maken, soms kan dit zelfs volledig automatisch. Ook schrijf en rank ik per maand veel website met succes (dit wordt namelijk ook bijgehouden en valt dus te controleren door de klant)

Als jouw stelling waar is zou dit dus niet kunnen?

Ik zou je zo niet kunnen zeggen welke zoekrobots last hebben van komma gescheiden woorden maar ik heb destijds zo geleerd en vaak zo gedaan.

Maar goed hier kunnen we een apart topic over maken als er interesse voor is. De vraag was: MetaTag zijn vaak niet of slecht aanwezig (in het algemeen)

2oo4
09/07/04, 13:56
Origineel geplaatst door BerArt

Volgens mij kan je wel het wel allebei gebruiken, ik gebruik verschillende MetaTag controle programma's welke je MetaTags importeren en daarna krijg je een volledig advies hoe je je tags moet maken, soms kan dit zelfs volledig automatisch. Ook schrijf en rank ik per maand veel website met succes (dit wordt namelijk ook bijgehouden en valt dus te controleren door de klant)

Als jouw stelling waar is zou dit dus niet kunnen?

Ik zou je zo niet kunnen zeggen welke zoekrobots last hebben van komma gescheiden woorden maar ik heb destijds zo geleerd en vaak zo gedaan.

Maar goed hier kunnen we een apart topic over maken als er interesse voor is. De vraag was: MetaTag zijn vaak niet of slecht aanwezig (in het algemeen)

Mja, zoals veel al hier hebben gezecht content telt meer mee dan de meta keywords. Uiteraard moet je die ook gebruiken anders zet google je zo heel laag in de ranking. IK gebruik gewoon mijn content op mijn site en als iemand zoekt kan ik soms wel eens bovenaan staan :) Maar het is mj nog niet gelukt om boven aan te staan met het woordje: webhosting :p Ik heb daarvoor een mooi ideetje ga het uitvoeren en wie weet sta ik dan boven aan ;)

@ BerArt: je mag mijn link ook wel op jouw site zetten hoor ;)

Ber|Art
09/07/04, 14:29
@ 2oo4, dat kan maar er staan alléén klanten op mijn website dus moet je eerst klant worden :)

molenfreak
14/07/04, 12:46
gister kwam ik een website tegen waar een e-mail adres in de meta tags staat .
het e-mail adres dat ik vond , vond ik erg eigenaardig aangezien het er zo uit zag spam@url.be. ik vond dat wel eenn vreemde vermelding ;)



mvg

Ber|Art
14/07/04, 13:20
Ik denk dat ze dat doen omdat bij automatische inschrijvingen krijg je een email die je moet accepteren om ingeschreven te worden. Je kan je voorstellen dat als je wordt ingeschreven in 800.000 zoekmachines en linklijsten dat je erg veel email krijgt dus maak je een adres aan waar alle binnengekomen emial direct wordt gedelte, toch zou ik ook niet voor spam@ gekozen hebben :) ik gebruikt het mailblock systeem hiervoor :)

molenfreak
14/07/04, 13:44
Origineel geplaatst door BerArt
Ik denk dat ze dat doen omdat bij automatische inschrijvingen krijg je een email die je moet accepteren om ingeschreven te worden. Je kan je voorstellen dat als je wordt ingeschreven in 800.000 zoekmachines en linklijsten dat je erg veel email krijgt dus maak je een adres aan waar alle binnengekomen emial direct wordt gedelte, toch zou ik ook niet voor spam@ gekozen hebben :) ik gebruikt het mailblock systeem hiervoor :)


dat ik daar nog niet opgekomen was :d
toch vind ik het dan maar een rare methode voor reclame te makenn :d

mvg

Ber|Art
14/07/04, 16:42
Vindt ik ook, niet gelukkig gekozen :)

henkvdberg
02/12/04, 12:51
Zou er iemand kunnen kijken naar mijn website, ik ben ook bezig met optimaliseren maar het schiet nog niet erg op.
Ik zou met een kritische blik op mijn website en na aanleiding van de zaken die opvallen een stuk verder komen.

Ik hoop dat er enkele mensen zijn die me opweg willen helpen.
Bvd.

Ber|Art
02/12/04, 12:52
Wat is je website?

henkvdberg
02/12/04, 16:28
Ik heb je een pb gestuurd