PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom zit je op dit forum? Voor $ of voor technische ondersteuning e.d.?



The MAzTER
26/06/04, 17:08
naar aanleiding van mijn kick in 'pure-ftpd maar 1 connectie per client (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=53579)' kreeg ik een pm van een persoon die wel de oplossing wist, maar deze eigenlijk alleen wil geven als ik er voor ga betalen.

Waar slaat dit op... Ik begin me nu echt af te vragen hoeveel % van de leden hier puur uit winstbejag zijn, vandaar deze poll.

Je kan anoniem stemmen, dus gelieve ook naar waarheid te stemmen!

Ik hoop dat alle opties er tussen zitten waarom iemand op dit forum kan zijn.

Domenico
26/06/04, 17:45
Origineel geplaatst door The MAzTER
Waar slaat dit op... Ik begin me nu echt af te vragen hoeveel % van de leden hier puur uit winstbejag zijn, vandaar deze poll.

Beetje naieve gedachte vindt je niet? Waar mensen samen komen zullen altijd mensen zijn die geld proberen te verdienen en dat is hier niet anders.

Ik zal de post laten staan en we zullen wel zien wat de uitkomst is als die er al kan zijn maar ik blijf het een beetje vragen naar de bekende weg.

De ene monteur (bekende?) repareert je auto voor niets en de andere wil er geld voor hebben. Zo is het leven...

HBCS
26/06/04, 17:47
ik ben hier omdat hier mensen zijn met meer kenis van linux dan elders
zodat ik geholpen kan worden voor kleine probleempjes

The MAzTER
26/06/04, 17:50
Origineel geplaatst door Domenico


Beetje naieve gedachte vindt je niet? Waar mensen samen komen zullen altijd mensen zijn die geld proberen te verdienen en dat is hier niet anders.

Ik zal de post laten staan en we zullen wel zien wat de uitkomst is als die er al kan zijn maar ik blijf het een beetje vragen naar de bekende weg.

De ene monteur (bekende?) repareert je auto voor niets en de andere wil er geld voor hebben. Zo is het leven...

gaat er om dat je met een poll kan zien hoeveel % nu daadwerkelijk komt waarvoor wht bedoelt is.

mits iedereen eerlijk stemt natuurlijk.

Icheb
26/06/04, 17:56
Ik heb geantwoord: "Vragen en oplossingen / problemen e.d.".
Maar ik wil wel als een van de eerste toegeven dat als men hier mij de kans geeft om wat te verdienen ik dat ook direct zou doen.
Tot nu toe heb ik toch wel een aantal dingen aan WHT overgehouden, waardoor ik wel extra motivatie heb om hier te blijven komen, om het zo maar eens te noemen ;)

Maar bijv als ik een oplossing van een probleem heb wat voor een ander bedrijf toch wel erg vervelend is en het zo gebeurt is, wil ik het best wel vertellen...
Net zoals op het DirectAdmin.com/forum.

Hoe meer mensen je helpt, hoe groter de kans dat die mensen van mening zijn dat ze je misschien vaker nodig hebben, en een 'zakelijke relatie' met je aangaan. Althans, zo zie ik het op dit moment.

Maar de eerste keer dat ik hier kwam, was dit vooral voor informatie, dit is nu nog steeds wel zo, maar het is niet de enige reden meer...

Mikey
26/06/04, 18:01
Ik heb geen grootste reden, ik stem daarom ook niet.

host3000
26/06/04, 18:07
Ik vind het wel erg zwart-wit.

Ik kom hier voor de lol, voor zaken en om wat bij te leren. Ook heb ik blijkbaar niets beters te doen :rolleyes: . Dus wat ik nou moet stemmen?????

Domenico
26/06/04, 18:11
Origineel geplaatst door The MAzTER


gaat er om dat je met een poll kan zien hoeveel % nu daadwerkelijk komt waarvoor wht bedoelt is.

mits iedereen eerlijk stemt natuurlijk.

Ok, maar de markt bepaald nog steeds zelf wel wat waarvoor bedoeld is en een forum is nu eenmaal een forum.

Zonder hierover een discussie te willen starten denk ik dat wht prima functioneert zoals en waarvoor het bedoeld is.

Domenico
26/06/04, 18:11
Origineel geplaatst door host3000
Ik vind het wel erg zwart-wit.

Ik kom hier voor de lol, voor zaken en om wat bij te leren. Ook heb ik blijkbaar niets beters te doen :rolleyes: . Dus wat ik nou moet stemmen?????

:)

Carl<n-media>
26/06/04, 19:44
Origineel geplaatst door host3000
Ik vind het wel erg zwart-wit.

Ik kom hier voor de lol, voor zaken en om wat bij te leren. Ook heb ik blijkbaar niets beters te doen :rolleyes: . Dus wat ik nou moet stemmen?????
Dat vind ik ook. Er is geen optie om voor alles te stemmen.

SeppaR
28/06/04, 00:26
Ik zit hier voor veel dingen die hier instaan.
Zowel, voor aanbiedingen te doen, als de discussies, als er van wat te leren, als antwoord geven op vragen(al lukt dat niet al te vaak ;))

Ber|Art
28/06/04, 09:48
Hoi, als iedereen (eerlijk) zou stemmen zou je misschien een goed beeld krijgen van ieders bedoelingen. Ik heb zoals de meeste tot nu gestemd op 'Ik wil er wat van leren!' want dat komt voor mij op de eerste plaats maar ook ik zit op WHT voor veel meer redenen.

Als ik mijn ervaring(en) en ‘kennis’ kan gebruiken om andere daarmee te helpen niet dezelfde fouten te maken als dat ik dat gedaan heb, zal ik daar mijn uiterste best voor doen. (ik vindt het zelf ook prettig als ik geholpen wordt met een probleem!) dus werkt het voor mij nu gelukkig ook omgekeerd en kan ik mijn eigen vragen ook kwijt.

Tuurlijk moeten we ook allemaal onze boterham verdienen en ook op dit gebied bied het WHT mogelijkheden die je nergens anders kan vinden.

Ik vind het overigens ook een welkome afwisseling en ontspanning tussen de dagelijkse werkzaamheden door om te zien wat mijn conqulega’s vinden van de ontwikkelingen op webhosting gebeid.

Dus alles bij elkaar opgeteld zijn er veel redenen op hier te zijn, en dat moet zo blijven!

Trexif
28/06/04, 10:19
Ik heb me stem uitgebracht op Discusies.
Ik vindt altijd de discusies die hier gevoerd worden erg leuk om te lezen.

En daarom zit ik hier.

_arno_
28/06/04, 10:23
ik kom hier voornamelijk om er wat van te leren.
Er komen hier met regelmaat interessante dingen voorbij, en vind ik dit leuk om te volgen :)

kom hier ook mogelijk voor vragen , maar dit is nog niet echt voorgekomen.

The MAzTER
28/06/04, 10:58
even een toelichting op 'Om er geld aan te verdienen'

dan heb ik het dus over de mensen die meer post in aanbiedingen fora hebben dan in de rest. Of mensen die andere lastig vallen met pm's en in sommige info topics ook schijnheilig laten weten dat zij je ook wel kunnen 'helpen'

cridea
28/06/04, 11:37
Ik heb gestemd "heb niets beters te doen"

Kom hier voornamelijk voor de ontspanning, beetje rondkijken wat er zoal speelt, de laatste "roddels" uit de hostingwereld ;)

Icheb
28/06/04, 11:37
Origineel geplaatst door The MAzTER
even een toelichting op 'Om er geld aan te verdienen'

dan heb ik het dus over de mensen die meer post in aanbiedingen fora hebben dan in de rest. Of mensen die andere lastig vallen met pm's en in sommige info topics ook schijnheilig laten weten dat zij je ook wel kunnen 'helpen'

Toch opvallend weinig stemmen hiervoor, terwijl het toch vrij vaak gebeurt...
Persoonlijk betrap ik mezelf er ook wel eens op een PM te willen versturen, maar echt vaak doe ik het niet, zover ik weet ;)
Meer posten in aanbiedingen forum is ook erg handig, is het niet mogelijk een hack te installeren ofzo dat je als provider een nuttige post moet doen ergens anders alvorens in aanbiedingen te kunnen posten ;).

Ik ga maar weer eens aan het werk. Zit vandaag aan 2 deadlines die ik niet ga halen als ik hier rond blijf hangen...

The MAzTER
28/06/04, 11:40
dat werkt alleen maar spam in de hand.

oh.. shit.. kan geen aanbieding doen, ff ergens spammen..

S2S-Guust
30/06/04, 19:27
Discussies, ik kan namelijk niet op het adverteer gedeelte.

Verder ook voor vragen/oplossingen en vooral ook om mensen te leren kennen die in dezelfde branch werkzaam zijn en om ervaringen uit te wisselen.

Carl<n-media>
30/06/04, 19:38
Origineel geplaatst door S2S-Guust
Discussies, ik kan namelijk niet op het adverteer gedeelte.

Verder ook voor vragen/oplossingen en vooral ook om mensen te leren kennen die in dezelfde branch werkzaam zijn en om ervaringen uit te wisselen.
Waarom kun je niet op het adverteer gedeelte? Of bedoel je: "Ik KOM niet op het adverteer gedeelte."?

pinda
30/06/04, 21:55
Ik kom op dit forum omdat het mij aantrekt, vind het interessant om dingen hier te lezen, en dan heb ik ook nog wat te doen ;)

electric
30/06/04, 23:02
Ik heb gestemt op "Vragen en oplossingen / problemen e.d."

dat was toen der tijd in 't begin, later ( toen ik me eigen bedrijf nog had ) ging ik natuurlijk ook voor 't geld. maar tegenwoordig ben ik er om zelf antwoorden te krijgen en antwoorden te geven. ( en dat is ook de grootste reden waarom ik hier zit )

Grumpy
30/06/04, 23:08
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Of bedoel je: "Ik KOM niet op het adverteer gedeelte."?
Nee hij KAN het echt niet ;).

Ahead-IT
30/06/04, 23:52
Nauja, ik stem niet. Geen enkel antwoord is volledig.

Ja, ik zit hier om eventueel wat klanten binnen te halen, maar ik help waar ik kan in de "Hoofd Categorie"

Keuningen
05/07/04, 14:43
Ik vind discussies over beveiliging altijd wel leuk en in het begin was ik hier vooral hulp nodig terwijl ik tegenwoordig alleen nog maar hulp geef.

Dat de TS voor ondersteuning geld is gevraagd vind ik wel normaal. Diegene moet toch ook geld voor zijn tijd hebben? en ik gok erop dat het niet eens een belachelijk hoog bedrag zal zijn geweest.

Ahead-IT
05/07/04, 14:45
Ik zoek 'iets'... (hosting pakket, etc) 0 0%

Hoogst raar ;)

S2S-Guust
05/07/04, 17:58
Origineel geplaatst door Grumpy

Nee hij KAN het echt niet ;).

Inderdaad ik KAN het niet :)

Dus voor mij is dit vooral leren en andere mensen les geven ;) en natuurlijk omdat ik het leuk vind.

Dennis
05/07/04, 18:17
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik zoek 'iets'... (hosting pakket, etc) 0 0%

Hoogst raar ;) Die mensen doen niet mee aan zulke topics als deze :p

Grumpy
05/07/04, 18:18
Origineel geplaatst door PCDOC
Ik zoek 'iets'... (hosting pakket, etc) 0 0%

Hoogst raar ;)
Als ze iets zoeken hoeven ze niet in dit feedbackforum te komen :).

ThePostman
05/07/04, 18:28
Ik ben hier om wat te leren, ben hier al vrij lang en heb veel geleerd. Dus mij krijg je zomaar niet weg vanaf deze openbare gratis school :D

mguilmot
15/07/04, 00:48
"Ik wil er wat van leren!"

Niet omtrent de technische kant van servers (d'uh), maar eerder dan omtrent administratie, omgang met klanten, domeinregistraties, ...

En ik moet zeggen: ik heb hier toch al een (klein) beetje bijgeleerd ;)

Niks aan verdiend, maar daarvoor was ik hier ook niet :p

®on
15/07/04, 14:33
"Ik wil wat leren", en "vragen en oplossingen".

Dat verklaart mijn aanwezigheid hier ;)

Cybafish
15/07/04, 14:40
Origineel geplaatst door byh
Ik heb gestemd "heb niets beters te doen"

Kom hier voornamelijk voor de ontspanning, beetje rondkijken wat er zoal speelt, de laatste "roddels" uit de hostingwereld ;)

I second that :)

FSCJasper
15/07/04, 14:46
Ik kom hier eigenlijk alleen om mee te doen in discussies en probleemoplossingen. Geld verdien ik hier helemaal niet. Ook is het leuk om op de hoogte te blijven van de huidige prijzen die door verschillende hosters gehanteerd worden.

TheViper
16/07/04, 14:28
Ik ben hier voor namelijk om te leren. Ik probeer zoveel mogelijk discussies te volgen. Ik volg dit forum nu al zo'n anderhalf jaar. Ik heb nog niet veel posts achter mijn naam staan, maar dat komt doordat ik er nog niet veel vanaf weet. Over enkele jaren loop mijn contract met de marine af en zal ik toch een andere baan moeten vinden. Doordat ik veel interresse heb in de hostingwereld ben ik nu al bezig met het orienteren hierin. Over enige tijd ga ik ook nog cursussen hierin volgen. Tevens heb ik mijn eigen server staan. De provider heb ik ook via dit forum gevonden.

Greetz

John