PDA

Bekijk Volledige Versie : google adsense, wat zijn jullie ervaringen?



kilian
06/07/04, 02:05
hallo,

Ik heb me sinds 2 weken geregistreerd voor adsense van google. ben begonnen met 1 bannertje en heb er nu staan. Binnen een paar weken heb ik al meer dan ** dol aan kliks. het gemiddelde is * kliks waarvoor er (volgens de statistiek pagina) meer dan *.* dol wordt betaald.
Als ik goed kijk op de statistieken dan begrijp ik dat er soms meer dan * dol per klik wordt uitbetaald. Ik ga bijna twijfelen of het wel klopt.

Ik vond dit nogal veel eigenlijk, meer dan ik ervan verwachte. Vandaar dat ik eigenlijk wel nieuwschierig ben wat jullie ervaringen ermee zijn?

gebruiken WHT members adsense van google en zijn jullie ervaringen gelijk aan die van mij?

ffjudgement
06/07/04, 08:55
nogal gek, met mijn google ads kreeg ik 10 ct per klik maar mischien hangt het af wat voor een soort ads je hebt want een vriend van mij kreeg 25 ct per klik maar het wel domme reclame waar niemand op klikt.

woutertwisk
06/07/04, 09:15
**ik neem het risico toch maar niet **

Rimshaker
06/07/04, 11:40
Volgens de gebruikersvoorwaarden zijn julile in overtreding met het praten over die bedragen :P

Maar mijn ervaringen zijn wel positief, pas 1e cheque binnengekregen. Nu even afwachten hoe lang het duurt om die te clearen en hoeveel kosten de bank er nog af trekt. Het werkt in ieder geval beter dan andere kliksystemen.

Het is slim wat te kloten met de kleuren van de advertenties. Je zult merken dat als je contrasterende kleuren gebruikt je opbrengsten hoger zijn dan als je de advertentie camoufleert in de achtergrondkleur ofzo.

Triloxigen
06/07/04, 11:41
Ik heb me gisteren ingeschreven, ik wacht nu op goedkeurig ofzo..

kilian
06/07/04, 12:36
Origineel geplaatst door Rimshaker
Volgens de gebruikersvoorwaarden zijn julile in overtreding met het praten over die bedragen :P

Maar mijn ervaringen zijn wel positief, pas 1e cheque binnengekregen. Nu even afwachten hoe lang het duurt om die te clearen en hoeveel kosten de bank er nog af trekt. Het werkt in ieder geval beter dan andere kliksystemen.

Het is slim wat te kloten met de kleuren van de advertenties. Je zult merken dat als je contrasterende kleuren gebruikt je opbrengsten hoger zijn dan als je de advertentie camoufleert in de achtergrondkleur ofzo.

Toen ik op zoek was naar een tread hierover waren er ook een hoop mensen met opmerkingen als dit. Het is toch absurd dat je hier niet over mag praten? Zolang ik geen namen, locaties of werkelijke bedragen noem kan het toch niks kwaat? je mag toch ook over de omzet van een groot bedrijf praten?


De banners die in de kleur van me site zijn die leveren aardig wat op, de andere iets minder. Maar ik snap niet wat het uit maak. Als een banner minder opvalt heb je dan geintreseerdere bezoekers of iets in die richting?

Rimshaker
06/07/04, 13:05
Tja je bent akkoord gegaan met die gebruikersvoorwaarden, daar staat zoiets in. Ik vind het ook onzin, vandaar die ":P" maar als je op internet zoekt blijkt wel dat ze accounts van mensen die erover praten geblokkeerd hebben.

Met de kleuren bedoel ik niet dat ze echt moeten contrasteren met je site maar heb mij wel gemerkt dat als je bijvoorbeeld de rand een opvallendere kleur geeft die ook wel in je site terugkomt er toch duidelijk vaker op geklikt wordt dan dat de rand dezelfde kleur als de achtergrond heeft. Simpelweg omdat de advertentie dan meer naar voren springt. Dus is het wel de moeite daar af en toe wat mee te experimenteren denk i.

Schaap
06/07/04, 13:38
Zeer goede ervaringen met Google Adsense.

Zoals Rimshaker zegt, in de AV staat er dat je niet over bedragen mag praten, dus doe ik dit ook niet. Ik kan wel zeggen dat ik al meerdere malen een bedrag van *** heb ontvangen.

woutertwisk
06/07/04, 14:31
Bij mij is het juist zo dat de inkomsten toenemen (volgens mij) als je de borders weghaalt en de advertenties in de kleur van je achtergrond doet.

Wat zijn jullie ervaringen met het veranderen van kleuren e.d.? Lijkt me wel belangrijk!

Triloxigen
06/07/04, 14:39
Ik denk dat een ad afstekelijk moet zijn, maar niet afstotelijk..

ING Hosting
06/07/04, 16:53
Ik vind het prefect van google geen problemen mee!

ronaldlokers
06/07/04, 19:10
die rare prijzen kloppen, ze kijken naar hoeveel bezoekers er geweest zijn en hoeveel daarvan geklikt hebben, als je dus niet veel bezoekers hebt en de helft klikt erop dan heb je een hoge klik-ratio en dus een hogere vergoeding. Uitbetaling gaat middels een cheque uit New-York...

Aan het einde van het jaar krijg je zowieso alles uitbetaald ongeacht het minimum bedrag (ik was dus net begonnen en had 10 dollar ofzo, kreeg netjes een cheque, alleen was ik kwijtgeraakt dus weg 10 dollar :D)

V. Kleijnendorst
06/07/04, 19:13
Origineel geplaatst door ronaldlokers
die rare prijzen kloppen, ze kijken naar hoeveel bezoekers er geweest zijn en hoeveel daarvan geklikt hebben, als je dus niet veel bezoekers hebt en de helft klikt erop dan heb je een hoge klik-ratio en dus een hogere vergoeding. Uitbetaling gaat middels een cheque uit New-York...

Prijzen zijn afhankelijk van de concurrentie. Veel aanbieders drijft de prijs omhoog. Financieel, huizenmarkt en reizen zal waarschijnlijk dus hoog zijn. (afhankelijk van de keywords)

cridea
06/07/04, 19:45
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar toen ik braaf antwoordde dat het zijdelings via de VS zou gaan (was van plan de ads te zetten op een site in de VS gehost) werd ik meteen overladen met belastingformulieren enzo.

Hosten jullie allemaal in Nederland, en zonee, geef je dit dan netjes op + vul je het e.e.a. aan forms in, of zeg je gewoon dat het allemaal via Nederland loopt?

Mocht je dit niet hier willen posten is een pm ook ok.

ronaldlokers
06/07/04, 22:26
Origineel geplaatst door byh
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar toen ik braaf antwoordde dat het zijdelings via de VS zou gaan (was van plan de ads te zetten op een site in de VS gehost) werd ik meteen overladen met belastingformulieren enzo.

Hosten jullie allemaal in Nederland, en zonee, geef je dit dan netjes op + vul je het e.e.a. aan forms in, of zeg je gewoon dat het allemaal via Nederland loopt?

Mocht je dit niet hier willen posten is een pm ook ok.

met belastingformulieren is verplicht hoor, maar in amerika is dat iets meer dan in nederland, maar je moet dus aangeven dat jij in nederland woont :P

kilian
07/07/04, 00:06
Over de kleuren; Ik heb het gewoon in de stijl van mijn site. Dus de bordens hebben dan een opvallende kleur. Ik denk juist dat de banner hierdoor niet irritant opvalt (dat hoop ik dan).


Het is toch zo dat 'wij' over het algemaan in nederland wonen (of belgie) en dan niks te maken hebben met de amerikaanse belastingdiensten ookal staat de server in de US? Ik dacht trouwens dat ze in amerika zo makkelijk (= laag) waren met belastingen.


Ik ben nu in ieder geval van mijn onzekerheid kwijt :-)


edit:
Even de getallen weggeedit, je weet maar nooit...

cridea
07/07/04, 00:09
Ik kwam op een gegeven moment tijdens de aanmelding op een pagina waar expliciet genoemd werd de situatie dat je in het buitenland woonde, maar wel op een server in VS draaide, je moest dan toch een of ander formulier invullen.

Triloxigen
07/07/04, 11:22
Om de hoeveel tijd worden die kliks geupdate..
want er is nu en keer door mij en door iemand anders geklikt, maar er staat niks bij..

V. Kleijnendorst
07/07/04, 11:23
Origineel geplaatst door Triloxigen
Om de hoeveel tijd worden die kliks geupdate..
want er is nu en keer door mij en door iemand anders geklikt, maar er staat niks bij..

Het lijkt altijd een paar uur achter te lopen.
Je weet dat je niet op je eigen sites op de ads mag klikken? Google heeft je ipadres

woutertwisk
07/07/04, 11:33
Ach als je een ad interessant vindt? Ligt er denk ik ook aan in welke verhouding het gebeurt. Ik heb xxxx kliks per dag, dus afentoe een klik van mij zal niet uitmaken.

Maar heeft er iemand van jullie al is uitgebreid uitgezocht wat't beste werkt mbt borders e.d.? Of een verhaal gehoord van iemand die't uitgebreid heeft uitgezocht? Zijn zeker al wel artikelen over gemaakt en wss zelfs hele studies:)

V. Kleijnendorst
07/07/04, 11:36
Het kan je je account kosten:



Verboden/frauduleuze klikken
Elke methode waarbij op kunstmatige en/of frauduleuze wijze klikken worden gegenereerd, is nadrukkelijk verboden. Deze verboden methoden zijn onder andere, maar niet beperkt tot: herhaaldelijk handmatig klikken, robots, automatische klikprogramma's of andere misleidende software. Het is u in geen enkel geval toegestaan op uw eigen advertenties te klikken om de adverteerkosten te verhogen.

woutertwisk
07/07/04, 11:51
Ik klik ook zeker nooit om de adverteerderkosten te verhogen (dus inkomsten) Alleen uit interesse.

http://www.webmasterworld.com/forum89/ is trouwens erg interessant. Aanmelden nogal duur daar :S

V. Kleijnendorst
07/07/04, 11:53
Maar als je dan verder leest dan lees je ook dat wanneer je adverteerders wilt blocken je de hyperlink moet kopieeren en in geen geval mag klikken. ;)

Triloxigen
07/07/04, 12:18
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors


Het lijkt altijd een paar uur achter te lopen.
Je weet dat je niet op je eigen sites op de ads mag klikken? Google heeft je ipadres

buh, als ik zelf iets leuks zie mag ik toch wel klikken? :)
dat ze het er niet bij tellen vind ik redelijk..

Triloxigen
07/07/04, 12:20
Origineel geplaatst door woutertwisk
Ik klik ook zeker nooit om de adverteerderkosten te verhogen (dus inkomsten) Alleen uit interesse.

http://www.webmasterworld.com/forum89/ is trouwens erg interessant. Aanmelden nogal duur daar :S

Ja, en waarom zou je het doen?
Zijn zat gratis andere fora..

Dennis
07/07/04, 12:23
http://www.webmasterworld.com/reg.cgi
Zo duur vind ik het niet hoor :)

Subscribe is in dit geval iets anders als Register.

Triloxigen
07/07/04, 12:32
Origineel geplaatst door DennisCitus
http://www.webmasterworld.com/reg.cgi
Zo duur vind ik het niet hoor :)

Subscribe is in dit geval iets anders als Register.

Over nagedacht dat je account pas word goedgekeurd nadat ze je hebben gecontroleerd?
Ik vind $ 90,- voor 6 maanden behoorlijk asociaal om lid te zijn van een forumpje..

woutertwisk
07/07/04, 13:13
subscribe [sub·scribe || səb'skraɪb]

ww. abboneren; een abbonnement nemen; bijdragen; beloven; zich verplichten; ondersteunen

ww. (in computers) inschrijven, abonneren, registreren; lid worden van een diskussiegroep - d.w.z. de interesse doorgeven om permanent artikelen van de diskussiegroep te lezen
---------------------------------------------------------

Rimshaker
08/07/04, 14:36
Vandaag zag ik op mijn bankrekening de bijschrijving van m'n eerste Adsense check. De bank heeft het bedrag wel direct gestort zonder een clearance periode, dit omdat het mijn eigen bank is neem ik aan. Maar er ging nog wel € 12,85 aan kosten af, dit was bij de ABN.

Wat zijn jullie ervaringen bij andere banken qua kosten die er nog af gaan?

INCASSOPROV EUR 5,00
Kostcorrcheq EUR 0,10
PORTOKOSTEN EUR 0,75
TRANSFERPROV EUR 7,00

cridea
08/07/04, 14:39
Ik heb de specifieke vraag er nog even bijgezocht:

Onderneemt u activiteiten in de VS met betrekking tot AdSense?
Ja
Nee (verklaar geen activiteiten in de VS te ondernemen)

Met activiteiten in de VS wordt onder andere bedoeld dat u werknemers of apparatuur in de VS bezit die op enigerlei wijze verband houden met de opbrengsten die worden gegenereerd via het AdSense-programma. Activiteiten in de VS zijn inclusief maar niet beperkt tot het in bezit hebben van een webserver of een hosting service in de VS of het in dienst hebben van werknemers die hierbij betrokken zijn:

instellen van uw webserver, hosting service of website
ontwikkelen van inhoud voor uw website
marketingactiviteiten gericht op de doelgroep van uw site
telefonische ondersteuning voor uw site
aanschaf van producten voor uw site
onderhoud van uw site

Gewoonlijk worden niet als activiteiten in de VS beschouwd: het gebruik van een niet-verwante webhosting service van derden in de VS die als host optreedt voor uw webpagina's, het huren van webservers in de VS van niet-verwante derden en het ontvangen van betalingen via een postbus of ander postadres in de VS.

Linux Freak
17/01/05, 15:36
Moet je als Reseller van een hostingbedrijf uit de VS nu hier Ja of Nee invullen?

Sorry hoor, maar dit is juridische abacadabra voor me.....



Origineel geplaatst door byh
Ik heb de specifieke vraag er nog even bijgezocht:

Onderneemt u activiteiten in de VS met betrekking tot AdSense?
Ja
Nee (verklaar geen activiteiten in de VS te ondernemen)

Met activiteiten in de VS wordt onder andere bedoeld dat u werknemers of apparatuur in de VS bezit die op enigerlei wijze verband houden met de opbrengsten die worden gegenereerd via het AdSense-programma. Activiteiten in de VS zijn inclusief maar niet beperkt tot het in bezit hebben van een webserver of een hosting service in de VS of het in dienst hebben van werknemers die hierbij betrokken zijn:

instellen van uw webserver, hosting service of website
ontwikkelen van inhoud voor uw website
marketingactiviteiten gericht op de doelgroep van uw site
telefonische ondersteuning voor uw site
aanschaf van producten voor uw site
onderhoud van uw site

Gewoonlijk worden niet als activiteiten in de VS beschouwd: het gebruik van een niet-verwante webhosting service van derden in de VS die als host optreedt voor uw webpagina's, het huren van webservers in de VS van niet-verwante derden en het ontvangen van betalingen via een postbus of ander postadres in de VS.

kilian
17/01/05, 23:07
Origineel geplaatst door Linux Freak
Moet je als Reseller van een hostingbedrijf uit de VS nu hier Ja of Nee invullen?

Sorry hoor, maar dit is juridische abacadabra voor me.....




Volgens mij wel.

Als je het zeker wil weten zou ik even mailen, prima mensen hebben ze daar zitten.

Linux Freak
22/01/05, 04:50
Hoe hoog zijn jullie click through rates?
Ik heb gehoord dat het ergens tussen 1 en 25 % kan zijn....
En welk formaat advertentie hebben jullie erop staan?

kilian
22/01/05, 11:13
Origineel geplaatst door Linux Freak
Hoe hoog zijn jullie click through rates?
Ik heb gehoord dat het ergens tussen 1 en 25 % kan zijn....
En welk formaat advertentie hebben jullie erop staan?

waar kan je dat vinden?

Ik heb banners van 728x90 en 468x60 staan.

Designerhosting
22/01/05, 11:44
Ik zou uitkijken met zelf klikken. Heb op een forum (weet niet meer welke) gelezen dat iemand zijn account werd afgesloten doordat hij zelf klikte op advertenties......

Domenico
22/01/05, 13:42
Ik heb al 'gehoord' van underground groepen die allen elke dag op elkaars banners klikken om omzet te genereren. Sommige zijn even succesvol maar bij Google zijn ze niet gek.

V. Kleijnendorst
22/01/05, 13:44
Google geeft zelf aan dat dat laatste hét grootste gevaar voor het succes of de ondergang van Google is.

In Azië hebben mensen een fulltime baan aan banners klikken. Ze kunnen daar zo'n 500 dollar mee verdienen per maand. Bedrijven jagen op deze manier het gehele marketing budget van een concurrent er doorgheen.

Linux Freak
22/01/05, 14:48
Origineel geplaatst door kilian


waar kan je dat vinden?

Ik heb banners van 728x90 en 468x60 staan.

Kan je vinden op de adsense site waar je ook de ads aanmaakt onder reports....

landgraaf
23/01/05, 15:59
ik heb 3 sites met google ads bij de een zet ie compleet verkeerde advertenties :(
de andere zet ie soms relevante reclames en bij de derde zet ie de juiste neer :)

kilian
23/01/05, 16:20
Origineel geplaatst door Linux Freak


Kan je vinden op de adsense site waar je ook de ads aanmaakt onder reports....
Kan het niet vinden, wat raar.


Origineel geplaatst door landgraaf
ik heb 3 sites met google ads bij de een zet ie compleet verkeerde advertenties :(
de andere zet ie soms relevante reclames en bij de derde zet ie de juiste neer :)

staan je advertenties er net op? Dat zou een oorzaak kunnen zijn, een ander geval zou kunnen zijn dat google er geen index van kan maken. Ik heb hier al een paar keer mail over ontvangen (omdat ik de google code in een include had zitten).

Thiaz
11/02/05, 18:22
Even een kick hierin, heb me aangemeld omdat ik nogal wat pages heb die behoorlijk wat genereren, echter, is het ook mogelijk per-view (duizend views?) betaald te krijgen, dat is namelijk voor mij iets interessanter dan per-click.

Iemand een idee?

Eris
11/02/05, 18:27
Origineel geplaatst door Thiaz
Even een kick hierin, heb me aangemeld omdat ik nogal wat pages heb die behoorlijk wat genereren, echter, is het ook mogelijk per-view (duizend views?) betaald te krijgen, dat is namelijk voor mij iets interessanter dan per-click.

Iemand een idee?

Nee...

voor mij ook namelijk ^^

Thiaz
11/02/05, 19:08
Origineel geplaatst door Eris


Nee...

voor mij ook namelijk ^^

Er is dus geen enkel project dat per(-unique)-view betaald, dat is even balen :+, maar ik ga toch google eens proberen, want veel views dus er zullen ook wel wat clicks zijn.

Hoop ik.