PDA

Bekijk Volledige Versie : De benodigd heden van een hosting bedrijf?



ffjudgement
29/06/04, 22:57
Ik heb eens zitten denken over in de toekomst en hosting bedrijfje te starten, nou weet ik eigenlijk er nog weinig van. Als ik op dit forum mense over servers zie praten snap ik er eigenlijk maar weinig van, wat heb je eigenlijk allemaal nodig voor een hosting bedrijf en wat zijn goede servers die je kunt gebruiken? (Geen advertenties plz) Alvast heel erg bedankt.

Koster
29/06/04, 23:05
Als je niks over servers weet => neem een reseller account :)

Rik
29/06/04, 23:05
Waarom zou je iets willen beginnen waar je helemaal nog niets van weet ?

ffjudgement
29/06/04, 23:08
in de toekomst bedoel ikdaarom wil ik er eerst wat van leren;) (ik heb je wht hosting cursus al gelezen:))

Carl<n-media>
29/06/04, 23:09
Ondernemen is een uitdaging. Vraag dan niet op een forum hoe je moet beginnen. Je moet goed alle mogelijkheden bekijken en nadenken over de toekomst van je bedrijf. Ik denk dat dit zeker een foute start is.

ffjudgement
29/06/04, 23:12
owh oke nou aangezien het maar een ideetje voor later in de toekomst is wou ik gewoon weten wat voor een server of resellerpaket je dus eht beste mee kan beginnen maar dankan deze tread wel dicht. (bedankt voor de reacties mensen:))

PeterT
29/06/04, 23:21
Begin met een reseller pakket, leer ondertussen wat over servers (lezen, lezen en nog meer lezen!) Daarna kun je er eens serieus mee aan de slag :)

S2S-Guust
30/06/04, 00:13
Een reselleraccount is zeker aan te raden, je hebt op het begin nog niet veel geld te investeren en je hebt simpelweg de kennis niet om zelf een server te onderhouden!

Zelf heb ik het 'resellerstadia' overgeslagen, en als ik het overmocht doen zou ik dat denk ik anders hebben gedaan. Als je een beetje een goede host vindt dan kun je hem als klant gewoon vraagjes stellen over bijvoorbeeld DNS en dan steek je daar al veel van op!

AlfaHosting
30/06/04, 00:46
Opteer voor een reselleraccount of een managed server. Dan kan je je in de beginfase vooral bezighouden met support aan je klanten.

®on
30/06/04, 00:57
Origineel geplaatst door Mario
Dan kan je je in de beginfase vooral bezighouden met support aan je klanten.
Welke support wil je gaan leveren als je zoals de TS al zegt "ik weet eigenlijk er nog weinig van"? Er wordt mi. te makkelijk gedacht over het starten van een bedrijf. Alleen ff wat kennis hebben van een server: daarmee heb je nog langer niet de kennis hoe een bedrijf te leiden.

Cyberdevil
30/06/04, 01:02
Begin NIET met hosting als je geen ervaring hebt met het OS dat je wilt gebruiken voor de hosting.

En met hosting bedoel ik dan een eigen server en alles zelf doen. ;)

Zelfs niet als je er gewoon een Control panel op ga zetten. Want er moet maar eens iets zijn waardoor het niet wilt starten en je kan mensen zoeken die het kunnen oplossen.

Beyonder
30/06/04, 13:57
Vraag je eens af of je wel geschikt bent voor ondernemen of in ieder geval webhosting ondernemer.

Dit is niet de meest eenvoudige branche meer om serieus iets op te bouwen. Ik denk dat 90% van de webhosters niet kunnen zonder een full time baan naast hun webhosting activiteiten.

Een deel van de webhosters woont nog thuis, heeft lage kosten, maar ik denk dat er zeer weinig echt kunnen leveren van webhosting, daarvoor heb je pakweg toch 1800 nettowinst per maand per persoon nodig om tegen minimumloon te leven. Hiervan moet namelijk nog belastingen en verzekeringen afgetrokken worden.

Hjalmar
01/07/04, 14:45
- Website
- Resellerpakket / Server (ga hiervoor even zoeken bij verschillende hosting bedrijven, kijk hier bijvoorbeeld naar kwaliteit en prijzen)
- Telefoon (Hoeft niet! Bellen via ISDN, Pilmo, of mobiel)
- Domeinreseller (Plaats waar je je domeinen registreerd: OR, SIDN, ECON etc)
- KVK nummer (Laten inschrijven bij de Kamer van Koophandel)
- BTW nummer
- Bankrekening nummer (Voorkeur bij internetbankieren)
- Mappen (Voor administratie als je deze zelf doet, je kan eventueel een boekhouder inhuren of dit online doen voor een bedrag per maand)
- Enveloppen, Briefpapier, Postzegels/stempels, Factuurpapier (Voor het geval je wil factureren via de post, als mensen dit willen etc)
- Controle Panel
- E-mail

En zo zijn er nog wel vele standaard dingen te vinden, lees even de topics in dit forum gedeelte door en je vindt steeds meer oplossingen op je vragen!

Succes!

Beyonder
01/07/04, 15:06
Misschien is een boekhouder ook wel handig ? ;)

VErzekeringen? bankrelatie ? etc

Hjalmar
01/07/04, 16:23
Offtopic:

@ Beyonder:
Boekhouder en bankrelatie waren al genoemd maar verzekeringen nog niet. Ongetwijfeld ben ik meer dingen vergeten maar ik vraag me af waar je bij een webhosting bedrijf verzekering voor moet hebben als je een resellerpakket neemt?

Bedankt voor je antwoord alvast!

Groeten

Beyonder
01/07/04, 16:41
Ziektekosten :)

Bedrijfsaansprakelijksheidsverzekering.

Juridische bijstandverzekering.

Oh btw vergeet je incasso niet, dus goede contacten met incassodiensten en/of deurwaarder is nooit weg.

ffjudgement
01/07/04, 19:28
ff kijke men moeder is hoofd van een of andere belasting dienst afdeling dus dat zit wel goed kwa belasting:P, cpanel kan ik wel mee omgaan telefonisch berijkbar kan ook verder papier heb ik ook wel genoeg dan zit ik nog met kvk enzo dus ik denk dat ik toch er nog maar een paar jaartejs mee wacht:) (nogmaals bedankt voor de reacties:D)

Beyonder
02/07/04, 12:52
Verstandige keuze, zeker gezien je ook de onderliggende OS moet begrijpen in plaats van Cpanel alleen.

;) maar in de toekomst suc6 ermee, blijf lekker komen op dit forum, leer, lees, reageer als het zinnig is..... !!

Koster
02/07/04, 12:59
Origineel geplaatst door Beyonder
Verstandige keuze, zeker gezien je ook de onderliggende OS moet begrijpen in plaats van Cpanel alleen.

;) maar in de toekomst suc6 ermee, blijf lekker komen op dit forum, leer, lees, reageer als het zinnig is..... !! Juist, zal je zien dat je over 6 maanden misschien wel al de stap kan maken. Blijf bijleren (maar dat is IT, je moet altijd blijven bijleren).

nelson
04/07/04, 14:25
niet zo moeilijk doen,
ga gewoon met je boekhouder praten of die van je moeder en vader.
Blijf doen wat je aan doen bent en het webhosting/design als bijzaak.
Het valt allemaal wel mij, anders krijg je daar mischien latter spijt van.

Op dit forum zijn al verschillende gevallen, maar ze zijn er nog.

Tsirakos.nl
12/07/04, 16:51
Ik denk dat het niet zo slim is om als 13 jarige te beginnen omdat je nog niet een groot budget hebt, ik zou (zoals je als zei) ook een paar jaartjes wachten.

mguilmot
12/07/04, 19:49
Op hoeveel komen de kosten van een (eventuele) boekhouder voor een beginnende hoster (ONGEVEER)?

Iemand een idee?
Heb nog nooit een boekhouder moeten "inhuren", maar heb nooit de kostprijs geweten :)

ensermo
14/07/04, 08:12
Een paar tips:

Lees veel, Webhostingtalk, Tweakers, Tomshardware, Google (yourbest friend!)

Probeer zelf thuis servers op te zetten op een oude linux machine. P1 is al genoeg. Leer dingen te doen door te typen dus niet "waar kan ik snel een button kliken". Gebruik linux. Leer de ins- and out ervan. Begin een eigen site of een aantal websites die NIET statisch zijn maar met PHP en SQL. Probeer je eigen vragen te beantwoorden tijdens het zoeken naar mogelijkheden voor je website zoals. Hoe kan ik PHP dit en dat laten doen etc. Je moet nieuwsgierig zijn om antwoorden te kunnen vinden.

Als je veel weet van computers, internet en oplossingen vinden voor problemen dan kan je verder.

Success ermee.. we all got to start somewhere :)

Keuningen
14/07/04, 14:11
Origineel geplaatst door mguilmot
Op hoeveel komen de kosten van een (eventuele) boekhouder voor een beginnende hoster (ONGEVEER)?

Iemand een idee?
Heb nog nooit een boekhouder moeten "inhuren", maar heb nooit de kostprijs geweten :)

Die van mij kost me bijna 100 euro per uur... facturatie per kwartier. Ook als je je boekhouder belt kost hij geld he ;)

microboy
20/07/04, 00:26
ben een jaar lang boekhouder geweest bij een hosting bedrijf.. als je nodig heb.. geef een gil ;)