PDA

Bekijk Volledige Versie : Makro versus Lukas Klamer



Carl<n-media>
19/06/04, 17:47
Wat is precies het verschil tussen de Makro en Lukas Klamer? Ik kreeg van beiden netjes een brief voor het aanvragen van een toegangspas. Deze brief was exact hetzelfde alleen dan in een andere kleur. Ik kreeg net van beiden ook een aanbiedingen folder, precies hetzelfde (ook de prijzen) alleen een ander logo er boven. Daarna heb ik eens een kijkje genomen op hun web sites en ook die zijn hetzelfde. Wat is precies de bedoeling hiervan?

The MAzTER
19/06/04, 17:48
zelfde bedrijf, alleen 2 namen.

folders + site zijn ook zelfde maar alleen ander logo/kleuren

waarschijnlijk ooit gekocht van Lucas met in de voorwaarden dat de naam xx jaar behouden blijft ;)

Carl<n-media>
19/06/04, 17:51
Ja, maar waarom hebben ze dan niet dezelfde naam? Lijkt mij er onhandig vanwege de marketing.

The MAzTER
19/06/04, 18:06
als de overname alleen door kan gaan als de naam Lucas Kramer behouden zou blijven heb je weinig keus ;)

vdx
19/06/04, 19:22
Allemaal onderdeel van: http://www.metrogroup.de

Johan-nl
19/06/04, 20:01
Media Markt is ook van hun

Carl<n-media>
19/06/04, 20:19
Origineel geplaatst door Johan-nl
Media Markt is ook van hun
Maar die hebben een andere layout en aanbiedingen ;).

mihosnet
19/06/04, 20:20
Zowel Makro als Lukas Klamer zijn overgenomen. Zal uiteindelijk wel allemaal Metro gaan heten. Zo heten ze namelijk ook in het buitenland.

SNS
19/06/04, 21:33
De Makro is overgenomen van SHV, de vestigingen in Aziƫ en Zuid-Amerika zijn nog steeds van SHV. Metro heeft in 1998 Makro Europe overgenomen.

Triloxigen
20/06/04, 13:18
Ik heb pasje van de Makro, Sligro en Office Centre.

Vooral de sligro bevalt me goelekker broodjes, 5 kilo zakken borrelnootjes :p 1,5 kilo bakken red band :p
etcetc :p

Ijsbox
20/06/04, 16:19
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ja, maar waarom hebben ze dan niet dezelfde naam? Lijkt mij er onhandig vanwege de marketing.

Als je goed kijkt zie je dat de folder van de Makro meer artikelen telt (tenminste dat was de laatste keer dat ik ze vergeleek). Makro zit op minder plaatsen, maar zijn grotere winkels dan lukas klamer. Kortom ga gewoon naar degene die het dichtst bij je is :)

Raceplanet
21/06/04, 13:43
Ik dacht dat dit ooit in het leven geroepen was omdat de Makro zich van de overheid niet meer onder de naam Makro mocht vestigen en dus onnder een andere naam ook is gaan werken.

Alleen ik weet dat er op dit moment plannen zijn voor een makro in Dordrecht, dus dat zou bovenstaande weer onderuit halen :D