PDA

Bekijk Volledige Versie : Overname bestaande webhoster



Erik H.
16/06/04, 02:25
Hoi,

Ik ben Erik en nieuw op dit forum. Moet zeggen dat het leuk en interessant is om alles hier te lezen.

Momenteel zijn we als bedrijf (WiseAdvise.nl) bezig als reseller via Flexwebhosting. Bevalt goed en je zult me niet horen klagen.

Nu verwachten we echter binnenkort te groeien (nieuwe klanten) en willen we wellicht zelf gaan hosten. Een optie voor ons is ook op een bestaand (klein en evt. verliesgevend) hostingbedrijf over te nemen.

Ik zou hier graag wat advies over willen hebben. Ik ben dus niet op zoek naar een provider die mij als reseller wil binnenhalen maar naar partijen waar ik als volwaardig hoster aktief kan worden.

Misschien zit ik in het verkeerde forum. Hoop dat de moderators het bericht dan verplaatsen.


Groet,
Erik

PS Onze site is nog niet online. Het wordt er eentje op Mambo 4.5 en hij is over 2 weken klaar. Wellicht dat we 1 dezer dagen een tijdelijke pagina gaan plaatsen.

Carl<n-media>
16/06/04, 13:30
Wat voor advies zouden wij moeten geven? Het enige advies is of een dedicated server nemen of zelf een server kopen met colocatie :).

Succes bij de overname!

Dennis
16/06/04, 13:38
Beste Erik H,

Ik zou niet voor een overname gaan. Daarvoor zijn er veel te veel kleine hostingbedrijven. Tevens hebben de meeste hostingbedrijven hun administratie e.d. slecht voor elkaar.

ThePostman
16/06/04, 13:46
Erik H.

Je kan denk ik het beste je eigen klanten bestand opbouwen, een bestand overnemen raad ik ook af. (Zie reden DennisCitus)

janwillem
17/06/04, 08:18
ehh wat is het probleem met kleine bedrijven overnemen ? wat maakt het uit dat er veel te veel kleine hostingbedrijven zijn ?

´Ik zou niet voor een overname gaan. Daarvoor zijn er veel te veel kleine hostingbedrijven.´

bartvd1
17/06/04, 12:04
Kleine hosting bedrijven redden het vaak niet langer dan een jaar voordat ze worden opgedoekt en zoals al eerder werd verteld hun administratie zit slecht in elkaar.

Rik
17/06/04, 12:17
Met een overname ben je direct verzekerd van;

1) Betalende klanten
2) Je kunt ze direct laten voelen hoe het wel moet -> daarna TOP klanten
3) kunt sneller uitbreiden door meer inkomsten
4) veel klanten = veel diversiteit = sneller leren ;)

enz...

Zitten vrij veel "voordeeltjes" aan de "overname"....

Triloxigen
17/06/04, 12:19
Wat is eigenlijk een redelijke prijs om te betalen voor overname?
(Dus een formule, dat je 2x de jaarinkomsten betaald ofzo?)

Beyonder
17/06/04, 13:38
Vaak wordt er eenmaal de jaaromzet uitgekeert tegenwoordig in webhosting land. Maar het is natuurlijk afhankelijk van diverse zaken.

Neem in ieder geval een webhoster over waarvan de klanten tenminste redelijk tevreden zijn en een redelijke prijs per maand betalen, aan klanten die 0,50 of 1,50 per maand afdragen heb je niet zoveel ;)

maartenk
17/06/04, 16:56
Je kunt ook alleen de klanten (debiteuren) en het intellectuele eigendom van een webhostingbedrijf overnemen. Juridisch gezien heet dat een overname van de activa. Dan loop je geen risico's met crediteuren en een slecht bijgehouden administratie.

Wel even via de notaris laten verlopen, anders loop je alsnog het risico vern**kt te worden.