PDA

Bekijk Volledige Versie : DB.php en PEAR.php



StijnDesmettre
17/06/04, 09:30
Hallo,

We hebben zelf een deticated server bij flexservers met daarop plesk. Omdat we er niet onmiddellijk antw krijgen stel ik hier even een vraag, misschien kunnen jullie me verder helpen?

Een klant vraagt waar hij de bestanden DB.php en PEAR.php kan vinden. Dit schijnt volgens hem bij Linux te zitten. (ik had er nog nooit van gehoord)

Misschien kent iemand het pad ervan op een linux server met plesk 7?

Alvast bedankt

Mvg
Stijn D

InstantXs
17/06/04, 10:02
kan je vinden met locate PEAR.php bijvoorbeeld

Dit zit trouwens niet bij linux, maar kan je bij php installeren (zie pear.php.net)

Icheb
17/06/04, 10:11
Op de Plesk 7 bak waar ik nu op aan het werk ben:
/usr/share/pear/, daar staat het allemaal keurig in...

/usr/share/pear/DB.php & /usr/share/pear/PEAR.php.

Ik ga weer eens aan me werk :)

Keuningen
21/06/04, 18:58
Wat moet die klant daarmee dan?

stijnw
21/06/04, 20:38
DB is een klasse, geschreven in PHP, om abstractie te maken van databases. Je kan dus met 1 script zowel MySQL, MS-SQL, Postgres etc. database aanspreken. Erg handig voor wie met databases en PHP werkt dus. PEAR is meer algemeen een verzameling van dergelijke klassen/modules voor PHP. Het is een framework dat allerlei van die modules combineert, makkelijke installatie mogelijk maakt enzovoor. Zoek maar 'ns op PEAR in Google.

Keuningen
22/06/04, 01:44
:SHOCK: ik heb een aantal dingen die gewoon in PEAR zitten laatst compleet zelf geschreven ...

Je voeld je best klote dan achteraf :(

BoX
24/06/04, 01:16
Ach .. zo kun je het zien .. je kunt het ook zo zien dat je nu wel weet WAT er gebeurt achter de schermen

Ruud
25/06/04, 13:24
Origineel geplaatst door Keuningen
:SHOCK: ik heb een aantal dingen die gewoon in PEAR zitten laatst compleet zelf geschreven ...

Je voeld je best klote dan achteraf :(

Haha dat ken ik, een class voor formulieren al dagen mee bezig geweest en blijkt het gewoon te bestaan

chielsen
25/06/04, 15:22
Haha, pear is wel heel erg opensource. Als je nu naar de site gaat zie je de php code van de pagina's, ze hebben vast apache verneukt, want die voert het niet meer uit.

5 minuten gelden nog wel...