PDA

Bekijk Volledige Versie : Ouders doen moeilijk



donald
27/06/04, 20:26
hallo,
even een vraagje.
ik wil graag een webhosting bedrijf beginnen.
ik ben vrij zeker van mijn zaak, alleen mijn ouders hebben hier dus echt geen verstand van. dus wie zou mijn ouders kunnen weizen op de plus,min punten financeel gezien.
zo als als je klanten een schade vergoeding in dienen.
en andere punten


mvg donald

Dirkje
27/06/04, 20:38
Uhm, het is jouw leven... niet?
En uh, als ik het vragen mag, hoe oud ben je dan omdat je ouders zich daar nog mee bemoeien??...

Dirkje
27/06/04, 20:38
En waarom zouden je klaten een schadevergoeding indienen?? Gewoon goede algemene voorwaarden opstellen lijkt mij...

woutertwisk
27/06/04, 20:44
TIP om professioneler over te komen: Curus Nederlands. Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat na correspondentie die vergelijkbaar is met dit topic, weinig klanten nog interesse hebben.

NextIT
27/06/04, 20:47
Origineel geplaatst door woutertwisk
Curus Nederlands LOL :D

Ontopic: Als je 18 jaar of ouder bent, ben je helemaal verantwoordelijk voor wat je zelf uitspookt. Ook finiancieël gezien zijn je ouders niet verantwoordelijk bij schadeclaims e.d. van je klanten.

Zorg er wel voor dat je een goed ondernemingsplan hebt, anders kom je niet ver in deze business. Er zijn namelijk al enorm veel aanbieders, je moet jezelf echt ergens in kunnen onderscheiden.

vdx
27/06/04, 21:30
Tot je 25e kan een schuldeiser een beroep doen op je ouders en zijn deze dus financieel verantwoordelijk.

Beyonder
27/06/04, 21:47
Schadevergoedingen zijn geheel niet ondenkbaar anders hoor! in een webhosting situatie zijn goede AV en zeker een goede aansprakelijkheidsverzekering belangrijk, zelfs dan ben je lang niet altijd ingedekt tegen alle schadeclaims.

Rekening houden met dergelijk risico in je prijsstelling is dus zeker niet overbodig.

donald
27/06/04, 21:55
ik ben 15 jaar.

en heb dysectie dus sorry voor het niet corecte nederlands.

therealchrizz
27/06/04, 21:56
Origineel geplaatst door vdx
Tot je 25e kan een schuldeiser een beroep doen op je ouders en zijn deze dus financieel verantwoordelijk.

Voor zover als ik weet zijn je ouders tot je 18e juridisch aansprakelijk en tot je 21e fiscaal, en daarna niet meer. Of heb je misschien andere bronnen als mij?

InstantXs
27/06/04, 22:18
Je ouders zijn tot je 25ste financieel aansprakelijk voor je..

s2software
27/06/04, 22:52
Tip:
Stel of laat iemand een businessplan opstellen. Hoe je dat moet doen kun je op KvK.nl wel vinden.
Het is ook handig om met z'n tweeen te werken.
Is bij ons (lees: E-Dentify Internet Diensten) ook zo, dan kun je samen beslissingen nemen en kun je dingen beter uit verschillende oogpunten bekijken.

NextIT
27/06/04, 22:54
Origineel geplaatst door InstantXs
Je ouders zijn tot je 25ste financieel aansprakelijk voor je.. Dat is dus niet waar. Wel is het een veel voorkomend misverstand. Zie bijvoorbeeld http://www.ouders.nl/mjur2003-aansprakelijkheid.htm of zoek even met google, dan kom je daar snel genoeg achter.

nelson
27/06/04, 23:30
klein misverstand= korting of gratis hosting.

1000+ euro schade = bedrijfs aansprakelijkheids verzekering van 1 miljoen+ (premie is 200 @300 euro per jaar)

en goede "algemene voorwaarden" opstellen

InstantXs
28/06/04, 01:08
Origineel geplaatst door NextIT
Dat is dus niet waar. Wel is het een veel voorkomend misverstand. Zie bijvoorbeeld http://www.ouders.nl/mjur2003-aansprakelijkheid.htm of zoek even met google, dan kom je daar snel genoeg achter.

Dit gaat over de juridische verantwoordelijkheid, dus wanneer er bijvoorbeeld schade is gemaakt.
Tot 25 jaar blijven je ouders (in sommige gevallen) financieel aansprakelijk.

SNS
28/06/04, 02:42
http://www.studentenstad.maastricht.nl/layout3.asp?id=124&menu=geldzaken&taal=nl

Dat is de enige site die ik kon vinden over financiele aansprakelijkheid. Mij is altijd geleerd dat je vanaf je 21e financieel onafhankelijk bent en tot die tijd je ouders aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schulden. Zelf vind ik tot je 25e ronduit belachelijk mocht dit echt waar zijn, maar dat betwijfel ik.

Cybafish
28/06/04, 11:31
Het is echt te gek om los te lopen. Een hostingbedrijf stamp je niet zomaar even uit de grond. Als jij anderen nodig hebt om je ouders toe te spreken en lijdt aan ernstige dyslexie dan hoor je geen bedrijf te leiden.

Stop ermee.

s2software
28/06/04, 11:52
De dyslexie is geen probleem lijkt mij.
Maar verder heeft Cybafish wel gelijk, als je niet eens zelf in staat bent je ouders zover te krijgen dat ze meewerken, zou ik er niet aan beginnen en kun je er ook helemaal niet aan beginnen.

AlfaHosting
28/06/04, 12:28
Origineel geplaatst door Cybafish
Het is echt te gek om los te lopen. Een hostingbedrijf stamp je niet zomaar even uit de grond. Als jij anderen nodig hebt om je ouders toe te spreken en lijdt aan ernstige dyslexie dan hoor je geen bedrijf te leiden.

Stop ermee.

Dat vind ik echt wel een overdreven reaktie. Waarom zou iemand met dyslexie geen bedrijf kunnen leiden. Met een aantal praktische regelingen is dat best doenbaar.

15 is jong en ik zou je aanraden op kleinschalige basis te beginnen met een reselleraccount zodat je bij problemen kan terugvallen op een ervaren hoster. Met de nodige steun van die hoster kan het best lukken. Probeer eerst wat vrienden of kennissen klant te maken en breid zo langzaam uit.

Cybafish
28/06/04, 12:57
Waar heb je mij horen zeggen dat dyslexie de enige reden is waarom ik deze jongen niet capabel acht tot het leiden van een betrouwbaar hosting bedrijf?

AlfaHosting
28/06/04, 14:45
Origineel geplaatst door Cybafish
" en lijdt aan ernstige dyslexie dan hoor je geen bedrijf te leiden.

Stop ermee. "

The MAzTER
28/06/04, 14:46
en

Carl<n-media>
28/06/04, 15:07
Als je dyslexie hebt dan kun je nog wel je bericht even door de spellingscontrole halen.

Mr. Snooby
28/06/04, 15:58
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Als je dyslexie hebt dan kun je nog wel je bericht even door de spellingscontrole halen.

Spellingcontrole zuigt. Grammaticale fouten vindt hij bijna nooit. Foutieve voornaamwoordelijke aanduidingen bijv. vindt hij (of zij ;)) ook nooit. Zo zijn er meer voorbeelden. Ook kan het zijn dat je een woord fout spelt, maar dan het dan een ander woord in goed Nederlands is.

donald
28/06/04, 17:08
ik ben dus van plan om klein te beginnen en verder uit te breiden.
ik begin dus ook met een reseller account.
mijn ouders wilden meer informatie dan dat ik ze geven kon.

en ik denk toch echt wel dat ik het aan kan hoor Cybafish,s2software

Schaap
28/06/04, 17:44
Donald,

Ik ben zelfs vroeger begonnen dan jij! (14j)

Eerst was ik sales rep. (Met andere woorden: je verkoopt veel accounts en je verdient er geen frank aan)
Dan heb ik een reseller accountje aangeschaft, vriendelijke hoster, waar ik goed mee overeen kwam. De prijs was bovendien ook denderend.

Nu, een jaar later zit ik al met een eigen server en een dedicated server.

Volgens mij kan je het runnen van een bedrijf best wel aan, en is dyslexie een nadeel t.o.v andere hosters (mensen) maar zeker geen reden om er niet aan te beginnen! Kijk maar naar George W. Bush, hij is een zelfs president! (Nu weet ik dat het een slecht voorbeeld is omdat Bush een dikke vette <**********> is.)

Ik raad je aan dat je hier even blijft snuffelen naar een host op het forum (of op het net) naar een host waar je je goed bijvoelt, en daar dan een Reselleraccountje aanschaft. Begin met een klein accountje, maar maak dat het makkelijk is om uit te groeien naar een groter pakket.

SeppaR
28/06/04, 18:42
Overigens, Schaap, heb jij wel een KVK nummer, BTW nummer?
In het kort, ben jij legaal bezig, met de toestemming van je ouders?
Dit is een gewone vraag hoor, zeker niet flamend bedoelt.

Guust
28/06/04, 18:47
Origineel geplaatst door SeppaR
Overigens, Schaap, heb jij wel een KVK nummer, BTW nummer?
In het kort, ben jij legaal bezig, met de toestemming van je ouders?
Dit is een gewone vraag hoor, zeker niet flamend bedoelt.

Zoek op Kvk.nl...

mihosnet
28/06/04, 21:07
Gebruik de zoekfunctie, er is daar al vaker over gepraat.

Schaap
08/07/04, 12:05
Gebruik de zoekfunctie, er is daar al vaker over gepraat.


Dank U mihosnet.


@Seppar:
Ja, volledig legaal. Maar ik ben het echt wel KOTSBEU om er nog eens over te beginnen, want iedere keer krijg ik toch geen aandacht en het enigste wat ik hoor is "Je bent illegaal bezig?" of mensen die beweren dat zij beter weten hoe je moet registreren in Australië dan de persoon die het gedaan heeft :'(


@Guust:
Je moet niet in de KVK staan om legaal bezig te zijn hé!

2oo4
08/07/04, 12:14
Origineel geplaatst door donald
ik ben dus van plan om klein te beginnen en verder uit te breiden.
ik begin dus ook met een reseller account.
mijn ouders wilden meer informatie dan dat ik ze geven kon.

en ik denk toch echt wel dat ik het aan kan hoor Cybafish,s2software

Donald gewoon doen als je het leuk vind :) Je kan er altijd nog mee stoppen maar zorg ervoor dat je je wel goed voorbreid dus ook kennis op het gebied van webhosting heb

Ps: mijn 250ste post :D

FSCJasper
08/07/04, 12:22
Tja,als je ouders er niet achter staan wordt het bijna onmogelijk. Denk aan het overmaken van geld,het inschrijven bij de kvk,de handelsbevoegdheid en ga zo maar door. Probeer maar eerst je ouders achter het idee te krijgen voordat je verdere plannen gaat maken,anders is het verdoemd te mislukken. Succes!

s2software
08/07/04, 13:40
2oo4 heeft wel gelijk.
Doe wat je leuk vindt. Alleen moet je niet hopen op snelle dikke winsten, anders krijgen we R3 taferelen.

2oo4
08/07/04, 14:20
Origineel geplaatst door s2software
2oo4 heeft wel gelijk.
Doe wat je leuk vindt. Alleen moet je niet hopen op snelle dikke winsten, anders krijgen we R3 taferelen.

jup, eerste jaar zeker geen winst, naja een miniacuur beetje dan :)
Eerste jaar is vooral investeren en leren, uitzoeken bij welke registrar je gaat zitten of ga je zelf bij SIDN zitten, kvk nemen belasting etc. misschien eventuele verzekeringen, bedrijfs aansprakelijkheids verzekering raad ik je wel aan (kost maar 300 euro per jaar).

FSCJasper
10/07/04, 20:02
Het ligt eraan wat je winst noemt he :)

Sommige zijn blij met E100,- winst per maand,anderen pas bij + E3000,- per maand.

Tsirakos.nl
12/07/04, 16:30
Ik neem aan dat als je zelf een hosting bedrijf wilt beginnen je toch al een redelijke kennis hebt van de verscheidene serverplatformen en de andere benodigheden om een webhosting bedrijf te starten.

Wat ook belangrijk is dat je weet hoeveel je per maand wilt en moet investeren.

Als je dit niet hebt lijkt het me verstandig eerst wat kennis op te doen, heb je dit wel dan zou je je ouders makkelijk zelf moeten kunnen overtuigen.

2oo4
12/07/04, 16:38
Origineel geplaatst door FSCJasper
Het ligt eraan wat je winst noemt he :)

Sommige zijn blij met E100,- winst per maand,anderen pas bij + E3000,- per maand.

mja geef mij maar 1500 per maand hoor, schoon ;) Maar dat vergt nog even uitbreiding voor mijn webhosting faciliteiten :D

Maar goed zoals de bovenste post al zecht: je moet verstand van meer dingen hebben dan alleen van webhosting. Het is handig dat je al verschillende scripting talen onder de knie hebt vooral PHP!

Daarnaast moet je wel een minimale/basis kennis van linux systemen hebben. De meeste werken nu met RedHat of Fedora en dat is vrij simpel dus moeilijk omdat te leren is het niet. Daarnaast is het handig dat je al alle controle panels kent, direct admin, plesk en CPanel maar ook Web://cp en webmin is eigenlijk een vereiste je weet nooit waar je strand :)

Daarnaast heb je verstand nodig van het financiele gebeuren en moet je elke dag up to date zijn van wat je concurrenten doen maar ook over de nieuwste versies van de software, eventueel hardware. Wil je deicated servers aan gaan bieden en colocation dan moet je nog verder gaan, je moet minimaal verstand van netwerken hebben en van beveiliging, daarnaast van de configuratie van de servers zowel software als hardware matig en je moet zorgen dat ze goed beveiligd zijn.

Daarnaast heb je nog de kvk en de belasting en eventuele verzekeringen. Dat vergt wel wat tijd om uit te zoeken. En dan heb je nog je boekhouding.

Als je dat allemaal hebt gehad moet je je klanten 24/7 kunnen supporten en op alle vragen een antwoord weten. Dus je moet vaak achter je pc zitten :)

FSCJasper
12/07/04, 16:46
En let vooral op dat je veel vrije tijd zult moeten offeren. Dat is zeker op een jonge leeftijd relatief lastig. In deze fase van je leven wil je plezier maken en met je vrienden op stap gaan. Als er problemen met de server zijn of een klant komt ergens niet goed uit,zal je je plezier even moeten uitstellen totdat alles gebeurt is. Dat lijkt makkelijk,maar als je er niet de motivatie voor kunt opbrengen kun je beter niet beginnen.

En als je denkt dat dit een branch is waar je makkelijk geld in kunt verdienen heb je het fout ;). Dit is een branch waarin je hard moet werken en dingen moet offeren om zo een succesvolle zaak te ontwikkelen. Succes.

microboy
21/07/04, 00:24
Origineel geplaatst door FSCJasper
En let vooral op dat je veel vrije tijd zult moeten offeren. Dat is zeker op een jonge leeftijd relatief lastig. In deze fase van je leven wil je plezier maken en met je vrienden op stap gaan. Als er problemen met de server zijn of een klant komt ergens niet goed uit,zal je je plezier even moeten uitstellen totdat alles gebeurt is. Dat lijkt makkelijk,maar als je er niet de motivatie voor kunt opbrengen kun je beter niet beginnen.

En als je denkt dat dit een branch is waar je makkelijk geld in kunt verdienen heb je het fout ;). Dit is een branch waarin je hard moet werken en dingen moet offeren om zo een succesvolle zaak te ontwikkelen. Succes.


ik had het niet beter kunnen zeggen jasper
ik ben zelf ook 17, ik ben ook van plan om webhosting te doen, maar mijn pluput is dat mijn bro al in dit branche zit en ik hoef veel dingen niet betalen, en kan me ervaring op doen door me eigen testserver bij hem te zetten..


dit is niet 1,2,3 geleerd, je moet VEEL TIJD, en moeiete en erin stoppen, en met plezier dat ook..hes beste om beetje te expereimenteren eerst een jaartje, kijken hoe dat gaat, ....

en is ook handig als je eerst ff school afmaak voordat je serieus erop gat verdiepen...want je moet een backup plan hebben als het niet mischien lukt met de hosting...

want zonder een reddingsvest in de diepe gaan is zeer dom

eigenlijk, moet je het als een hobby zin zolang je school heb, ....
hiervoor heb je mischien een PS2 gehad,:P ofzo.. nu heb je dit, ga ermee spelen, en vogel het het uit :)
mar niet ten koste van school..

en dit is niet om afschrikken, maar veel hostingbedrijven bezwijken de eerst jaar door hun onwetenheid....hoe meer je je voorbereid, des te beter je in praktijk presteert..

flecxie
22/07/04, 00:58
// OFF-TOPIC

microboy, doe aub iets aan je manier van schrijven!
wanneer ik je teksten lees lijkt het alsof je net kan schrijven...

// ON-TOPIC

ondernemen vraagt idd veel tijd, dus ik denk dat je op die leeftijd het vooral voor de "fun" moet doen, en zeker niet voor het geld...

Oele Wapper
29/07/04, 20:54
Je ouders zijn idd tot je 18de of 21ste :huh: financieel verantwoordelijk.

Ikzelf heb geen last van mijn ouders, hoewel ik 16 ben. Ik loop al 2 jaar met dezelfde plannen. Maar ik heb gewacht tot mijn 16de, nu ga ik in September/Oktober beginnen met webhosten... Mede omdat ik het nu kan realiseren en 2 jaar geleden niet. Mijn ouders zeggen dat ik het zelf maar moet oplossen, financieel dan. Telefoonkosten, evt. postzegels en dat soort dingen zijn voor mijn ouders... Ik zelf ga het doen vanuit huis, op mijn eigen kamer, 30 KM van de server vandaan.

Maar ik dwaal al af... :D Maar de mening van mijn ouders is dus simpel: "Als je zelf het geld hebt om te investeren en jij je vrije tijd er in wil steken mag het..."

Ber|Art
29/07/04, 21:57
Ikzelf heb geen last van mijn ouders, hoewel ik 16 ben. Ik loop al 2 jaar met dezelfde plannen. Maar ik heb gewacht tot mijn 16de,Toen ik 14 was ging ik voetballen met m'n vriendjes :) het is toch egenlijk van de gekke dat je met je 14 al met z'n plannen loopt, daar krijg je hoofdpijn van, ga eerst eens van het leven genieten :) //OT: Donald er is maar één persoon die je ouders kan overtuigen en dat ben jij, mss moet je, je eens afvragen waarom je ouders "niet" te overtuigen zijn ;) Suc6!

itrends
29/07/04, 23:44
ik denk dat als je genoeg wilskracht hebt je een helehoop kunt bereiken. Met een goed idee, goede inzet en vooral PLEZIER in wat je doet kun je heel overtuigend overkomen.

Je moet natuurlijk je werk goed doen, maar vooral plezier hebben is een grote factor. Niet te groot beginnen, weinig risico lopen, en uitbreiden (al lerend)

DarkFire
30/07/04, 16:44
Ik wil zelf ook een eigen webhost starten, maar mijn probleem is de belasting, aangezien ik nog niet alles weet hoe dat gaat. Hoe doen jullie dit???

Ik ben trouwens ook 17

Dirkje
02/08/04, 09:46
DarkFire, ga naar een boekhouder :)
BerArt: mja, als je alles goed combineerd...

Dirkje
02/08/04, 09:48
BerArt: nu kan ik je reactie wel voorstellen al kijk je naar http://www.games-palace.net

Mannekino
02/08/04, 10:06
Dat is toch niet serieus bedoeld hoop ik :D.

phreak
02/08/04, 11:04
Die vind ik toch wel humor :)

Dirkje
02/08/04, 12:03
tja, ik vraag me het ook af...