PDA

Bekijk Volledige Versie : Intel Xeon Koeler



matthij
15/06/04, 21:05
Voor mijn workstation ben ik op zoek naar een nieuwe (lucht) koeler.
Omdat ik vaak achter mijn workstion zit wil ik een zo stil mogelijke koeler, ik heb namelijk altijd waterkoeling gehad.
Weet iemand misschien goede xeon koelers voor een 2,8 ghz?

De enigste die ik weet te vinden is de SwiftTech MCX603-V.

(sorry als het topic niet goed staat)

Mog
15/06/04, 22:12
Dat is een hele mooie heatsink!
zet er een papst fan op met een redelijke cfm/db verhouding en je hebt de beste tot stilste verhouding die je in luchtkoeling kunt krijgen.

beenske
17/06/04, 08:37
ik heb hier een therminaltake 1U cooler
koelt zeer goed

allemaal maakt ie een beetje zeer veel lawaai

tvm
17/06/04, 08:46
is het geen thermaltake?

beenske
17/06/04, 08:59
woeps

vette typo :x sorry

thermaltake i mean

matthij
17/06/04, 18:35
Ik heb een aantal bedrijven gemailt maar dit levert niet veel resultaten.
Daarom denk ik dat ik maar retail intel xeon heatsinks koop en deze mod met een 80mm fan.

MagiQsoft
25/06/04, 22:47
Hoi,

Ik heb voor een supermicro server 2 * 2.4 GHz xeons gekocht (in a box), supermicro levert echter eigen heatsinks mee (in verband met hoogte kast) dus zit nu met 2 originele heatsinks en blowers waar ik niks aan heb, als ik je er een plezier mee kan doen kan je ze gratis krijgen anders gooi ik ze weg (wel ophalen dan > omgeving Arnhem)

gr,
Rene van de Peppel

twp
02/07/04, 16:54
Heb ook nog een grote berg van die Intel heatsinks en fannetjes. Ook gratis af te halen, in Amsterdam. Max. 2 pp ;-)

Ahead-IT
03/07/04, 03:07
Als je nu eens de standaard koeler neemt. Je schroeft de fan er af, je plaatst er een fan convertor op van 92mm en dan plaats je een 92mm PAPST fan?

BlkRaven
04/07/04, 00:07
Origineel geplaatst door Mog
Dat is een hele mooie heatsink!
zet er een papst fan op met een redelijke cfm/db verhouding en je hebt de beste tot stilste verhouding die je in luchtkoeling kunt krijgen.


inderdaad een hele mooie koeler, koop een platte en stille case fan monteer deze op de koeler en....

wat hij zei dus :)

matthij
04/07/04, 00:14
ik heb 2 stock koelers kunnen bemachtigen voor een goede prijs, hier heb ik stille 80 mm fans opgemonteerd.
Dus de temps zijn oke en het geluid is ook oke.

BlkRaven
04/07/04, 00:51
Mooi probleem opgelost.

Sluiten maar :)