PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom VS goedkoper?



LinQ
25/06/04, 12:43
Nog steeds zie je vaak dat aanbiedingen op servers in vs goedkoper zijn dan in nederland.
Weet iemand waarom?

Koster
25/06/04, 12:48
Omdat je in de VS goedkope bandbreedte kan kopen (en daarbij gratis hoge pingtijden krijgt).

LinQ
25/06/04, 12:52
De hoge pingtijden is altijd een beetje relatief, maar met de toename van (snellere) adsl gebruikers wordt het wel wat critischer.

Maar waarom moet de bandbreedte hier zo duur zijn.

wdv
25/06/04, 12:53
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met schaalvoordelen en grotere concurrentie in de VS. Een hogere ping is overigens bij websites nauwelijks merkbaar.

smurf
25/06/04, 13:08
Een hoge ping merk je zeker...

Wij zijn begonnen met een server in de VS, maar nu op 1 na al onze machines in Frankrijk staan...(die in de VS houden we moest het datacenter in FR onbereikbaar zijn dan hebben we steeds iets om op terug te vallen).

Die paar Euro's minder, daar moet je het echt niet voor doen, want in de VS werken ze op andere uren dan hier (supportvragen krijg je meestal s nachts beantwoord.) en er is wel degelijk een verschil. Wij beweerden vroeger van niet maar verschil tussen 10 ms en 120 ms en 80k/s en 350k/s merk je echt wel.

Om verschil in surfsnelheid te testen:

http://www.1-eurohost.com/ -> FR
http://1-eurohost.com/ -> US

Snelheid:
http://us1.1-eurohost.com/test.bin
http://fr1.1-eurohost.com/test.bin

Server specs zijn dezelfde, de US heeft zelfs minder load.

Hetzelfde zal gelden voor NL

Ruud
25/06/04, 13:18
inderdaad wel merkbaar, maar is ook wel logisch.. het moet immers een veel grotere afstand overbruggen. Maar voor de normale hobbysite maakt het geen hol uit waar je host. Je hebt niet veel dataverkeer nodig en dat is ook niet duur in NL. Ook maakt het niet veel uit of mensen 0,5 sec langer moeten wachten om een page te zien.

Beyonder
25/06/04, 13:43
Gelukkig voor EU hosters is het grote geld dan ook te verdienen met bedrijven hun websites en niet die van de hobbyist die 6 euro/jaar wil uitgeven ;)

Mr. Snooby
25/06/04, 13:51
Origineel geplaatst door smurf
Snelheid:
http://us1.1-eurohost.com/test.bin
http://fr1.1-eurohost.com/test.bin

Server specs zijn dezelfde, de US heeft zelfs minder load.

Hetzelfde zal gelden voor NL

Bij mij beiden op max snelheid (190 KB/ps). Ping daarentegen is bij FR 26 ms en bij US 118 ms.

Schaap
25/06/04, 13:57
Origineel geplaatst door LinQ
Nog steeds zie je vaak dat aanbiedingen op servers in vs goedkoper zijn dan in nederland.
Weet iemand waarom?

Bullshit!

Voor dezelfde kwaliteit betaal je MINSTENS evenveel in VS als in NL..


Het is inderdaad zo dat je goedkoper zal krijgen dan in NL, maar dan ligt het de kwaliteit ook lager dan de de goedkoopste in NL (Vergelijk managed.com met easydedicated.nl)

Maar voor kwaliteit betaal je, als het nu in NL is of in VS..

eMiz0r
25/06/04, 14:20
Nee easydedicated is kwaliteit wou je zeggen? Geen appels met peren vergelijk aub. Vergelijk eens een NL bedrijf van dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld ev1. In Nederland ben je beduidend duurder uit.

Carl<n-media>
25/06/04, 14:29
Natuurlijk heeft het wel zijn voordelen als je ook veel bezoekers uit Amerika hebt.

cac
25/06/04, 14:38
in nederland is het zeker duurder, ik heb ook een dedicated server in USA staan.

ping is rond de 100ms. je merkt bijna niks van de extra vertraging.

Rusrink
25/06/04, 19:48
Maaru het gaat hier volgens mij niet om de pingtijden maar om de prijzen

Mr. Snooby
25/06/04, 20:08
Origineel geplaatst door Rusrink
Maaru het gaat hier volgens mij niet om de pingtijden maar om de prijzen

Het gaat om prijzen, en dus om kwaliteit. De ping is een belangrijk kenmerk van kwaliteit.

cac
25/06/04, 20:16
Intel Pentium-4 3.2 Ghz w/1 Meg Cache
800mhz FSB w/ HTT
1024 Megabytes of RAM
Two Western Digital 80 GB Hard Drive
Single Fast Ethernet NIC


Remote Reboot via Web
8 IP Addresses
1000 GB of Transfer
10mb/s Switch Port


$199.00 Setup $129.00 Monthly

waar in Nederland is het goedkoper?

wdv
25/06/04, 20:18
cac,

Bij welke ISP is dat? :)

Carl<n-media>
25/06/04, 20:23
Origineel geplaatst door wdv
cac,

Bij welke ISP is dat? :)
Google is je beste vriend ;).

Zie: http://www.15minuteservers.com/.

mihosnet
25/06/04, 20:26
"10mb/s Switch Port" Dat wil je toch ook niet hebben?

cac
25/06/04, 20:29
10mb/s is genoeg voor mij

je kan ook 100mb/s poort krijgen voor 10$ extra permaand.

SNS
25/06/04, 22:25
Ik zit ook aan de 100ms op één van onze servers in Amerika.

chester
26/06/04, 12:27
In de US zijn er zoveel verschillende bedrijven, dat ze elkaar klem-concurreren. Ook op de netwerkaanbieders is de verscheidenheid groot. Iedere staat op zichzelf heeft vaak eigen aanbieders.

De infrastructuur is daardoor als een 'boom'. Hoe verder je naar het uiteinde van de takken komt, hoe langzamer de verbinding, maar, belangrijker nog, hoe groter de kans dat er storingen optreden. Dataverkeer gaat daarom ook tegen lage prijzen weg, wat ons verteld dat ze ver weg van een 'backbone' zitten.

De kwaliteit is dus een stuk minder betrouwbaar. Daar komt bij dat ze het vanwege het grote aanbod ook moeten hebben van verkopen naar het buitenland, en mensen betalen nu eenmaal niet meer voor;

- onbetrouwbaardere netwerken;
- servers waar men zelf niet even naar toe kunnen rijden in geval van problemen;
- het feit dat je geen idee hebt wat er aan de andere kant staat.

Je krijgt waarvoor je betaald...goedkoop is .....

4EuroHosting
26/06/04, 12:42
Origineel geplaatst door Mr. Snooby

De ping is een belangrijk kenmerk van kwaliteit.

Ping heeft NIETS te maken met de kwaliteit.

als een Amerikaan of een Chinees naar een server in NL pingt is dit ook minstens 100ms.

Als je dus de redenering van Snooby volgt zijn alle servers in NL van een lage kwaliteit.

Weten jullie wel waarvoor de eerste letter van WWW staat ?

Ik dacht toch WORLD, of ben ik mis.

Of hebben jullie in NL een NLWW.-protocol of zo iets ?

Mog
26/06/04, 12:45
Naast de ping tijden moet jeje ook nog afvragen wat voor hardware je exact krijgt en waar die allemaal weer op aangesloten is, je kunt niet ff snel intern wat restoren over 1000mbit, geen tape storage, geen investeringsaftrek op apperatuur, meer kans op storingen (je hebt vaker storing op de transits dan op privates/ams-ix) daarnaast maakt personeel nog wel eens leuke fouten (ev1, managed.com iedereen leest er wel eens over dat er weer eens een random hd gewipt wordt., "oeps verkeerde server")
Je hebt zelf geen apc dus het is wachten bij de
meesten totdat ze het reset knopje indrukken.
Geen kvm dus afhankelijk van de mensen daar om je boot te herstellen mocht die fucked gaan, etc etc

leuk om dus een hobby server te nemen, maar bedrijsmatig niet geschikt.

Origineel geplaatst door 4EuroHosting


Ping heeft NIETS te maken met de kwaliteit.

als een Amerikaan of een Chinees naar een server in NL pingt is dit ook minstens 100ms.

Als je dus de redenering van Snooby volgt zijn alle servers in NL van een lage kwaliteit.

Weten jullie wel waarvoor de eerste letter van WWW staat ?

Ik dacht toch WORLD, of ben ik mis.

Of hebben jullie in NL een NLWW.-protocol of zo iets ?

Voor een nederlandse hoster is het belangrijk dat de ping laag is omdat bij de meeste nederlandse hosters zo'n 75% van het verkeer gewoon uit nederland komt dan is het dus fijn als jij het merendeel van je connecties een goede snelheid biedt, en tevens een lagere kans op storingen kunt garanderen, dat is kwaliteit voor een hoster die hosting aanbiedt op de nederlandse markt!
Maar lees het eerste stukje van dit bericht nog maar eens door, het is logisch dat je zit te flamen gezien je je eigen servers wilt verdedigen alleen is het dan slimmer om argumenten te geven die ook enige inhoud hebben, b.v. ("al mijn klanten zitten in de us").

4EuroHosting
26/06/04, 12:58
Origineel geplaatst door Mog
Naast de ping tijden moet jeje ook nog afvragen wat voor hardware je exact krijgt en waar die allemaal weer op aangesloten is

Dat heb je in een NL's datacenter ook.


Origineel geplaatst door Mog

geen investeringsaftrek op apperatuur,

Je hoeft bij een dedictaed server ook geen investering te doen.
Je krijgt een maandelijkse faktuur die je DIRECT als kost kan inbrengen.


Origineel geplaatst door Mog

Je hebt zelf geen apc dus het is wachten bij de meesten totdat ze het reset knopje indrukken.Geen kvm dus afhankelijk van de mensen daar om je boot te herstellen mocht die fucked gaan, etc etc

Bij onze Amerikaanse leverancier is de server ALTIJD binnen de 5 minuten gereboot. Eender welk moment van de dag . Zelfs op zondag. Eer dat je je jas en schoenen aan hebt en jouw wagen uit de garage is ben je al 5 minuten kwijt. Dan heb ik nog niet eens gesproken van je reistijd.

Een aantal jaren terug ging er op een zondag morgen om 11.00 een netwerkkaart stuk. 20 minuten NA de melding was onze server opnieuw online. Het was daar toen 03.00 in de morgen !!
Voor deze interventies hebben wij nog NOOIT iets moeten bijbetalen.


Origineel geplaatst door Mog
leuk om dus een hobby server te nemen, maar bedrijsmatig niet geschikt.

Ben ik het dus niet mee eens.
Het hangt er alleen van af met WELK bedrijf je wil samenwerken. In elk land heb je goede & slechte leveranciers!

Mog
26/06/04, 13:54
Origineel geplaatst door 4EuroHosting


Dat heb je in een NL's datacenter ook.

Je hoeft bij een dedictaed server ook geen investering te doen.
Je krijgt een maandelijkse faktuur die je DIRECT als kost kan inbrengen.


Bij onze Amerikaanse leverancier is de server ALTIJD binnen de 5 minuten gereboot. Eender welk moment van de dag . Zelfs op zondag. Eer dat je je jas en schoenen aan hebt en jouw wagen uit de garage is ben je al 5 minuten kwijt. Dan heb ik nog niet eens gesproken van je reistijd.

Ben ik het dus niet mee eens.
Het hangt er alleen van af met WELK bedrijf je wil samenwerken. In elk land heb je goede & slechte leveranciers!


Investeringen zijn juist goed als startend bedrijf (eerste 3 jaar) waarom zou je het dan niet doen ?

Als ik een server wil rebooten kost me dit een 10 seconden om het via een apc aan/uit te zetten, in die 5 minuten kan ik die machine wel 3 keer booten.

Blijkbaar zie jij je servers niet als mission critical genoeg om een bedrijfsonderdeel te zijn, in nl kun je makkelijker nagaan wat voor apparatuur je op komt en hoe de aanbieder is, tevens kun je ze normaal even opbellen inplaats van met wat van die online ticketsystemen te werken, tevens is een server in amerika niet geschikt voor storage waar snel mee te werken moet zijn, en backups zijn veel lastiger te restoren.

cac
26/06/04, 15:05
volgens mij komt het door dat bandwidth in U.S. gemiddeld goedkoper is daarom kunnen ze daar goedkoper hosting aanbieden.

AlfaHosting
26/06/04, 18:38
Origineel geplaatst door 4EuroHosting

Het hangt er alleen van af met WELK bedrijf je wil samenwerken. In elk land heb je goede & slechte leveranciers!

We hebben net als 4eurohosting enkele servers bij NAC staan en ik kan hem enkel maar bijtreden. Zeer goede kwaliteit en snelle support.

Houriahond
27/06/04, 01:42
Bij mij borrelde er een vraag op toen ik dit las:
Ik draai zelf een server bij managed.com en ben er behoorlijk tevreden over. Het enige waar ik niet over tevreden ben zijn de pingtijden, zou easydedicated.com meer iets voor mij zijn? en wat voor soort bedrijf is easydedicated?

dreamhost_nl
27/06/04, 16:15
Ik denk dat je vragen over ED al allemaal - vrij recent zelfs - zijn langsgekomen. Gebruik even de "zoek"-functie en je zult het allemaal vinden. ;)

webbed
28/06/04, 10:44
Origineel geplaatst door Mog


Investeringen zijn juist goed als startend bedrijf (eerste 3 jaar) waarom zou je het dan niet doen ?


Het gaat er niet om of investeringen goed zijn in de eerste 3 jaar. De meeste startende hostingbedrijven beginnen niet met colocatie. Bovendien heeft het natuurlijk geen zin om een dedicated server in de VS te gaan vergelijken met een colocated server in NL. Dat is natuurlijk niet hetgene waartussen gekozen wordt. De keuze gaat tussen een dedicated server in de VS of in NL.
De VS is dan vaak goedkoper, maar niet altijd. Bovendien wordt er genoeg geklaagd over de support van enkele goedkope aanbieders (zoals managed.com).

Of je last hebt van de hogere ping hangt helemaal af van wat voor een pagina's je wilt hosten. Internationale pagina's of hobby pagina's kan je zonder problemen in de VS hosten. Nederlandse pagina's van bedrijven kan je beter in NL hosten.

AlfaHosting
28/06/04, 12:19
Origineel geplaatst door webbed



De VS is dan vaak goedkoper, maar niet altijd. Bovendien wordt er genoeg geklaagd over de support van enkele goedkope aanbieders (zoals managed.com).




Of je moet werken met een firma die coloceerd in Managed.

Mog
28/06/04, 12:48
Origineel geplaatst door webbed


Het gaat er niet om of investeringen goed zijn in de eerste 3 jaar. De meeste startende hostingbedrijven beginnen niet met colocatie.

Dat valt dan bij mij ook niet onder de noemer bedrijven.