PDA

Bekijk Volledige Versie : Nl webhosting internationaal, belgie en nederland



2oo4
20/06/04, 23:38
Hey,

ik heb nu al wat klanten vanuit belgie aangetrokken die bij mij een hosting pakket willen bestellen. Maar nu lijkt me dat anders gaan dan met de nederlandse klanten want ik kan er niet zo 19% btw overheen gooien nattuurlijk.

Weet iemand hoe dat precies zit als je hosting in belgie aanbied, terwijl je in nederland je bedrijf hebt gevestigd?

wdv
20/06/04, 23:54
0% btw rekenen.

The MAzTER
21/06/04, 00:17
Origineel geplaatst door wdv
0% btw rekenen.

alleen bij bedrijven met geldig btw nummer 0%

de rest 19%

Carl<n-media>
21/06/04, 00:22
Als het een bedrijf is met een geldig BTW nummer, dan geen BTW rekenen. Bij gewone consumenten wel gewoon 19% BTW rekenen.

0800 - 0443 ;)

Zie ook: http://www.belastingdienst.nl/9229250/starters/inhoud/5a7f910.htm.

2oo4
21/06/04, 00:44
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Als het een bedrijf is met een geldig BTW nummer, dan geen BTW rekenen. Bij gewone consumenten wel gewoon 19% BTW rekenen.

0800 - 0443 ;)

Zie ook: http://www.belastingdienst.nl/9229250/starters/inhoud/5a7f910.htm.


Dit onderdeel gaat niet over het verlenen van diensten aan klanten in het buitenland.

Webhosting is een dienst want je verhuurd iets dus is het geen goed.
Goederen zijn trouwens dingen die je vast kunt pakken, leuk ezelsbruggeje ;)

Hmmz de belasting telefoon voor starters wees mij door naar de kvk en de kvk naar hun :huh:

Maar dus aan de particulieren gewoon het Nederlandse belasting percentage leveren? (19%)

RonZo
21/06/04, 01:16
Origineel geplaatst door 2oo4

Maar dus aan de particulieren gewoon het Nederlandse belasting percentage leveren? (19%)
Yup... en wanneer het bedrijven zijn moet je het VATnummer van hen vermelden op de factuur.
Wij zetten dan altijd op de factuur bij btw een asterix (*) en verwijzen naar een regel dat btw niet in rekening wordt gebracht i.v.m. intracommunautaire reclame diensten.

wdv
21/06/04, 10:38
Het was al laat gister :)

Bij bedrijven met een geldig BTW nummer dus 0% en anders gewoon 19%

2oo4
21/06/04, 14:18
Origineel geplaatst door wdv
Het was al laat gister :)

Bij bedrijven met een geldig BTW nummer dus 0% en anders gewoon 19%

Sja dat krijg je ervan he ;)

Ok bedankt! maar dit geld dus ook voor de rest van de wereld/europa?

Triloxigen
21/06/04, 16:10
Dit staat trowuens op kvk.nl weet alleen zo even niet waar :p

Keuningen
21/06/04, 19:20
Het klopt niet in het geheel, als bedrijven zeggen dat ze binnenkort een bedrijf beginnen kunnen ze ook BTW-vrij krijgen...

Zie dat andere topic daarover

WelleKe
22/06/04, 09:27
Ok bedankt! maar dit geld dus ook voor de rest van de wereld/europa?

De regel dat je geen 19% btw hoeft te heffen bij bedrijven met een geldig btw nr, geldt alleen voor landen uit de EU. Dus niet voor Zwitserland en ook niet voor Timbutku.

Verder is het inderdaad van belang dat je buiten jouw eigen btw nr. ook het btw nr. van de klant op JOUW factuur vermeldt. Je zult aan de klant dus het btw nr moeten vragen en wettelijk gezien moet je nagaan of dat klopt.

Vervolgens moet je dit ook weer gescheiden opgeven in jouw belastingaangifte. Dus je moet ook bijhouden welke omzet je wel belast hebt met 19% btw en welke niet.

Het lijkt allemaal heel wat, maar eenmaal een systeempje en je doet het als vanzelf.