PDA

Bekijk Volledige Versie : Info voor startend hosting bedrijf



Tsirakos.nl
02/07/04, 22:20
Hallo,

Ik ben een beginnende webdesigner en ik wil tevens binnenkort beginnen met een hosting bedrijf.

Ik weet nog niet hoe ik moet beginnen (met een server huren of kopen) en hoe dit in zijn werk gaat. Ik zou graag wat meer info hierover willen.

Zou iemand mij hier wat meer over willen inlichten of tips geven?

Zou diegene mij op msn willen toevoegen, een email sturen of het gewoon hier posten zodat het ook handig kan zijn voor andere starters?

Alvast bedankt,
Christiaan T.

superweb
02/07/04, 22:27
dat hangt ervan af wil je rustig opbouwen os wil je het groot aanpakken
en hoeveel wil je ervoor uitgeven?

maar als je als designer begint zouw ik persoonlijk een reseller pakket aanraden is niet zo duur en als een eigen server en je heb daar ook niet de lasten van (wel de lusten) ;)

Carl<n-media>
02/07/04, 22:28
Je topic staat in het verkeerde forum. En hier zijn al heel wat andere topics over, gebruik eens de zoekfunctie en lees die topics.

Grumpy
02/07/04, 22:52
Lees eerst de titels van subfora en de beschrijvingen voordat je zomaar ergens een topic opent.

>>> moved

ensermo
03/07/04, 10:58
Mijn ervaring.
Neem eerst een reseller pakket bij een provider met heel goed support. (Ik was begonnen met Amerikaanse SRL). Waarom reseller? Want dan kan je rustig kennis opbouwen van het systeem. Zoek in ieder geval een hoster met een goeie control panel. Ik raad CPanel aan met WebHostManager. Om te beginnen heb je waarschijnlijk een account van 1 GB nodig niet meer. Vrijwel alle providers staan toe dat je je account upgrade. Neem geen contract met een provider langer dan een maand. Dan kan je in ieder geval altijd weg als je niet blij bent.

Support? Ik was technisch en kende linux maar toch wou ik altijd "bevestiging" voordat ik iets deed met de server. (Kijk thuis kan je zeggen.. oops.. foutje... formateren en dan weer je OS erop.. maar een remote server ga je niet zomaar rebooten. ;) )

Als je na een tijdje ziet (bij mij langer dan een jaar) dat je best wel doorheb hoe alles in elkaar zit. Ga dan naar een dedicated server. Daar zal je ook VEEL dingen moeten leren.

Hou het in ieder geval simpel en focus op je doel. Wil je sites hosten die je zelf ontwikkelt en je klant weet niks van PHP of HTML of niks.. dan hoef je je geen zorgen te maken met veel technische snufjes. Je doel is dan het hosten van eigen gemaakte sites en jij zal waarschijnlijk 90% van de vragen hebben voor je provider. Willen je klanten echter weten of OpenBaseDir aanstaat of je eventjes ImageMagick versie X wil installeren want de oude doet het niet goed dan heb je dus een andere doel en andere eisen.

2oo4
03/07/04, 11:59
Origineel geplaatst door Tsirakos.nl
Hallo,

Ik ben een beginnende webdesigner en ik wil tevens binnenkort beginnen met een hosting bedrijf.

Ik weet nog niet hoe ik moet beginnen (met een server huren of kopen) en hoe dit in zijn werk gaat. Ik zou graag wat meer info hierover willen.

Zou iemand mij hier wat meer over willen inlichten of tips geven?

Zou diegene mij op msn willen toevoegen, een email sturen of het gewoon hier posten zodat het ook handig kan zijn voor andere starters?

Alvast bedankt,
Christiaan T.

Voordat je begint ga eerst even naar de kvk en de balsting dienst om daar informatie te vragen. Als je dat hebt gedaan ben je al een stap verder en kan je dus beginnen. Als ik jouw was zou ik beginnen met een reseller account en geen server gaan kopen/huren. Zonde van je geld omdat je in de eerste 2 a 3 maanden toch nog weinig klanten krijgt en dus dan dik verlies draaid. Er zijn tegen woordig al veel reseller pakketten die goedkoop zijn en ook een goede kwaliteit hebben, zoals al iin de bovenstaande post is vermeld: neem nooit een contracts duur van langer dan een maand, dus betaling maandelijks :)
ik heb trouwens een mooie Grumpy-edit: Juist ja, dat mag hier niet. 2 waarschuwingspunten. gedaan...
Naar zulke dingetjes kan je dus kijken, zorg voordat je zoiets neemt ook dat je een test account kan krijgen daar om alles te testen.... Anders zit je later met de gebakken peren dat de ftp niet werkt of iets dergelijks.

Misschien is het ook een idee om even de sticky's van rik door te nemen :) Raad ik je in iedergeval wel aan :)

Tsirakos.nl
03/07/04, 19:01
Allemaal heel erg bedankt voor de informatie, ik heb hier echt heel veel aan!

Een vriend van mij (Flexis Hosting) heeft ook een hosting bedrijf gehad die hij heeft verkocht en hij heeft hier ook al veel ervaring mee.

Ik ben niet van plan om er veel geld aan uit te geven omdat ik nog maar een 16 jarige ben die nog op de middelbare school zit :),

Ik denk dat ik niet meer kan opbrengen als 100 á 200 per jaar, en dan wel met de garantie dat je een kleine winst maakt. :)

Ik neem jullie advies aan en ik begin na de vakantie met een reseller en als alles goed gaat breid ik langzamerhand uit.



Alleen heb ik nog 1 vraagje,

als ik bijvoorbeeld zou beginnen met een reseller server van ongeveer 100€uro per jaar wat voor details zitten hier dan aan zoals het aantal ruimte, traffic etc, en hoeveel mensen kan ik hierop hosten? En wat voor omzet kan ik hierop draaien?

En dan nog een vraag,
Maak je op de server na als hosting bedrijf nog enige andere kosten? zo ja, welke?

Alvast bedankt!

XS-24
03/07/04, 19:06
"Ik ben niet van plan om er veel geld aan uit te geven omdat ik nog maar een 16 jarige ben die nog op de middelbare school zit ,"

Met die instelling kom je niet ver.

Tsirakos.nl
03/07/04, 19:34
Nou ik wil daarmee zeggen dat ik omdat ik begin niet bakken met geld uit wil geven maar bijvoorbeeld wil beginnen met een reseller pakket die wat minder kost en langzamerhand uit te breiden, en naarmate je meer winst maakt kan je ook meer investeren :)

SebastiaanCitus
04/07/04, 18:27
De instelling kan wel een beetje kloppen. Zo ben ik namelijk ook begonnen, ik wil weinig geld uitgeven, en veel verdienen. Alleen valt dit lang niet altijd mee. In het begin zul je weinig kosten hebben, als je eenmaal goed op gang bent en je hebt een eigen server gaan je kosten ontzettend omhoog.

Je wilt op een gegeven moment enveloppen met een logootje erop, best wel duur. Postzegels op de facturen die je maandelijks verstuurt. Een handig administratiesyteem, misschien een fax... etc. etc.

Begin dus echt als reseller en spaar zoveel mogelijk geld, ga niet direct alles uitkeren als 'winst', daar heb je niets aan.

Succes!

mguilmot
06/07/04, 21:00
Mag een 16-jarige al aan commerciële hosting doen?

2oo4
06/07/04, 21:04
Origineel geplaatst door mguilmot
Mag een 16-jarige al aan commerciële hosting doen?
jup alleen lijkt mij het handig dat je er eerst wat vanaf weet voordat je eraan begint :)

Ps: op watvoor resolutie is jouw site gebasserd? 2048 bij 1800 ofzo :huh: