PDA

Bekijk Volledige Versie : Overname



Grubbie
06/07/04, 11:24
TIJDELIJK GESLOTEN, INVERBAND MET OVERVLOED AAN INTRESSEN!

Grubbie
06/07/04, 11:36
Extra informatie, omdat ik niet van edit hou:

Momenteel hebben wij zo ongeveer 160 verschillende klanten.
98% is particulier.

We hebben 12 contracten. Vervolgens zijn wij overgestapt op algemene voorwaarden.
Wij zijn wel in het bezit van alle registratie contracten. Alle Contracten zijn bewaard.

Triloxigen
06/07/04, 11:39
Intresse heb ik,
heb ook het idee dat ik je wel ken (en je al in mijn MSN lijst staat...)

Edit:
Alleen in klanten, servers heb ik al :)
En ja, ik ken je dus al :D:D

s2software
06/07/04, 12:05
Ik weet over welk bedrijf dit gaat,
heb je er ook al een mailtje over gestuurd dacht ik. Zoniet dan doe ik dat nog eens.
Denk dat ik wel intresse heb.

Markuz
06/07/04, 12:39
met daarop 180 accounts
is dat incl de accounts van je resellers?

Beyonder
06/07/04, 13:13
Ik heb zeker interesse om gelijk alles over te nemen !

Dus server+klanten en ik wil je zelfs een commisie van 30% per jaar aanbieden.

s2software
06/07/04, 13:15
---Het is niet duidelijk of dit over R3 gaat of niet---

Desondanks heb ik nog wel intresse.

PS: Die servercase lijkt wel wat op een Chieftec.

XS-24
06/07/04, 13:39
Alle 180 klanten voor 20 euro of 20 euro per stuk.

Ik heb eventueel wel interesse in klanten bestand als een groot deel van deze klanten blijft, als de service en uptime goed zijn.

s2software
06/07/04, 13:41
Je moet er wel rekening mee houden dat een deel van die klanten mogelijk al naar andere hosters is gegaan. Waarschijnlijk ook een paar resellers.

FSCJasper
06/07/04, 13:47
Ik raad je aan als je anomiem wilt blijven, geen link te plaatsen van je persoonlijke website met een duidelijke link naar je bedrijf. Een beetje internetter heeft nu namelijk meteen in de gaten over welk bedrijf het gaat;). Niet dat dat zo erg is,maar gewoon een opmerking.

Ik heb wel interesse,mits de overname niet al een maand geleden is geregeld.

Savvas
06/07/04, 13:53
hoge interesse voor de klanten alleen, laat maar iets weten via PM :)

S2S-Guust
06/07/04, 14:07
Wat is je jaar omzet en wat zijn je kosten per maand/jaar?

Want 3600 euro excl server vind ik een behoorlijk bedrag voor klanten die 15 euro per jaar betalen.

Icheb
06/07/04, 14:51
Ik heb er in ieder geval wel interesse in.
Al zit ook ik met de vraag die de rest heeft; wat is op dit moment de omzet, wat zijn de kosten op dit moment ?

Hoe bedoelde je € 20,00 voor de klanten ?

Zijn er garanties dat de klanten ook echt blijven ?

Wat voor controle paneel wordt er op dit moment gebruikt ?

Op wat voor termijn moet het geregeld zijn ?

s2software
06/07/04, 22:30
Heb bod gedaan, wacht in spanning af.

rodeto
06/07/04, 23:49
Ik wil wel een bod doen maar ik zit nog te wachten op een telefoontje van Grubbie :(

Grubbie
07/07/04, 09:30
Laatst bijgewerkt op 7 julie om 8.26:
____________________________________________
HOOGSTE BOD VOOR "DE KLANTEN" MOMENTEEL:

€175,00
____________________________________________

Voor ik begin uit te leggen, wil ik even melden dat
ik er voor heb gekozen om geen bedrijfsnaam te vermelden.
Dit doe ik graag om anoniem te blijven.

Wij zijn in het bezit van een colocated server, met daarop 180 accounts
Momenteel zoeken wij iemand die berijd is om onze klanten met of zonder
server te willen overnemen.

Zoals ik al zei op onze server staat ongeveer 180 accounts.
Waarvan 5 resellers

4 van 12,00 per maand (ex btw)
1 van 25,00 per maand (ex btw)

de rest van onze klanten zijn klanten die per jaar betalen.
De eerst herfacturatie van de jaarlijkse klanten is in oktober.

Wij kopen onze .nl domeinnamen in voor 4.10 inclusief btw.
De .nl domeinnamen kunnen realtime geregistreerd worden.

Zelf zijn wij geen SIDN Deelnemer, maar dankzaam openregistar,
zijn wij bereid om tegen lage prijzen te registreren.

.com/.net/.org/.biz/.info worden voor 6,95 inclusief btw geregistreerd.
Deze worden geregistreerd door een mail template te verzenden naar de mailrobot van

Original Registar/Resellersrs

Ook deze domeinamen kunnen realtime geregistreerd worden.
Wat ik er bij moet vertellen Dat het abbonement wel 80 per jaar is, maar die heb ik dit jaar al betaalt ;)

De prijzen van onze webhostingpakketten zijn als volgt:

- Pakket 1: € 15,60 per jaar ex domein ( 50 Mb Space, 1GB BW, 5 MySQLDB, 10 POP3)
- Pakket 2: € 46,80 per jaar ex domein ( 75 MB Space, 3GB BW, 5 MySQLDB, 20 POP3)
- Pakket 3: € 78,00 per jaar ex domein (200 MB Space, 5GB BW, 8 MySQLDB, 30 POP3)
- Pakket 4: € 124,80 per jaar ex domein (250 MB Space, 8GB BW, 11 MySQLDB, 40 POP3)
- Pakket 5: € 180,00 per jaar ex domein (400 MB Space, 12GB BW, 15 MySQLDB, 50 POP3)


De meeste klanten hebben pakket1, of pakket 2.

We hebben een goede administratie bijgehouden, wie wanneer moet betalen.
En ook wie wat voor pakket heeft.


Je kunt het volgende overkopen:

- Alleen de klanten en domeinnamen. Hier voor vraag ik €20,00
- Colocated Server met de klanten er op. Hier voor vraag 500,00 voor.

Onze server staat in Redbus Interhouse te Amsterdam Sloterdijk.

Onze server heeft de volgende specificaties:

AMD Athlon 2000+, nooit overgeclockt
512 MB DDR 2100 @ 333 MHz ram
40 GB Maxtor
3com 3c905-tx Netwerkkaart
Diamond Stealth 3d 2000 video videokaart PCI
Apart koelertje erbij die frisse lucht aanzuigt (Sunon 1208ptb. 2X!)
2U kast, grijs (merk onbekent)
56x CD-ROM
Floppy
3 slot Riser CARD

Geen I/O shield ivm koeling
Er zit een nieuwe spire koeler op de processor

Voor fotos (http://www.wobbel.nl/server/)

Server staat gehost bij colinks. (Ondanks vele klachten door mede-forum leden ben ik zeer te vreden. )

Voor alleen klanten betaal je 125,00 per maand. (Dan huur je de server)
Voor Server met klanten betaal je 100,00 per maand (Cpanel licensie inclusief)

De reden van verkoop: Geen zin meer, veel downtime inverband met gebrek aan servermanage kennis :P

Ik weet eventjes niet meer zoveel op te noemen.
Kijk even op http://www.colinks.nl, voor meer info over de services etc.


voor intressen, post hier! Stuur een PB Berichtje of mail ff met het mail knop je hier onder!

Erik H.
07/07/04, 09:57
Ik bied € 250 voor de klanten alleen (en ik had ook nog een bod voor het geheel gedaan via pb).

rodeto
07/07/04, 10:08
Is het ineens de bedoeling dat er online geboden moet gaan worden ? Zijn de PB's en eerdere afspraken niet goed ?

s2software
07/07/04, 10:13
Bieden via telefoon. Dit is natuurlijk wel een serieuze aangelegenheid.

Icheb
07/07/04, 11:56
Met de informatie die ik nu heb, kan ik zeker zijn dat ik € 300 voor de klanten alleen kan bieden. Verdere afhandeling graag per PB of e-mail.
Mocht er meer informatie zijn kan er misschien meer geboden worden; ik behoud me het recht voor om nogmaals te bieden als het bedrag omhoog gaat ;)

Mocht het nodig zijn dat de server erbij zit, kan door ons ook een bod op het totaal gedaan worden. Al moet het daarbij wel even duidelijk zijn dat het niet zeker is dat de server dan bij Colinks zou blijven...

Grubbie: Zou je a.u.b. contact op willen nemen met ons ?

s2software
07/07/04, 12:05
Je dient zelf contact op te nemen. Zo staat het ook in de post van Grubbie.

Fabian
07/07/04, 12:30
Wat is de duur van overeenkomst met colinks ?

Dennis
07/07/04, 12:34
Ik neem aan dat je het contract bij CoLinks over MOET nemen?

Icheb
07/07/04, 12:35
Origineel geplaatst door s2software
Je dient zelf contact op te nemen. Zo staat het ook in de post van Grubbie.

Ik had hem eerder al een PB gestuurd hierover, maar tot op heden geen reactie op gehad. Ik hoop dat hij alsnog zou willen reageren ;)...

S2S-Guust
07/07/04, 12:38
ik snap niet helemaal waarom iemand 180 account met gemiddeld 20 euro per jaar inkomsten verkoopt voor 175 euro?

Hier kun je echt 1500 tot 2000 euro voor krijgen.

s2software
07/07/04, 12:46
180 accounts is inclusief accounts die niet meer gebruikt worden en waarschijnlijk ook incl. gesponsorde accounts.
Bovendien kun je niets aan de klanten verdienen totdat ze hun contract moeten vernieuwen.

S2S-Guust
07/07/04, 12:49
Origineel geplaatst door s2software
180 accounts is inclusief accounts die niet meer gebruikt worden en waarschijnlijk ook incl. gesponsorde accounts.
Bovendien kun je niets aan de klanten verdienen totdat ze hun contract moeten vernieuwen.

Ja, dat weet ik. Maar daarom vragen mensen al 20 keer wat de omzet per jaar is. Maar daar reageert hij niet op. Maar goed, als hij 2000 euro wilt mislopen moet hij dat zelf weten :)

rodeto
07/07/04, 13:08
De hele verkoop begint vreemde vormen aan te nemen.....

Dennis
07/07/04, 13:14
Kan iemand mij zeggen waarom r3diensten.nl down is? Is dit al langer zo... en hoe zit dat precies?

s2software
07/07/04, 13:14
Werkt gewoon hier.

Dennis
07/07/04, 13:19
Ik zie het. Hij werkt iig niet bij mij. Maar via Rex's HTTP viewer wel weer. Zal wel gewoon up zijn.

Ik vind niet dat Grubbie echt goed zaken doet. Hij is veels te onduidelijk en hij zou best eens wat vaker mogen reageren indien hij nog iets wilt verdienen.

Mr. Snooby
07/07/04, 14:30
Het zijn geen 180 accounts. Dat was inclusief de accounts van de resellers. Het zijn er 134.

s2software
07/07/04, 17:31
De webhosting activiteiten van R3Diensten zijn overgenomen door E-Dentify Internet Diensten.

Topic kan dicht.

Anestheologist
07/07/04, 17:55
Jammer dat andere bieders niet aan bod zijn kunnen komen, vaagheid ten top !

Dennis
07/07/04, 18:10
Pff... geen wonder dat r3diensten niet geslaagd is als bedrijf. Ze hebben niet eens een beetje ondernemer-skills.

serverbilly
07/07/04, 18:16
Trieste aangelegenheid...

Icheb
07/07/04, 18:39
Origineel geplaatst door s2software
De webhosting activiteiten van R3Diensten zijn overgenomen door E-Dentify Internet Diensten.

Topic kan dicht.

Toch wel vreemd.
Kan het bedrijf in kwestie dit niet zelf melden ?

Wie komt er nu toch steeds op het geniale idee maar een paar boden toe te staan. Ik ga geen verdere uitspraken over geld doen, maar dit is natuurlijk wel goed ondernemen ten top. Genoeg interesse, dus waarom deze vorm van achterkamertjespolitiek ?

Maar ach, als het zo tegenwoordig gaat...

luser
07/07/04, 18:56
Origineel geplaatst door DennisCitus
Pff... geen wonder dat r3diensten niet geslaagd is als bedrijf. Ze hebben niet eens een beetje ondernemer-skills.

Wat verwacht je van een stelletje kindjes die nog trots zijn de jongste ondernemer in NL te zijn.

FSCJasper
07/07/04, 19:13
Rare manier van zaken doen maarja...laten we er geen aandacht meer aan besteden.

rodeto
07/07/04, 20:26
Veel vragen veel onduidelijkheden en een verkoper die liever gisteren dan vandaag van zijn spullen afwilde. Toch een vreemd verhaal. Ik zou bijvoorbeeld gisteravond gebeld worden over een bod dat ik wilde doen, nooit iets gehoord en nu is het al verkocht.
Plezier ermee, het kan voor de klanten van R3 alleen maar beter worden neem ik aan.

Weccop
07/07/04, 21:56
Ik hoop het wel anders kan ik 6 sites gaan verhuizen.

ThePostman
07/07/04, 22:54
Hoe weet je dat het voor r3 is dan? Is nooit gemeld :X

joeni
07/07/04, 22:56
omdat www.wobbel.nl (waar de server pics opstaan) van de (ex) r3 eigenaar is.

Erik H.
07/07/04, 23:38
Sorry, maar waar ik nu een beetje van begin te balen is dat ik al meerdere keren een poging heb gewaagd bij een overname. En iedere keer wordt het gewoon k** afgehandeld.

Zie mijn pb aan grubbie ....

"We zijn een startende onderneming (jaartje bezig) en dit zou voor ons een mooie kans zijn om wat groter te worden. Hoop dat je mij die kans geeft ;-)

Groet,
Erik

--------------------------------------------------------------------------------

Zijn reaktie terug :

Erik ik geef iedereen een kans, graag zou ik je telefoonnummer willen hebben. Dan neem ik contact met je op.
--------------------------------------------------------------------------------

Nou, dus helemaal niks gehoord. Verpest wel een beetje de sfeer voor mij maar goed .... wou dit even kwijt.

XS-24
07/07/04, 23:45
Heb ook gepméd en hier een aantal vragen gezien, nooit antwoord gekregen.

Ik wens e-dentify succes en hoop dat alles nog goed komt, heb er niet veel vertrouwen in.

phreak
07/07/04, 23:57
Ik had ook informatie opgevragen bij desbetreffende persoon, 1 mailtje op gehad en verder niets. Jammerlijk ..

Grubbie
08/07/04, 09:31
Ik wou het inderdaat nog even melden ja! Maar E-dentify was me voor.

Het gaat mij niet om hoeveel mij geboden werd. Geld speelt totaal geen rol! Ik wou er zo snel mogelijk van af. Hosting vind ik tijd verspilling! Dit omdat je bij het designen van websites in 14 dagen €750,00 hebt. En met hosting deed ik daar 2 maand over :P

rodeto
08/07/04, 09:37
Welke argumentatie er ook gegeven wordt, het blijft een slechte zaak als je mensen toezegt terug te bellen over een mogelijke transactie en dan niets van je laat horen en de transactie op een wat onderhandse manier regelt. Had dan gewoon gezegd dat de eerste die reageert de boel had mogen hebben.
Ik hoop dat je je afspraken in de toekomst beter zult nakomen anders zal het designen van websites ook gauw afgelopen zijn ben ik bang.

IVX Internet
08/07/04, 13:40
@ grubbie: ja geen wonder dat je zo weinig verdient met je hosting! als je zulke super lage bedragen rekent..

dan moet je al zoveel klanten hebben aleer het profitable wordt!

het ligt er maar net aan welk segment van de markt je aansnijdt.
ga je op het bedrijfsniveau (duurdere segment) dan zal je zien dat je meer verdient. maar ja dan praten we ook over grotere opdrachte voor zowel automatisering als state of the art websites.

volgens mij dachten jullie van: ik zet even een bedrijf op en binnen het jaar loop ik binnen! this is not the case. het opzetten van je bedrijf gaat vooral om veel contacten, betrouwbaarheid en vooral geduld en marketing inzicht.. gaat dit alles goed, dan begint je bedrijf goed te lopen na 2 - 3 jr.

ciao!

bascension2
13/07/04, 14:13
Effe een vraag hoe krijg je ooit 180 personen op een 2000+ server met 512 ddr :S

luser
13/07/04, 14:24
Bah niet zo speciaal bij low budget hoor ;) En als de server het slikt, waarom niet.

Mr. Snooby
13/07/04, 16:33
Origineel geplaatst door bascension2
Effe een vraag hoe krijg je ooit 180 personen op een 2000+ server met 512 ddr :S

Er komt nog een server bij, een 2200+ met een 40 GB HDD, en het zijn 134 accounts, waarvoor niet eens iedereen het behoudt.

bascension2
13/07/04, 16:36
Dat verklaart een hoop :D