PDA

Bekijk Volledige Versie : Naams bekendheid



Hjalmar
18/06/04, 16:30
Beste WHT bezoekers!

Ik probeer mijn eigen bedrijf op te richten en ben druk bezig met allerlei zaken! Natuurlijk wil ik niet zomaar beginnen en kijken waar het eindigt en zoek ik alles goed uit. Nu houd ik nog een leuke vraag over wat volgens mij nog niet op WHT is gezet...

Hoe word jullie bedrijf bekend en krijgen jullie klanten?
Hoe doen jullie dat?

Je moet toch bezoekers op je site krijgen, om via die weg mensen te benaderen en klanten te krijgen.

Hoe werkt dit bij jullie!

Adverteren jullie? Zo ja, waar dan?
Hoe veel kost het!
Wat zijn nog meer manieren om je bedrijf te promoten?
Hoe lang hebben jullie er over gedaan voordat je je eerste klant kreeg (wat geen bekende was, dus geen vrienden of familie!)

Alvast bedankt voor de reacties!

®on
18/06/04, 16:37
Heb je de sticky's doorgenomen die ooit door o.a. Rik geschreven zijn?

Bijv: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=37763

Luuc
18/06/04, 16:39
Door het sponsoren van (succesvolle) website`s krijg je behoorlijk wat naamsbekendheid. Inderdaad ook de topic`s van Rik doornemen.

Cybafish
18/06/04, 16:40
Het belangrijkste is toch stabiliteit. Wees een betrouwbare partner door de tijden heen. Des te langer je bestaat, des te meer vertrouwen je wekt onder de mensen en des te sneller je klantenbestand zal groeien.

Houd er ook rekening mee dat groei van je afnemers exponentieel is. Een klant zal wellicht een andere klant overhalen om bij jou klant te worden en die klant zal jou wellicht ook wel bij een van zijn bekenden aankaarten. (een soort boomgrafiek)

Bojhan
18/06/04, 17:46
Origineel geplaatst door Luuc
Door het sponsoren van (succesvolle) website`s krijg je behoorlijk wat naamsbekendheid. Inderdaad ook de topic`s van Rik doornemen.

Het is zelfs nog beter om succesvolle websites al vanaf het begin te hebben gesponsord, hiermee verdien je veel naamsbekendheid doormiddel van de eigenaars zelf.

Icheb
18/06/04, 22:14
Om in te haken op deze thread; werkt adverteren nu eigenlijk ?

Zo staan er bijv in ieder computer blad advertenties van tientallen hostingbedrijven, op Internet wordt je doodgegooid met banners van hosters... Maar levert het nu eigenlijk iets op ?
Zo staat mijn bedrijf op het punt een zomeractie te lanceren, maar ik begin me eigenlijk af te vragen of het wel zin heeft. Tegenwoordig kan je al vanaf E 0,50/maand gehost worden, gaan we er in de toekomst geld voor geven als mensen bij ons komen...

Ben ik nu de enige die dit ziet, of begint het anderen ook op te vallen dat de prijzen steeds lager worden, en iedereen elkaar failliet aan het concurreren is (op de lange termijn). Niet dat ik zeg dat je prijsafspraken moet gaan maken, maar zorgt de vrije markteconomie nu niet ervoor dat alleen de bedrijven die nu al groot zijn en in staat zijn zoveel te adverteren dat iedereen bij het denken aan internet al aan dat bedrijf denkt dat de markt instort ?

Webhosting op zich is volgens mij niet echt meer uniek, zelf zijn wij ook nog wel wat dingen van plan te gaan doen, maar daar ga ik nog even niet verder op in (voor er een aantal mensen/bedrijven langskomen die het ook wel een goed idee vinden en het sneller kunnen uitvoeren).

Hoe trek je tegenwoordig nieuwe klanten, laatst stond daar in het blad 'De Zaak' wel een interessant artikel over. Maar dat ging wel over een andere sector waarin veel meer unieke dingen waren dan bij hosting.

Nu hoor ik hier steeds sponsoring, nou wat heeft dat veel opgeleverd; alleen nog maar meer problemen eigenlijk, persoonlijk heb ik de ervaring dat de mensen of stichtingen die wij sponsoren zich erg slecht aan afspraken houden (zoals dataverkeer en überhaut het noemen van de naam van het bedrijf).

Nu klopt het wel wat Rik zegt in de artikelen, dat ontken ik niet, al wordt het mijns inziens steeds moeilijker mensen te overtuigen te kiezen voor jou product in plaats van het product van een erg jong iemand bij managed.com bijvoorbeeld. Nederlanders zitten gewoon erg op het geld. Niet alleen de particulieren, maar tevens de bedrijven, merk ik steeds meer.

(Mochten er mensen met ideeen die ze willen delen, of andere ervaringen zijn, ik houd me aanbevolen :D)

Ik ben blij dat hosting niet het enige is wat we doen hier :)

Sorry dat ik langzamerhand een beetje offtopic gegaan ben...

edit:


Het belangrijkste is toch stabiliteit. Wees een betrouwbare partner door de tijden heen. Des te langer je bestaat, des te meer vertrouwen je wekt onder de mensen en des te sneller je klantenbestand zal groeien.

Houd er ook rekening mee dat groei van je afnemers exponentieel is. Een klant zal wellicht een andere klant overhalen om bij jou klant te worden en die klant zal jou wellicht ook wel bij een van zijn bekenden aankaarten. (een soort boomgrafiek)
Dat is inderdaad een mooi effect, ik heb er hier gelukkig ook last van :)
Alleen merk ik er toch niet zo heel erg veel van wat stabiliteit voor effect heeft op het klantenbestand. Het is hier nog niet gebeurt dat iemand naar ons bedrijf kwam vanwege de uptime ofzo...
Maar misschien in de toekomst nog :)

edit2: Had het blad verkeerd, het het moest 'De Zaak' zijn...

PlugInInfo
19/06/04, 16:30
Origineel geplaatst door Icheb
Hoe trek je tegenwoordig nieuwe klanten, laatst stond daar in het blad Bizz wel een interessant artikel over. Maar dat ging wel over een andere sector waarin veel meer unieke dingen waren dan bij hosting.

Nu hoor ik hier steeds sponsoring, nou wat heeft dat veel opgeleverd; alleen nog maar meer problemen eigenlijk, persoonlijk heb ik de ervaring dat de mensen of stichtingen die wij sponsoren zich erg slecht aan afspraken houden (zoals dataverkeer en überhaut het noemen van de naam van het bedrijf).



Met creativiteit & kwaliteit trek en houd je naar mijn mening klanten. Creatieve banners, advertenties in bladen e.d. om klanten te trekken en kwaliteitdienstverlening om ze te houden.

Elders in het forum stond laatst een topic over de banner van Ezee Server, dat vind ik dus een goed voorbeeld. Met alleen maar vermeldingen van servesspecs ben je er nog lang niet. Je moet iets hebben want de klant onthoud. Naar mijn mening is dat bij Ezee Server goed gelukt.

Overigens blijven banners ook veel te lang op het net staan. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Beyonder
19/06/04, 19:26
*knik* hosting wordt inderdaad steeds goedkoper aangeboden, maar vergeet niet dat bedrijven zich door middel van hun prijsstelling manouvreren in een bepaalde markt.

0,50 per maand is zeer laag voor een hostingpakket, maar bedrijven die dit aanbieden trekken veelal jonge, niet kapitaalkrachtige webmasters met bescheiden eisen nu en waarschijnlijk ook in de toekomst. Dat is op zich prima als er heel veel volume te halen is binnen deze doelgroep, maar een wat groter bedrijf kiest toch voor de hoster met hogere of zelfs heel hoge prijzen, het voelt gewoon een stuk meer vertrouwd voor hen.

Het is deze markt, grotere bedrijven, die ook veel meer eisen hebben in de toekomst, waar je dus mooi flink wat extra producten aan kunt verkopen. (virus scan, webdesign, etc etc)

Dus de bepaling van prijs is tevens afhankelijk van de doelgroep die je binnen wil hebben :)

Adverteren kun je dan weer in bladen die je doelgroep leest, een 0,50 host zou moeten denken aan bijvoorbeeld jongeren magazines terwijl een 40 euro/maand host vakbladen van diverse bedrijven zou kunnen kiezen.