PDA

Bekijk Volledige Versie : DC's in Antwerpen?



keyDet79
05/07/04, 21:36
Kan iemand mij een aantal datacenters in Antwerpen en omgeving aanraden? Heeft er iemand enige ervaring mee?

frankske
06/07/04, 02:26
In antwerpen is er momenteel geen carrier neutral. In brussel en omgeving heb je InterXion (Zatentem) en LCL (Diegem). InterXion is duurder, maar heeft betere faciliteiten (redundant generator setup, 24/7 security guard onsite, veeeel meer carriers, ...)

luser
06/07/04, 02:30
LCL heeft 500m² @ antwerpen (ex-CW colo)

maartenba
06/07/04, 10:30
Hangt ervan af of je daar zelf wil gaan colocaten of niet, want bij mijn weten zijn er nog geen providers daar...

frankske
06/07/04, 14:16
realroot zal er gaan zitten, maar voor de rest enkel grote telco's. Tenzij je dus enkele duizenden euro's aansluitkosten wil betalen, heb je enkel realroot. Dus niet carrier neutral. Wel stukje goedkoper dan Brussel heb ik gehoord ...

maartenba
06/07/04, 15:21
Heb het inderdaad ook net gehoord van Realroot...
DC is ergens op de Noorderlaan, iemand een idee waar juist?

luser
06/07/04, 15:38
Ik heb ook intresse in het adres & fotos ;)

frankske
07/07/04, 02:02
Ik heb een minder vriendelijke mail gekregen van iemand die beweert dat je er wel meerdere carriers op "normale" (100Mbps fast-ethernet) aansluitingen kan krijgen zonder glasvezel, oc3's, local tails, E3's en andere...

Ik heb meer uitleg gevraagd, maar het zou dus kunnen dat je er wel meer kan krijgen dan RealRoot...

Als ik meer details krijg, post ik hier.

realroot
07/07/04, 02:12
Wij zijn daar aanwezig met onze transit feed die wij uit LCL diegem halen over onze eigen infrastructuur. Het is eveneens mogelijk om te multihomen met andere partijen daar aanwezig (versatel, globalcrossing, c&w,...) maar geen van voorgenoemde zijn de 'default' partijen die zomaar op fast ethernet afleveren. Dus als je wilt multihomen zal je toch net iets meer moeten neerzetten dan enkel een quagga doosje...

Voor meer informatie kan je altijd bij Laurens van LCL terecht of bij iemand van de sales mensen van RealROOT.com

frankske
07/07/04, 02:15
Dit bedoelde ik dus :)

Dank u mr.realroot :)

realroot
07/07/04, 02:24
Geen probleem meneer Openminds...

voordiege die fotos willen zien (mail gerust naar LCL of RealROOT). En diegene die het adres willen weten : Noordelaan 133, het North Trade Building...

maartenba
07/07/04, 09:58
Denk dat dit een goede stap is om in Antwerpen ook een DC te hebben... Zoek maar eens hoeveel van de Belgische hosters er rond Antwerpen gevestigd zijn.

frankske
07/07/04, 12:01
Zeer juist! Zelfs los van het feit dat het in Antwerpen is: tot voor kort was er maar 1 "deftig", en de prijzen en voorwaarden en bureaucratie was er ook naar.

Het begint te beteren nu er LCL Diegem is, een 3e deftige erbij zou zeker niet slecht zijn.

Zelfs voor wie uit bv Gent komt zou Antwerpen goed zijn, want overdag veel minder kans op files. (Al is Antwerpen de eerste 2 jaar ook niet ideaal :))

maartenba
07/07/04, 12:03
Frank, mij effe opbellen dan, ik hoef niet door de files om tot daar te geraken (kleine 10 KM :))

IT-worX
08/07/04, 20:45
Niemand zin om in Gent een DC op te richten?
Niemand een paar miljoen teveel perongeluk? :D

maartenba
08/07/04, 20:47
Ik heb foto's mensen :)
Nog even wachten of ik ze hier mag publiceren van Laurens...

IT-worX
08/07/04, 20:50
Kan je ze dan op één of andere site ff zetten?
Ben benieuwd!!

maartenba
08/07/04, 20:52
Komt in orde, kheb net effe Laurens gemaild, morgenochtend zal je wel zien of het mag of niet :)
Er staat nog niet echt veel, enkel een half geinstalleerde UPS en een volledige generator... En een lege meet-me room :)

ddepuydt
08/07/04, 21:08
Héhé, sta ook te springen voor een datacenter wat dichter bij huis, en geZien ik niet ga verhuiZen moet het datacenter naar mij komen.

En als Ze daar personeel nodig hebben ... (steekt de vinger op)

dotnetjunkie
08/07/04, 21:10
Origineel geplaatst door IT-worX
Niemand zin om in Gent een DC op te richten?
Niemand een paar miljoen teveel perongeluk? :D
Hm, zoals ik al eerder postte, men is daar mee bezig :) En ons bedrijf zit mee in dat project!
Ik mag helaas nog geen precieze locatie of verdere details prijsgeven in dit stadium, maar ik kan jullie wel alvast zeggen dat het niet ver van Gent ligt, langs de E17.
Naast serverdiensten & co-locatie zal dit datacenter zich ook onderscheiden vanwege een zeer uitgebreide IVR- en voice infrastructuur: alles van servicenummers, voice switching tot Voice-over-IP, en meer. Ook voor niet-standaard apparatuur en serverformaten zullen we aantrekkelijke oplossingen hebben, iets wat in andere datacentra OF niet mogelijk is, OF extreem duur is.
Ik zou het wel leuk vinden mocht ik jullie (WHT-leden) kunnen betrekken in het realiseren van dit project, al is het met tips en mee de beste mogelijkheden/apparatuur helpen uitzoeken voor bepaalde aspecten. Zo kunnen we er allemaal voordeel uit halen! Bij de volgende vergadering zal ik dit eens voorstellen, en zal ik ook meer te weten komen over de issues waarvoor momenteel naar een oplossing wordt gezocht (ik dacht dat de airco er één was, dus tips daarover zijn alvast welkom). Want: hoe goedkoper het datacenter kan gerealiseerd worden, hoe goedkoper de prijs naar co-locaters (en jullie) toe kan/zal zijn, want aangezien dit datacenter er in eerste instantie komt voor onderwijs/overheid/non-profit, wordt elke cent rechtstreeks gebruikt voor het uitbouwen van de infrastructuur en het betalen van de werkingskosten. Daarom dat ik ook zo enthousiast ben over dit project, het wordt geen zoveelste Telecity, LCL, InterXion, maar een kleinschalig, doch zeer goed uitgerust ICT-service-center dat perfect op de noden van de aanwezige partijen kan inspelen, geen logge structuur heeft en dus snel op de bal kan spelen, in veel meer dan alleen housing voorziet, en last-but-not-least voor de mensen van West- en Oost-Vlaanderen zeer gemakkelijk en snel bereikbaar is (geen files!) wat ook kritische applicaties die anders in-house zouden moeten gehost worden, mogelijk maakt!

IT-worX
08/07/04, 21:54
Jah E17 zou inderdaad handig zijn!!! Jammer dat we niet mogen weten waar maar goed :-) al enig idee qua verbindingen etc?
Misschien handig als iedereen (zeker de "groteren" onder ons) even kunnen vermelden welke puntjes ze doornemen naar keuze van dc toe...Wat er dus zeker moet zijn, mag zijn en kan zijn :-)

maartenba
09/07/04, 10:36
Voor de mensen die foto's wilden van het DC in Antwerpen:

Het gebouw:
http://www.squirrel.be/lcl/2.jpg

De inkom:
http://www.squirrel.be/lcl/5.jpg

De POP ruimte (1):
http://www.squirrel.be/lcl/3.jpg

De POP ruimte (2):
http://www.squirrel.be/lcl/4.jpg

De generator:
http://www.squirrel.be/lcl/1.jpg

luser
09/07/04, 20:46
In welke termijn zou er een betaalbare partij komen te staan? Antwerpen is zeeeeeeeeer leuk :D

maartenba
10/07/04, 18:47
'Mail eens naar sales@realroot.be, deze zijn momenteel de enige...

flecxie
10/07/04, 19:21
Origineel geplaatst door dotnetjunkie

Hm, zoals ik al eerder postte, men is daar mee bezig :) En ons bedrijf zit mee in dat project!
Ik mag helaas nog geen precieze locatie of verdere details prijsgeven in dit stadium, maar ik kan jullie wel alvast zeggen dat het niet ver van Gent ligt, langs de E17.


E17 --> perfect :-) (dichter bij antwerpen of dichter bij kortrijk?)
Op welke termijn zal dit project worden gerealiseerd?

luser
11/07/04, 01:21
Zit realroot momenteel al @ Antwerpen?

Jelle
11/07/04, 16:58
Voor zover ik weet zitten die in Interxion in Zaventem

luser
11/07/04, 18:28
Origineel geplaatst door Jelle
Voor zover ik weet zitten die in Interxion in Zaventem

Doe ff de moeite aub en lees gans te topic. Dat ze in Interxion en in lcl @ brussel zit weet ik ook wel hoor.

BartVH
11/07/04, 23:03
Voor je bij RR tekent zou ik toch eerst een testmaand vragen hoor, ik was er tot enkele weken terug klant en met regelmaat problemen.

RR -> Gameservertje ofzo = Ja
RR -> Bedrijfskritisch = NO GO!

luser
12/07/04, 00:37
Bah zoek wat plaats voor enkele prive servertjes ;) (en dicht bij huis is altijd handig)

sleeps
12/07/04, 14:16
je moet rekenen dat het verkeer in antwerpen sowieso duurder zal zijn als in brussel.

realroot zal waarschijnlijk een fiber leggen tussen tussen Brussel & Antwerpen en die fiber is imho niet goedkoop.

frankske
12/07/04, 14:33
wrong :)

sleeps
12/07/04, 14:42
dus de kosten van de fiber zijn zo nihil dat ze niet worden doorgerekend ? yr ;)

frankske
12/07/04, 15:45
Kosten van fiber zijn hoog, en niet rendabel als je daar weinig verkeer over stuurt. Maw: je wil daar snel vrij veel verkeer door sturen, maw: lage prijzen, zeker in het begin...

Wijzelf hebben momenteel nog geen plannen om er te gaan zitten (wegens netwerk-issues niet 100% naar onze zin daar), maar ik kan je waarschijnlijk wel een prijsje maken op het RealRoot netwerk... En geloof me: t is cheap!

luser
12/07/04, 20:55
Origineel geplaatst door frankske
Wijzelf hebben momenteel nog geen plannen om er te gaan zitten (wegens netwerk-issues niet 100% naar onze zin daar), maar ik kan je waarschijnlijk wel een prijsje maken op het RealRoot netwerk... En geloof me: t is cheap!

En gaat jouw prijsje dan ook goedkoper zijn als dat van realroot? Of ga je er normale supporttarieven bijgooien. (Is zeker niet handig voor jullie als de rest van de jullie servers in Brussel staat en een paar klanten in antwerpen.)

frankske
12/07/04, 22:27
hangt ervan af wat ze je geven van prijs :) ... we gaan daar zeker niet actief verkopen op dit moment, dus ook geen zin om "de laagste prijs" daar te geven ...

Mijn post was gewoon tegen sleeps van "ik weet ongeveer wat de prijzen daar zullen zijn, en ze zullen goedkoper dan IX of LCL Diegem zijn (op racks, maar zeker ook op bandbreedte)

Maar mail ze gerust rechtstreeks ..

sleeps
13/07/04, 00:15
mijn excuses aan frank maar ik dacht dat realroot een redundante fiber ging huren voor hun verbinding naar antwerpen.

BartVH
13/07/04, 00:28
fiber? yr
een eigen darkfiber van IX/LCL naar Antwerpen kost 'VEEL'.


<gehoord in de wandelgangen>
ze gaan werken via een STM-1 op termijn (single dus alst ie stuk gaat, is het feesje bij RR).
Een STM-1 heeft trouwens een max snelheid van 155mbit.



Ze zouden in het kort een vlan huren ofzo bij GlobalCrossing of Tiscali.
</gehoord in de wandelgangen>

Plaatsen kan vanaf Augustus volgens hun kanaal & cain(owner) heeft een aanbieding gedaan 199,00 EUR voor een full rack incl 1mbit!

maar zoals ik reeds eerder zei:



RR -> Gameservertje ofzo = Ja
RR -> Bedrijfskritisch = NO GO!

luser
13/07/04, 01:29
Origineel geplaatst door BartVH
<gehoord in de wandelgangen>
ze gaan werken via een STM-1 op termijn (single dus alst ie stuk gaat, is het feesje bij RR).
Een STM-1 heeft trouwens een max snelheid van 155mbit.

Ze zouden in het kort een vlan huren ofzo bij GlobalCrossing of Tiscali.
</gehoord in de wandelgangen>


Opzich is een STM-1 ook niet slecht zins deze via de infra van een andere provider loopt en meestal ook een redelijk SLA heeft (en repair time).
Een vlan kan ook zeer stabiel zijn omdat deze over de redundante (indien aanwezig) verbindingen van de ISP loopt, het enigste wat kan mankeren is een hogere ping (en/of packet loss) bij een te groote overboeking.