PDA

Bekijk Volledige Versie : Citus.nl Down ?



Basic-it
01/07/04, 16:01
Waneer ik naar www.citus.nl wil gegaan krijg je geen pagina.
Wanneer je de dns pingt is er gewoon verbinding?

Maarja raar allemaal dit is al een dag of 2 aan de gang.

Guust
01/07/04, 16:19
Misschien even zelf met Citus bellen?

Mikey
01/07/04, 16:22
Heb geprobeerd dennis voor je te bellen, krijg hem niet te pakken.

McRox
01/07/04, 16:46
Origineel geplaatst door DreamDesigners
Waneer ik naar www.citus.nl wil gegaan krijg je geen pagina.
Wanneer je de dns pingt is er gewoon verbinding?

Maarja raar allemaal dit is al een dag of 2 aan de gang.

Hun DNS servers zijn up, apache ligt plat (zo te zien)

cridea
01/07/04, 16:55
Misschien zijn ze met vakantie?

The MAzTER
01/07/04, 17:18
Nee, Denis is niet op vakantie en ze zijn er mee bezig.

Mikey
01/07/04, 17:20
Origineel geplaatst door The MAzTER
Nee, Denis is niet op vakantie en ze zijn er mee bezig.

heb berichtje achter gelaten, horen het wel weer.

Ris
02/07/04, 10:09
Het is echt dramatisch de laatste dagen. Mijn site bij Citus is nu al voor de derde dag op rij offline. Zo'n lange downtime is toch niet normaal, of zie ik dat verkeerd? Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.

121net
02/07/04, 11:06
Ris, ik ben het helemaal met je eens, momenteel loopt het niet toppie daar.
Ik heb begrepen dat ze eergisteren de server opnieuw geinstalleerd hebben.
Wat ik jammer vond, was dat er ook niet werd gereageerd op mail, danwel sms en telefoon.
Hopelijk zijn de problemen snel opgelost....

Mikey
02/07/04, 12:40
Dennis net gesproken, er wordt hard gewerkt eraan, zal zo spoedig mogelijk opgelost zijn.

Carl<n-media>
02/07/04, 14:33
@121net
Ik denk dat ze nu even geen tijd hebben om op de e-mail berichten te reageren. Het beste is dat je hun gewoon even door laat werken zodat het zo snel mogelijk is opgelost.

Savvas
02/07/04, 20:21
Boeltje draait weer.

Man man man wat een dag :(

Dennis
02/07/04, 20:36
Origineel geplaatst door NetRouting
Boeltje draait weer.

Man man man wat een dag :( Server is weer up.

Server is gister down gegaan om 14:30. Een kwartier later hebben we Leaseweb gebeld en we zijn direct akkoord gegaan met het bedrag van E99,- per uur om iemand te sturen. Via e-mail kregen we te horen dat dit pas maandag kon. Telefonisch heb ik nog meerdere keren gebeld. Uiteindelijk leek het om 17:45 helemaal geregeld te zijn. Zij zouden er een hogere prioriteit opzetten en er achteraan gaan. Sebastiaan heeft zelfs te horen gekregen dat er iemand werd gestuurd.

In ieder geval hadden wij hier dus vertrouwen in. Vanochtend hebben we direct besloten om iemand anders te sturen. Mark en Savvas wilden best gaan. Mede omdat ze TeleCity 2 nog nooit hadden gezien. Er bleek achteraf een nieuwe re-install nodig. Backups van dinsdag-avond zijn terug gezet.

Server draait nu perfect, maar heeft inmiddels 24 uur downtime gehad. We hebben wel geleerd dat we bij dit soort issues niet aan hoeven te kloppen bij Leaseweb. Zij zijn hier vrij laks in en adviseren ons om maar een SLA te nemen. De SLA die in dit geval geschikt geweest zou zijn (de 24H Software SLA) kost E200 per maand. Dit is duurder dan onze hele (dedicated) server.

We waren inderdaad telefonisch niet altijd even goed bereikbaar. Tijdens de downtime hebben wij ook slechts enkele vragen beantwoord. Ik heb er zelfs bewust voor gekozen om binnenkomende telefoontjes op mijn persoonlijke mobiel te negeren van onbekende nummers. Dit alleen omdat wij het zeer druk hebben gehad.

Onze excuses voor het ongemak. Wij zijn momenteel heel druk bezig om alle zaken weer op orde te krijgen. Het heeft de laatste 2 weken inderdaad niet lekker gelopen. Er komen nog reports als wij onze zaken weer helemaal op orde hebben.

Dank aan NetRouting en Mark voor hun support! Ook dank aan Mike die altijd bereikbaar was en mij achteraf nog heeft geholpen met alles zsm weer online te krijgen.

Savvas
02/07/04, 20:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
Dank aan NetRouting en Mark voor hun support! Ook dank aan Mike die altijd bereikbaar was en mij achteraf nog heeft geholpen met alles zsm weer online te krijgen.

We sturen de rekening nog wel :D;)

121net
02/07/04, 23:07
@Carl,
Als je een week bezig bent om contact te krijgen, dan is op een gegeven ogenblik de koek op. Hoe druk iemand het ook heeft....

Verder ben ik blij dat het Dennis en Sebastiaan e.a. toch gelukt is om de de handel draaiende te krijgen!

vr. groet
Rik

Carl<n-media>
02/07/04, 23:25
@121net
Dat begrijp ik. Maar veel klanten beginnen gelijk al een hosting provider 10 keer achter elkaar te bellen wanneer de server down is. Maar ondertussen weet een hosting provider dit ook wel en is druk bezig om het probleem op te lossen. Het kan dan vrij irritant zijn als de klanten steeds 10 keer opbellen.

Gelukkig is het probleem nu opgelost :).