PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleuren Laser Printer (Brother HL-2400Ce)



robinvand
16/06/04, 23:25
Hallo allemaal,

Ik heb hier een printer staan die ik niet echt meer gebruik. Het is een Brother HL-2400Ce. Meer informatie over deze printer is te vinden op bijvoorbeeld:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Brother%20HL%202400CE.htm

Ik heb deze printer wel gebruikt, maar nu een paar weken geleden de olie fuser op is heb ik een andere printer gekocht (Epson Stylus CX5400). De olie fuser die dus vervangen moet worden kost ongeveer 90 euro voor zover ik weet.

Deze printer wil ik dus best kwijt, tenminste ALS er een beetje een redelijk bod op gedaan wordt.

Laat maar horen allemaal ;-)

Leandros
17/06/04, 00:00
hoeveel afdrukken heeft die gemaakt?

(als het goed is ergens te zien)

robinvand
17/06/04, 00:13
Ik heb net de handleiding even nagespitst om te kijken waar ik dat kon vinden. En ik heb het gevonden.

De stand staat op:

62630

De printer is op kantoor gebruikt, en heb dus geen idee wanneer alle onderdelen voor het laatst zijn vervangen. Zat wel aan een service contract vast, dus is wel goed onderhouden.

Alleen de Olie Fuser is dus op.

Handleiding en CD heb ik er ook bij.

droopy
17/06/04, 11:07
Ik geef er € 25 voor. Gezien de nieuwprijs van instapkleurenlasers en het feit dat minimaal de fuser vervangen moet worden (en hoe zit het met de andere onderdelen zoals de cleaningrol?) is dat een redelijk bod. Als de tonercartridges aantoonbaar vol zijn, dan wil ik een hoger bod overwegen

droopy
17/06/04, 11:08
Is er een onderhoudshistorie van het OC?

Johan-nl
17/06/04, 12:47
Wat is een Olie Fuser?
(ik wil hem ook wel)

robinvand
17/06/04, 12:52
De onderhouds history van het OC heb ik niet tot mijn beschikking.

Voor 25 Euro gaat deze printer zeker niet de deur uit. Ook met een lege olie fuser (waarvan een nieuwe ongeveer 90 euro kost) is deze printer nog veel meer waard dan 25 Euro.

Hij staat me niet in de weg ofzo, en het geld heb ik ook niet echt nodig, maar mocht iemand een leuk bod doen dan mag die persoon de printer kopen, aangezien ik op kantoor ook nog beschik over een Canon CLC3200, dus deze printer overbodig is voor mij eigenlijk.

De printer kan trouwens zowel als particulier of als bedrijf worden verkocht. Dus kan factuur bij indien gewenst.

robinvand
17/06/04, 12:53
Een Olie Fuser is om de printer goed te laten draaien. Deze smeert de printer onderdelen voor zover ik weet.

Doe een redelijk bod en ik overweeg het zeker :-)

droopy
17/06/04, 13:10
De opvolger: hl2700-cn kost me nieuw rond de 650 ex. Deze bevat al een netwerkinterface. Er zit een nieuwe opc belt, nieuwe cartridge set en dergelijke bij. Deze supplies los kosten al meer dan de hele printer.

Een reeele prijs boven de 25 ligt dus vooral aan de vervangingsmomenten van de OPC belt, de tonerwaste en de staat van de cartrdidges.

Voor dit soort printers geldt hetzelfde als bij de inktjet printers, de printer krijg je min of meer cadeau, maar aan de supplies betaal je het vervolgens driedubbel terug. Voor een incidenteel kleurenprintje is deze echter perfect en daar wil ik m ook voor hebben.

Vertel me meer over de ouderdom van de opc belt en de staat van de tonercarts en misschien verhoog ik nog iets.

robinvand
18/06/04, 09:59
Sorry Droopy,

maar ik heb geen idee hoe ik hier achter moet komen.

Maar een bod van 25 Euro vind ik veel te laag om de volgende reden:
Je kan dus volgens jou een kleuren laser printer kopen voor ongeveer 700 euro. Als ik dus 90 euro in deze investeer heb ik dus een goede kleuren laser printer.

Dus ik denk dat je voor een totale prijs van 115 euro dan (dus die 25+90) best nog wel aan de lage kant aan het bieden bent.

Voor 25 euro of iets dergelijks gaat de printer dan ook zeker niet de deur uit.

SeppaR
18/06/04, 10:25
Geef dan een richtprijs svp, anders blijven we blind bieden.

robinvand
18/06/04, 11:09
Ok, een bod onder de 150 euro wordt niet in overweging genomen.

Voor 150 euro kan je nergens aan een goede laser printer komen, dus ik vind dit zeker niet te hoog.

G1zm0
18/06/04, 11:21
Ja maar je vergeet het feit dat als meerdere onderdelen aan vervanging blijken toe te zijn, dat er dan meer betaald word voor een 2e hands printer dan een nieuwe...

En voor 150 ga ik zeker mijn vingers niet branden...

robinvand
18/06/04, 11:32
Tja...zo zou je het kunnen zien, maar aangezien deze printer altijd goed onderhouden is door een mannetje van Brother, denk ik niet dat je er veel problemen mee zal hebben.

Ik zeg er eerlijk bij dat de Olie Fuser leeg is en aan vervanging toe is, maar dit is gewoon een gebruiks unit die je maar 1x in de zoveel printjes hoeft te vervangen.

droopy
18/06/04, 11:44
Prijzen Brother ex BTW:
OPC-Belt (50000 afdr): € 363.58
Fuseroil&cleaner (12000 afdr) : € 106.93
Waste toner Pack (12000 afdr): € 23.03
Toner Zwart (10000 afdr, 5%): € 188.45
Toner cyan,magenta, geel (6000 afdr, p/st 150.67): € 452.07

Totaal: €1134.06

Nieuwprijs HL-2700CN volgens Brother: € 1016.92
En die is 2 keer zo snel, meer geheugen, meer resolutie en standaard netwerkkaart.

Haal er wat korting vanaf maar de verhouding blijft hetzelfde: supplies zijn duurder dan de printer. Gezien het aantal afdrukken zal het mij niet verbazen als de OPC-Belt vervangen moet worden. Een paar bijna lege cartridges en je printer is letterlijk waardeloos. Zonder inzicht in oh historie en staat cartridges is €25 absoluut het hoogst haalbare.

droopy
18/06/04, 11:53
Voor de duidelijkheid: een nieuwe printer bevat alle genoemde supplies in nieuwstaat. Overigens is de korting op printers een stuk hoger dan op de supplies voor deze printers. In verhouding is een nieuwe printer dus nog gunstiger

robinvand
18/06/04, 12:23
Tsja, zoals ik al heb gezegd neem ik aan dat alle onderdelen nog goed werkend zijn en op tijd vervangen. Dus ik neem niet aan dat er nog meer vervangen moet worden op korte termijn.

Voor lager dan 150 Euro gaat de printer de deur niet uit.

droopy
18/06/04, 12:45
Na nog eens narekenen is €25 aan de hoge kant, dus wens ik je veel succes met je printer.

droopy
18/06/04, 13:50
Rik-edit Off-topic (weer !)

Carl<n-media>
18/06/04, 13:56
@droopy
Robinvand wil iets verkopen en vraagt niet om commentaar, blijf dus on-topic.