PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe controleren of domein is verlopen



Wouter
21/06/04, 20:50
Hoi,

Ik vraag me af hoe jullie controleren of een domein al verlengt moeten worden. Is hier software voor te krijgen of moet ik dat zelf gaan maken ?

Ik heb wel zitten zoeken maar kwam niet echt iets bruikbaars tegen. Iemand die me een idee kan doen waar ik zo iets kan vinden, of bestaat zo iets helemaal nog niet ?

Carl<n-media>
21/06/04, 21:39
Je kijkt gewoon in de whois wat de "expire date" is. En daarvoor moet je het domein verlengen. Veel registrars hebben ook een optie genaamd "auto-renewal". Deze zal de dag voordat het domein verloopt, het domein verlengen.

Ik neem aan dat het om een .com domein gaat, of om een .nl? Want bij .nl gaat dit anders in zijn werk.

Wouter
22/06/04, 17:55
Wat ik meer bedoel is eigelijk iets van een tootltje die bijv. een maand van te voren een mailtje stuurt naar de eigenaar van het domein dat zijn domein moet verlengt worden.

Triloxigen
22/06/04, 18:16
Origineel geplaatst door Wouter
Wat ik meer bedoel is eigelijk iets van een tootltje die bijv. een maand van te voren een mailtje stuurt naar de eigenaar van het domein dat zijn domein moet verlengt worden.

Zelf een database bouwen met de data en een email adres en dan iedere dag dat script runnen (mbv cron tabs)

Keuningen
22/06/04, 18:19
Wat dacht je van gewoon een klant aan zijn contract houden, automatische verlenging?

Niet altijd techniek meester laten zijn ;)

Carl<n-media>
22/06/04, 18:29
Origineel geplaatst door Keuningen
Wat dacht je van gewoon een klant aan zijn contract houden, automatische verlenging?

Niet altijd techniek meester laten zijn ;)
Moet je natuurlijk wel het domein renewen.

Keuningen
22/06/04, 18:31
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Moet je natuurlijk wel het domein renewen.

Zoals je zelf al aangaf:


Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Je kijkt gewoon in de whois wat de "expire date" is. En daarvoor moet je het domein verlengen. Veel registrars hebben ook een optie genaamd "auto-renewal". Deze zal de dag voordat het domein verloopt, het domein verlengen.

Ik neem aan dat het om een .com domein gaat, of om een .nl? Want bij .nl gaat dit anders in zijn werk.

chielsen
22/06/04, 18:36
Want bij .nl gaat dit anders in zijn werk

Ja, dat vraag ik me nog steeds af.. Hoe moet dat?

Carl<n-media>
22/06/04, 18:39
Origineel geplaatst door Keuningen


Zoals je zelf al aangaf:


Moet die optie er wel zijn ;).

Keuningen
22/06/04, 18:40
Origineel geplaatst door chielsen
Want bij .nl gaat dit anders in zijn werk

Ja, dat vraag ik me nog steeds af.. Hoe moet dat?

Bij NL loopt het door tot je het opzegd geloof ik.

Je moet dan gewoon het volgende formuliertje invullen:

http://www.sidn.nl/sidn/flat/_shared_resources_Downloads/Aanvraagformulier_opheffing_domeinnaam_pdf_/OphFormdmnm-nw.pdf

chielsen
22/06/04, 18:56
...