PDA

Bekijk Volledige Versie : Leeggemaakte aanvragen



Stefan Mensink
21/06/04, 00:59
Van tijd tot tijd zie ik topics waarin mensen waarschijnlijk om een product of dienst vragen of deze aanbieden, maar waar de originele vraag verwijderd is omdat 'de deal gesloten' is. Ik weet niet hoe anderen over deze werkwijze denken, maar ik vind het juist wel interessant om te weten welk probleem er nu is opgelost.

Ben ik de enige die zich hier soms behoorlijk aan ergert? Misschien zou een regeltje hierover geen kwaad kunnen (net zoals aanbiedingen niet veranderd mogen worden).

Voorbeelden:
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52947
http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=53142

Carl<n-media>
21/06/04, 01:18
Toevallig twee keer de zelfde gebruiker ;). Maar ik vind het inderdaad ook niet echt netjes om je posts te verwijderen. Zo is het niet meer overzichtelijk en de zoekfunctie heeft dan ook geen nut meer.

kilian
21/06/04, 01:29
Precies, als het niet gebeurd kan het forum ook als naslag gebruikt worden. Wat natuurlijk perfect is.

Aan de andere kant, als je als hoster met problemen zit wil je natuurlijk niet dat iedereen dat te weten komt. Ik heb ook weleens mijn reacties weggeedit omdat ik mijn berichten op google tegen kwam, daar was ik dus niet blij mee.

Stefan Mensink
21/06/04, 01:46
Niet dat ik specifiek iemand probeerde aan te wijzen hoor. De beste man (m/v) deed dat wellicht met de beste bedoelingen. Het weg-editen van 'problemen' is jammer. Iedere techneut zit van tijd tot tijd met vragen, en het stellen van deze getuigt vaak vooral van leergierigheid. Tenzij het natuurlijk vragen zijn die je met 1 minuut googelen ook oplost. Juist om dat te bevorderen is het handig als topics niet worden 'geleegd'.

Het is overigens vergelijkbaar met de volgende regelmatig voorkomende situatie:

- A: help, ik heb een probleem!
- B: probeer dit eens
- C: probeer dat eens
- D: probeer ook dat eens
- A: het is opgelost hoor!
(en vervolgens vraagt iedereen zich af: HOE dan?)

Maar da's meer een kwestie van etiquette, en op zich niet aan te duiden als fout gebruik.

Domenico
21/06/04, 02:01
Dat gaan we dus heel snel verbieden.

The MAzTER
21/06/04, 02:13
op wht.com kan je je topic niet meer aanpassen na een bepaalde tijd.

misschien een optie?

Domenico
21/06/04, 02:20
Origineel geplaatst door The MAzTER
op wht.com kan je je topic niet meer aanpassen na een bepaalde tijd.

misschien een optie?

Klopt en ik zal eens even kijken welke hack ze daarvoor gebruikt hebben.

The MAzTER
21/06/04, 02:24
het is soms wel vervelden. Als je een typo e.d. ziet staan en deze wilt aanpassen.

Tevens zou het handig zijn voor advert fora's

motrox
21/06/04, 10:54
Origineel geplaatst door Domenico


Klopt en ik zal eens even kijken welke hack ze daarvoor gebruikt hebben.

Dit is een standaard optie in vBulletin 3.1

Domenico
21/06/04, 11:15
Maar wht.com en wij draaien nog geen 3.1.
Komt er wel aan dus geduld allemaal. :)

Ber|Art
24/06/04, 15:20
Dan heb je meeteen het probleem van het aanpassen opgelost want je kan natuurlijk exact de tijd bepalen waarin een aanbieding nog aangepast kan worden, perfecte oplossing, dan maar ff wachten :-)