PDA

Bekijk Volledige Versie : banners op wht



HBCS
30/06/04, 09:01
ik ben erg benieuwd of de mensen hier die een banner hebben op wht
daar ook echt klanten door hebben gekregen

Savvas
30/06/04, 09:57
Origineel geplaatst door HBCS
ik ben erg benieuwd of de mensen hier die een banner hebben op wht
daar ook echt klanten door hebben gekregen

ik zat met dezelfde vraag, heb het aan wat mensen gevraagd die hier hebben geadverteerd en het zou weinig tot niets opleveren heb ik begrepen.

HBCS
30/06/04, 10:04
zo zie je maar ik denk ook dat er meer zijn die het zouden willen weten
ik hoef niet precies te weten wat en hoeveel maar mij gaat het er om of er uberhoud wel wat van terug komt door ergens een banner te plaatsen
ik weet uit ervaring dat bij google je wel wat terug krijgt maar ook daar is het de moeite niet

en aangezien hier op dit prima forum best wel wat bezoekers komen dacht ik er over om het maar te vraagen dan aan de mensen die er een banner hebben staan

die kunnen het tenslotte het beste weten

Ahead-IT
30/06/04, 11:23
Je maakt me niet wijs dat de banner van ezeeserver en servershop geen klanten binnenhaald ;)

SeppaR
30/06/04, 11:27
Ik denk wel dat het iets oplevert, maar vind het gewoon triest dat het echt zo duur is..
Geloof minimaal €50 ofzo..

Icheb
30/06/04, 11:32
Ik ben persoonlijk van mening dat banners op een forum als WHT beter werken als je iets hebt wat je op collega hosters kan richten ipv hosting klanten zelf. Dit omdat er hier toch echt meer hosters dan niet-hosters rondlopen ;)

Ber|Art
30/06/04, 11:36
Ik denk wel dat het wat opleverd, ik heb in ieder geval al op een paar banners geklikt, dat is al resultaat. Dan daarbij zonder reclame wordt het natuurlijk moeilijker het forum te onderhouden!

The MAzTER
30/06/04, 11:45
Origineel geplaatst door SeppaR
Ik denk wel dat het iets oplevert, maar vind het gewoon triest dat het echt zo duur is..
Geloof minimaal €50 ofzo..

niet echt duur hoor.

het is target traffic

wel zou een banner limiet handig zijn.

dus max xx banners boven en onderin.

Domenico
30/06/04, 12:28
Origineel geplaatst door SeppaR
Ik denk wel dat het iets oplevert, maar vind het gewoon triest dat het echt zo duur is..
Geloof minimaal €50 ofzo..

Tja, als jij 50 euro veel vindt voor adverteren dat vind ik pas triest. Adverteren hier (100% target traffic!) is belachelijk goedkoop.
Kijk anders eens naar deze 'trieste' maar meer realistische prijzen ->

http://www.vnunet.nl/sales.htm#Tar
http://www.ilsemedia.nl/adverteren/?emplate=1&page=nu
http://www.zibb.nl/zibbdossier.asp?portal=0&sctr=0&dossier=842&hoofdstuk=1
http://www.advantage.msn.nl/flattened/ED738B4E-094E-4B27-87A7-977B969C7F8F.asp
http://www.automatiseringsgids.nl/info/advertising.asp?page=advertising_webeditie
http://www.anwbmedia.nl/fo/files/tarieven.php?taal=NLhttp://adverteren.vnubp.nl/emerce/index.jsp
http://www.computable.nl/adverteren/online_advertentiemogelijkheden.htm
http://adverteren.vnubp.nl/cidee/rubriek.jsp?rubriek=1560
http://adverteren.vnubp.nl/pcm/rubriek.jsp?rubriek=864
http://www.intermediair.nl/adverteerders_new/puntnl/tarieven.html

Adverteren op wht duur? laat me niet lachen...

Als je als hostingbedrijf struikelt over 100 euro (of meer) per maand voor een banner op bijvoorbeeld deze site doe je iets niet goed of is er iets mis met je instelling.

Reacties als 'ik zie het nut er niet van in' zeggen mij ook genoeg en ik kan die personen alleen maar adviseren om eens te duiken in de wereld die marketing heet. Adverteren geen nut? Vandaar dat bedrijven vanavond een spotje a 100.000 euro per 30 seconden betalen rond de wedstrijd van oranje. We kunnen zo wel even doorgaan maar dat adverteren nut heeft is al lang en breed bewezen. Even ergens een banner plaatsen en na een maand op basis van verkopen concluderen dat het niets heeft geholpen slaat natuurlijk nergens op en heeft ook niets met wel of niet adverteren te maken. Als je budget NUL is dan is alles teveel en nooit iets goed.

Adverteren is zo veel meer!
Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.adformatie.nl/ of http://www.emerce.nl/ en lees eens wat boeken aangaande deze materie.

Cybafish
30/06/04, 12:38
Jij mag wel even dimmen Domenico, ik vind dat je nu iets te blue-eyed iemand de grond in trapt.

100% target traffic? Je concurrenten je target? :)

Absoluut, voor colocation / dedicated servers is het een mooie manier om je doelgroep te bereiken, maar voor webhosters ben ik bang dat het vrij weinig nut heeft.

De links die jij net naar boven haalde zijn links van vooraanstaande websites, met een deftige hoeveelheid bezoekers en een interessante doelgroep. Webhostingtalk is (laten we wel wezen) t.o.v. de door jou genoemde websites vrij klein en als je het hebt over de wht-bezoekers dan heb je het in principe voornamelijk over webhosters in de leeftijdscatagorie 15-25. Nogmaals, interessant voor colocated/dedicated, maar niet voor webhosting.

Alsjeblieft, geen grootheidswaan.

Pantsy
30/06/04, 12:44
*zucht* ik kan in iedergeval meedelen dat het erg zinvol is.

Domenico
30/06/04, 12:57
Origineel geplaatst door Cybafish
Jij mag wel even dimmen Domenico, ik vind dat je nu iets te blue-eyed iemand de grond in trapt.

100% target traffic? Je concurrenten je target? :)

Absoluut, voor colocation / dedicated servers is het een mooie manier om je doelgroep te bereiken, maar voor webhosters ben ik bang dat het vrij weinig nut heeft.

De links die jij net naar boven haalde zijn links van vooraanstaande websites, met een deftige hoeveelheid bezoekers en een interessante doelgroep. Webhostingtalk is (laten we wel wezen) t.o.v. de door jou genoemde websites vrij klein en als je het hebt over de wht-bezoekers dan heb je het in principe voornamelijk over webhosters in de leeftijdscatagorie 15-25. Nogmaals, interessant voor colocated/dedicated, maar niet voor webhosting.

Alsjeblieft, geen grootheidswaan.

Ik hoef niet te dimmen want ik weet waar ik over praat.
Er komen hier dagelijk meer dan 5000 unieke bezoekers en dat zijn echt niet allemaal webhosters hoor.

Als je de links die ik heb geplaatst ook nog eens even grondig zou bestuderen zou je zien dat sommigen gewoon hetzelfde aantal bezoekers heeft als wht dus ook daar heb je het erg mis.

Blijkbaar heb je hier erg weinig kaas van gegeten dus zeg maar gewoon niets meer want dat lijkt me toch echt het verstandigste.

Je hoeft niet te adverteren hoor. Zowel hier als ergens anders niet. En als jij denkt dat een hostingbanner op een van de bovenstaande sites (Deftig? Wat is er zo deftig aan die sites?) meer zin heeft dan een banner op wht moet je dat vooral ook doen. Ik moet ze daar nog zien maar dan ben jij toch de eerste?

Leeftijdscatagorie 15-25? Waar haal jij deze info vandaan? Uit een hoge hoed? Ik wil jou en niemand anders de grond instampen hoor want daar heb ik helemaal niets aan maar ik denk wel dat er wat mensen wakker moeten worden wat betreft marketing en advertising. Verder heb je overigens ook geen benul waar wht eigenlijk staat tussen alle andere sites. Oa meer dan 5000 unieke bezoekers per dag is voor jou blijkbaar niets bijzonders. :D

Grootheidswaanzin? Nee hoor. Realistische kijk op zaken? Jazeker!

Ahead-IT
30/06/04, 13:00
Klopt ... als je het wat goed uitspeeld heb je die 100 EUR onmiddelijk terug!

Cybafish
30/06/04, 13:19
Ilse, anwb, msn, die trek je op een lijn met webhostingtalk? Snap je wat ik bedoel met grootheidswaan? :)

Ik zeg niet dat het deftige sites zijn, ik zeg dat ze een deftig bezoekersaantal hebben. Misschien iets te cryptisch; ik bedoelde dus dat daar veel (meer) unieke bezoekers op een dag komen.

Die leeftijdscatagorie haal ik niet uit de hoge hoed. Het is deels een eigen schatting, kijkend naar de inhoud van de gemiddelde post hier en deels een greep uit bijvoorbeeld deze poll (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36944).

Raak nu niet gelijk overstuur omdat ik het niet met je eens ben. Ik begrijp best dat je je eigen product aanprijst, want natuurlijk loop jij lekker binnen met de inkomsten van de banners hier. Ik zeg alleen maar dat het niet 100% target traffic is voor webhosters, klaar.

Domenico
30/06/04, 13:36
Origineel geplaatst door Cybafish
Ilse, anwb, msn, die trek je op een lijn met webhostingtalk? Snap je wat ik bedoel met grootheidswaan? :)

Ik zeg niet dat het deftige sites zijn, ik zeg dat ze een deftig bezoekersaantal hebben. Misschien iets te cryptisch; ik bedoelde dus dat daar veel (meer) unieke bezoekers op een dag komen.

Die leeftijdscatagorie haal ik niet uit de hoge hoed. Het is deels een eigen schatting, kijkend naar de inhoud van de gemiddelde post hier en deels een greep uit bijvoorbeeld deze poll (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36944).

Raak nu niet gelijk overstuur omdat ik het niet met je eens ben. Ik begrijp best dat je je eigen product aanprijst, want natuurlijk loop jij lekker binnen met de inkomsten van de banners hier. Ik zeg alleen maar dat het niet 100% target traffic is voor webhosters, klaar.

Ik prijs helemaal niet mijn eigen product aan waar haal je dat nu vandaan? Het gaat toch om het nut van adverteren of heb ik het nu mis?

"Ik zeg niet dat het deftige sites zijn, ik zeg dat ze een deftig bezoekersaantal hebben. Misschien iets te cryptisch; ik bedoelde dus dat daar veel (meer) unieke bezoekers op een dag komen."

Als je goed kijkt zal je zien dat je niet altijd gelijk hebt!

"Die leeftijdscatagorie haal ik niet uit de hoge hoed. Het is deels een eigen schatting, kijkend naar de inhoud van de gemiddelde post hier en deels een greep uit bijvoorbeeld deze poll (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36944)."

Deze poll heeft 203 stemmen. +5000 ubieke bezoekers per dag?

"Ilse, anwb, msn, die trek je op een lijn met webhostingtalk? Snap je wat ik bedoel met grootheidswaan? :)"
Snap je nu wat ik bedoel met dat adverteren werkt? Je bevestigd nu precies mijn punt!
Overigens kun je wht niet met deze sites vergelijken net zoals je dat niet kunt doen met die sites onderling. Het gaat om de doelgroep en als het om webhosting gaat kun je volgens mij niet om wht heen in nederland. Is dat erg?

Op de genoemde sites komen misschien meer mensen per dag maar allemaal met de neus een andere richting op. Naja, je begrijpt waarschijnlijk niet wat ik bedoel en je wil het ook niet begrijpen dus ik houd maar op met het aan je proberen uit te leggen.

"Die leeftijdscatagorie haal ik niet uit de hoge hoed. Het is deels een eigen schatting, kijkend naar de inhoud van de gemiddelde post hier en deels een greep uit bijvoorbeeld deze poll (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=36944)."
Ja als alle unieke bezoekers per dag ook zouden posten zou je misschien een juiste conclusie kunnen trekken maar dit is hetzelfde als in een kop koffie kijken. Sorry maar je hebt er totaal GEEN (objectieve) kijk op.

Als je verder wil praten over dit topic dan zou het ook makkelijk zijn als je wat ervaring hebt met adverteren en dan nog het liefst een banner op wht. Je kunt de ervaringen van de mensen die hier adverteren niet ontkennen ook al wil je dat zo graag. :)

Rik
30/06/04, 13:41
Als je gaat kijken dat het online adverteren en het investeren in online marketingapplicaties in vergelijking met het afgelopen jaar bijna is verviervoudigd.... dan lijkt me het "nut" ervan wel aangetoond niet ?

Moet jij eens proberen om jouw advertentie via de "traditionele" media bij (laten we zeggen...) 150.000 mensen te krijgen (30 x 5000 unieke).

1) Weet je wat je dan kwijt bent ?
2) weet je hoe groot het percentage is dat NIKS van je wilt weten ?

Online bereik je VEEL goedkoper de JUISTE mensen... en dan zijn die kosten ervoor nu eigenlijk nog ZO laag ;) , maar dat is puur omdat die online advertentiemarkt nog "groeiende" is...

Vergeet niet dat het tijdperk van;
"alles op internet is/moet gratis" een aflopende zaak is !!

Maak je een online concept ? -> if you can't bill it -> kill it !

WouterSp
30/06/04, 13:45
want natuurlijk loop jij lekker binnen met de inkomsten van de banners hier.

Euhh. Ik denk dat dat "lekker binnen lopen" een beetje heel erg overdreven is :D. Als dat zo zou zijn zouden alle mods nu in een dikke wagen rijden denk ik ;).

Je hoeft er echt geen vetpot van te verwachten (denk ik). Dat geld gaat waarschijnlijk net zo snel weer de deur uit aan kosten voor bandbreedte, servers (onderhoud) en noem maar op...

Cybafish
30/06/04, 13:48
Ik prijs helemaal niet mijn eigen product aan waar haal je dat nu vandaan? Het gaat toch om het nut van adverteren of heb ik het nu mis?

Het gaat hier in specifiek om het adverteren op webhostingtalk.nl. Jij bent de administrator van webhostingtalk.nl, ergo, jij ontvangt een groot deel (zoniet alles) van de bannerinkomsten hier op webhostingtalk.nl.


Deze poll heeft 203 stemmen. +5000 ubieke bezoekers per dag?

Heb jij daar zicht op? Ik trek mijn conclusies uit het postende deel van webhostingtalk. De mensen die even komen kijken en het forum weer wegklikken laat ik even buiten beschouwing, daar hebben zowel jij als ik geen zicht op.


"Ilse, anwb, msn, die trek je op een lijn met webhostingtalk? Snap je wat ik bedoel met grootheidswaan? :)"
Snap je nu wat ik bedoel met dat adverteren werkt? Je bevestigd nu precies mijn punt!

Eh, nee?


Op de genoemde sites komen misschien meer mensen per dag maar allemaal met de neus een andere richting op. Naja, je begrijpt waarschijnlijk niet wat ik bedoel en je wil het ook niet begrijpen dus ik houd maar op met het aan je proberen uit te leggen.

Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik weet dat het gaat om de richtgroep en die is procentueel gezien vele malen lager op een website als www.msn.nl, maar vergis je niet, msn.nl heeft ook exponentieel meer bezoekers op een dag. (niet gek ook als je bedenkt dat microsoft standaard de browser daarheen laat gaan, of bij bijv. een typfout in een url e.d.)



Ja als alle unieke bezoekers per dag ook zouden posten zou je misschien een juiste conclusie kunnen trekken maar dit is hetzelfde als in een kop koffie kijken. Sorry maar je hebt er totaal GEEN (objectieve) kijk op.

Wat maakt dat jij hier meer kijk op hebt?


Als je verder wil praten over dit topic dan zou het ook makkelijk zijn als je wat ervaring hebt met adverteren en dan nog het liefst een banner op wht. Je kunt de ervaringen van de mensen die hier adverteren niet ontkennen ook al wil je dat zo graag. :)

Ik heb genoeg ervaring met adverteren en ik weet ook dat als ik een banner laat plaatsen hier dat de 100 euro er op dag twee uit is, dat is het hele punt niet. Mijn punt was, en lees nu eens goed, dat de bezoekers van webhostingtalk.nl veelal zelf webhosters zijn (de bezoekers die daadwerkelijk een keer terug komen) en dat het daarom voor een webhoster minder interessant wordt om zijn banner aan de concurrenten voor te schotelen.

Rik
30/06/04, 13:50
@ Cybah -> die unieke kloppen hoor....
webhostingtalk.nl Who's Online @ 13:49 - 28 Members and 49 Guests
En de meeste tijd zitten er meer als 100 man op de site continu....

Domenico
30/06/04, 14:21
Tja, dus er zitten meer dan 5000 verschillende hosters per dag online op wht?

"Het gaat hier in specifiek om het adverteren op webhostingtalk.nl. Jij bent de administrator van webhostingtalk.nl, ergo, jij ontvangt een groot deel (zoniet alles) van de bannerinkomsten hier op webhostingtalk.nl."

Wat hebben mijn inkomsten te maken met adverteren op wht?
iedereen verdient wat betreft producten aan een ander, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. De bedrijven die hier adverteren doen dat niet om mij te speken maar voornamelijk zichzelf. Go figure...

"Ik begrijp precies wat je bedoelt, ik weet dat het gaat om de richtgroep en die is procentueel gezien vele malen lager op een website als www.msn.nl, maar vergis je niet, msn.nl heeft ook exponentieel meer bezoekers op een dag. (niet gek ook als je bedenkt dat microsoft standaard de browser daarheen laat gaan, of bij bijv. een typfout in een url e.d.)"

Je noemt ook wel gelijk een site op vindt je niet? Maar vertel, hoeveel mensen gaan naar MSN als ze een hosting provider nodig hebben? Of server problemen hebben? Juist, het gaat erom om de grootste/beste in je branche te zijn en dan maken die enorme aantallen bezoekers per dag niet zo veel uit hoor.

"Wat maakt dat jij hier meer kijk op hebt?"
Serverlogs misschien? Referrers? Persoonlijke gesprekken? Email? Aanvragen? Telefoontjes?

"dat de bezoekers van webhostingtalk.nl veelal zelf webhosters zijn (de bezoekers die daadwerkelijk een keer terug komen) en dat het daarom voor een webhoster minder interessant wordt om zijn banner aan de concurrenten voor te schotelen."

Klopt niet zoals ik je al heb proberen uit te leggen. We kunnen hier lang over doorgaan maar ik denk dat de adverteerders die blijven komen hier meer zicht op hebben net zoals de mensen die weten waar ze het over hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.

V. Kleijnendorst
30/06/04, 14:30
Referrers laten wel het één en ander zien. :)

http://www.webhostingtalk.nl/vbstats.php?action=incoming
Mijn site staat best hoog!:D

Cybafish
30/06/04, 15:05
Tja, dus er zitten meer dan 5000 verschillende hosters per dag online op wht?

Nee.


Wat hebben mijn inkomsten te maken met adverteren op wht?
iedereen verdient wat betreft producten aan een ander, zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar. De bedrijven die hier adverteren doen dat niet om mij te speken maar voornamelijk zichzelf. Go figure...

Ik zei dat het logisch was dat jij het adverteren op wht.nl de hemel in prijst, aangezien jij direct baat hebt bij het toenemen van adverteerders op wht.nl.


Je noemt ook wel gelijk een site op vindt je niet? Maar vertel, hoeveel mensen gaan naar MSN als ze een hosting provider nodig hebben? Of server problemen hebben? Juist, het gaat erom om de grootste/beste in je branche te zijn en dan maken die enorme aantallen bezoekers per dag niet zo veel uit hoor.

Je hebt deels gelijk, absoluut, ware het niet dat je daarom nog niet mag zeggen dat adverteren op wht.nl spotgoedkoop is, verwijzend naar andere sites waarop je kunt adverteren.


"Wat maakt dat jij hier meer kijk op hebt?"
Serverlogs misschien? Referrers? Persoonlijke gesprekken? Email? Aanvragen? Telefoontjes?

Serverlogs? Zie je daar tegenwoordig ook al de leeftijd van de bezoeker in? Is dat een mod voor apache? Geef me de link, want die wil ik dan ook wel! :) Referrers? Ook daar zie je de leeftijd niet, of wel dan? Persoonlijke gesprekken, e-mails, telefoontjes en aanvragen misschien, maar ik durf te betwijfelen dat jij 5000 verschillende contacten op een dag onderhoudt, die toevalligerwijs ook allemaal buiten de leeftijdscatagorie 15-25 vallen :)


"dat de bezoekers van webhostingtalk.nl veelal zelf webhosters zijn (de bezoekers die daadwerkelijk een keer terug komen) en dat het daarom voor een webhoster minder interessant wordt om zijn banner aan de concurrenten voor te schotelen."

Klopt niet zoals ik je al heb proberen uit te leggen. We kunnen hier lang over doorgaan maar ik denk dat de adverteerders die blijven komen hier meer zicht op hebben net zoals de mensen die weten waar ze het over hebben en hier dagelijks mee bezig zijn.

Wie denk je eigenlijk dat ik ben? Je behandelt me als iemand die worst noch kaas heeft gegeten van het wereldje genaamd ondernemen. De reden dat wij niet adverteren op webhostingtalk is omdat we genoeg verwijzingen her en der verspreid hebben en een sterke klantenstroom genieten, geen noodzaak dus voor uitbreiding, au contraire.

Dat iemand niet adverteert op wht.nl hoeft nog niet te betekenen dat hij er geen interessant woord over kan verkondigen..?

Pinocchi
30/06/04, 15:12
Even los van wie waarop allemaal gelijk heeft (want volgens mij wordt het langzaam aan een persoonlijke vete) willen die 5000 unieke bezoekers niet zeggen dat het daadwerkelijk 5000 unieke bezoekers zijn.

Ik denk dat veel bezoekers net als ik overdag nog via een ander ipadres de site benaderen dan in de avond uren. Je zit toch niet de gehele dag op kantoor en wil 's avond ook nog wel eens even kijken. De vraag is natuurlijk hoeveel dat er zijn, maar dat kunnen er toch behoorlijk wat worden als je bedenkt dat een best wel grote groep met regelmaat een paar keer per dag terugkeert (en tevens in de avonduren).

HBCS
30/06/04, 15:21
MENSEN MENSEN DIT IS NIET DE BEDOELING
IK WILDE ALLEEN VAN DE MENSEN DIE HIER EEN BANNER HEBBEN WETEN OF ZIJ HET ZINVOL VINDEN
GA AUB ERGENS ANDERS RUZIE MAKEN DANK U

Cybafish
30/06/04, 15:28
Ruzie maken? Not at all, Domenico en ik discussieren over het nut van banners op wht.nl. :)

Domenico
30/06/04, 15:29
Het zijn er ook meer dan 5000 per dag. ;) het aantal pageviews is vele malen hoger uiteraard.

"Je hebt deels gelijk, absoluut, ware het niet dat je daarom nog niet mag zeggen dat adverteren op wht.nl spotgoedkoop is, verwijzend naar andere sites waarop je kunt adverteren."

Ik mag wel zeggen dat adverteren op wht spotgoedkoop is dus bij deze, adverteren op webhostingtalk.nl is spotgoedkoop! is geen loze reclamekreet maar gewoon een feit.

"Serverlogs? Zie je daar tegenwoordig ook al de leeftijd van de bezoeker in? Is dat een mod voor apache? Geef me de link, want die wil ik dan ook wel! Referrers? Ook daar zie je de leeftijd niet, of wel dan? Persoonlijke gesprekken, e-mails, telefoontjes en aanvragen misschien, maar ik durf te betwijfelen dat jij 5000 verschillende contacten op een dag onderhoudt, die toevalligerwijs ook allemaal buiten de leeftijdscatagorie 15-25 vallen "

Zonder oogkleppen zou je het een en ander breder kunnen zien zonder dat ik hier vier kantjes hoef over uit te wijden. :)

"Dat iemand niet adverteert op wht.nl hoeft nog niet te betekenen dat hij er geen interessant woord over kan verkondigen..?"
Dat kan maar dan wel uit eerste hand en gemotiveerd. De voorbeelden die je aandraagd zijn nergens op gebaseerd. Nee, je hoeft voor mij niet te adverteren op wht maar hoogstens voor jezelf.

"Wie denk je eigenlijk dat ik ben? Je behandelt me als iemand die worst noch kaas heeft gegeten van het wereldje genaamd ondernemen."

Wil je echt dat ik hier dieper op in ga? Zal ik hier niet doen maar als je mijn oprechte menig wil weten moet je me maar een berichtje sturen.

Laten we het voor nu maar rusten want jij blijft toch bij je mening en ik bij die van mij. Ik hoop dat er nog anderen zijn die hun EIGEN mening willen delen met de rest. Graag ook mensen die ervaring hebben met adverteren op wht of elke andere site.

Ahead-IT
30/06/04, 15:30
Origineel geplaatst door HBCS
MENSEN MENSEN DIT IS NIET DE BEDOELING
IK WILDE ALLEEN VAN DE MENSEN DIE HIER EEN BANNER HEBBEN WETEN OF ZIJ HET ZINVOL VINDEN
GA AUB ERGENS ANDERS RUZIE MAKEN DANK U
Je kan er toch uit afleiden dat de meningen verdeeld zijn? ;)

Het is voor mij nu al duidelijk: wie hier niet adverteerd om gelijk welke reden, stemt op "nee".
Wie "ja" stemt adverteerd hier en met positieve resultaten.

Domenico
30/06/04, 15:32
Origineel geplaatst door PCDOC

Je kan er toch uit afleiden dat de meningen verdeeld zijn? ;)

Het is voor mij nu al duidelijk: wie hier niet adverteerd om gelijk welke reden, stemt op "nee".
Wie "ja" stemt adverteerd hier en met positieve resultaten.

Inderdaad, wie het een ander niet gunt stemt op nee en laat verder niets weten in de thread zelf. ;)

Pinocchi
30/06/04, 16:38
toch jammer Domenico dat je eerst aangeeft dat het er zo beter bij gelaten kan worden en vervolgens toch nog even een tikje uitdelen richting Cybafish.

Grumpy
30/06/04, 17:14
Niet echt een goede poll. Iedereen die niet adverteert kan ook stemmen. :rolleyes:

Het is denk ik ook moeilijk om precies achter te komen of de banner klanten heeft opgeleverd.
Klanten kunnen overal vandaan komen. Hoe ga je als bedrijf weten dat een klant ooit WHT heeft bezocht en toen een paar keer de banner van dat bedrijf heeft gezien. En dat die banner medelijk verantwoordelijk is geweest voor het feit dat die persoon uiteindelijk een klant is geworden.

De meeste mensen zullen niet de moeite nemen om te vertellen waarom ze klant zijn geworden of hoe ze bij het bedrijf terecht zijn gekomen.


Ik vind het nogal kortzichtig om het soort publiek van WHT te bepalen aan de hand van de mensen die hier posten.
Verder is het zo dat het nut van een banner van vele factoren afhangt.
Als je hier met een banner komt waarbij je iets levert wat de meerderheid van de bezoekers al heeft... ... moet je niet teveel verwachten van de banner. Echter, biedt je iets interessants aan voor de bezoekers, zal het vast meer opleveren.

Hoewel ik geen concrete gegevens heb liggen, is een groot deel van de leden webhoster, een ander deel zoek webhosting of is geinteresseerd in die zaken. De bezoekers die geen lid zijn (zijn er een boel), daarvan zal de meerderheid geinteresseerd zijn in hosting of gerelateerde zaken of hosting zoeken.

Je kan niet 1-2-3 zeggen dat een banner op WHT niet interessant is voor webhosters omdat de meeste leden een webhoster zijn. (Waarom worden de advertentiefora's zovaak gebruikt als ze toch niets opleveren ;))

De vraag was ook niet of het voor WEBHOSTERS interessant is om te adverteren, maar of het interessant is. :)
Het is misschien de onvolledigheid van de topicstarter.

Op elke site is wel EEN groep te vinden die er baat bij heeft om te adverteren.

Carl<n-media>
30/06/04, 17:27
@Grumpy
Dat kun je met cookies en sessies in php heel eenvoudig maken.

Grumpy
30/06/04, 17:36
Als Carl bedoelt dat je een script kan maken die de kliks op de banners bij houdt...

Een view is niet een klant.
Een klik is niet een klant.
Een extra bezoeker is niet een klant.
Een banner heeft ook effect als er niet op geklikt wordt.
Ga zo maar door...


(Overigens worden zulke gegevens bij WHT automatisch bijgehouden.
Aantal views, aantal kliks... percentages... ga zo maar door. Domenico, en mensen die adverteren kunnen daar meer over vertellen.)

Carl<n-media>
30/06/04, 17:41
Nee, je kunt ook kijken welke mensen van WHT komen en klant zijn geworden.

Grumpy
30/06/04, 17:47
Je snapt het niet.

Iemand die een banner van een bedrijf op WHT ziet, die niet via de banner, maar zelf direct naar de website gaat en klant wordt, wordt dan niet meegenomen.

Terwijl de banner dan WEL positieve invloed had.

Domenico
30/06/04, 17:49
Origineel geplaatst door Pinocchi
toch jammer Domenico dat je eerst aangeeft dat het er zo beter bij gelaten kan worden en vervolgens toch nog even een tikje uitdelen richting Cybafish.

Zie je de knipoog?
En ik had het niet zo zeer over Cybafish hoor. Kom op jongens, we kunnen hierover praten zonder jezelf gelijk aangevallen te voelen toch? Mijn excuses als ik iemand beledig in mijn posts maar dat is toch zeker niet de bedoeling. Mensen die zich aangesproken voelen maar niet publiekelijk kunnen/willen reageren kunnen mij altijd een prive bericht sturen. :)

Verder vind ik dat er nu goed gereageerd wordt dus er is volgens mij niets aan de hand. Ga zo door!

Carl<n-media>
30/06/04, 18:14
Origineel geplaatst door Grumpy
Je snapt het niet.

Iemand die een banner van een bedrijf op WHT ziet, die niet via de banner, maar zelf direct naar de website gaat en klant wordt, wordt dan niet meegenomen.

Terwijl de banner dan WEL positieve invloed had.
Ok, maar de meeste mensen klikken er wel op om de web site vervolgens te bookmarken en er later nog eens naar te kijken. En daar kun je wel een systeem voor bouwen.

V. Kleijnendorst
30/06/04, 18:47
Volgens mij is een gegeven dat iets 7 keer gezien moet worden wil het blijven hangen. Zie je dus 7 keer een banner hier op WHT dan kun je www. + bedrijfsnaam + .nl direct intypen. Niet te meten in principe; behalve als je kijkt naar bijvoorbeeld een extra toename in omzet terwijl je alleen deze actie voert.

Koster
30/06/04, 18:49
De banner zorgt niet alleen voor sales, ook voor naamsbekendheid, en dat is ook geld waard :)

PlugInInfo
30/06/04, 20:04
Origineel geplaatst door Koster
De banner zorgt niet alleen voor sales, ook voor naamsbekendheid, en dat is ook geld waard :)

Ik ben het helemaal eens met Koster. Naamsbekendheid is zeker geld waard. Een banner zorgt wellicht niet direct voor een (flinke) stijging van de verkopen op langere termijn heeft het wel degelijk effect.

Uit eigen ervaring weet ik dat adverteerders bovendien veel te “slordig” met hun ingekochte advertentieplek om gaan. Meestal wordt er een simpele flashbanner geplaatst met een tekst die ik ook bij honderden andere banners tegenkom. Een mooie, originele banner heeft veel effect. Ik denk dat je je niet af moet vragen of het veel nut heeft, maar hoe jij het zo nuttig mogelijk kan maken. Dat laatste kan je beïnvloeden het eerste niet.

Hieronder staan een paar tips die ik mijn klanten altijd geef:

- Maar gebruik van actuele banners. Advertentie die op de actualiteit inspelen halen een hoger klikratio dan “gewone” banners.

- Verwissel uw banners gedurende een campagne. Op banners die een zeer lange periode draaien, wordt naar verloop van tijd steeds minder geklikt. Ik adviseer u uw banner minstens één keer per twee weeken te wisselen.

- Zorg ervoor dat u uw banners doorlinkt naar een relevante pagina. (niet de hoofdpagina!)

- Spreek u doelgroep aan. Bijvoorbeeld niet “Wij bieden persoonlijk advies”, maar “U weet niet welke hosting u moet nemen? Wij bieden u persoonlijk advies” De banner met de tweede kreet zal een hogere klikratio hebben dan de eerste banner.

HBCS
30/06/04, 20:51
grumpy schrijft
De vraag was ook niet of het voor WEBHOSTERS interessant is om te adverteren, maar of het interessant is.
Het is misschien de onvolledigheid van de topicstarter.

wel goed lezen ik vraag de mensen die een banner hebben hier op wht en dat zijn niet alleen webhosters denk ik

maar wat mij betreft kan de topic dicht aangezien er meer onzin dan nuttigge dingen in staan
jammer maar inderdaat er kunnen ook mensen stemmen die niets hebben of doen wat betrefd een banner

PS Mods zet maar dicht

Cybafish
30/06/04, 21:43
Hoezo onzin? Sorry hoor, maar de posts in dit topic zijn nagenoeg allemaal ontopic. Welliswaar niet allemaal specifiek over adverteren op wht, maar wel over adverteren op soortgelijke plekken.

HBCS
30/06/04, 21:54
ja dat klopt maar dat is mijn vraag toch banners op wht en niet op andere media of vergelijkbare

Beyonder
30/06/04, 22:16
Ik ga binnenkort eens de proef op de som nemen en adverteren op WHT :)

Ik laat jullie wel weten of ik al dan niet meer business heb ontvangen!

Ahead-IT
30/06/04, 22:45
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik ga binnenkort eens de proef op de som nemen en adverteren op WHT :)

Ik laat jullie wel weten of ik al dan niet meer business heb ontvangen!
omg ...

Guust
30/06/04, 22:53
Origineel geplaatst door PCDOC

omg ...

Wat is er? :huh:

Grumpy
30/06/04, 23:05
Origineel geplaatst door HBCS
grumpy schrijft
De vraag was ook niet of het voor WEBHOSTERS interessant is om te adverteren, maar of het interessant is.
Het is misschien de onvolledigheid van de topicstarter.

wel goed lezen ik vraag de mensen die een banner hebben hier op wht en dat zijn niet alleen webhosters denk ik

maar wat mij betreft kan de topic dicht aangezien er meer onzin dan nuttigge dingen in staan
jammer maar inderdaat er kunnen ook mensen stemmen die niets hebben of doen wat betrefd een banner

PS Mods zet maar dicht
Dat bedoelde ik met mogelijke onvolledigheid. Het kon zijn dat je webhosters bedoelde maar het vergat te zeggen. ;)

Onzin staat hier niet in. Alleen kan de uitslag van de poll niet represenatatief zijn.

Mannekino
30/06/04, 23:09
De arrogantie druipt er vanaf, goed bezig Domenico, hier trek je potentiële adverteerders mee aan! Ga zo door!

Ik vind het echt ronduit onbeschoft hoe jij reageert op de posts van Cybafish.

HBCS
30/06/04, 23:10
daarom ook mijn vraag hem te sluiten
voor die genen die er aan mee gedaan hebben bedankt

MikeN
30/06/04, 23:21
LMAO @ reacties van sommige mensen aka moderators hier, FOK! Forum is er niets bij.....

Adverteren op WHT, kom op zeg. 95% van de pageviews op WHT wordt gegenereerd door hosters, zo niet meer. Enige mensen die kunnen adverteren op deze doelgroep zijn de wat grotere jongens waarvan andere hosters klant zouden kunnen zijn, die zie ik echter niet echt adverteren.

Enige plek waar het misschien nut heeft te adverteren is het aanbiedingen aanvraag forum ofzo, daar komen nog wat potentiele klanten.

Koster
30/06/04, 23:47
Adverteren heeft ook nut hier: als ik hardware verkocht of colo boer was zou ik zeker weten hier adverteren :)

Grumpy
01/07/04, 00:24
Origineel geplaatst door MikeN
LMAO @ reacties van sommige mensen aka moderators hier, FOK! Forum is er niets bij.....

Adverteren op WHT, kom op zeg. 95% van de pageviews op WHT wordt gegenereerd door hosters, zo niet meer. Enige mensen die kunnen adverteren op deze doelgroep zijn de wat grotere jongens waarvan andere hosters klant zouden kunnen zijn, die zie ik echter niet echt adverteren.

Enige plek waar het misschien nut heeft te adverteren is het aanbiedingen aanvraag forum ofzo, daar komen nog wat potentiele klanten.
Ik zou eens oppassen met zulke opmerkingen.

Je hebt blijkbaar totaal geen idee wat voor bezoekers WHT heeft.

Ook je opmerking dat alleen de grote hosters baat hebben om te adverteren waarbij kleine hosters daar af gaan nemen laat zien dat je er totaal geen verstand van hebt.

Dit is geen Fok, ook geen Tweakers, waar elke poster zich voor doet als een expert in het onderwerp waarover hij post.

Domenico
01/07/04, 03:02
Origineel geplaatst door Mannekino
De arrogantie druipt er vanaf, goed bezig Domenico, hier trek je potentiële adverteerders mee aan! Ga zo door!

Ik vind het echt ronduit onbeschoft hoe jij reageert op de posts van Cybafish.

Ik denk dat hij zelf en de meeste anderen dat helemaal niet vinden. Lees de posts nog maar eens goed en probeer eens een onpartijdige conclusie te trekken ipv zomaar wat te blaten over dat ik onbeschoft reageer. En waar haal je nu in hemelsnaam het arrogante vandaan? Ik denk dat hier vanuit een bepaald gevoel wordt gesproken en voor het gemak het verstand maar word overgeslagen.

Je kan roepen wat je wil maar de klant beslist en laat zich beslist niet van de wijs brengen door dit soort post/aanvallen.

@MikeN, ook jouw post heeft een bepaalde sfeer die eigenlijk niets met het topic te maken hebben maar een heel andere negatieve ondertoon. Erg doorzichtig allemaal maar ook dit gebral zal niet veel helpen. Knap dat jij weet dat meer dan 95% van de mensen die hier komen hosters zijn zonder ook maar iets af te weten. Goed dat al die honderden dagelijkse referals (inclusief gebruikte zoektermen) van google anders zeggen.

MikeN & mannekino, blijven jullie vanaf nu wel gewoon ontopic ipv mij hier persoonlijk aan te vallen om overduidelijke redenen? Het is gewoon lachwekkend om te zien hoeveel jullie je best doen om het een en ander onderuit te halen en gelukkig ziet de rest dit ook. Als je iets aan me kwijt wil dan kan dat heel goed via een PM en niet meer via deze topic. En bedankt!

Ahead-IT
01/07/04, 09:34
Volgens mij gaat het hier dus niet enkel over wie hier langskomt.

Stel:
- er ziet een webhoster een supperaanbod in colocatie
- hij bekijkt dit, maakt enkele rekensommetjes, en ziet dat er best nog wat mee te verdienen valt
- de webhoster mag zichzelf nu ook colocater noemen

Hoeveel duizenden bedrijfjes zijn niet begonnen als webhoster en geeindigd als colo-boer? Het komt toch ergens vandaan?

Volgens mij weten de meeste zelfstandigen wel dat zonder vooruitgang er van recessie/teruggang mag gesproken worden.
Als je dus vandaag producten abc en d aanbiedt, dan hoop ik voor jullie dat dit binnen 5 jaar nog niet het geval is ;)

Savvas
01/07/04, 09:47
Tja, het topic is nog open dus, dat is mooi, maar Herman en ik zijn nog geen steek verder betreft de ervaringen.

//Offtopic//
Domenico, heb jou in het begin ook al een stuk of 3x een berichtje gestuurt betreft het adverteren, geen antwoord op mogen krijgen. Ook nog een aantal andere berichtjes waarop ik geen reactie heb mogen krijgen. Ik begrijp dat je het druk heb maar zal het op prijs stellen als je even de PB box doorsproet als je tijd heb ;).
\\Offtopic\\

Tymen is de enige die geantwoord heeft op de oorspronkelijke vraag, wellicht dat wat verstandige mensen hem volgen :)

Domenico
01/07/04, 10:27
Origineel geplaatst door NetRouting
Tja, het topic is nog open dus, dat is mooi, maar Herman en ik zijn nog geen steek verder betreft de ervaringen.

//Offtopic//
Domenico, heb jou in het begin ook al een stuk of 3x een berichtje gestuurt betreft het adverteren, geen antwoord op mogen krijgen. Ook nog een aantal andere berichtjes waarop ik geen reactie heb mogen krijgen. Ik begrijp dat je het druk heb maar zal het op prijs stellen als je even de PB box doorsproet als je tijd heb ;).
\\Offtopic\\

Tymen is de enige die geantwoord heeft op de oorspronkelijke vraag, wellicht dat wat verstandige mensen hem volgen :)

Inderdaad, ik hoop vandaag wat ontopic reacties te mogen zien. Offtopic reacties zullen dan ook worden gewist. Mijn excuses voor het offtopic gaan maar ik een kleine reactie vond ik wel op z'n plaats (graag PM indien nodig).

En ik kan me geen PM herinneren over het adverteren maar ik zal het eens even bekijken.

Savvas
01/07/04, 10:50
Origineel geplaatst door Domenico

En ik kan me geen PM herinneren over het adverteren maar ik zal het eens even bekijken.

Komt natuurlijk omdat ik je PM box loop te spoofen he :D, ehhh oeps :X;)

Anestheologist
01/07/04, 12:17
Nu uit ervaring kan ik niet meepraten want ik heb hier geen banner lopen. Maar mijn mening is dat het voor mij niet hoeft, dit omdat je banner volgens mij "wegzakt" tussen al de banners van de anderen ( lees -> overaanbod ).

5000 bezoekers wat is de view ratio van je banner ? 1/10 ? dan heb je al maar 500 mensen die em zien en hoeveel kijken er dan daadwerkelijk naar en hoeveel klikken er dan nog op.

Wat ik ook wil toevoegen moest ik in de plaats zijn van Dominico zou ik juist hetzelfde doen, als er ergens markt inzit dan ga je ervoor.

MikeN
01/07/04, 16:17
Origineel geplaatst door Koster
Adverteren heeft ook nut hier: als ik hardware verkocht of colo boer was zou ik zeker weten hier adverteren :)
True, voor die mensen zou het nut hebben te adverteren, maar ik zie hier ook genoeg ads voorbij komen die totaal niet interessant zijn.

En Grumpy/Domenico, als jullie zeggen dat er zoveel non-hoster bezoekers zijn buiten de advertentie fora, kan _iemand_ mij dan uitleggen wat die hier in godsnaam te zoeken hebben? WHT lijkt mij niet echt een forum waar je komt als je geen hoster bent of iets in die markt aanbiedt (uitgezonderd de advertentie fora).

Domenico
01/07/04, 16:53
Origineel geplaatst door MikeN

True, voor die mensen zou het nut hebben te adverteren, maar ik zie hier ook genoeg ads voorbij komen die totaal niet interessant zijn.

En Grumpy/Domenico, als jullie zeggen dat er zoveel non-hoster bezoekers zijn buiten de advertentie fora, kan _iemand_ mij dan uitleggen wat die hier in godsnaam te zoeken hebben? WHT lijkt mij niet echt een forum waar je komt als je geen hoster bent of iets in die markt aanbiedt (uitgezonderd de advertentie fora).

Vreemde opmerking Mike, ik zit op zoveel forums waar ik niet post maar wel veel lees en leer. Ik heb belangstelling voor verschillende zaken en branches zonder daarin aktief te zijn en zoals mij zijn er velen.

En ook al zouden mensen alleen maar komen voor het krijgen van aanbieding dan is daar toch ook helemaal niets mis mee? En wat denk je van de storingsmeldingen, technische vragen, pre sales vragen, ervaringen van anderen en ga zo maar door. Ik denk dat je ongelijk hebt in deze.

En inderdaad, jij ziet advertenties voorbij komen die voor JOU niet interresant zijn. :)