PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijkheden reseller



stijnw
18/06/04, 18:05
Hoi,

Een vraagje: is het met reseller accounts ook mogelijk om enkele instellingen van Apache e.d. te wijzigen? Bijvoorbeeld het activeren van mod_rewrite en het ingeven van bijhorende URL rewriting regels, of het aanmaken van een "alias lijst" in sendmail of andere mailer? Ik heb momenteel een virtual server account, maar dat is behoorlijk prijzig in vergelijking met wat je als reseller kan krijgen. Ik wil echter iets meer controle dan gebruikers/sites aanmaken, maar ik heb geen ervaring met de gebruikelijke control panels.

Alvast bedankt voor jullie info!

Stijn

Carl<n-media>
18/06/04, 18:30
Meestal is dit niet mogelijk. Hoewel je met .htaccess natuurlijk wel Apache kunt aansturen.

dreamhost_nl
19/06/04, 09:59
Onze Resellers krijgen wel de mogelijkheid om aanpassingen te maken in de bestanden .htaccess, php.ini en verder om eigen crontabs te configureren, maar controle over Apache wordt niet verleend. Als er een goed Controle paneel wordt aangeboden (zoals cPanel), lijkt me dat ook niet echt zinvol.

Triloxigen
20/06/04, 11:48
Het kan wel, maar ik zou dit niet doen..
Een reseller zou maar een config fout maken en je server over de zeik helpen..

mguilmot
06/07/04, 21:18
Alias lijsten meestal wel (dacht ik).

Apache aanpassen niet. Buiten de .htaccess bestanden dan, zoals al vermeld.

paas
06/07/04, 21:23
Vooral met Cpanel, en in mindere mate me Ensim, heb je toch behoorlijk wat mogelijkheden. Maar controle over Apache lijkt me iets te vergaan.

Keuningen
06/07/04, 22:37
Klanten kunnen dacht ik hun stukje aanpassen...