PDA

Bekijk Volledige Versie : vaxon sores



samengel
29/06/04, 12:43
Heb sinds eergisteren een resseler account bij vaxon. Het volgende is fout gegaan:

- op factuur staat 100mb ipv 1000mb
- 48 uur offline
- geen replie op e-mail of telefoon


Wel een factuur in de bus gister van 99 euro.

Ik neem aan dat ik in mijn recht sta om mijn account gelijk weer op te zeggen en niets te betalen... of nie?

Koster
29/06/04, 12:48
Wanneer heb je aangevraagd?

samengel
29/06/04, 12:50
Vrijdag 15.57 om precies te zijn.

Op hun website geven ze aan 99,9% uptime. Omgerekend betekend dat ze vanaf nu de eerste 2 eeuwen online moeten blijven.. :-)

Icheb
29/06/04, 13:58
Welke website ?

Ik krijg nou niet echt veel op vaxon.nl. Ook de DNS doet het helemaal niet meer.
Je vraagt je haast af of dit bedrijf nog wel bestaat.
Kijk anders ook eens in http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=53752&perpage=15
3 pagina's aan problemen over dit bedrijf.

Je zou bijna als bedrijf een aanbod doen aan iedereen om het over te nemen van Vaxon, of Vaxon opkopen...

aobh
29/06/04, 14:03
Nou het leuke is dat ze volgens mij maar 1 server hebben. Die fungeert als webserver, ftp server en ook DNS servers. Allemaal 1 fysieke pc. En die is nu blijkbaar plat.

Savvas
29/06/04, 14:04
Origineel geplaatst door Icheb
Je zou bijna als bedrijf een aanbod doen aan iedereen om het over te nemen van Vaxon, of Vaxon opkopen...

Zo denken er meer ;)

Icheb
29/06/04, 14:12
Origineel geplaatst door NetRouting

Zo denken er meer ;)
Ach ja, ik zoek nu al een tijdje naar een goede reden om er een server bij te zetten, dus het zou wel een leuke optie zijn. Al denk ik niet dat de mods het ermee eens zijn als iedereen ineens aanbiedingen daar gaat doen.


Nou het leuke is dat ze volgens mij maar 1 server hebben. Die fungeert als webserver, ftp server en ook DNS servers. Allemaal 1 fysieke pc. En die is nu blijkbaar plat.
Als je op die manier werkt moet je ervoor zorgen dat er geen downtime van alle services is; gebeurt dat wel, krijg je problemen, zoals Vaxon op dit moment heeft.
Ik moet eerlijk toegeven dat wij op een zelfde manier werken (thnx Direct Admin), maar echt volledige downtime van langer dan 5 minuten komt bij ons niet vaak voor ;) (je moet toch een manier hebben om nog wat reclame te maken ;))

Maar volgens hun website in de google cache beloven ze inderdaad 99.9% uptime, er staat alleen niet bij over welke periode :P

samengel
29/06/04, 14:38
Om nog even terug te komen op mijn vraag. Sta ik in mijn recht wanneer ik mijn account per direct opzeg en de factuur als niet verzonden te beschouwen?

Carl<n-media>
29/06/04, 14:39
Het kan ook zo zijn dat er iets is gebeurd; misschien is er iemand overleden, is de eigenaar op vakantie of iets dergelijks. Ik vind het niet correct om dan gelijk allerlei theoriën te verzinnen.

Carl<n-media>
29/06/04, 14:40
Origineel geplaatst door samengel
Om nog even terug te komen op mijn vraag. Sta ik in mijn recht wanneer ik mijn account per direct opzeg en de factuur als niet verzonden te beschouwen?
Ik zou gewoon even wachten en dan met hun contact opnemen. Ze zullen vast wel een schikking met jou kunnen treffen.

Johan-nl
29/06/04, 14:42
Origineel geplaatst door samengel
Om nog even terug te komen op mijn vraag. Sta ik in mijn recht wanneer ik mijn account per direct opzeg en de factuur als niet verzonden te beschouwen?

eerst even kijken wat is in de voorwaarden staan.
Je moet ook blijven mailen en bellen, evt een aangetekende brief sturen.
(copy bewaren)

Als je dat niet doet, en je krijgt evt van vaxon een incasso aan je
broek, dan ben jij de bok en niet vaxon.
(al zou hij 1000 dagen down zijn geweest)

samengel
29/06/04, 14:54
bedankt voor de info,

Heb al gebeld en mailt maar ja,

Mooi geouwehoer allemaal

bluesbrother
29/06/04, 14:56
Origineel geplaatst door samengel
bedankt voor de info,

Heb al gebeld en mailt maar ja,

Mooi geouwehoer allemaal
En, heb je iets vernomen?

Ik probeer dat ook al de hele tijd, maar krijg niemand aan de lijn.

Wat bedoel je eigenlijk met geouwehoer (ik ben van België)?

Johan-nl
29/06/04, 16:40
Origineel geplaatst door bluesbrother
Wat bedoel je eigenlijk met geouwehoer (ik ben van België)?

geouwehoer = stom gedoe

samengel
29/06/04, 16:53
Ik heb nog niets vernomen. Ga morgen maar eens verder proberen.
Het geluk dat ik is dat er nog geen enkele website draaiende is aangezien ik pas sinds vrijdag een account heb.

Succes ermee

geouwehoer is idd zoiets als stom gedoe ja...