PDA

Bekijk Volledige Versie : Vooruitbetalen op de schop?



rhoekman
06/07/04, 23:40
Naar aanleiding van dit artikel op webwereld http://www.webwereld.nl/nieuws/18967.phtml
vroeg ik mij af of het nog wettelijk toegestaan is om aan je klanten het jaarlijkse bedrag vooraf te vragen. Mijn vermoeden is dat het wellicht gaat om hogere bedragen maar ik zou wel wat meer gegevens hierover willen hebben. Anyone?

Rick

PeterT
06/07/04, 23:50
Interessant, dit gaat echter om goederen en niet diensten - misschien dat dit nog een verschil maakt?

V. Kleijnendorst
07/07/04, 00:19
Hosting is in veel gevallen toch ook niet particulier?
Dit geldt in ieder geval alleen voor particulieren; Tussen bedrijven bastaat gewoon contractvrijheid.

Inderdaad denk ik dat het ook verschil maakt of het om goederen of diensten gaat.

rhoekman
07/07/04, 00:41
Ik denk zelf ook dat het meer van toepassing is op goederen die worden verstrekt aan particulieren. Maar een wet of de uitspraak zou ik graag willen zien om er zeker van te zijn eigenlijk.

WelleKe
07/07/04, 15:28
hoef je niet bang voor te zijn. Het gaat om consumentenbescherming en dan is het risico bij dat soort bedragen wel veel hoger dan een hostingpakketje.

Daarnaast zou het wel heel vervelend worden als vooruitbetalen niet meer zou mogen. Moet de NS dan bijvoorbeeld poortjes maken bij het verlaten van de trein, na de rit betalen voordat je de trein mag verlaten :P

rhoekman
07/07/04, 18:11
Opeens heb je het :)

InstantXs
07/07/04, 18:20
Origineel geplaatst door WelleKe
Daarnaast zou het wel heel vervelend worden als vooruitbetalen niet meer zou mogen. Moet de NS dan bijvoorbeeld poortjes maken bij het verlaten van de trein, na de rit betalen voordat je de trein mag verlaten :P

Beetje kromme vergelijking natuurlijk...
Je betaald namelijk voor het kaartje, niet voor de reis zelf..
Want ook al versheur je je kaartje, dan nog heb je betaald(en krijg je dus niet je geld terug) ;)

WelleKe
07/07/04, 18:58
Beetje kromme vergelijking natuurlijk...
Je betaald namelijk voor het kaartje, niet voor de reis zelf..
Want ook al versheur je je kaartje, dan nog heb je betaald(en krijg je dus niet je geld terug)

Ik zeg huh? Natuurlijk betaal je niet voor het kaartje maar voor de reis, wat vertel jij nou toch allemaal...het ging over vooruit betalen....en ik weet niet wat jij nou eigenlijk zegt.

Koster
07/07/04, 19:12
Je betaald voor het kaartje, dat is een toegangsbewijs voor een reis. Die reis kan je ook 2 maanden daarna maken, in ruil voor je kaartje :)

WelleKe
07/07/04, 21:06
haha nee man je betaalt toch echt voor de reis, alleen kun je bepalen wanneer je reist (als je tenminste een datumloze neemt!), Eigenlijk geef je alleen nog maar duidelijker aan dat het een vorm van vooruitbetalen is. In jouw voorbeeld is het nog langer vooruit betalen (2mnd) dan in mijn eerste voorbeeld.