PDA

Bekijk Volledige Versie : Direct Admin achter een NAT Firewall?



Ber|Art
23/06/04, 09:15
Ik heb twee weken geleden twee contracten getekend voor twee Co-loc servers achter de firewall met Direct Admin. De servers hangen en de systeembeheerder gaat aan de slag, RedHat 9 erop en dan Direct Admin, oeps DA werkt niet met NAT? Wat nu?

--------------------------------------------------------------------------
Reactie systeembeheerder: (twee weken na ondertekening contracten) Ik wilde net Direct Admin installeren op de twee servers Echter kwam ik tot de conclusie dat dit niet mogelijk is achter de firewall. De DA licenties zijn IP adres gebonden, en omdat de servers achter de FW staan kloppen de IP adressen niet. Wil je dat we de servers verhuizen naar een kast voor de firewall?
Of wil je een andere control panel dan DA gebruiken?
--------------------------------------------------------------------------

Nu is elk ander CP b.v PLESK behoorlijk duurder, en voor de firewall vindt ik geen optie. Dus ik stel de vraag: Wie gaat dit verschil betalen? Ik heb een contract voor twee servers achter de firewall met DA getekend en wel (twee weken geleden) en ik vindt dat jullie nu met een passende oplossing moeten komen.

---------------------------------------------------------------------------
De racktie hierop is:
DA werkt niet met de NAT van de firewall.
De opties zijn al genoemt, de PLESK prijzen staan.....
---------------------------------------------------------------------------

m.a.w.: Zoek het zelf maar uit wij hebben niets fout gedaan!

Ik heb natuurlijk ook overleg gepleegd met mijn klanten en deze waren niet echt blij, (één van de klanten denkt zelfs aan opzeggen) wat begrijpelijk is want ook mijn klant heeft getekend voor twee servers achter de firewall met DA.

Vraag 1: Is er een manier om DA toch te laten draaien achter een NAT firewall?
Vraag 2: Wat zijn de alternatieven?
Vraag 3: Wie is hier in gebreken gebleven en wie dient dit op te lossen?

p.s.: Ik noem bewust nog geen namen omdat ik dit
op goede manier snel wil oplossen maar als het niet anders kan...


Alvast bedankt,

wdv
23/06/04, 10:04
Beste,

Het is correct dat DA niet achter een NAT werkt. De DA machines moeten een eigen extern IP hebben. Er bestaan hier geen "truukjes" voor om het tegen te gaan, aangezien dit de manier van DA is om te checken of de licentie bij de juiste machine geïnstalleerd wordt.

Ber|Art
23/06/04, 10:07
Goed, maar een ISP zou dit toch moeten weten en DUS niet een server aanbieden achter de firewall met DA? Hier is dus gewoon niet nagedacht?

wdv
23/06/04, 10:47
Ik weet niet precies hoe andere control panels het doen. Als de ISP al vaker DA gebruikt had dan hadden ze het kunnen weten.

Ber|Art
23/06/04, 13:20
Ik kan (gelukkig) melden dat mijn ISP inmiddels een passende oplossing heeft gevonden! Bedankt voor jullie reakties.

ddepuydt
24/06/04, 09:48
Ik ben benieuwd welke ... Is het een technische oplossing ???

Ber|Art
24/06/04, 09:50
Nee, mijn ISP heeft vanwege de eis van de klant om achter de firewall te staan toch PLESK aangeboden i.p.v. DA.